Kirjoittaja Aihe: Ihon kiilto kuriin  (Luettu 16354 kertaa)

Poissa Minako

• HAIRahtanut
Ihon kiilto kuriin
« : 21.05.07 - klo:17:25 »
Nyt kun kesä lähenee ja ilmat lämpenee, huomaa taas miten mun talvisin erittäin kuiva iho muuttuu ihan hirveän rasvoittuvaksi. Tällä hetkellä yhdistelmä kevyt kosteusvoide + meikkipuuteri + irtopuuteri pitää ihon mattana maksimissaan pari tuntia, jonka jälkeen varsinkin otsa ja posket ovat ihan rasvassa ja kiiltävät inhottavasti. Painelu paperipuuterilla auttaa hetkeksi, mutta kohta taas iho kiiltää niin kuin ei olisi puuteria koskaan nähnytkään.

Onko teillä hyviä vinkkejä puhdistusaineista, ihovoiteista, meikeistä, ihonhoitotavoista jne. millä kiillon saisi kuriin? Mulla on otsassa lisäksi vielä pintakuivuutta atopian seurauksena, joten ihan hirveän kuivattavia tuotteita en uskalla käyttää. Tällä hetkellä käytössä siis aamuisin Louis Widmerin Moisturizing Fluid, Cliniquen Perfectly Real -meikkipuuteri ja Lily Lolon Flawless Matte -irtopuuteri. Kosteusvoiteista olen testannut mm. Korresin Pomegranaten (rasvoittaa ihan tolkuttomasti), Shiseidon  Pureness Mattifying Fluidin (haisee alkolle, pelkään että ärsyttää ihoa), Lumenen mattavoiteen, Cliniquen DDML-geelin ja Cliniquen Moisture Surge Extra -geelin.

Poissa Emiliaa

• HAIRahtanut
Vs: Ihon kiilto kuriin
« Vastaus #1 : 21.05.07 - klo:17:52 »
Mulla on myös rasvoittuva, mutta pintakuiva iho. Ennen siis pyrin täysin mattaan ihoon ja tunnin välein sai olla puuteroimassa. Lisäksi mattameikkivoiteet korostivat rumasti pintakuivuutta. Nyt olen kuitenkin ottanut toisen taktiikan ja tuloksena on omasta mielestäni kaunis ja kuulas iho :-*

Eli olen vaihtanut kaikki rasvoittuvan ihon tuotteet kuivan/herkän ihon tuotteisiin. Pintakuivuus on vähentynyt selvästi eikä rasvoittuminen ole kuitenkaan lisääntynyt. Meikkivoiteeseen sekoitan aina hohtovoidetta mukaan ja lopuksi sipaisen kevyesti irtopuuteria/Guerlainin meteorites-kuulia isolla sudilla. Näin saan ihanan terveen ja kuulaan näköisen ihon, eikä kokoajan tarvitse stressata kiiltääkö iho, kun tuon lookin ei ole edes tarkoitus olla matta.

Mutta siis monia tuotteita kokeilin silloin kun tavoittelin mattaa lookia ja ainoat jotka edes jotenkin toimivat olivat Lorkun cashmere perfect-meikkivoide(tämä on kai nyt uudistunut tai jotain?) sekä Cliniquen t-zone shine control, jota käytin meikin alla.
Naisen tärkein tehtävä on pitää huolta vartalostaan
-Martina Aitolehti

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #2 : 21.05.07 - klo:18:06 »
Mieki oon ottanut herkän ja kuivan ihon tuotteet ja hoitotavat käyttöön, ja rasvaisuus on vähentynyt selvästi. Tai rasvaisuutta kyllä vähensi ensin Dr. Hauschkan tuotteet ja hauschkailun periaatteet, mutta hauschkailun lopetuksen jälkeen oon puhdistanut ihoni Erisanin puhdistusgeelillä, välttänyt alkoholillisia kasvovesiä ja käyttänyt kosteutukseen pelkkiä öljyjä. Jos ihoa puhdistetaan liian kuivattavilla tuotteilla, iho vain alkaa pukkaamaan lisää rasvaa, joten mahdollisimman hellävarainen ihonhoito auttaa rasvaisen ihon hoidossa ja pitää liiallisen rasvantuotannon kurissa.

