Kirjoittaja Aihe: Puuterit  (Luettu 146877 kertaa)

Poissa kuku

• Tukkaguru
Vs: Puuterit
« Vastaus #480 : 06.09.09 - klo:13:26 »
Lasihelmiä.. ;D

Mutta kiitos! Pitää vielä kattella, ottaisko riisipuuteria vai Grimasin transparentia (joku oli tätä kehunut).. :)
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #481 : 06.09.09 - klo:14:40 »
No "helmiä" on varmaan aika epätarkka ilmaisu kun kosmetiikan ainesosasta on kyse. Ehkä lasijauho olisi kuvaavampi nimitys.  Ellei sitten tuota jauhoa ole esim. lämpökäsitelty niin, että siitä muodostuu pyöreitä "helmiä". Siihenkään en osaa sanoa mitään, miksi tuota kosmetiikassa käytetään (antaako hohdetta, läpikuultavuutta vai mitä?).

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #482 : 06.09.09 - klo:15:45 »
^Varmaan hohdetta (koska olen huomannut, että kun sitä laittaa, niin jossain valossa se hiukan "kimaltelee..) ja myöskin läpikuultavuutta. :)
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #483 : 20.09.09 - klo:10:44 »
Kiitos Grimasin väritöntä irtopuuteria suositelleille! Pitää niin hyvin mattana kuin tämmöisen rasvanaaman nyt voi pitää. Ja on oikeastikin kasvoilla ihan väritöntä, vaikka purkissa näyttää valkoiselta. Mäkään en kyllä ehkä suosittelisi kovin kuivaihoisille.

Otanpa sanojani takaisin. Totesin valokuvista, että tämä puuteri kyllä sittenkin tekee naamani liian valkoiseksi.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #484 : 20.09.09 - klo:12:38 »
Mulla on sitä keltaiseen taittavaa Grimasia ja mun mielestä se on luonnollisemman väristä, kuin se täysin valkoinen, jota mulla oli ennen. Mulla on tosin hiukka keltaiseen taittava ihokin, eli saattaa johtua siitäkin, että näyttää luonnollisemmalta. Tuo keltanen tuntuu muutenkin "imeytyvän" ihoon paremmin, eikä jää niin jauhoiseksi ihon pintaan.

Molemmat kyllä pitää mattana koko päivän.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #485 : 28.01.10 - klo:21:27 »
Osaisiko joku suositella (mielellään) kivipuuteria, joka sopisi Guerlainin Parure Aquan vaaleimman sävyn kanssa? Ei tarvitse olla mikään kauhean tuju puuteri, sellainen jolla voisi päivän mittaan taputella vähän kiiltoa pois mutta jonka kanssa olis helppo käyttää myös poskipunaa, aurinkopuuteria tai hohtopuuteria.

Paikalla NekoNeko

• HAIRahtanut
« Vastaus #486 : 28.01.10 - klo:21:36 »
Mun kaksi suosikkia on Estee Lauderin kivipuuteri ja Cliniquen Stay-Matte -puuterin sävy 101. Molemmat ovat laadultaan todella ohuita eivätkä näytä puuteroiduilta kasvoilla. Lauderin vaalein on aika neutraali ja tuo Cliniquen sävy on hitusen keltapohjainen mutta sopii kaikille. Clinique on kestänyt mulla laukussa tosi hyvin, yleensä parin kuukauden jälkeen puuterit rikkoutuvat laukkuun.
Hang out the chick habit

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #487 : 28.01.10 - klo:23:51 »
^ Lauderilla näkyy olevan useampia kivipuutereita, tarkoititko sitä AeroMatte-versiota? Siinä tosin vaalein sävy näkyy olevan Light ja seuraava sävy Translucent, joka on käsittääkseni "väritön" tai läpinäkyvä... luulisi että se on vaalein.

Cliniquen puutereissa ei näköjään oo (ainakaan Mansikkalassa) ykköstä värikoodin edessä, joten oisko tuo 101 sama kuin 01? Ehkä mua kiehtoisi se Lauderin puuteri kuitenkin enemmän.

