Kirjoittaja Aihe: Puuterit  (Luettu 148196 kertaa)

ainokainen

• Vieras
Vs: Puuterit
« Vastaus #465 : 17.08.09 - klo:09:04 »
Butterfly, se Blot Powder on tosi väritöntä itse asiassa, eli aika sama minkä sävyn ottaa. Mä olen käyttänyt Mediumia tai Madium Darkia. Sun kannattaa varmaan ottaa se kaikkein vaalein varmuuden vuoksi. Älä pelkää että se näyttää liian vaalealta, koska tosiaan väripigmenttiä tässä ei ole käytännössä ollenkaan.
Blot Powderia saa muuten sekä irto- että kivipuuterina.

Poni, kiitos vinkistä tuon silican suhteen. Mun pitää varmaan vielä kokeilla uudelleen sen kanssa. Ootko kokeillut sekoittaa sitä mineraalimeikkipohjaan? Vai käytätkö nimenomaan valmiin meikkipohjan päälle sitä?

poni

• Vieras
« Vastaus #466 : 18.08.09 - klo:15:36 »
En oo sekottanut mineaalipohjaan, vaikka mineraalimeikkivoidetta käytänkin. Oon ihan valmiin pohjan päälle laittanut sitä ja hyvin toimii!

Poissa Magda

• HAIRahtanut
« Vastaus #467 : 18.08.09 - klo:21:31 »
Blot Powderia saa muuten sekä irto- että kivipuuterina.

Ilmeisesti toi irtopuuteri on lopetettu ja tilalle on tullut Prep + prime transparent finishing powder. Tuo on väritön (tai valkoinen) ja tekee ihosta silkkisen tuntuisen. Koostumus on mun mielestä hienonpaa kuin esimerkiksi Cliniquen blended face powderissa.
Una libra de cadera, no es cadera<br />Dos libras de cadera, no es cadera<br />Tres libras de cadera, no es cadera<br />Tu la tienes gorda, por eso te ves buena

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #468 : 19.08.09 - klo:08:52 »
Kääk, onko se irtopuuteri lopetettu? Onneksi mulla on sitä vielä jäljellä. Täytyykin käydä MACin standilla kysymässä, saako sitä enää mistään. On kyllä niin hyvä tuote että jos jostain vielä saisi niin hamstraisin sitä varastoon.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #469 : 25.08.09 - klo:01:30 »
Onko tuo Coastal Scentsin silica-puuteri siis tätä?
http://www.coastalscents.com/cfwebstore/index.cfm/product/388/silica-powder-spheres.cfm

Voisin kokeilla, koska mullakin on aivan älyttömän rasvainen iho, joka kiiltää millä tahansa meikillä alle tunnissa.

Entä miten Pienen Tuoksukaupan silkkipuuteri soveltuu rasvaiselle iholle?

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #470 : 25.08.09 - klo:01:47 »
Hmm, kun nyt etsitte parasta puuteria tosi rasvaiselle iholle, niin minua alkoi kiinnostaa, mitä sisältäisi paras puuteri tosi kuivalle atooppiselle iholle. Olen itse käyttänyt Lancomen Poudre Majeure Excellence -irtopuuteria varmaan kymmenen vuotta ja sitä käsittääkseni suositellaan usein kuivaihoisille. Se on myös oman kokemukseni mukaan ollut ihan hyvää, hienojakoista, vie kiillon, ei mainittavasti kuivata. Mutta kun katsoo inciä, niin ei oikein aukene, miksi. Ja jos pitäisi kokeilla jotain toista, niin minkälaista sitten ja mitä ainesosia ei ainakaan missään nimessä. Mitkä ovat pahiten kuivattavia? Tai ärsyttäviä? Löytyykö näistä jostain enemmänkin analyysiä?

(Ko. puuterin inci on siis tällainen: talc, synthetic fluorphlogopite, nylon-12, silica, titanium dioxide, dimethicone, lauroyl lysine, panax ginseng / panax ginseng root extract, glycerin, ginkgo biloba / ginkgo biloba leaf extract, trimethylsiloxysilicate, alumina, magnesium ascorbyl phosphate, citronellol, acrylates copolymer, cetyl dimethicone, butylphenyl methylpropional, parfym/fragrance, alpha-isomethyl ionone, hydroxyisohexyl 3-cyclohexene carboxaldehyde, hexyl cinnamal)
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #471 : 25.08.09 - klo:15:36 »
Hmm, kun nyt etsitte parasta puuteria tosi rasvaiselle iholle, niin minua alkoi kiinnostaa, mitä sisältäisi paras puuteri tosi kuivalle atooppiselle iholle. Olen itse käyttänyt Lancomen Poudre Majeure Excellence -irtopuuteria varmaan kymmenen vuotta ja sitä käsittääkseni suositellaan usein kuivaihoisille. Se on myös oman kokemukseni mukaan ollut ihan hyvää, hienojakoista, vie kiillon, ei mainittavasti kuivata. Mutta kun katsoo inciä, niin ei oikein aukene, miksi. Ja jos pitäisi kokeilla jotain toista, niin minkälaista sitten ja mitä ainesosia ei ainakaan missään nimessä. Mitkä ovat pahiten kuivattavia? Tai ärsyttäviä? Löytyykö näistä jostain enemmänkin analyysiä?