Jokos oot Minako kokeillut hauschkailua? Hauschkan tuotteet ja varsinkin kasvoöljy on vähentänyt useiden käyttäjien kasvojen ihon rasvoittumista todella tehokkaasti.

Mutta koska ihotyyppikin on perittyä ja pysyvää, rasvaiselle nassulle ei loppujen lopuksi voi tehdä ihmeitä. Rasvaisuutta voi vähentää, mutta rasvaista ihotyyppiä ei saa varmastikaan koskaan täysin normaaliksi :(

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #3 : 21.05.07 - klo:21:16 »
Mulla rasvoittumiseen on auttanut huomattavasti pesu kookosöljyllä + Erisanilla, sekä se, että pesen naamani vain iltaisin. Aluksi pesu vain iltaisin näytti lisäävän epäpuhtauksia, mutta jonkun ajan päästä tilanne parani.

Eli siirtymistä mahd. vähäiseen ja hellään ihonhoitoon suosittelen minäkin. Tuo kookosöljypesu varsinkin on todella hellävarainen, mutta mun on pakko käyttää sen jälkeen vielä Erisaniakin, sillä öljy yksinään ei näytä pesevän aurinkovoidetta pois.

Monet ovat myös tykänneet käyttää jojoba-öljyä kasvoilla ihovoiteen alla. Itsellä tästä ei ollut suuremmin hyötyä rasvoittumista ajatellen, mutta kannattaa sitäkin silti kokeilla :)

Poissa Minako

• HAIRahtanut
« Vastaus #4 : 21.05.07 - klo:21:45 »
Kiitoksia vinkeistä.

Mulla on juuri tuon atopian ja kuivan ihon vuoksi käytössä talvisin kokonaan hyvinkin kosteuttavat tuotteet, ja nyt kevät/kesälläkin käytän yöksi aina jotain kuivan ihon voidetta. Putsarit mulla on kuivan ihon puhdistusmaitoja, en käytä kasvovettä juuri ollenkaan, satunnaisesti alkoholitonta kuivan ihon kasvovettä. Nyt siis olen aamuisin laittanut kevyempää kasvovoidetta, mutta muuten edelleen sama ihonhoitorutiini kuin talvellakin. En siis usko, että rasvoittuminen johtuu liian kuivattavista tuotteista (mutta en tiedä, johtuisiko liian hoitavista sitten)?

Tuota Furtivan vinkkia kasvojen pesusta vain iltaisin voisin joku päivä koittaa, tosin käyn yleensä joka aamu suihkussa joten se vähän vaikeuttaa asiaa. Ellenille, olen kokeillut Hausckaa (ruusuvoide, nestemäinen päivävoide, kasvovesi, puhdistusvoide) mutta jotenkin en oikein pitänyt siitä - voiteet tuntuivat kauhean rasvaisilta (tuntui että jäävät vain ihon pintaan imeytymättä ja atooppinen kutina paheni), kasvovedessä taas on alkoholia jne. joten en ole jäänyt pidempiaikaiseksi Hauschkailijaksi (mulla on tosin vielä noita kaikkia tallessa joten voisin oikeastaan ainakin tuota kasvovettä nyt kokeilla taas).

Kiitos Emiliaa tuosta Clinique-vinkistä, oon muistaakseni saanutkin tuota pienen näytetuubin joskus jonkun toisen voiteen oston yhteydessä, pitääpä kokeilla heti huomenna.

