Kirjoittaja Aihe: Arpivoide  (Luettu 25232 kertaa)

sadetta

• Vieras
Arpivoide
« : 21.05.07 - klo:20:58 »

Heip!

En löytänyt haulla aikaisempaa juttua tästä aiheesta, joten toivon nyt paljon vastauksia ja vinkkejä juurekkailta :)

Minulta poistettiin kaksi luomea muutama kuukausi sitten käsivarresta ja jäljelle jäi isot punaiset läikät. Iho on sileä, keloiditaipumusta minulle ei ole, mutta jäljet näyttävät nyt siltä kuin joku olisi tumpannut tupakan käsivarteeni. Onkohan mitään keinoa nopeuttaa arpien vaalenemista. Olen kokeillut sinkkivoidetta ja vehnänalkioöljyä, mutta en ole huomannut niiden vaikuttavan mitenkään  :-\

Psaikku

• Vieras
Vs: Arpivoide
« Vastaus #1 : 21.05.07 - klo:21:09 »
Muistaakseni BM - sarjan Gel 28 (oliko se tuon nimistä?) suositellaan esim leikkausten jälkeen arpien hoitoon. On aika tyyristä kyllä. 30ml pumppupullo maksaa 35 - 40€

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 21.05.07 - klo:21:12 »
Kannattaa kokeilla myös sinkkivoiteesta astetta vahvempaa ainetta nimittäin sinkkipastaa. Vaalentaa arpia kuulemma paljon tehokkaammin. Sinkkipasta sisältää sinkkiä enemmän ja on muutenkin paksumpaa tahnaa.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

sadetta

• Vieras
« Vastaus #3 : 22.05.07 - klo:10:56 »

Kiitos vinkeistä :) Sinkkipastaa olen myös kokeillut, tai se on käytössä juuri tällä hetkellä, mutta tuota BM geeliä en ole vielä hankkinut. Sitä voisin kyllä harkita, koska sille käyttöä on muutenkin kuin vain arpivoiteena, jollei se niihin tehoa. Luin, että arpien paraneminen vie ainakin vuoden verran  ja jälkien vaalenemiseen menee sitäkin kauemmin :( joten taidan lähteä kauppaan etsimään kunnon peittävää voidetta, tyyliin blascon tattoo cover, jolla saisin arvet piiloon aina tarvittaessa.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 22.05.07 - klo:12:42 »
Ei ole arpivoide mutta vastailen jos tästä jotain apua olisi kuitenkin.

Apteekista saa jotain arpiteippiä, valitettavasti nimeä en muista. On kuitenkin semmmoinen läpyskä josta voi leikellä pienempiä paloja. Kokoonsa nähden aika hintavaa, muistaakseni yli kahden kympin. Exä joskus käytti keloidin päällä ja kyllä se pieni ja vaaleni, pitemmällä käytöllä varmaan olisi voinut saada vaalenemaan miltei näkymättömiin. Ja jostain luin että Rakel Liekki oli tällä tavaralla saanut alavatsastaan leikkausarvet melkein kokonaan pois (eivät olleet keloideja).

Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #5 : 22.05.07 - klo:12:44 »
Multa poistettiin talvella iso luomi ja arpi on ehkä jopa isompi mitä luomi oli ::) Mutta oon siihen laittanut tuota bm gel 28. En kyllä mitään eroa ole huomannut. Tuo mun arpi varmaan jää tommoseksi punakseksi, siinä nimittäin näkyy ihan kuin pieniä verisuonia, ja ihan pinnassa :-\

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #6 : 22.05.07 - klo:12:50 »
Multa on kanssa poistettu luomia, ja arpi tosiaan on isompi ja rumempi kuin luomi, joten kauneussyistä luomia ei kannata kunnallisella poistaa.
Lohdutukseksi kuitenkin, että kyllä ne siitä vaalenee vuosien myötä vaikka näyttäiskin epätoivoiselta vielä.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #7 : 22.05.07 - klo:21:16 »
^Joo eipä tosiaan kannata kauneussyistä poistella. Yksityisellä olis maksanu jotain 130e(2kpl)+ leikkaussalin vuokra. Jotenki tuo kunnallisen 11e tuntui kohtuullisemmalta ::) Mulla molemmat oli kyllä pakko poistaa terveyssyistä, näyttivät uhkaavilta, mutta olivat onneksi ok molemmat. Meni nyt kyllä ot:ksi.

