Kirjoittaja Aihe: Puuterit  (Luettu 142724 kertaa)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
Vs: Puuterit
« Vastaus #540 : 29.12.12 - klo:20:38 »
^
Logonan kivipuuteri? Siinä on aika vahva tuoksu, josta en itse pidä, mutta muuten ihan kelpo puuteri. Ei pidä hirveän hyvin kiiltoa, mutta toisaalta ei kuivata ihoa ollenkaan eikä kökköönny tai tee ihoa hirveän tunkkaisen näköiseksi. Plussaa myös siitä, että on vaaleita sävyjä. Olen käyttänyt puuteria ehkä kuukaudentai pari, eikä ole tukkinut ihoa tai muutenkaan ollut ongelmia. Maksoi muistaakseni n. 20e Ruohonjuuressa.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #541 : 31.12.12 - klo:10:45 »
MACin prep and prime irtopuuteri vetelee ihan viimeisiään ja mietin nyt minkä ostaisin seuraavaksi. Tämä on ollut jo toinen MAC puuterini ja olen ollut siihen todella tyytyväinen, mutta vaihtelu tietysti virkistää. Puuterin pitäisi olla todella hienojakoinen ja mielellään talkiton, ehdottomasti hajustamaton. Kuivaihoisena en tarvitse rasvoittuvuuden kurissa pitoon puuteria vaan ihan meikin kiinnittämiseen silloin kun käytän nestemäistä meikkivoidetta.

Olen väriltäni hennon vaaleankeltainen eli sekin on oma rajoitteensa puuterin suhteen, värin pitää olla tarpeeksi vaalea eikä saa jättää iholle harmaata tai pinkkiä pintaa. "Transclucent" puuterit ovat yleensä liian pinkkejä/neutraaleja minulle.

Diorskin Matte & Luminous -puuteria on täällä paljon kehuttu, toinen mielenkiintoinen on Shiseidon valkoinen ja hieman hohtava irtopuuteri. Olisiko teillä vinkkejä tai suosituksia?

Päivitys, hain tänään pienet näytteet sekä Shiseidosta että Diorista. Shiseidossa ensimmäinen ainesosa on talkki eli se luultavasti näyttää ihan törkeältä mun ihollani. Diorin puuteri oli koostumukseltaan ihana ja talkiton, mutta voi miksi värin pitää olla pinkki?!  :# testaan senkin huomenna kotioloissa mutta aika heikoin odotuksin.

Hei tajusin juuri että enhän mä pyytänytkään näytettä Diorskinistä vaan Capture total -puuterista, jota myyjä hehkutti kosteuttavana.
« Viimeksi muokattu: 06.01.13 - klo:15:32 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #542 : 25.01.13 - klo:17:57 »
Onko joku kokeillut Lumenen Touch of Radiance valopuuteria? Pitääkö kiillon hyvin kurissa? Kasaantuuko ihohuokosiin? Meikin korjailuun tarvitsisin jonkun kivipuuterin ja tuo kiinnostaisi.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #543 : 25.01.13 - klo:20:26 »
Ostin vasta Lorealin BB-kivipuuterin ja täytyypä antaa heti kehuja :ts.
Laitan sen isolla puuterisiveltimellä meikkipuuterin jälkeen ja iho on tosi tasainen ja hyvännäköinen. Ensin laitoin meikkipuuterin ja irtopuuterin jälkeen, mutta kokeilin tänään heti meikkipuuterin jälkeen ilman irtopuuteria ja pelittää kyllä tosi hyvin ja peittää myös. Antaa myös oikeenlaista hehkua iholle. Tykkään kyllä todella paljon, vaikka alussa epäilinkin.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #544 : 27.01.13 - klo:08:38 »
Lienee hölmö kysymys, mutta mitä talkittomissa puutereissa on sen talkin tilalla? Vaihtelee varmaan tuotteittain, mutta esimerkiksi?

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #545 : 27.01.13 - klo:20:12 »
MAC puuterissa on muistaakseni maissijauhoa. Riisijauhoakin kai on joissain.
Raitoja käpälään!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #546 : 27.01.13 - klo:20:31 »
Tai mineraaleja. Kiillettä (mica) tai piitä (silica) yleensä, sinkki- tai titaanioksidien lisäämisestä tulee helposti liian raskas, mineraalipohjamainen.

