Kirjoittaja Aihe: Arpivoide  (Luettu 24666 kertaa)

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
Vs: Arpivoide
« Vastaus #30 : 24.04.08 - klo:15:25 »
^Joo, huomasin itsekin että voidetta tarvitsee todella vähän, mutta silti en saa sitä kuivumaan. Tai kyllähän se kuivuu, mutta jää silti sellaiseksi vähän tahmeaksi. Pysyvyys on kyllä huomattavasti parantunut, kun olen oppinut levittämään sitä aivan ohuelti.

Olen nyt alkanut laittaa Kelo-Cotea kaksi kertaa päivässä. Vaalentaa hyvin arpia ja poistaa punoituksen, mutta arpikudokselle ei ole vieläkään tapahtunut mitään. Kohollaan olevat arvet ovat edelleen kohollaan, joskin nyt lähes normaalin ihon värisiä.
1b M ii

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #31 : 02.03.09 - klo:19:47 »
Minäkin kävin tänään tuota Kelo-Cotea, toivoisin että se vaalentaisi hormonifinneistä jääneitä punaisia jälkiä. Infoan sitten kokemuksia kun olen vähän aikaa testaillut.

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #32 : 02.03.09 - klo:20:21 »
Käyköhän nämä täällä mainitut myös kunnollisen leikkausarven hoitoon? Eli esim tuo Kelo-Cote tai BM-voide?
Ensi hätään voisin ainakin ostaa noita Mepiform-"laastareita".
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa Camilla

• HAIRahtanut
  • Clueless
« Vastaus #33 : 31.03.09 - klo:08:47 »
Hassua, etten ainakaan huomannut kenenkään maininneen Bepanthenia. Se on mielestäni niin hyvä rasva, että sitä pitäisi jokaisella olla lääkekaapissa. Parantaa hyvin pienet arvet, käytetäänhän sitä mm. tuoreiden tatuointien hoitamiseen. Tekee myös hyvää finneille!
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #34 : 01.04.09 - klo:22:34 »
Nyt olen käytellyt Kelo-Cotea melkein kuukauden ja ensin tuntui ettei se tee yhtään mitään  mutta nyt alkaa ehkä hieman tuloksia näkymään. Mulla on siis hormonifinneistä jäänyt punoittavat jäljet molemmille puolille leukaperiin (?), toisella puolella isompia ja tummempia.

Pienemmät ja vaaleammat ovat ruvenneet pikku hiljaa haalistumaan ja häviämään, niissä vaikeammissa en näe vielä  muutosta mutta toivoisin että sitä olisi tulossa.

Ongelmana on vain ollut tuon laittaminen, kun tuntuu että se imeytyy tuskallisen hitaasti. Olenkin käyttänyt pääasiassa yötä vasten kun ei ole aamulla aikaa odotella kuivumista. En tiedä millä tavalla sitä pitäisi laittaa että se imeytyisi nopeammin.

Ja toinen juttu, joka mulle on jäänyt mysteeriksi, on se että kuuluisiko sitä laittaa kosteusvoiteen alle vai päälle.

Poissa Prisku

• HAIRahtanut
« Vastaus #35 : 01.07.09 - klo:00:24 »
Ostin tänän Kelo-Cotea vesirokon jättämiin arpiin kasvoja varten. Arvet on todella näkyviä ja lähinnä punoitusta varten voidetta ostin, eihän se koloja täytä. Aika kauan saa käyttää, kun tuloksia on odotettavissa 30-60 päivän päästä  :(. Ja 6 gramman purkki 20 euroa. Ei kyllä harmita jos jotain tuloksia on odotettavissa. Jonkin keskustelupalstan mukaan vaalentumista näkyi jo 3 viikon jälkeen, mutta toisilla ei toimi ollenkaan...

Aluksi tarkoitus oli ostaa BM-geeliä, mutta farmaseutti ei sitä oikeastaan suositellut vaan haki suoraan ton voiteen. Ehkäpä se on tehokkaampi, toi BM -sarja on kai suunnattu "vanhemmille". Eikä mulle esitelty mitään Widmerin voiteitakaan tms. Bepanthenia oon käyttäny tähän asti eli 2 kuukautta, mutta ei kummoisia tuloksia.

Poissa katajainen

• HAIRahtanut
  • Utelias pupu
« Vastaus #36 : 01.07.09 - klo:22:52 »
Täällä on puhuttu lähinnä voiteista mutta koholla oleviin punottaviin arpiin itselläni on kaikkein parhaiten toiminut silikoniteippi. Melko työlästähän se on mutta pidettyäni vuoden ajan sellaisen kunnolla arpeentuneen punaisen arven päällä päivittäin niin ero on todella huomattava, arpi on laskeutunut, kaventunut ja vaalentunut. Lisäksi teippi on melkein ihonväristä joten toimii samalla peitteenä. Hinnat pyörivät apteekissa vissiin 20-30€  paikkeilla, mutta itse sain onneksi ilmaiseksi käytyäni kunnallisen plastiikkakirugin juttusilla.
1cCii,18.6.2010 pituus 34cm

