Kirjoittaja Aihe: Alima mineraalimeikit  (Luettu 84068 kertaa)

Poissa Supermess

• HAIRahtanut
  • 1b Fi
Vs: Alima mineraalimeikit
« Vastaus #210 : 11.06.09 - klo:21:39 »
Alimalta saa näköjään nykyään tilattua myös 6$ postar...

TILATTU   :D  Sain vihdoin aikaiseksi jatkaa sen sopivan pohjasävyn etsintää...
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #211 : 12.06.09 - klo:10:38 »
Mua jotenkin houkuttelis tuo retractable brush. Mulla on samalla idealla toteutettu The Body Shopin suti, mutta tuo taitaa olla tuhdimpi? Tuo kokoonkasattava suti oli pitkään poissa Aliman sivuilta kokonaan, mutta nyt se on laitettu takaisin out of stock -merkinnän kanssa. Ehkä toivo elää, että sitä tulis myyntiin tässä joskus. :)

Aliman pohjia voisin kokeilla uudestaan tässä joskus ehkä myös. Sopivaa sävyä ei viimeksi ihan löytynyt, ja pohjaa lipsahtaa helposti liikaa ja tuloksena on pakkelinaama. Edullisemmat postikulut on kyllä tosi tervetullut muutos. :)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #212 : 12.06.09 - klo:10:53 »
Tuo retractable brush on ihan ehdoton suosikkini, en oikeastaan käytä lainkaan foundation brushia vaan tuota. Todella hyvä pohjan laittamiseen. Tuo on kuin muhkea kabuki ja Aliman käyttävä karva on ihan  <3, pesen toki viikottain mutta tuo ei tunnu likaiselta koskaan! I H A N A  <3  :l  <3  :l. Heh, eli suosikkini  ;D. Ovat siis luvanneet tosiaan, että tuota tulee vielä myyntiin  (ilmaantuminen sivuille kertonee, että piakkoin?).

Nyt saisi halvennuksella tuon Mauna Loa bronzerin, joka on myös ihana. Jos taas tuhlaisi "vähän" enemmän, saisi nuo deluxe samplet kaupan päälle  ;). Onko kenelläkään Melon-punaa, jos siitä saisi vähän komenttia?
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #213 : 12.06.09 - klo:22:23 »
Voi itkut, että mua harmittaa tuo Aliman pohja. Oli niin suuret odotukset sen suhteen ja pakko kai on myöntyä siihen ajatukseen, että ei se mulle paras mahdollinen olekaan :'(. Ekalla levityskerralla pinta näyttää ok muttei peitä paljoa mitään, toinen kerros näyttää jo melko pakkelilta, vaikka kuinka vähän yrittäisin annostella, puhumattakaan siitä miltä kolmas kerros näyttää... Päivän mittaan liejuuntuu tosi rumasti ja jos yritän painella kasvoja esim. vessapaperiin, että saisin kiiltoa pois, niin lähtee koko meikki kävelemään. Aliman primeriä olen alla käyttänyt jonkin kerran, mutten huomannut mitään vaikutusta asiaan :-\.

En oikein jaksa enää tilailla ja kokeilla eri mineraalifirmoilta sampleja, kun on niin aikaa vievää ja kaapit tursuaa näytteitä, joita ei varmaankaan saa ikinä testailtua... Mulla kun muutenkin on vaikeuksia oikean värisävyn löytymisen kanssa, niin ei tarttis enää muita ongelmia sen lisäksi  :#
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #214 : 13.06.09 - klo:09:39 »
Levittääkö joku Aliman pohjia sienellä? Sivuilla sanotaan, että se on mahdollista, mutta jotenkin tuntuu että siveltimellä saisi kauniimman pohjan. Mulle on tulossa ensimmäistä kertaa Aliman (tai itseasiassa minkään mineraalimerkin) sampleja, enkä viitsisi kokeiluja varten ostaa kallista sivellintä, jos mineraalit ei sitten kiinnostakaan. Toisaalta haluaisin kokeilla miten tuote toimii "oikein" käytettynä.