(Ko. puuterin inci on siis tällainen: talc, synthetic fluorphlogopite, nylon-12, silica, titanium dioxide, dimethicone, lauroyl lysine, panax ginseng / panax ginseng root extract, glycerin, ginkgo biloba / ginkgo biloba leaf extract, trimethylsiloxysilicate, alumina, magnesium ascorbyl phosphate, citronellol, acrylates copolymer, cetyl dimethicone, butylphenyl methylpropional, parfym/fragrance, alpha-isomethyl ionone, hydroxyisohexyl 3-cyclohexene carboxaldehyde, hexyl cinnamal)

Tuossa on ainakin talkkia ihan ensimmäisenä joka kuivattaa!

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #472 : 25.08.09 - klo:20:25 »
Villis: Diorin irtopuuteri? Mun mielestä ei kuivata (olen käyttänyt tosin vasta vähän aikaa).

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #473 : 25.08.09 - klo:22:59 »
^Juu toki kiinnostaisi Diorin puuteri. Mut enemmän oon nyt kiinnostunut siitä, miksi se kuivattaa tai ei kuivata eli tahtoisin oppia lukemaan puutereiden inci-listoja.

Tänään opin sen verran, että synthetic fluorphlogopite on synteettistä micaa (ei kuulostanut pahalta), lauroyl lysine tehdään kookosöljystä esteröimällä ja jotain (ei kuulostanut pahalta), ja Lancomen puuterissa on ihan kosteuttavaa glyseriiniäkin. Ja kaikkea hassua kuten ginsengiä ja neidonhiuspuuöljyä. Mut noista jauhetuista mineraaleista ei ole vielä oikein mitään käsitystä, miten ne eroavat toisistaan. Mikä imee rasvaa ja mikä tuo kiiltoa ja mikä imee ihosta kosteudenkin. Mietin esimerkiksi sitä silicaa (eli kvartsia?), että vaikuttaakohan se ihon kuntoon mitenkään. Oletan, että kaoliini eli valkosavi pakosti ainakin kuivattaa ihoa eli tuskin on ykkösvalinta atoopikolle. Sitä ei ainakaan näy Lancomen puuterissa.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #474 : 26.08.09 - klo:08:42 »
Mä oon rasvaihoisena tehnyt seuraavia huomioita:

Talkki on pahin. Rasvaisella iholla se sulaa inhaksi mössöksi ja tekee ihosta tosi kiiltävän. Meikki kirjaimellisesti sulaa naamalle tunnissa. Kuivalle iholle varmaan sopiikin, koska ei ainakaan kuivata?

Kaoliini on myös huono aine, se imee kosteutta ihosta ja aiheuttaa ihon pinnan kuivumista ja tätä myöten usein myös tukkeumia tulee. Kaoliini myös liejuuntuu herkästi rasvaisella iholla. Kaoliini pitää ihon mattana jotenkuten, mutta kerrannaisvaikutukset ovat epäsuotuisia joten minä en kajoa tähän.

Riisi- ja maissitärkkelys: Todella hyviä pitämään ihon mattana. Saattavat kuivattaa ihon pintaa (tekevät kiristävää tunnetta iholle), joten käytettävä varoen. Yleensä aika karkeajakoisia, joten jäävät helposti vehnäjauhon näköiseksi iholle.

Silica: Tuntuu hassulta iholla! Tekee sellaisen kovan ja litteän tunteen iholle, mitä on vaikea selittää. Kiinnittää meikin ihoon hyvin. Jos silicaa käyttää primerina, siihen päälle ei meikki oikein tartu, koska silica tekee ihosta aika liukkaan tuntuisen. Kiiltelyä estää hieman, mutta ei minusta yhtä hyvin kuin tärkkelykset.

Silkipuuteri: Ihanan ilmavan tuntuista, jättää ihon tosi nätin utuiseksi. Katoaa ihoon todella hyvin hienojakoisuutensa ansiosta. Kiiltoa ei pitele kovin hyvin. Veikkaan, että toimisi parhaiten aika kuivalla iholla.

