Kirjoittaja Aihe: Hajusteettomat tuotteet  (Luettu 19446 kertaa)

Poissa pippuri

• Hiushörhö
Hajusteettomat tuotteet
« : 22.05.07 - klo:10:14 »
Kertoilkaa kokemuksianne täysin hajusteettomista tuotteista.

Itse olen testaillut herkälle, punoittavalle iholleni seuraavia;

Eucerin 5% karbamid face cream; tuntuu kyllä ihan pehmeälle ja kosteuttavalle, mutta
epäilen, että hieman ruusufinniin taipuvainen ihoni ei pidä näistä mineraaliöljyistä ja silikooneista joita siinä on.

Dr Baumann;tästä merkistä iholleni soveltui parhaiten SkinIdent sarjan Ceramid-voide, ihanan tuntuista, riittävän kosteuttavaa, hyvä meikinalusvoide, mutta on liian kallis jatkuvassa käytössä.

Omia kokeilujani rajoittaa mykerökukka-allergia, joten kamomillat yms vastaavat on pannassa.
Myös jos jokin raaka-aine on kovin tuoksuva tai sisältää joitain aromeja ihoni alkaa punoittamaan vallan kauheasti. esim. Cliniquen tuotteet ei sovi mulle enää ollenkaan.joskus olen kokeillut myös joitain Widmerin ja Avenen voiteita, mutta muistaakseni niissäkin  oli jokin kasvi tai raaka-ainetuoksu, ettei ne sit soveltuneet mulle.

Seuraavaksi aion kokeilla apteekin perusrasvoja, joita täällä on kehuttu paljon, mm. Humektania ja Aualan L:ää ja plussaa
« Viimeksi muokattu: 22.05.07 - klo:16:18 kirjoittanut Kikka »
2aFii

Poissa Hue

• Tukkaguru
Vs: HAJUSTEETTOMAT TUOTTEET
« Vastaus #1 : 22.05.07 - klo:10:33 »
^ Jos sun iho on herkkä silikoneille ja mineraaliöljyille niin muista, että Aqualan Plus sisältää silikonia ja Aqualan sisältää yhtä mineraaliöljyä (Isopropyl Palmitate).

Humektan onkin sitten todella ihana kasvovoiteena, kevyt ja sopii meikin alle. Talvella Humektan ei riitä kosteuttamaan mun kuivaa ihoa, mutta näin kesällä se on todella hyvä voide.

Erisanin kasvovoide on toinen suosikkini ja on myös hajustamaton. Kosteuttaa tehokkaammin kuin Humektan, mutta sopii silti loistavasti meikin alle. Ei sisällä mineraaliöljyjä ja silikoneja. Mulla on käytössä myös Erisanin kasvojen puhdistusgeeli ja sekin on mitä mainion tuote. Ei kuivata, mutta putsaa meikit tehokkaasti.

Suosittelen kokeilemaan Erisanin puhdistusgeeliä ja kasvovoidetta, ovat loisto tuotteita!
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #2 : 22.05.07 - klo:11:48 »
^ kiitti Emi-lyn vinkistä, pitääkin kokeilla myös tota Erisanin kasvovoidetta.

Oletko sä tai joku muu hajusteallergikko kokeillut tuota Decubalin Face Vital Creamia, jota on myös kehuttu kovin.
Pitääkin käydä pyytämässä näyte apteekista.

edit: onko sinä muuten jokin eterinen tuoksu vai onko täysin hajustetton?
« Viimeksi muokattu: 22.05.07 - klo:12:00 kirjoittanut pippuri »
2aFii

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #3 : 22.05.07 - klo:12:03 »
len kokeillut hajusteettomista kasvovoiteista oikeastaan vain Lumenen Sensitive tuotteet. Yövoiteesta tykkään paljon, sillä vaikka purkista otettaessa tuntuu todella paksulta ja kovalta, ei jää ihollani kuitenkaan hirvittävän rasvaiseksi. Vähän rasvaisesta tunteesta tykkäänkin kyllä yöllä. Päivävoide samoin on kiva, imeytyy yllättävän hyvin ihoon ja jättää minulla lähes mattaisen pinnan jopa, vaikkei varsinainenmattavoide tietysti olekaan. Saman linjan silmänypärysvoide on myös ihan kiva perus sy-voide, mutta tykkään itse vähän täyteläisemmistä. Vitamin+ linjan Vita-Nectar silmänympärysvoide on hajusteeton ja kiva päiväkäytössä, sillä sisältää kevyen aurinkosuojan ja kosteuttaa hyvin.
Muiden linjojen hajusteettomia tuotteita en olekaan pahemmin kokeillut.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 22.05.07 - klo:12:07 »
Pippuri: Mä en ole varsinainen hajusteallergikko, mutta turhaa niitä hajusteita on iholle kasata. Hajusteet ovat kuitenkin iholle ylimääräinen rasite. Etenkin kasvojen hoidossa suosin enemmän hajusteettomia tuotteita, vaikka vartalolle onkin mukavaa välillä laittaa esim. suklaan tuoksuista vartalovoidetta.

