Kirjoittaja Aihe: Puuterit  (Luettu 143011 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Puuterit
« Vastaus #600 : 27.11.15 - klo:19:20 »
Heh, vaikea kysymys. No ehkä ottaisin kiinteän ensiksi, ihan pelkästään sen monikäyttöisyyden ansiosta - eikä ole missään tapauksessa irtoversioita karkeampaa tavaraa. Ja tätä on ehkä myös helpompi käyttää sopivaa määrää, puuteria irtoaa pyyhkäisyllä niukasti, mutta se todellakin riittää. Irtoversiota voi lätkiä nekkuun liikaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #601 : 28.12.15 - klo:10:31 »
Ostin YSL:n uuden puuterin, poudre compacte radiance matte finish & blur without additional cover, onpa nimihirviö. Tämä on sellainen valkoinen blurraava ja kirkastava puuteri, jossa ei ole sävyä iholla. Tuoksu on ihan miellyttävä ja tuote levittyy pehmeästi ja todellakin jotenkin blurraa ihon virheitä. Rasia on ihan kaunis, kultainen - kuitenkin aika muovisen oloinen jotenkin. Mukana tulee vippa, mutta minusta tämä levittyy siveltimellä kivemmin. Toistaiseksi olen tykännyt tästä kovasti: ainakin nyt parin kokeilun perusteella tämä tosiaan pitää tällä hetkellä superrasvoittuvan ihoni paremmin mattana kuin Narsin tai Chanelin irtopuuteri ja sopi meikin kiinnitykseen. Lisäksi minulla on Chanelin Les Beiges vaaleimmassa sävyssä (ei saa Suomesta), ja vaikka se on todella ihana ihon kaunistaja, ei sekään pidä minulla ihoa mattana tovia pidempään, joten toivottavasti tämä nyt auttaisi siihen pulmaan edes vähän, ettei kuluisi kilokaupalla puuteripaperia joka päivä.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #602 : 07.01.16 - klo:22:12 »
Kikon uusi Radiant Fusion Baked Powder on myös tosi hyvä kirkastaja/heleyttäjä. Olen todella pitkään etsinyt heleyttävää puuteria, jossa ei ole kimalteita tai liian metallista sävyä - tämä täyttää kaikki vaatimukset. Puuteri tekee ihosta silean näköisen, ei ole kuivattava ja heijastaa valoa. Käytän tätä vain poskilla tuon heijastavuuden takia ja sävy ei ole turhan pigmenttinen joten vaalein sävykin sopii hyvin, vaikka pigmenttisenä olisi liian keltainen.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #603 : 20.02.16 - klo:17:20 »
Toimiikohan MAC:n Mineralize skinfinis natural -puuteri sekaiholla vai jääkö iho kovin kiiltäväksi? Pitääkö t-alueen kiillon poissa? Miten paljon peittää?

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #604 : 24.03.16 - klo:11:49 »
Mikä olisi hyvä, hienojakoinen kivipuuteri marketista? Katsoin Anttilan alessa Lorealin true matchia, mutta enpä tiedä. BB-puuteri vaikutti paremmalta, mutta maksoi kaksinkertaisesti. Muut merkit käy yhtä hyvin. Ihoni ei ole ihan vaalea, mutta noissa sävytetyissä epäilyttää että onko ne sit oransseja tai muuten huonoja...
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #605 : 21.11.16 - klo:08:18 »
Mitä eroa on MACin Mineralize Skinfinish Natural/ Pro Longwear Pressed Powder/ Studio Careblend Pressed Powder? Ajattelin ensin hankkia mineralize-puuterin, mutta riittääkö se rasvoittuvalle t-alueelle? Ihoni on pintakuiva sekaiho. Mikä olisi edellä mainituista luonnollisin, mikä kuitenkin pitäisi t-alueen kurissa ainakin muutaman tunnin?

Miten värit menevät näistä? Pitäisi olla keltapohjainen, käytän esim. Lumene blur meikkivoidetta sävyssä 1 classic beige/ Lumene CC voide sävyjen light ja medium sekoitus/ Maybelline matte maker 30 natural beige.

