Kirjoittaja Aihe: Hajusteettomat tuotteet  (Luettu 18078 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Hajusteettomat tuotteet
« Vastaus #30 : 03.11.15 - klo:13:01 »
Mena, tsekkaas tää apteekista: http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/EUCERIN-HAJUSTAMATON-SUIHKUOeLJY-400-ML

Mä ajattelin tuota testata, jos Dermosil ei jää vakivalikoimaan ja helpompi aina napata apteekista mukaan!

Mulle LV kasvovesi on ihan vakkari, jo kolmas puteli putkeen. Vaikka pidempi INCI, niin ollut parempi kuin Rainbow Sensitive ja Erisan. Nimenomaan rauhoittaa eikä yhtään kuivata ja on riittoisa, tykkään tosi paljon ja tuskinpa tuun vaihtamaan ehkä joskus kokeilen jotain muutakin tai pitkästä aikaa Erisania kanssa, se ei vaan merkkinä ole mun lemppareita. Mutta ihmiset on erilaisia, niin kasvotkin, vaikka ois herkkiksiä kaikki erilaisia :) Suosittelen testaamaan LV kasvovettä kans.

Kasvopesuna mulla ollut nyt Lactolinen hajustamaton kasvopesu ja se on yllättävän hyvä eikä pahemmin kuivata, vähemmän mitä Lactolinen pesuneste! Ja on paksumpaa koostumukseltaankin, pieni määrä riittää ja tämäkin halpaa kuin mikä. Jossain välissä kyllä testaan myös L300 puhdistusvaahdon ja Dermosilin toki myös.

On kyllä tosi tyhmää, että hajusteettomia tuotteita aina lopetetaan! Päinvastoin, niitä sais olla enemmänkin. Silmänympärysvoiteitakin ois kiva löytyä enemmän. Ihan siis kaupastakin eikä vaan apteekista ja Dermosililta. Niiltä kyllä tykkään Nature- ja Q 10 silmänympärysvoiteista, muttei riitä kovimmille pakkasille mitenkään.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #31 : 03.11.15 - klo:21:18 »
Ooh, kiitos! Pitääpä yrittää joskus tiirailla josko tota suihkuöljyä löytyisi, ja meidän viereisen kylän pikkuapteekki kyllä varmasti tilaa mulle sitä jos pyydän. :)

Olen mä joskus käyttänyt yhden pullon tuota LV:n kasvovettä, mutta siitä ei tullut sellaista jee-fiilistä. Mietin oliskohan jossain Sokoksella tota Rainbowta vielä jäljellä vai myydäänköhän siellä ollenkaan...

Mulla just loppui Dermosilin puhdistusvaahto ja tuskin tilaan uudelleen. Tuntui kuivattavan enemmän kuin Paula's Choicen Moisture Boost -putsari, johon olen ihan rakastunut. Nuo vaahdot ei muutenkaan ole mun lemppareita, kun tuntuu että sitä on vaikeampi levittää ilman että on hiuksia myöten vaahdossa ja puhdistusteho tuntuu vähän heikommalta. Tuota Lactolinen kasvopesua pitää kyllä varmaan myös kokeilla. :) Se pesuneste kuivattaa liikaa.

Sy-voiteista Pirkka ei riitä näillä keleillä enää mitenkään, Dermosilin Nature just ja just, joten hain Avenen apteekista. Avene on kyllä vaan niin parasta. <3

Kasvovoiteissa suosin korealaisia, vaikka on mulla ihan se perus Rainbow Sensitivekin ja Erisanin kosteuttava voide.

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #32 : 14.02.16 - klo:00:10 »
Minä epäilen, että olen viime aikoina alkanut saada pieniä ärsytysoireita hajusteista. Mulle on tehty kosmetiikan lapputestit yli vuosikymmen sitten, ja jo silloin sain epävarman positiivisen tuloksen hajusteista perunbalsamille. Olen aika "allerginen tyyppi" muutenkin, joten en osaa olla yllättynyt tästä mahdollisesta herkistymisestä.

Käytin tuubin Lumenen hajusteetonta SOS-voidetta, joka rauhoitti kyllä ihon tosi tehokkaasti. Nyt mulla lähtee käyttöön apteekista hakemani tonkka Aqualan Plus -perusvoidetta sekä pienempi tuubi Decubalia. Decubal tuntuu tosi tehokkaalta ja sopii varmaan hyvin kyynärpäihin, käsi- ja jalkavoiteeksi. Tuoksu on vaan niin tymäkkä, ettei tuota viitsi nenän alle laittaa. Kasvoilla Decubal tuntuu myös viihtyvän pienen ikuisuuden imeytymättä. Ajattelin nyt seuraavalla kauppareissulla ostaa vielä erillisen huulivoiteen eli Blistex Sensitiven.

Lisäksi ostin Eucerinin miselliveden silmämeikinpoistoon ja Dove Pure -deodorantin. Näitä en ole vielä ehtinyt testaamaan. Tosi vaikeaa on ollut löytää ja valita hajusteettomia tuotteita. Tuntui, että tänään seisoin pienen ikuisuuden tavaamassa deodoranttihyllyä.  :D Onneksi näiden testailulla ja ostamisella ei ole mikään kiire - paremmin tämä pienissä erissä sujuu. Jään seuraamaan, huomaanko ihossa muutosta parempaan.
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #33 : 14.02.16 - klo:21:01 »
Mä oon myös "herkistynyt" hajuille. Lainausmerkeissä siks, ettei ne hajut oo muuta kun alkaneet ärsyttään henkisesti. Käytän naamalle Humektania, Weledan mantelirasvoja ja v10Plus seerumia. Joskus suihkun jälkeen suihkin Emma S. sarjan kosteuttavaa suihketta, jossa on kyllä mieto tuoksu, mutta ei häiritsevä. Huulirasvana punaraitanen Bepanthen.
Dödönä mulla on lv:n tuoksuton (tai Triple Dry tuoksuton) ja sampoo samasta sarjasta.
Kropalle Lactoline tai Lv. Tuoksuttomia nekin. Hiuksiin tuoksuton Erisan-lakka tai tuoksuton Elnett. Vahaksi Sim sensitiven form vax.
Pyykinpesuaineena Lv sport tai color.