Decubalin Face Vital Creamia en ole kokeillut, joten siitä en osaa sano mitään. Mihin voiteeseen liittyen kysyit eteerisestä tuoksusta? Erisanissa ei ainakaan ole mitään hajusteita.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #5 : 22.05.07 - klo:12:26 »
Lainaus
Mihin voiteeseen liittyen kysyit eteerisestä tuoksusta?

Tarkoitin tuota Decubalia.
2aFii

Psaikku

• Vieras
« Vastaus #6 : 22.05.07 - klo:16:15 »
Aqualan L oli itselläni aivan loistotuote hetken aikaa. Iho oli rauhoittunut, pehmeä ja muutenkin hyvinvoiva, sitten kuitenkin alkoi pidemmän päälle mennä tukkoon ja tuli kunnon paukamia  >:(  Onko muilla käynyt näin?

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Hajusteettomat tuotteet
« Vastaus #7 : 22.05.07 - klo:16:20 »
Tykkään Erisanin puhdistusgeelistä ja Humektanista. Molemmat oikein toimivia tuotteita, hyvää tekevät iholle. Btw, otsikko on aika ikävännäköinen Caps lockilla kirjoitettuna..

Edit: Joku juuri vaihtoikin otsikon. ;D

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #8 : 23.05.07 - klo:10:54 »
Aqualan L oli itselläni aivan loistotuote hetken aikaa. Iho oli rauhoittunut, pehmeä ja muutenkin hyvinvoiva, sitten kuitenkin alkoi pidemmän päälle mennä tukkoon ja tuli kunnon paukamia  >:( 

Paukamien muodostuminen johtui varmaankin Aqualan L:n sisältämästä mineraaliöljystä.

grove

• Vieras
« Vastaus #9 : 23.05.07 - klo:11:38 »
^ Jos sun iho on herkkä silikoneille ja mineraaliöljyille niin muista, että Aqualan Plus sisältää silikonia ja Aqualan sisältää yhtä mineraaliöljyä (Isopropyl Palmitate).

Aqualan L oli itselläni aivan loistotuote hetken aikaa. Iho oli rauhoittunut, pehmeä ja muutenkin hyvinvoiva, sitten kuitenkin alkoi pidemmän päälle mennä tukkoon ja tuli kunnon paukamia  >:(  Onko muilla käynyt näin?

Paukamien muodostuminen johtui varmaankin Aqualan L:n sisältämästä mineraaliöljystä.

Toistanpa itseäni: isopropyylipalmitaatti ei ole mineraaliöljy. Se on oikeastaan puoliksi synteettislähtöinen (isopropyylialkoholi), puoliksi kasviöljylähtöinen (palmitiinihappo). Rasvahappoesteri. Ei voi siis mitenkään luokitella samaan puhtaiden perinteisten hiilivetyöljyjen joukkoon (eri paksuiset paraffiiniöljyt, vaseliini, kovarasva).

Joissain paikoissa isopropyl palmitate luokitellaan tukkivaksi aineeksi, mutta ei se ole sen tukkivampi kuin joku muukaan samanpaksuinen eri rasva-aine. Monet myristaatit ja palmitaatit on suhteellisen paksuja rasvamaisia aineita, joten jos henkilölle yleensä paksuista rasvoista tulee herkästi näppyjä niin kannattaa ehkä katsoa että ei ole iholle jäävässä tuotteessa ihan inci-listan ensimmäisenä rasva-aineena jokin sellainen. (yhtälailla kannattaa siis harkita, jos tuotteen ensimmäisenä rasvana on esim. vehnänalkioöljy -triticum vulgare)

Kaikkien aineiden ominaisuudet pelaa kuitenkin toisten kanssa yhteen ja ei voi tietää kuin kokeilemalla miten joku tuote toimii iholla.

Omakohtainen anekdootti: Aqualan L teki mulle paiseinvaasion selän rasvaamisessa käytettynä, Aqualan oil ei. Molemmissa on isopropyylipalmitaattia.

Itse kammoksun Aqualan L:ää muutenkin, se on jotenkin inhan öljyisen niljakasta, mutta hassua kyllä se on ehdottomasti eniten käytetty ja suosituin Orionin perusvoiteista.

pippuri: Decubal Face Vitalissa ei ole mitään lisättyjä tuoksuaineita.
« Viimeksi muokattu: 23.05.07 - klo:11:49 kirjoittanut grove »

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #10 : 29.05.07 - klo:09:27 »
Nyt olen vaihtanut Dr Baumannin keramidi voiteen Erisanin kasvovoiteeseen ja viikon käytön jälkeen kosteutustehot tuntuisi jopa riittävän.Hyvä voide hinta-laatu suhteeltaan!

Miten vertaisitte Dermosilin hajustamatonta kasvovoidetta tuohon Erisaniin? Kumpi on kosteuttavampi?
2aFii

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #11 : 29.05.07 - klo:10:08 »
Minulla on kokemuksia ainakin seuraavista hajusteettomista tuotteista:

Aqualan L
Ikuinen suosikkituotteeni, jota käytän kasvojen puhdistukseen sekä kasvo- ja vartalovoiteena. Mielestäni erityisen hyvä silmämeikin puhdistusaineena!