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #37 : 02.07.09 - klo:12:26 »
^
Mun veli on kanssa tuota käyttänyt sen jälkeen kun siltä leikattiin ihosyöpä ja on se finnienkin päällä sitä käyttäny, pitää kysyä toimiiko hyvin   ;)  Naamassa se näyttää kyl vähän omituiselta, että en kyllä mun tuhansiin näppyarpiin sitä viittis käyttää ku sais olla naama teipin peitossa  ;D

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #38 : 02.07.09 - klo:16:43 »
eikä ne finniarvet yleensä ees kauheesti näy ellei ole ollu sitte tosi paha akne.

http://www.bio-oil.com/en/uses.html 

Onko täällä kokemuksia tästä? Mulla on tota kaappien kätköissä mutten ole vielä testannut. Joten vaikea sanoa hälveneekö arvet sun muut. Tosin saan varmaa lisää arpia tosta koska öljyistä tulee finnejä ja niistä arpia  ??? Nii miksköhän mulla ees on tota  ;D
« Viimeksi muokattu: 02.07.09 - klo:16:47 kirjoittanut Fii »
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Liisi

• HAIRahtanut
« Vastaus #39 : 05.07.09 - klo:14:04 »
Voikohan pigmenttiläiskien vaalentamiseen tarkoitettuja voiteita käyttää arpien vaalentamiseen?
2c M i

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #40 : 05.07.09 - klo:14:27 »
Voin suositella arpiin Yliopiston Apteekin omaa sukralfaatti + Aqualan L voidetta. Ranteessani oleva huolimattoman silitysraudan käytön seurauksena tullut ikävännäköinen arpi on vaalentunut voiteen käytön myötä lähes näkymättömiin. Olen käyttänyt sitä myös kasvoihin ja jokunen juonne on myös hävinnyt. Harmi vaan, että Aqualan L tukkii ihoani, enkä pysty käyttämään voidetta kuin harvoin.

Enemmän tietoa löytyy apteekki ja sen tuotteet -ketjusta: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=361.795
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Mintti

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #41 : 09.08.09 - klo:02:01 »
Toimiiko mikään voide taikka teippi vanhoihin arpiin? Itselläni on pari ikävännäköistä kohollaan olevaa vaaleaa arpea. Saako niitä enää millään ihmeaineella laskemaan ja pienentymään?
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742

Poissa katajainen

• HAIRahtanut
  • Utelias pupu
« Vastaus #42 : 09.08.09 - klo:23:21 »
^Jos ne yhtään punottaa, niin niitä saapi vaalenemaan ja ehkä jopa laskeutumaan vähän, riippuen missä vaiheessa paranemista ovat (kestää jopa useita vuosia). Jos kovasti häiritsevät, omalääkäri voi tehdä lähetteen plastiikkakirurgille, joka katsoo parhaan hoitotavan eli joko jotain silariteippiä tai voiteita tai sitten, on olemassa joku sellanen kangassidesysteemi, jonka saa itse valita minkävärisenä haluaa  ;D vaihtoehtoina oli minulla mm. sininen, harmaa ja ihonvärinen, mutta tyydyin lopulta teippeihin.
1cCii,18.6.2010 pituus 34cm

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #43 : 20.08.09 - klo:16:18 »
Voin suositella arpiin Yliopiston Apteekin omaa sukralfaatti + Aqualan L voidetta. Ranteessani oleva huolimattoman silitysraudan käytön seurauksena tullut ikävännäköinen arpi on vaalentunut voiteen käytön myötä lähes näkymättömiin. Olen käyttänyt sitä myös kasvoihin ja jokunen juonne on myös hävinnyt. Harmi vaan, että Aqualan L tukkii ihoani, enkä pysty käyttämään voidetta kuin harvoin.

Kävin Yliopiston Apteekissa ostamassa kaksi tuubia tätä voidetta. Kiitos vinkistä!
100 g tuubi maksaa 14 euroa. Kannattaa ostaa vain yksi tuubi kerrallaan, koska voiteen käyttöikä on vain 3 kk. Menin vahingossa ostamaan kaksi kerralla ennen kuin tajusin asian, joten kiire tulee näiden kanssa läträtessä.
Aion käyttää tätä kasvoille (jos mun tukkiintuva iho kestää) sekä rintoihin, joissa mulla on sekä leikkaus- että raskausarpia. Repikää siitä!  ;D

Raportoin tuloksista myöhemmin...

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #44 : 20.08.09 - klo:17:18 »
^Tämä voidehan kuulostaa ihan unelmalta! Raportoi ihmeessä tuloksista, Ainokainen! Mua kiinnostaisi tuon käyttö raskausarpiin, joita mulla on todella näkyvistä jo haalistuneisiin. Voisihan tuota kasvoihinkin kokeilla. Saako tuota siis YA:sta kysymällä ihan sukralfaatti + Aqualan L -voidetta? Kun ainakaan sukralfaatti -hakusanalla koko tuotetta ei edes löytynyt YA:n nettisivuilta.

Edit. Kiitos Anita tiedosta! :) Pitääpä hankkia tuota seuraavalla apteekkireissulla.
« Viimeksi muokattu: 20.08.09 - klo:18:12 kirjoittanut Hunajapupu »
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.