sadetta

• Vieras
« Vastaus #8 : 23.05.07 - klo:14:44 »

Minulla toinen luomi poistettiin terveyssyistä ja toisesta lääkäri kysyi, että haluanko sen pois samalla ja minä halusin. Ehkä ei olisi kannattanut. Ostin eilen sekä BM geeliä että pienen Mepiform silikonilevyn. Testaan nyt toiselle arvelle geeliä ja toiselle siilkonilevyä parin kuukauden ajan. Tiedä sitten, jos tuloksia tulee, niin onko syynä aika vai hoitomenetelmät vai niiden yhteisvaikutus :) BM geeli ainakin nyt tuntuu tehokkaalta, koska ihoa nipistelee hetki laittamisen jälkeen. 

Poissa Kissatukka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #9 : 27.05.07 - klo:02:44 »
Taas vähän OT:a, mutta onko keltään poistettua luomia esim. laserilla tai jotenkin ettei arpea jäisi? Onko semmoinen oikeasti edes mahdollista ja jos on, niin missä tehdään? Mulla on masussa pienehkö, mutta kohollaan oleva luomi, jonka tahtoisin pois, sillä pelkään repäiseväni sen johonkin. En kuitenkaan haluaisi mitään rumaa arpea keskelle mahaa, kun se tuntuu olevan lähes ainoa arveton alue kehossani nykyään...

Ja asiaan, mulla ainakin tuoreisiin näppyarpiin auttoi joskus se sinkkivoide ja bebanthen.
« Viimeksi muokattu: 27.05.07 - klo:12:15 kirjoittanut Kissatukka »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #10 : 27.05.07 - klo:05:20 »
Viitaten muutamaan ylempään, BM -voidetta suositellaan leikkauksien ym. jälkeen, geeli on keveämpää tavaraa :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa plaza

• Hiushörhö
« Vastaus #11 : 02.06.07 - klo:23:28 »
mä kävin poistattaan yksityisellä plastiikkakirurgialla ja silti jäi arvet. Eli johtuu ihosta rupeaako se muodostamaan keloidiaa. Kuulemma ei voida korjata muuten kuin uudella leikkauksella ja sitten jotenkin "silikonilevyillä", joilla estetään leikkausarven "laajeneminen". En tosin tiedä miten nykyään, kun tuosta mun leikkauksesta on muutama vuosi. Viime vuonna kävin tk:ssa poistattaan korvan takaa kun sitä arpee ei itse näe, niin ei haitta. En aikaisemmin ollutkaan kuullut tälläisestä voiteesta!

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #12 : 03.06.07 - klo:13:06 »
Vielä yksi arpien hoitoon kehitetty voide: Gernetic-sarjan Synchro. Kosmetologien tavaraa ja melko hintavaa, mutta pieni määrä kerrallan riittää. Käytin tätä ja koko sarjaa vuosia sitten pahan kystisen aknen hoitoon, ja tulokset olivat hyviä.
Synchro on kai alunperin kehitetty paloarpien hoitoon, mutta tepsii kaikenlaisiin ihovaurioihin.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Satine

• HAIRahtanut
« Vastaus #13 : 03.06.07 - klo:20:22 »
Vielä yksi arpien hoitoon kehitetty voide: Gernetic-sarjan Synchro. Kosmetologien tavaraa ja melko hintavaa, mutta pieni määrä kerrallan riittää. Käytin tätä ja koko sarjaa vuosia sitten pahan kystisen aknen hoitoon, ja tulokset olivat hyviä.
Synchro on kai alunperin kehitetty paloarpien hoitoon, mutta tepsii kaikenlaisiin ihovaurioihin.

Tarkoitatko tuolla "tuoreita" palovammoja vai ihan kaikkia? Alkoi heti kiinnostamaan. Kertoisitko lisää tuotteesta?  :)
Only a vampire can love you forever

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #14 : 05.06.07 - klo:23:12 »
Tepsiikö nuo sinkkipastat ja muut aineet myös vähän tummempiin arpiin? Mulla on sääressä pari muistoa eräästä kompastelusta ja olisi kyllä ihana saada ne vaalennettua! On vaan tummempia jälkiä kuin kasvoihin tulee esim. finneistä.
Oletteko käyttäneet aineita muualle menestyksekkäästi?