Avene Extremely Gentle Cleanser
Erittäin hellävarainen putsari, jolla voi poistaa myös silmämeikin. Ei ärsytä tai kuivata ihoa tippaakaan. Miinusta tosi "lirusta" koostumuksesta.

Avene Skin Recovery Cream
Rauhoitti ihoa alkuun, mutta alkoi sitten tehdä pikkunäppyä - incissä mineraaliöljyä + silikonia. Jätti ikävän kalvon ihon pinnalle.

Lavera Neutral kasvovoide (Facial Cream)
Todella rasvainen voide, jota en voi käyttää ainakaan näin lämpimään vuodenaikaan kasvoille. Sitä vastoin käytän kuiviin / ihottumaisiin kohtiin ympäri kroppaa ja käsivoiteena.

Lavera Neutral Puhdistusgeeli
Olen käyttänyt vasta pari kertaa, mutta vaikuttaa lupaavalta. Ei kuivata eikä ärsytä ja jättää ihon mukavan pehmeän tuntuiseksi.

Erisan puhdistusgeeli
Olen käyttänyt tätä viimeksi monta vuotta sitten, mutta oli pitkään suosikkini. Ajattelin kokeilla tänä kesänä uudelleen.

Erisan aurinkovoide, sk 15
Olen käyttänyt kahtena kesänä ja tykännyt; tosin mulla ei ole paljoakaan kokemusta eri aurinkovoiteista. Jättää ihon ehkä vähän rasvaiseksi, tai sitten olen lähminyt voidetta liikaa ::)

Elivo kosteusvoide
Uusi, edullinen tuotesarja apteekeissa. Ostin matkapakkauksen, jossa on neljä erilaista tuotetta. Kosteusvoide ei ole kovin kummoista; jättää iholle kalvon. Johtuisiko voiteen sisältämästä silikonista.

Favora-kasvosuihke
Todella hyvä tuote, jota käytän kasvoveden tapaan sekä punoittavaa ihoa rauhoittamaan. Mukavan hienojakoinen suihke.

« Viimeksi muokattu: 29.05.07 - klo:10:45 kirjoittanut Lauris »

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #12 : 12.07.07 - klo:09:24 »

Hajusteettomia tuotteita etsiville tiedoksi:

Apteekissa myytävä Abobase Hydrogel on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen tuote.

Mun iholle tähänastisista kokeilemistani tuotteista kosteuttavin ( suhteessa keveyteen )Tykkään kovasti.

2aFii

Poissa emi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #13 : 12.07.07 - klo:18:10 »
BELLA VITA, hajusteeton (kevyt emulsio voide, vihreä-valkoinen tuubi)
Kuivuu nopeasti, tasapainoittaa ihoa ja piti rasvaisen ihoni suhteellisen mattana, mutta herkistyin muutaman käyttökerran jälkeen:( Alkoi ärsyttämään ihoa ja sai aikaan punoituksen. En tiedä mikä ainesosa sen sai aikaan. Vaiko A-vitamiini,jota voide sisältää(?)

CERALAN
Samat ominaisuudet kun BELLAVITALLA, muttei aiheuta ärsytystä kasvojen iholla. Ehdoton suosikki talvella ja miksei kesälläkin aina välillä. Suojaa viimalta. Sopii myös meikin alle. Saa ihoni näyttämään tasaväriseltä:)

LUMENE JA NIVEA (herkälle iholle tarkoitetut koasvovoiteet)
Tykkäsin. Pehmentävät ihoa ja rauhoittavat. Mieluummin käytän yövoiteena kuin päivävoiteena kasvoillani.

ERISAN PUHDISTUSGEELI
Iho jää pesun jälkeen "elävän näköiseksi" ja raikkaaksi. Mutta aiheuttaa ärsytystä kasvoilleni:(

Joitain EUCERIN kasvovoiteita olen myös kokeillut. Pehmensivät ihoa todella kivasti ja muistaakseni imeytyivätkin ihan hyvin. Verrattavissa NIVEAAN JA LUMENEEN, mutta ehkäpä täyteläisempi koostumus ja vaikutus iholla.
« Viimeksi muokattu: 12.07.07 - klo:18:13 kirjoittanut emi »
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7

Annie

• Vieras
« Vastaus #14 : 01.08.07 - klo:20:24 »
Urtekramilla on ihana hajusteeton vartalovoide jossa ei ole silareita eikä mineraaliöljyjä. Aika kevyt kosteuttaja, mutta vaikuttaa varsin riittoisalta. Olen käyttänyt surutta kasvoillekin, sain tähän vinkin muistaakseni Liljan kokemuksista vartalovoide-ketjusta. Hintaa paikallisessa hippiliikkeessä reilu 8e/250ml. Suosittelen mikäli kiinnostaa kokeilla luonnonmukaisista aineista valmistettua voidetta.