« Viimeksi muokattu: 21.11.16 - klo:21:32 kirjoittanut Kukka »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #606 : 21.11.16 - klo:08:37 »
Minulla on siis kokemusta ainoastaan tuosta MSFN:stä. Se antaa hyvin luonnollisen pinnan ja on mielestäni varsin kestävä, se on yksi suosikkipohjani kesäaikaan kun T-alue vähän rasvoittuukin. Pysyy kauniisti paikoillaan myös hikoillessa. On riittävän hienojakoinen, että voi käyttää myös puuterina meikkipohjan päällä, mutta harvoin käytän näin, peitto riittää minulle hyvin sellaisenaankin, toimii jopa ihon pikkuvirheiden peittämiseen tarkalla siveltimellä peittäen. Väreistä kannattaa kokeilla keltapohjaiset Light Plus ja Medium Plus - molemmat hankkimalla saat tehtyä tosi kauniin pohjan kahdella sävyllä.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #607 : 21.11.16 - klo:22:11 »
Kiitos Lila! Onko tuossa mineralize-puuterissa jojobaa? Jostain blogista luin, mutta en löytänyt faktaa mistään. Toivottavasti ei ole.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #608 : 21.11.16 - klo:22:56 »
Kyllä siinä näyttää olevan. INCI

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #609 : 16.06.17 - klo:15:10 »
Tässä rapsaa parista viimeaikaisesta puuterikokeilusta:

Rimmel Clear Complexion

Tämä menee kategoriaan "ihan kiva". Omaan superrasvaisen ihon, varsinkin kesällä, joten vaadin puuterlta paljon. Tämä ei ihan täyttänyt odotuksia. Tuntuma kasvoilla olisi saanut olla kevyempi, tästä tule hieman tunkkainen tunne. Ihon kiiltely pääsi muutaman tunnin päästä jo läpi, joten mun rasvoittuvalle iholle tämän puuterin tehot eivät ihan riittäneet. Sävyt olivat jostain syystä tosi vaaleita ja mun mielestä aika vaaleanpunertavia. Olisin kaivannut tummempia sävyjä.

Rimmel Insta Fix & Matte

Aivan loistava puuteri! Ihanan kevyt, ja todella pitää ihon mattana ja hengittävän tuntuisena. Tuoksu tässä on aika voimakas, tulee mieleen kielo tai sireeni. Tämä on "väritön" eli ruskettuneella iholla vaikutelma voi olla hieman valkoinen, kaipaisin tähän tummempia sävyjä. Sulautuu kuitenkin ihoon hyvin, joten naama ei jää kalkkisen näköiseksi. Vahva suositus ja toimii varmasti ainakin vaaleaihoisilla!
« Viimeksi muokattu: 16.06.17 - klo:15:14 kirjoittanut ainokainen »

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #610 : 16.06.17 - klo:15:40 »
^ Onko sulla ainokainen kokemusta essencen all about matt! -puuterista (vähän samannäköinen, väriltään valkoinen puuteri), osaisitko verrata sitä tuohon Rimmelin Insta Fix & Matteen? Tuossa meinaan kyllä vähän häiritsi se valkoisuus, vaikka väri ei pigmentistä tullutkaan.

Oon ollut ihan tyyytyväinen Rimmelin Stay Matteen kun näyttää naamassa hyvältä, mutta tykkäisin kyllä ihon jos pitäisi paria tuntia kauemmin kiillottomana. Oi näitä rasvaisen ihon iloja...

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #611 : 16.06.17 - klo:23:19 »
En muista oonko kehunut tänne Chanelin irtopuuteria, nimi taitaa olla Poudre universelle. Mulla on ollut tuo käytössä pari vuotta (meikkaan aika harvoin) ja rasia on iso, tuo kestää ikuisuuden. Koostumus on kevyt ja levittyy puuterisiveltimellä hyvin, jättää nätin pinnan joka kestää tosi hyvin. En lisää puuteria päivän aikana ollenkaan, jossain vaiheessa päivää yleensä kevyesti sormin painelen/pyyhin kiiltäviä kohtia ja iho on taas hyvän näköinen. Puuteri ei kökköönny ollenkaan vaikka iho rasvoittuisi eikä kerry juonteisiin, toimii sekä rasvoittuvalla t-alueella että pintakuivalla iholla. Koostumus ei ole yhtään sellainen talkkisen kuiva kuten joissain puutereissa. Tekee mun mielestä muutenkin kauniin samettisen pinnan, ei ylipuuteroitua/supermattaa eikä mitenkään hohtavaa tms vaan sellaisen kivan.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #612 : 17.06.17 - klo:09:35 »
^ Onko sulla ainokainen kokemusta essencen all about matt! -puuterista (vähän samannäköinen, väriltään valkoinen puuteri), osaisitko verrata sitä tuohon Rimmelin Insta Fix & Matteen? Tuossa meinaan kyllä vähän häiritsi se valkoisuus, vaikka väri ei pigmentistä tullutkaan.