Oon miettinyt tuota Cliniquen meikkipuuteriakin, että voisiko se olla osasyyllinen kiiltelyyn, koska viikonloppuisin jos olen ilman meikkiä koko päivän, niin tuntuu iho paljon vähemmän rasvaiselta. Mulla olis Estee Lauderin sävyttävää kosteusvoidetta (DayWear Plus) varastossa, oon miettinyt että jos tuota laittaisi kasvojen pesun jälkeen ilman muuta kasvovoidetta ja hieman puuteria päälle. Tähän vois tietty yhdistää Emiliaan hohdemeikinkin, tosin hohdepuuteria mulla ei ole mutta ehkä Lily Lolon hohdejauhesamplesta saisi irtopuuterin kanssa jonkun sopivan cocktailin tai sitten tippa Lumenen hohtovoidetta kosteusvoiteen sekaan :)

Poissa Emiliaa

• HAIRahtanut
« Vastaus #5 : 21.05.07 - klo:21:50 »
^Kannatta tosiaan kokeilla tuollaista hieman hohtavampaa meikkipohjaa vaihteeksi. Itse olin aika skeptinen aluksi sen suhteen, mutta kummasti on helpottanut kun ei enää tarvitse olla jatkuvasti pää puuterirasiassa ;) Ja tuo Cliniquen tuote on kyllä hyvä, joskus käytän satunnaisesti vieläkin koska se myös mielestäni parantaa meikin pysyvyyttä :)
Naisen tärkein tehtävä on pitää huolta vartalostaan
-Martina Aitolehti

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 21.05.07 - klo:21:55 »
Minulle myös paras vinkki on ollut tuo, että ei edes pyri täysin mattaan pohjaan. Loppujen lopuksi hieman kiiltävä/hohtava on paljon kauniimpi ja terveemmän näköinen. Enää en ymmärrä miksi halusin naamasta matan, vaan ostelen kaikkia mahdollisia hohdetuotteita. :-* Enää en oikeastaan edes huomaa ihon rasvoittumista. Toinen hyvä neuvo on tosiaan käyttää herkän ihon tuotteita. Minulla ainakin paransivat sekä väriä, kuivuutta että rasvoittumista.

maikku

• Vieras
« Vastaus #7 : 21.05.07 - klo:22:00 »
Mä laitan kosteusvoiteen jälkeen jompaa kumpaa näistä voiteista:
Academien Matifiant Express tai Academien Creme Juvanyl.
Ensimmäinen on tarkoitettu t-alueelle ja toista käytän koko kasvoille. Laitan kasvoille kosteusvoidetta ja sitten vähän jompaakumpaa voidetta ja levitän sille alueelle, jonka en halua kiiltävän. Toimivat hyvin, mutta jos laittaa liikaa, niin meikkivoide vähän "takertuu" niihin kohtiin, joissa ainetta on liikaa, tai sitä ei ole levitetty hyvin.

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #8 : 21.05.07 - klo:22:10 »
Multa sama vinkki kuin muiltakin, älä koita saada täysin mattaa pohjaa.

Mun iho ei tosin enää rasvoitu niin pahasti kuin aikaisemmin, mutta mulla kyllä auttoi tuo hehkuvampi meikkipohja matan sijaan. Nyt jos iho kiiltelee sitä ei enää niin pahasti huomaa, kun pohja on kuitenkin aika kuultava. Nyt olen käyttänyt paljon Diorin Pure Lightia tai Clarinsin True Radiancea meikkivoiteena. Puuteria en laita päälle oikeastaan ollenkaan. Mitä nyt joskus sipaisen Guerlainin Meteorites puuterikuulia, jotka tuovat hohtoa nekin.

Kannattaa tosiaan pyrkiä siitä täysin matasta ihosta pois. Se on aika mahdottomuus kesällä pitää rasvoittuvaa ihoa mattana. Musta tuntuu, että ne mattameikit vielä oikein yllyttävät ihoa rasvoittumaan koska ovat usein kuivahkoja. Ohut kosteuttava meikkivoide toimii ainakin mulla paljon paremmin. Nykyään ei mua edes pieni kiilto häiritse  :)

Kiilto tekee mattameikistä tosi ruman, mutta on kuultavassa, ohuemmassa meikissä oikeastaan luonnollisen näköistäkin.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 21.05.07 - klo:22:15 »
Minulla on auttanut ihon kiiltelyyn huomattavasti se, että olen vaihtanut rasvaisen ihon tuotteet normaalin/kuivan ihon tuotteisiin ja aina aamuisin laitan meikin alle Hauskan kasvoöljyä. Eli melkolailla samoilla linjoilla muiden kanssa :)

