Kirjoittaja Aihe: Puuterit  (Luettu 146875 kertaa)

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
Vs: Puuterit
« Vastaus #495 : 28.08.10 - klo:19:33 »
Avenen mosaiikkipuuterista muutama sananen kun olen sitä nyt reilun kuukauden verran ehtinyt käyttämään:
Sävyn osalta tuo on tosi hyvä, eli puuterissa on tavallaan vaaleampi ja tummempi puoli (kun sävyjä pyöräyttää sekaisin eikä ota vaan yhtä sävyä siveltimeen). Tummempi on hyvin passeli nyt kesällä ja vaaleampaan tulen siirtymään kun rusketus tästä hiljalleen häviää.

Ihoni on nyt ollut niin rasvainen, että kiilltoa voisi kyllä hieman paremminkin pitää kurissa, mutta tuo asia muuttunee tässä syksyn myötä kun iho hieman kuivuu, joten silloin iho varmasti pysyy tämän puuterin kanssa pidempään mattana. Peiliä tuossa rasiassa ei ole ja se vähän harmittaa.

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #496 : 29.08.10 - klo:13:26 »
^ Hämmentävää, että peili puuttuu, kun linkkaamassasi tuotekuvassa kuitenkin näyttäisi olevan peili. Muuten vaikuttaa ihan kiintoisalta. Voisin kuvitella, että tummempi puoli saattaisi toimia myös kevyissä varjostuksissa.
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #497 : 29.08.10 - klo:14:50 »
^ Juu, tosiaan ainakin mun saamassa tuotteessa kansi on vain läpinäkyvää muovia (ilman peiliä). Nyt vasta tuli mieleen että taidanpa laittaa tuosta palautetta myyntipaikkaan tai suoraan Avenelle...

Edit. Nyt on apteekkituotteet.fi sivuille päivitetty Avenen mosaiikkipuuterista erilainen, peilitön, kuva. Sain sieltä asiasta viestiäkin ja kuulemma puuteriin siis ei tosiaan kuulukaan peiliä vaan heidän saama tuotekuva oli väärä.
« Viimeksi muokattu: 16.09.10 - klo:19:40 kirjoittanut Hilippa »

Poissa Bosbon

• Haiven
  • *
« Vastaus #498 : 30.09.10 - klo:15:23 »
Kattelin Youtubesta videon http://www.youtube.com/watch?v=T5GddyWyd54&feature=youtube_gdata, jossa Bobbi Brown kertoo translucent-sävyn korostavan ihon punaisuutta. Tämä selitys alkaa noin 9. minuutin kohdalla, jossa Bobbi peittää Ellen tummia silmänalusia. Kohdassa 9:30 "Translucent powder makes you ashy" siis tarkoitetaan, että e.m. sävy tekee ihon kylmäsävyiseksi? Mitä mieltä ootte tuosta makeoverista?

Mulla on se ongelma, että naamani on kylmempisävyinen kuin kaula ja muu kroppa. Siksi oon ettinyt aina melko keltapohjasia meikkivoiteita, jotta sävyero ei olisi niin kauhea. Ihmettelen usein, kun aamulla meikkiä laittaessani sävyeroa ei huomaa ollenkaan, mutta jossain vaiheessa päivää eron huomaa selvästi. Oon miettinyt, voisko translucent-irtopuuteri todella muuntaa meikkivoiteen sävyä sävyyn? Mulla on tällä hetkellä käytössä Clarinsin translucent-irtopuuteri, jota laitan aika kevyesti siveltimellä. Aiemmin käytin mm. Lumenea ja L'Orealin vastaavia sävyjä.

Mä oon aika samansävynen ku Elle ja tykkäsin tuossa videossa Bobbin aikaansaamasta luonnollisesta lopputuloksesta. Videon yhteydessä ei mainittu, mitä puuteria käytettiin. Mitkä olis sopivan keltasävyisiä irtopuutereita, mielellään myös edullisia, vastaavaan tarkoitukseen?

aini

• Vieras
« Vastaus #499 : 30.09.10 - klo:16:24 »
^ itse olen ainakin käsittänyt, että "ashy" tarkoittaa, että jokin tuote tekee ihosta samean/harmaan. Eli siis esim. tummalle iholle käytettäessä ei translucent välttämättä olekaan väritön vaan jättää ihon samean näköiseksi.

Videossa käytetään Bobbi Brownin kellertävää (irto)puuteria, sävy pale yellow?

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #500 : 01.10.10 - klo:09:25 »
^^
Mun mielestä transclucent sävyt vaihtelee merkeittäin. Kalkkilaivan kapteenina olisi ihan kätevää, jos kaikilla merkeillä olisi se sama itselle sopiva transclucent sävy, mutta mitään erityistä trasclucent sävyä en ole huomannut ja saattaa tummentaa meikkiä yhtä lailla kuin muutkin puuterisävyt. Useimmiten transclucent puuterit tuntuvat olevan kuitenkin enemmän kellertäviä tai neutraaleja kuin punapohjaisia, joten tuolla perusteella toimisivat samalla lailla kuin Bobbin puuteri  ??? Ettei vaan olisi markkinointipuheet kyseessä...  ::) Siinä Bobbi on kyllä oikeassa, että keltaiseen taittavalla puuterimeikillä saa punaisuutta häivytettyä, mutta parhaiten tässä hommassa toimii mineraalimeikki eikä niinkään pelkkä puuteri.Sävyn pitää kuitenkin olla oikeanlainen, ettei iho näytä väsyneeltä.