Hyvin samantyyppinen, paitsi että se Essencen All About Matte on sellainen "talkkinen" puuteri, joka sulautuu ihoon kivasti, mutta ei pidä rasvaisuutta poissa kovinkaan pitkään. Eli kyllä tämä Insta Fix pitää kiillon poissa pidempään, ihan selkeästi. Tuntuma iholla on mielestäni myös "kuivempi", ei yhtään sellainen kostean tuntuinen.

Rapsaanpa tässä vielä kolmannen puuterin, joka on vähän saman tyyppinen:

NYX HD Finishing Powder. Tämä on näistä kolmesta selkeästi "jauhoisin" eli jää aika valkoiseksi iholle. Tätä saa sekä valkoisena että Banana-sävyisenä, joka sekin on todella vaalea. Tuote on todella kiva ja jättää ihon hyvin mattaiseksi, mutta ei sulaudu ihoon yhtä ihanasti kuin tuo Rimmelin Insta Fix tai Essencen All About Matte. Tätä suosittelisin siis vain hyvin vaaleaihoisille.

NYX:n HD Studio -irtopuuteri on sitten vielä luku erikseen, se on hyvin erityyppinen eli sehän on puhdasta silicaa. Ihana tuote rasvaiselle iholle, mutta tosiaan sitä saa vain irtopuuterina. Tuo HD Finishing on ihan erilainen koostumukseltaan. Eli vaikka nämä irto- ja kivipuuteri ovat tavallaan sisarustuotteita (harhaanjohtavasti), on koostumus täysin erilainen.
« Viimeksi muokattu: 17.06.17 - klo:09:38 kirjoittanut ainokainen »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #613 : 17.06.17 - klo:09:37 »
En muista oonko kehunut tänne Chanelin irtopuuteria, nimi taitaa olla Poudre universelle. Mulla on ollut tuo käytössä pari vuotta (meikkaan aika harvoin) ja rasia on iso, tuo kestää ikuisuuden. Koostumus on kevyt ja levittyy puuterisiveltimellä hyvin, jättää nätin pinnan joka kestää tosi hyvin. En lisää puuteria päivän aikana ollenkaan, jossain vaiheessa päivää yleensä kevyesti sormin painelen/pyyhin kiiltäviä kohtia ja iho on taas hyvän näköinen. Puuteri ei kökköönny ollenkaan vaikka iho rasvoittuisi eikä kerry juonteisiin, toimii sekä rasvoittuvalla t-alueella että pintakuivalla iholla. Koostumus ei ole yhtään sellainen talkkisen kuiva kuten joissain puutereissa. Tekee mun mielestä muutenkin kauniin samettisen pinnan, ei ylipuuteroitua/supermattaa eikä mitenkään hohtavaa tms vaan sellaisen kivan.

Toi Chanel on nimenomaan suurimmaksi osaksi talkkia... ja talkkihan tekee nimenomaan sellaisen "kostean" tuntuman iholle, ei kuivaa. Siksi kuivaihoisille sopii nuo talkkipuuterit, rasvaihoisille ei niinkään. Mulla on ollut tuo ja voin todellakin sanoa, että ei riitä rasvaisella iholla.

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #614 : 17.06.17 - klo:11:34 »
Hyvin samantyyppinen, paitsi että se Essencen All About Matte on sellainen "talkkinen" puuteri, joka sulautuu ihoon kivasti, mutta ei pidä rasvaisuutta poissa kovinkaan pitkään. Eli kyllä tämä Insta Fix pitää kiillon poissa pidempään, ihan selkeästi. Tuntuma iholla on mielestäni myös "kuivempi", ei yhtään sellainen kostean tuntuinen.

Kiitti! Pitääpä ostaa tuota kokeiluun kun Stay Matte loppuu. On tämä kyllä ikuisuusprojekti ::)