Kirjoittaja Aihe: Puuterit  (Luettu 144821 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Puuterit
« Vastaus #555 : 04.07.13 - klo:20:31 »
Kaipailisin käyttökokemuksia Benecosin kivipuuterista.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #556 : 05.07.13 - klo:12:38 »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #557 : 05.07.13 - klo:19:12 »
^Eilen illalla googlailin ja törmäsinkin noihin sivustoihin, mutta olisin kaipaillut myös juuresten käyttökokemuksia  ;) Täältä kun yleensä saa kaiken kattavan vastauksen jos johonkin pulmaan.

Myös MAC:n kivipuuterit kiinnostaa. Onko ne oikeasti hyviä? Näyttääkö myös valokuvissa hyvältä eikä sellaiselta hirveältä kiiltävältä tai valkoiselta?
« Viimeksi muokattu: 05.07.13 - klo:19:49 kirjoittanut pinkpepper »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #558 : 06.07.13 - klo:10:00 »
Mulla on kokemusta vain MAC:n Blot Powderista, ja se on ihan oikeasti aivan mielettömän hyvä tuote superrasvaiselle iholle. Se jopa kuivattaa ihoa, eli saattaa olla liian stydiä kamaa useimmille.

Nykyään olen aika laiska ostamaan puutereita, kun tuntuu että suurimmassa osassa niistä on talkkia, Boron Nitrideä tai muuta vastaavaa, mikä ei mun iholle sovi. Teen siis omia sekoituksia, joissa käytän mineraalipohjaa, silkkipuuteria, silicaa ja maissitärkkelystä. Parhautta!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #559 : 06.07.13 - klo:11:34 »
^^ Minulla on kokemusta neljästä MACin kivipuuterista.
Blot Powderia minulla on ollut useampikin. Viimeksi kun sellaisen ostin, niin mieletäni se oli jauhoisempi kuin muistinkaan. Nyt alkukesän helteillä se osoittautui parhaaksi tuotteeksi ikinä, koska iho näytti kauan raikkaalta. Lisäksi puuteri ei anna iholle mitään sävyä, joten plussaa siitäkin.

Prep + Prime kiinteä puuteri on toinen väritön puuteri. Tämä on hienojakoisempaa kuin Blot Powder ja sopii hyvin meikin korjiluun päivän mittaan. Pakkauksessa ei tule vippaa, joten se pitää löytyä ennestään tai ostaa erikseen.

Select Sheer myydään eri NC ja NW -sävyissä. Koostumus on hieno ja miellyttävän samettinen, mutta puuterin nimen mukaisesti läpikuultava.

Studio Carebend on todella hienojakoinen ja pehmeä. En muista, miksi en tästä kuitenkaan omalla ihollani tykännyt, koska koostumuksensa puolesta tämän olisi pitänyt olla ehdoton suosikkini.

En osaa sanoa, miten nämä toimii valokuvissa.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #560 : 04.09.13 - klo:20:27 »
Pähkäilen uuden irtopuuterin ostamista ja nyt olisi -20 % kutsu kauneuteen seteli, joten..
Onko kellään kokemusta Clarinsin mineral loose irtopuuterista tai sitten Sensain loose powderista ???
Clarinsissa oli muistaakseni 30 g eli kestää aika pitkään ja Sensaissa 20 g. Molemmat vaikuttaa tosi ihanilta irtopuutereilta.
Mulla on nyt vielä käytössä Yves Saint Laurentin irtopuuteri ja haluan jo vaihtaa merkkiä ::).
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #561 : 05.09.13 - klo:10:47 »
Tahdon puuterin! Mikä olisi paras mahdollinen max 40-50€? :D
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #562 : 05.09.13 - klo:15:23 »
Siis Kivipuuterin, vai irto?

Jos tykkäät kauniista kivipuuterirasiasta käsilaukussa, valitse Chanel. Se pakkaus on kaunis... ja se puuterikakku on siinä sellainen aika pieni ja paksu, ei litteä laakea, joten ei hajoa helposti. Mulla on aina menneet kaikki kivipuuterit jossain vaiheessa rikki, paitsi Chanel. Se ei hajonnut edes lattialle pudotessa.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #563 : 05.09.13 - klo:16:09 »
Siis Kivipuuterin, vai irto?