Poissa Bosbon

• Haiven
  • *
« Vastaus #501 : 02.10.10 - klo:15:35 »
^ ja ^^: Mielenkiintoisia huomioita! Mä oon aina ihmetellytkin, miten puuteri voi olla väritön. Tässähän vois toki heittäytyä hurjaksi kokeilemalla joku päivä puuteria vain toiselle kasvonpuoliskolle ja tarkkailemalla värin muuttumista päivän aikana.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #502 : 24.11.10 - klo:11:24 »
Mulla on Bobbi Brownin meikkikirja jota luin toissailtana ja kiinnitin huomiota juurikin samaiseen kommenttiin ettei kannata aina välttämättä käyttää automaattisesti translucent-sävyä yllämainituista syistä. Lallan kanssa samoilla linjoilla eli eri merkeillä tuntuu olevan kovin erisävyisiä läpikuultavia sävyjä ja lähes aina ne ovat neutraaleja tai kellertäviä.

Olen käyttänyt vuosia Kanebon irtopuuteria (translucent) mutta nytpä halusin testata tuota väitettä omalla kohdallani. Äitini kävi juhlameikissä ja samassa yhteydessä minulle tehtiin pohjameikki "värillisellä" puuterilla. Ero oli mielestäni huomattava ja pelkästään positiiviseen suuntaan. Kasvot ei olleet yhtään tummemmat tai keltaisemmat vaan jotenkin eloisamman ja terveemmän näköiset.

Tiedättekö kosmetiikkamerkkejä joiden irtopuuteri olisi "sihdin alla" ja jossa olisi "buffi" mukana kuten Kanebossa? En halua levittää irtopuuteria sudilla enkä buffillakaan suoraan siitä rasian pohjalla olevasta jauhokasasta. Toivottavasti ymmärsitte. Olisin kiitollinen vinkeistä.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #503 : 24.11.10 - klo:22:19 »
^ Lancômen irtopuuterissa oli ainakin joskus tuollainen sihti (ei siis reikiä välikannessa vaan sellainen "verkko"), mutta en tiedä mitä tarkoitat buffilla. Tuossa Lancômen irtopuuterissa tuli mukana irtopuuterivippa (sellainen samettinen paksumpi, jossa satiininauha, jonka alle sai pujotettua sormet). Tuo puuteri oli laadultaankin todella hyvä. Guerlainin irtopuuterissa oli myös ainakin joskus tuollainen sama systeemi ja sekin oli laadultaan tosi hyvä.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #504 : 24.11.10 - klo:23:52 »
^^Lumenella on ainakin vanhassa purkissa tuollainen systeemi, uudesta en ole ihan varma :)

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #505 : 25.11.10 - klo:13:52 »
Käytän tällä hetkellä TBS kosteuttavaa meikkivoidetta ja Clinique blended face powder sävyä 08, kaipaan kuitenkin hohtavampaa tulosta. Ihoni on atooppisen kuiva ja ihottuma länttejä tulee aina välillä kasvoille. Bare Mineralsin fairly light sävy oli juuri sopiva kasvoilleni, mutta en tiedä mikä puuteri sopisi mineraalimeikkien kanssa parhaiten, jos haluaa mahdollisimman luonnollisen lopputuloksen. Mietin mitenkä toimisi YSL semi loose powder?
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #506 : 25.11.10 - klo:18:59 »
^
Puuterivinkkiä ei ole, mutta luonnollisen tuloksen saa aikaan kun levittää kivipuuteria (nyt käytössä natural code) meikkisienellä. Bongasin tuon vinkin jostain meikkivideosta, jossa neuvottiin käyttämään vippaa puuterin levitykseen, jos on kuiva tai rasvoittuva iho. Omaan naamaan tulee kuitenkin kauhea luonnoton jauhopakkelikerros vipalla levitettäessä, mutta meikkisieni toimii tosi hyvin eikä puuteri näy kasvoilla yhtään   :D Ainoa huono puoli tuossa on, että puuteri kuluu nopeammin kuin sudilla levittäessä, mutta omasta mielestäni tulos on kuitenkin meikkisienellä parempi.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #507 : 29.11.10 - klo:11:30 »
Kiitokset Kosmiskissa ja Tintu! Kaikki kolme kuulostaa oikein sopivilta merkeiltä.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #508 : 27.08.11 - klo:12:45 »
Kyselen jo vähän näin etukäteen, mitä puuteria suosittelisitte markettipuolelta hyvin rasvoittuvalle iholle?

Tällä hetkellä käytössä on Lumenen kivipuuteri, joka viime viikolla lensi jo maahan ja on jo halkeamispisteessä. Puuteri ei kuitenkaan täysin hajonnut ja pystyn käyttämään loppuun, mutta yhä enemmän tekisi jo mieli heivata puuteri. Eihän minulla mikään puuteri ole koskaan pitänyt kiiltelyä pois, mutta kun päivän aikana lisään Lumenea niin mattapinta tuntuu häviävän melkein kymmenessä minuutissa. Jotenkin todella sopimaton minulle...

Aiemmin käytin Rimmelin irtopuuteria, jonka käytin kyllä ihan mieluusti loppuun. Ei mikään ihmeellinen ja senkin kanssa kiilteli, mutta nyt Lumene tuntuu jotenkin erityisen huonolta. Hakusessa on kivipuuteri helppokäyttöisyyden takia. Minkälainen on esim. Rimmelin tai IsaDoran kivipuuteri? Onko kukaan testaillut BeYun kivipuuteria?

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #509 : 29.09.11 - klo:13:20 »
Osaisiko joku neuvoa jonkun suht.halvan, hyvän irtopuuterin, joka ei oikeasti olisi yhtään minkään värinen? Tai tarpeeksi vaalea ainakin.. Lumenen mineraalipuuteria mulla on ollut, mutta en siihen hirveästi tykästynyt. Ciliniquen oli hyvää, mutta sekin vähän tummahko mulle.