Minullakin taitaa olla irtopuuterin osto edessä. Ikivanhassa YSL:n Poudre Sur Mesuressa on vielä jäljellä - mutta se on minusta liian pinkki. Haluan mahdollisimman hienojakoisen ja huomaamattoman puuterin, meinasin käydä tyyppäämässä ainakin Chanelin ja Diorin vaihtoehdot. Ei ihan valkoista "translucent" -sävyä, se tekee minusta aika elottoman näköisen.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #547 : 27.01.13 - klo:21:47 »
^ Eikös talkkikin ole mineraali? :)

Mistä syystä muuten jotkut välttelevät talkkia kosmetiikassa? Onko siitä siis jotain haittaa iholle. Mä olen yrittänyt vähän googlailla asiaa, mutta en ole löytänyt juuri muuta infoa kuin jotain epämääräisiä syöpäjuttuja, mitä nyt tuntuu liikkuvan vähän kaikista kosmetiikassa käytetyistä aineista.

Siis onko talkki jotenkin muita mineraaleja haitallisempi kosmetiikan ainesosa?
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #548 : 27.01.13 - klo:22:36 »
Mulla talkki ainakin kuivattaa ja korostaa vielä entisestään pintakuivuutta.
Raitoja käpälään!

Poissa rosmarin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #549 : 28.01.13 - klo:02:45 »
Onko joku kokeillut Lumenen Touch of Radiance valopuuteria? Pitääkö kiillon hyvin kurissa? Kasaantuuko ihohuokosiin? Meikin korjailuun tarvitsisin jonkun kivipuuterin ja tuo kiinnostaisi.

Puuteri on hyvin hienojakoista ja samettista, ei jämähdä ikävän näköisesti huokosiin ja  jättää iholle luonnollisen kuulaan mattapinnan. Olen ollut tähän uudistettuun koostumukseen ihan tyytyväinen, joten uskallan suositella sitä laadukasta peruspuuteria halajavalle.
« Viimeksi muokattu: 28.01.13 - klo:05:36 kirjoittanut rosmarin »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #550 : 28.01.13 - klo:08:34 »
On, talkki on myös mineraali, jotkut tosiaan kokevat sen ongelmalliseksi ainesosaksi. Mutta mineraalimeikeissäkin (niissä ei yleensä edes talkkia käytetä, mikä on kyllä vähän *rolleyes*) erilaiset koostumukset sopivat eri ihmisille, vaikka käytettyjä ainesosia on tosi vähän.

Luulen, että talkin ongelmallisuus voi liittyä sen kykyyn absorboida nestettä - tai ainakin luulen sillä olevan tätä, sillä talkkia käytetään mm. suolan seassa estämässä klimppiintymistä. Se ei ehkä siksi ole kuivaihoiselle paras valinta.
« Viimeksi muokattu: 28.01.13 - klo:08:38 kirjoittanut Lila »

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #551 : 28.01.13 - klo:12:54 »
^ Okei. Mistähän mä olen saanut päähäni, että talkkia pidettäisi oikein pahisaineena? No, mun rasvoittuvalla ihollani talkkia sisältävät puuterit kyllä pelittävät ihan mallikkaasti.

Mäkin ostin tuon Lumenen uuden valopuuterin. Vielä en ole testannut, mutta se ihme L-häkkyrä siinä rasian kannessa on jotenkin ihan susiruma. :P
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #552 : 28.01.13 - klo:16:51 »
Muistelisin että briteissä oli ainakin haloota talkista ja syövästä, erityisesti imusolmukkeden lähistöllä.
Raitoja käpälään!

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #553 : 28.01.13 - klo:19:03 »
Mä oon taas saanut päähäni, että jollain talkki tuntuisi tukkivan ihoa..  ::) Kiitos kuitenkin kaikille vastauksista! Juureksiin voi aina luottaa :)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #554 : 15.02.13 - klo:09:40 »
Chanelin Poudre Universelle Libre on kyllä hehkutusten arvoinen tuote. Todella hienojakoinen puuteri, joka ei todellakaan korosta esim. hiusjuonteita, vaan pikemminkin häivyttää niitä. Ihosta ei tule puuteroidun näköinen, vaan yksinkertaisesti astetta täydellisempi. Pitää meikin koko päivän - mikään superrasvainen iho minulla ei ole, mutta nyt Avitcidin käytön myötä T-alueella on taipumusta kiiltelyyn.

Talkkiahan tässä on, eli ei välttämättä kaikkien makuun.