Jos tykkäät kauniista kivipuuterirasiasta käsilaukussa, valitse Chanel. Se pakkaus on kaunis... ja se puuterikakku on siinä sellainen aika pieni ja paksu, ei litteä laakea, joten ei hajoa helposti. Mulla on aina menneet kaikki kivipuuterit jossain vaiheessa rikki, paitsi Chanel. Se ei hajonnut edes lattialle pudotessa.

Hmm kumpi on parempi, kivi vai irto? Ihan meikin viimeistelyyn siis.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #564 : 06.09.13 - klo:11:05 »
Irtopuuteri on minusta parempi meikin viimeistelyyn kotona, mutta mukana kannettavaksi se ei pölisemisen vuoksi oikein sovellu joten kivipuuteri on siihen parempi. Kivipuuteristakin saa otettu siveltimellä kotona väriä mutta minun kokemukseni mukaan ne eivät yleensä ole aivan yhtä hienojakoisia.

Minun kompromissini on käyttää kotona irtopuuteria ja kuljettaa laukussa mukana MACin MSF naturalia ja rasvaa imeviä "papereita" joilla voi taputella kasvoilta kiiltoa tarpeen vaatiessa.
Raitoja käpälään!

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #565 : 07.09.13 - klo:19:36 »
Mä taas en ole huomannut suurta eroa kivi- ja irtopuutereiden kohdalla. Kivipuuterilla saa saman tuloksen kun on tarpeeksi iso suti käytössä eikä ota liikaa tavaraa kerralla. Tykkään kivipuutereista enemmän, koska eivät vie tilaa niin paljoa ja saa tarvittaessa helposti mukaan.

Poissa Lene

• HAIRahtanut
« Vastaus #566 : 07.09.13 - klo:23:16 »

Miten olisi YSL:n semi loose powder? Irto- ja kivipuuterin hyvät puolet, voi levittää vipalla tai siveltimellä, helppo kuljettaa mukana.
My make-up may be flaking!
But my smile, still, stays on!

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #567 : 08.09.13 - klo:08:28 »

Miten olisi YSL:n semi loose powder? Irto- ja kivipuuterin hyvät puolet, voi levittää vipalla tai siveltimellä, helppo kuljettaa mukana.

Mulla on kyseinen puuteri ja kestää tosi kauan. Hintansa väärti, kylläkin maksaa jotain yli 50 €, mutta olen aina ostanut -20 % alepäiviltä.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #568 : 10.11.13 - klo:17:28 »
Lumenenn uusi CC puuteri on osoittautunut juuri sellaiseksi peruspuuteriksi, jota kaipasin. Väri ei ole älyttömän peittävä, mutta sitä on sen verran tarpeeksi että tasoittaa ihon sävyä. Puuterissa on mukana myös aavistus hehkua (ei kimalteita tai glitteriä kuten yleensä!), joten tulos on pehmeä ja luonnollinen matta. Eli ei tunkkaista pakkelia. Puuteri ei myöskään ole kuivattava, joten sopii varmasti monenlaiselle ihotyypille. Kiillon pidosta en osaa sanoa, mutta ihan ok kuitenkin. Mun otsaa ei tunnu mitkään aineet koko päivää mattana pitämään, joten tärkeintä on luonnollinen lopputulos - kiiltoa korjailen kiillonpoistopapereilla päivän mittaan. Meikki pysyy kuitenkin nättinä, vaikka kiiltoa tuleekin läpi. Ei siis keräänny juonteisiin tai muutu rumaksi päivän mittaan. Suosittelen  :ts

Poissa jinna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #569 : 10.11.13 - klo:19:55 »
Mun lemppari irtopuutereista on Laura Mercierin Loose Setting Powder sävyssä transculent. Se on lähes tuoksutonta, erittäin riittoisaa ja jättää todella kauniin ja samettisen pinnan. Tuntuu iholla kevyeltä ja pitää sen mattapintaisena pitkään. Saatavuus tosin on aika huono, en usko, että on Suomessa myynnissä. Jenkeissä maksoi muistaakseni reilu 30 dollaria, eli ei paha hinta riittoisasta ja laadukkaasta tuotteesta.
2a M ii. Iho kuiva, herkkä ja atooppinen.