*sade*

• Vieras
« Vastaus #10 : 21.05.07 - klo:22:55 »
Ihan samat vinkit minultakin: Hauschkan kasvoöljy aamuisin, muutoin käytän herkän/normaalin ihon tuotteita. Pääasiallisena meikkivoiteena käytössä Diorin Purelight, joka on todella ohut, valoa heijastava ja läpikuultava. Ripaus YSL:n semi-loose puuteria päälle sekä aurinkopuuteria - en siis pyri lainkaan mattamaiseen luukkiin. Näin tulee mielestäni paljon luonnollisempi ilmei, jossa kasvojen pieni kiilto ei haittaa - päinvastoin!

Ja kyllä, nämä ohjeet olen napannut boordilta viimeisen vuoden aikana. Onneksi löysin teidät kaikki!  :-*

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 22.05.07 - klo:10:24 »
En tiedä onko joku jo maininnut, mutta mulla on joskus toiminut tuo Vichyn normaderm-päivävoide. En ole varma onko sen tarkoitus tehdä ihosta mattapintaista, mutta sen se kyllä on tehnyt. En muista, että pysyykö mattatulos koko päivää, kun viime käyttökerrasta kuitenkin on jo vierähtänyt aikaa, mutta yksi luottovoiteistani se kuitenkin on, koska sen käyttö vähensi mulla kaikkia pieniä epäpuhtauksia. Täytyypä kaivaa se taas kaapista :)

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #12 : 04.06.08 - klo:16:07 »
Nostan ylös tämän ketjun, kun aihe on ajankohtainen kesän lähestyessä.

Ostin uutta Normadermiä, se tuotehan on uusiutunut ja yhden käyttökerran jälkeen voin sanoa että hyvältä tuntuu. Normaderm todella saa ihon mattapintaiseksi, mutta toisaalta kosteutuspuoli tuntuu hieman vähäiseltä. Jos on yhtään taipuvaisuutta pintakuivuuteen, tämä ei varmastikaan ole oikea tuote.

MAC:in Blot Powder on mun salainen ase nro 1. Tämä todella pitää ihon mattana, mutta myös saattaa pistellä vähän ja aiheuttaa kuivuusnäppyjä. Vain hardcore-rasvaihoisille!

Mineraalimeikeissä ei ole vielä törmännyt yhteenkään todella toimivaan primeriin. EDM:n Finishing Dust on toiminut mulla parhaiten. Käytän sitä meikin päällä tai meikkipohjaan sekoitettuna.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 04.06.08 - klo:16:21 »
^ Oletko kokeillut Meow:n primereita? Minulla ainakin toimivat kuin häkä. Olen käyttänyt viime aikoina meikkipohjana ainoastaan Lauderin sävyttävää päivävoidetta ja päälle Meown primeria, ja iho on pysynyt kiillottomana koko päivän.
Ensin käytin sekaihon versiota joka toimi loistavasti, ja nyt olen kokeillut myös rasvaisen ihon primeria ja sekin tuntuu toimivan yhtä hyvin.
Minulla siis on helposti rasvoittuva iho t-alueelta, jos käytän esim. kotipäivinä pelkkää kosteusvoidetta kasvoilla niin parin tunnin päästä jo otsa kiiltää.

Ihokin tykkää kun näin ohuella pohjustuksella pärjää :-* Täytyy vaan toivoa että toimii koko kesän ajan yhtä hyvin :D

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 04.06.08 - klo:16:23 »
Minulla paras kiillonpoistaja on ehdottomasti Lily Lolon Flawless matte. TBS:n puuteripaperit, joita vielä muinoin myytiin, ovat kovin käteviä myös, vaikka nehän nyt eivät kiiltoa pitkään kurissa pidäkään, mutta jos sitä sattuu tulemaan, paperilla pyyhkimällä lähtee heti pois, eikä tarvitse ladata paksua kerrosta puuteria päälle. Meowin primeria kokeilen seuraavaksi, sitä minulla on sample tuolla jemmassa, ja täytän seuraavan loppuvan Flawless matten purkkiin sitä tilalle.