Edit: Hyvä juttu! Kiitos tiedosta. :)
« Viimeksi muokattu: 13.06.09 - klo:12:00 kirjoittanut armi »
So it goes.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #215 : 13.06.09 - klo:10:49 »
^Aliman pohjaa käyttävä kaverini tykkää käyttää nimenomaan sientä, eikä siveltimiä. Sieni on kätevin väline peittävämmän tuloksen työstämiseen. Ohuempia kerroksia on helpompi saada aikaan siveltimillä, ja kokeiluun riittää ihan hyvin tavallinen poskipunasuti. Levitystä voi kokeilla ihan sorminkin (hidasta puuhaa, mutta toimii). Hommaat sitten mieluisimmat välineet, kun tiedät mitä tarviit ja mistä tykkäät - ja kun tiedät tykkäätkö mineraaleista noin ylipäätään.  :)
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #216 : 22.06.09 - klo:12:35 »
Olen aivan myyty Aliman poskipuniin. Aivan loistavia tämmöiselle kalpeanaamalle kuin minä. Kokeilussa on ollut:
Freja, Guava, Leigh, Primrose, Rosa ja joku/jokunen muu en vaan nyt tähän hätään muista. Olen oikeasti tosi huono valitsemaan itselleni sopivia sävyjä, mutta mielestäni nuo kaikki ovat sopineet  :) Tekisi mieli kokeilla vielä muitakin Aliman punia.

Pohjasta en oikein vielä tiedä pidänkö vai en. Tykkään levittää kaikki pohjat meikkisienellä. Kokeilin tässä yksi päivä taas Youngbloodin tasapäistä sutia (mikä lie viralliselta nimeltään, flat top ?) ja hirmuinen kirvely taas. Joskus kuvittelin, että se on Lily Lolon pohja, joka kirvelee, mutta se on tuo suti, mikä sen aiheuttaa. En ole kyllä pitkään aikaan käyttänytkään. En ymmärrä kuinka aikanaan saivat vakuutettua minut ostamaan sen. Hinta oli n. 50e  eli ihan törkeä. Aloitin siis mineraalit Youngbloodilla ja kävin heillä koemeikissä, jossa valitsivat minulle sopivat sävyt.

Aliman pohjista cool 2 on aika hyvä samoin beige 2 , mutta neutral 2 aivan liian keltainen. Pitää kokeilla vielä muutkin samplet läpi ja 1 -asteiset sävyt ennen kuin annan tuomioni. Peittävää jälkeä näillä ainakin saa aikaan ja sitä kyllä tarvitsen. Tosin kuten taisin jo aikaisemmin sanoa, niin helposti menee pakkelin puolelle. Kunnon sudilla kerroksittain lisäämällä varmaan onnistuisi parhaiten. Pitäisi vaan se suti jostain keksiä.
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #217 : 22.06.09 - klo:21:17 »
Angel: Aliman Foundation Brush no. 25 on tosi pehmeä mutta jämäkkä. Tykkään tosi paljon.  :l
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #218 : 22.06.09 - klo:21:21 »
Mä tykkään myös tuosta Aliman foundation brushista. Kokemusta on EDM:n ja Lily Lolon vastaavista siveltimistä tuon Aliman lisäksi. Ensimmäisillä kerroilla tuo Aliman sivellin tuntui vähän tönköltä ja liiankin jämäkältä, mutta se levittää (erityisesti Aliman hienojakoiset) pohjat todella hyvin!
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #219 : 24.06.09 - klo:13:41 »
^ & ^^ Kiitokset molemmille vinkistä, pitänee kokeilla.
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #220 : 01.07.09 - klo:18:35 »
Mä tykkään myös tuosta Aliman foundation brushista. Kokemusta on EDM:n ja Lily Lolon vastaavista siveltimistä tuon Aliman lisäksi. Ensimmäisillä kerroilla tuo Aliman sivellin tuntui vähän tönköltä ja liiankin jämäkältä, mutta se levittää (erityisesti Aliman hienojakoiset) pohjat todella hyvin!
Mun mielestä taas tuo on hirmu pehmeä sivellin! Odotin jotain suht yhtä jämäkkää kuin TBS:n kabuki, mutta tuohan oli tosi pehmoinen.

Aliman tuotteet on kyllä aina niin kauniisti paketoitu - katsokaa nyt tätäkin:

Jatkoin siis tutkimusmatkaani pohjasävyjen kanssa ja pari peiteaine- ja viimeistelypuuterisampleakin tuli mukana myös. Kaupanpäällisiksi sain 2 poskipuna- ja yhden luomivärisamplen sekä Your Perfect Holiday -luomaritrion. YPH:n sai kun tilasi yli 25 dollarilla. Siinä on:
Lainaus
Petit-Four – one of the most popular shades from our most popular collections ever, La Dolce Vita. A sparkling beige with flecks of gold, Petit-Four can be worn on the lid or as a highlight shade.
Suede – a beautiful, medium, matte brown that can be worn on the lid or in the crease.
Meteor – a shimmering, deep, cool brown that can be used for to contour or accent; or as a liner.