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #475 : 26.08.09 - klo:14:44 »
^ Kiitos! Kuulostaa siltä, että kaoliinia sekä riisi- ja maissitärkkelystä kannattaa suoraan vältellä, mutta noihin muihin eli talkkiin, silicaan ja silkkipuuteriin voisi perehtyä lisää. Kuivalla iholla yhtään mikään ei sula mössöksi eikä liejuunnu.  :) Aina pitää vain varoa, ettei tuote ärsytä, kuivata enempää tai korosta ihon ärtyneitä ja kuivia kohtia. En muista ikinä kokeilleeni puuteria, joka ei pitäisi ihoa tarpeeksi mattana, mutta kaikkia muita vikoja niissä kyllä on ollut.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #476 : 05.09.09 - klo:02:02 »
^ Mä oon atoopikkona käyttänyt silkkipuuteria ihan sellaisenaan irtopuuterina ja kuivattaa hyvin paljon vähemmän/ei lainkaan verrattuna esim. Grimasin irtopuuteriin, joka mulla oli aiemmin käytössä! Mua kiinnostais se MACin Pre+Prime irtopuuteri, mutta ei taida näin kuivaihoiselle olla hyvä. Ehkä kesällä meniskin. Toivottavasti silkkipuuteri ei kuivata talvellakaan.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #477 : 05.09.09 - klo:21:07 »
Ostin tuossa yksi päivä Lorkun jauhemaisen mineraalipuuterin, ja on mielestäni hyvä; jättää todella tasaisen pinnan iholle! Mutta mattana ei rasvainen t-alue pysy.

L´oréal Mattifying minerals transclusent

INGREDIENTS: glass beads, boron nitride, isononyl isononanoate, carnauba wax, aloe bardabensis leaf juice, tocopherol, panthenol [+/- may contain: mica, Cl 77499, Cl 77492, Cl 77491 / iron oxides, Cl 77163 / bismuth oxychloride, Cl 77891 / titanium dioxide]

^Osaisiko joku selventää tuosta incistä, mitä tarkoittavat: glass beads ja boron nitride ???

- - -

"Riisi- ja maissitärkkelys: Todella hyviä pitämään ihon mattana. Saattavat kuivattaa ihon pintaa (tekevät kiristävää tunnetta iholle), joten käytettävä varoen. Yleensä aika karkeajakoisia, joten jäävät helposti vehnäjauhon näköiseksi iholle."

Toi kuulostaisi sopivalta mun iholle! Mistäs tällaisia puutereita saa? :-o Mielellään en haluaisi tilata netistä.. Ja voi suositella myös muitakin puutereita, jotka pitäisivät ihon mattana!
« Viimeksi muokattu: 05.09.09 - klo:21:14 kirjoittanut kuku »
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #478 : 05.09.09 - klo:22:54 »

INGREDIENTS: glass beads, boron nitride, isononyl isononanoate, carnauba wax, aloe bardabensis leaf juice, tocopherol, panthenol [+/- may contain: mica, Cl 77499, Cl 77492, Cl 77491 / iron oxides, Cl 77163 / bismuth oxychloride, Cl 77891 / titanium dioxide]

^Osaisiko joku selventää tuosta incistä, mitä tarkoittavat: glass beads ja boron nitride ???

Kyllä nuo taitaa tarkoittaa ihan sitä mitä tuossa lukeekin eli lasihelmiä ja boori nitridiä. Boorinitridiä käytetään kosmetiikassa tuomaan silkkisyyttä ja peittävyyttä. Kosmetiikan lisäksi boorinitridiä käytetään teollisuudessa mm. hiomalaikoissa ja sorvin terissä. Mikä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö tuo olisi oivaa kosmetiikan raaka-ainetta.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #479 : 06.09.09 - klo:08:32 »
"Riisi- ja maissitärkkelys: Todella hyviä pitämään ihon mattana. Saattavat kuivattaa ihon pintaa (tekevät kiristävää tunnetta iholle), joten käytettävä varoen. Yleensä aika karkeajakoisia, joten jäävät helposti vehnäjauhon näköiseksi iholle."

Toi kuulostaisi sopivalta mun iholle! Mistäs tällaisia puutereita saa? :-o Mielellään en haluaisi tilata netistä.. Ja voi suositella myös muitakin puutereita, jotka pitäisivät ihon mattana!

Mä en usko, että riisi- tai maissitärkkelyspuuteria saa Suomesta ostettua mistään kaupasta. Kannattaa katella täältä:
http://www.tkbtrading.com/

Edit: No niin, pitihän mun mennä taas tilailemaan tuolta. Riehaannuin ja tilasin ties mitä jauheita ja purkkeja. Mahtava valikoimahan tuolla on ja sikahalvat hinnat. Ikävä kyllä postarit taitaa tuolla olla aika kalliit.
Tilasin myös maissitärkkelystä ison läjän joten voin tarvittaessa diilata eteenpäin...  ;)
« Viimeksi muokattu: 06.09.09 - klo:09:10 kirjoittanut ainokainen »