Paikalla NekoNeko

• HAIRahtanut
« Vastaus #488 : 29.01.10 - klo:00:20 »
Juu Aeromattea tarkoitin :) Mun mielestä Suomessa vaalein on se Transclusent 1W (?) ja siitä lähtee tummenemaan. Se on hyvä vaalea sävy, suosittelen. En tiedä olisiko Cliniquen 01 se sama kuin 101 jonka nimi on Invisible matte.
Hang out the chick habit

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #489 : 19.03.10 - klo:16:47 »
Oi hitsin hitsi! Meikä tilas Hairstorelta Paris Berlin Transarent Loose Powderia. Testasin just äsken ja tuntuu tosi hyvältä (ei kuivata). Laitoin tuota EDM mineraalipohjan päälle. Tosi kevyttä, ei muuta kasvojen väriä ja levittyi ihanan helposti skunkkisiveltimellä. Tuossa on mielettömän hyvä hinta-laatusuhde mielestäni: 50 g / 15 €. Ainoa huono puoli on se, että siinä ei ole sitä välikantta vaan joutuu dippailla puuteria varovasti siitä purkista.  Täytyy varmaan laittaa tota johonkin muuhun rasiaan. Mutta suosittelen! Talkkia kyllä sisältää ja mulla on tosi tosi kuiva iho, mutta laitoinkin tätä ihan kevyesti vain.

INCI: Talc, Cetearyl Octanoate, Aqua, Magnesium Nitrate, Magnesium Chloride, Methylisothyazoline, Methylchloroisothyazolinone May Contain: C 15985, CI 77492, CI 77491, CI 75470, CI 77499

Toivottavasti ei ala ärsyttää ihoa / aiheuta allergiaa. Onneksi on hajusteetonta!

Edit. Alas: No voihan... :-\ En kyllä muutenkaan käytä päivittäin irtopuuteria vaan kerran pari viikossa, pitää toivoa, että tuolla käytöllä ei allergiaa tule. Saa nähdä. Kun tuo joskus loppuu, niin en osta sitten toiste, kun kerran noin on, en tahdo herkistyä yhtään enempää.

Hieman ironista muuten, puuterin pakkauksessa lukee: "Very gentle and moisturising, since it contains no drying agent." Tietääkseni talkki kyllä kuivattaa. Ja eipä taida kovin hellä olla noiden methylien takia, ärr! :-[
« Viimeksi muokattu: 19.03.10 - klo:20:23 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #490 : 19.03.10 - klo:19:38 »
Ikävä infota, että tuossa puuterissa käytetty säilöntäainesysteemi aiheuttaa allergisia reaktioita melko helposti.
Ei juurikaan käytetä kosmetiikassa nykyään tai korkeintaan poishuuhdottavissa tuotteissa, jolloin ihokontakti ei ole kovin pitkäaikainen. Jos sulla on taipumuksena herkistyä helposti niin välttäisin sinuna methylchloroisothiazolinonea ja methylisothiazolinea.   

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #491 : 24.03.10 - klo:23:18 »
Mulla lähtee järki, kun kaikki halvemmat sarjat tuntuu lopettavan irtopuuterinsa. Ensin Lumenen lopetettiin, jolloin siirryin IsaDoraan, mutta sekin lopetettiin. Nyt aioin ostaa Rimmeliä, mutta se oli ainakin Tampereen Sokokselta ja Anttilasta loppu. Ei kai sitäkin ole lopetettu??

Poissa amelié

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #492 : 25.03.10 - klo:12:37 »
^Ei kai?? Mun piti just mennä ostamaan tätä. Ainakin Rimmelin nettisivuilta se löytyy vielä.

Edit. Ainakin Kampin Anttilassa olivat ihan normaalisti esillä hyllyssä.
« Viimeksi muokattu: 25.03.10 - klo:20:02 kirjoittanut amelié »

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #493 : 25.03.10 - klo:15:39 »
Mua kiinnostaisi Cliniquen irtopuuteri, mutta nuo sävyt mietityttää, kun luotan yleensä vain translucent-sävyihin (jos niihinkään), että sulautuvat varmasti ihoon. Täällä on puhuttu paljon 08 Transparency neutral -sävystä. Olisiko tuo mullekin sopiva vai onko aika vaalealle iholle (käytän Lily Lolon Porcelainia) jokin sopivampi sävy?

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #494 : 25.03.10 - klo:17:47 »
^ Minusta se ei anna mitään sävyä. Olen Lolossa Blonde.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”