Tuo kerrospurkki on kyllä kätevä. Mulla on pari sellaista Duroyn purkkia käytössä ja niihin saa kivasti reissuihin jauheet, jos ei halua ottaa miljoonaa pussia mukaan :)

Testiin pääsi tänään pohjista Beige 2, mikä on melkosen osuva kesäsävy mulle! Kaipaa silti lisätestailua ja vertailua Lauressiin ;)

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #221 : 01.07.09 - klo:18:59 »
Mun mielestä taas tuo on hirmu pehmeä sivellin! Odotin jotain suht yhtä jämäkkää kuin TBS:n kabuki, mutta tuohan oli tosi pehmoinen.

En kiistä siveltimen pehmeää tuntua.  :) Mun mielestä pehmeys ja jämäkkyys eivät ole toisensa poissulkevia ominaisuuksia. Siksi tuo sivellin onkin mielestäni niin hyvä, koska se on samalla kertaa pehmeän tuntuinen ja jämäkkä eli toimii pohjan levittämisessä mainiosti. Ehkä ilmaisin itseäni epäselvästi tuossa aiemmin.

Olen löytänyt Alimalta hyvän viimeistelypuuterin, keikon. Sävy on vaalea neutraali, ja se on koostumukseltaan hyvin hienojakoista. Puuteri tekee ihosta tasaisen värisen ja kuulaan!  :-*
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #222 : 02.07.09 - klo:14:38 »
Osaisiko joku neuvoa minulle sopivaa sävyä Aliman pohjista: olen käyttänyt talvella Lily Lolon Blondieta. Kesäsävy saisi olla aavistuksen tummempi ja keltapohjaisempi. Onko Aliman neutraalit sävyt yhtä harmahtavia kuin EDM:n?

Poissa SpicyApple

• HAIRahtanut
« Vastaus #223 : 03.07.09 - klo:12:09 »
^ Mä neuvoisin kokeilemaan Alimalta Beigeä ja ehkä myös Olivea. Neutralkin voi mennä, mutta mun mielestä se on ehkä pienen hitusen kylmempi/punertavampi kuin Blondie. Itse käytän talvella Blondieta ja Alimalta taas parhaiten mun talvi-iholle käy Olive 0 ja myös Beige 1. Olive 0 on mulle se paras, mutta Blondiekaan ei ole ihan täydellinen. Aavistuksen Blondieta tummempi ois ehkä Beige 2. Beige on mun mielestä aika lailla just sellainen keltaiseen taittava neutraali, ei missään nimessä lämmin mutta ei lainkaan kylmäkään. Neutral on enemmän kylmään taittava neutraali, joka voi myös iholla hieman harmahtaa.

Poissa M_A

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #224 : 04.07.09 - klo:17:03 »
Onko kenelläkään muulla hajonnut heti alkuunsa tuo aliman foundation brush? Tai ehkäpä minulla oli vain huono tuuri ja sain jonkun maanantaikappaleen, nimittäin yhden pesun ja vajaan viikon käytön jälkeen siveltimestä irtosi yhtäkkiä kerralla iso tuppo karvaa, ja karvojen irtoaminen vain jatkuu ??? Mitenkään kovakouraisesti en ole sivellintä kohdellut, eikä vastaavaa ole kyllä koskaan vielä tullut muiden siveltimien kanssa vastaan. Maksettuani 27 dollaria, odotin kyllä jotain ihan muuta.. :# Ei puhettakaan, että tätä voisi enää käyttää, paitsi jos haluaa naamansa täyteen mustia karvatuppoja.. :-\

Ei kai se auta kuin laitella sähköpostia ja kuva siveltimestä ja siitä irronneista karvoista menemään alimalle, toivottavasti saan joko rahani takaisin tai uuden siveltimen tilalle..

Edit. Laitoin sitä sähköpostia tuonne, pahoittelivat kovasti ja lupasivat välittömästi lähettää uuden tilalle, ihana firma :ts
« Viimeksi muokattu: 06.07.09 - klo:21:34 kirjoittanut M_A »
Kasvatusvaihe menossa, pituus alkaa lähennellä 60cm. Hiuslaatu 1b M ii.