En vaan tykkää, että jostain tommosista aineista jää hajua leijumaan. Jos haluan tuoksua, laitan hajuvettä.😃
« Viimeksi muokattu: 14.02.16 - klo:21:07 kirjoittanut Tiiti »
Veni, vidi, Visa.

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #34 : 15.02.16 - klo:07:02 »
Minäkään en koe, että olisin herkistynyt tuoksuille, mutta niistä tulee jatkuvassa käytössä tympeä ja tunkkainen fiilis. Etenkin silloin, kun ne kerrostuvat. Hiusjutuissa hajustettu shampoo vielä menee, mutta hajustettu hoitoaine on jo liikaa, mahdollisista muotoilutuotteista nyt puhumattakaan. Ihonhoidossa en ole vuosiin käyttänyt mitään hajustettua. Jos jotain tuoksua haluan, niin hajuvedet tosiaan on keksitty.

Pyykin suhteen sama juttu. Ehkä lakanapyykkiin voisin kuvitella lisääväni jotain tuoksua, mutta tykkään enemmän raikkaasta, ei minkään tuoksuisesta pesujäljestä. Käytin vuosia taloyhtiöiden pesukoneita, joihin naapurit surutta lorottivat vahvasti hajustettuja pesu- ja huuhteluaineita. Eräskin tyyppi oli päättänyt hoitaa kissanpissayllätyksen puolella pullollisella huuhteluainetta, jonka jäljiltä koko kone haisi ja jätti pitkäksi aikaa meidänkin pyykkiin tympeän tuoksun. Nyt kun on oma kone, on ihan luksusta kun pyykki ei tosiaan tuoksu muulle kuin puhtaalle.

Mua ärsyttää myös hammastahnojen makuaineet. Naurettavaa, kun jossain muka herkälle suulle tarkoitetussa tahnassakin täytyy olla joku "raikas mintun maku". Makuaineettomista saakin pulittaa sitten pitkän pennin.
« Viimeksi muokattu: 15.02.16 - klo:09:04 kirjoittanut rhoda »

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #35 : 15.02.16 - klo:09:29 »
Juu hammastahna on vaikee. Mä käytän Kingfisherin baking sodaa, jossa on mieto maku, tai sitten Weledan suolahammastahnaa. Suht mietoja kumpikin tosiaan. Herkkäsuiset lapset pyytää yleensä Salutemia, jossa ei oo mitään.
Meikeissä pitää vähän joustaa tuoksuttomuudesta joskus. Yleensä käytän meikkipohjana Lily Loloo, jossa ei hajusteita ole ja ripsarina IsaDoraa, joka kans hajusteeton.
Mutta välillä "juhlameikissä" lykkään Chanelin meikkipuuteria ja Lancomen Doll eyes ripsaria ja ne tuoksuu kyllä aika voimakkaastikin omaan nokkaan. Onneks tuoksu häviää melko pian, ettei koko ajan käy krääsä nenään, kun silmiä räpyttää 😃
Lisäks huulikiilloissa on tuoksua. (Clarins ja Deborah)
« Viimeksi muokattu: 15.02.16 - klo:13:58 kirjoittanut Tiiti »
Veni, vidi, Visa.

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #36 : 16.02.16 - klo:10:27 »
Mun on pitänyt kokeilla tuota Weledan tahnaa, mutta suuni tarvitsee fluoria joten olen pysytellyt Salutemissa. Sen ainoa huono puoli on kirpeä hinta. Fluoria saa toki tabletteinakin, ja juon niin paljon vihreää teetä että siitäkin varmaan oheistuotteena saan fluoria aika reippaasti, mutta olen vähän arka kokeilemaan uutta.

Huomasin juuri, että käyttämäni Lactolinen pesuneste on se hajustettu versio. Haju on kyllä todella mieto eikä häiritse mua ollenkaan. Meikeistäni en ole tuoksuja löytänyt.

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #37 : 17.02.16 - klo:16:21 »
Olen nyt muutaman päivän käyttänyt hajustamatonta deodoranttia eli Dove Purea - ja kainalot tuntuvat heti paremmilta! En ole koskaan asialle uhrannut ajatustakaan, mutta kyllä mun kainalot taisivat vähän kutista... Huomaan eron vasta nyt tilanteen muututtua parempaan. Olen kyllä aikasen huono ylipäätään huomaamaan pieniä tuntemuksia kropassani, joten sinällään tämä havainnoinnin heikkous ei yhtään yllätä.  ;D

Haluaisin mieluusti stikkimallisen hajustamattoman deon (antiperspirantti), mutta sellaista en ole huomannut kuin Cliniquella. Aloin juuri nuukailukuurille, niin en raaskinut maksaa deodorantista kolmekymppistä. Ostan Cliniquen deon ensi kuussa lentokentältä, jos en sitä ennen löydä edullisempaa korviketta.

Jätettävä hoitoaine (Sebastian Potion 9) on mulla kohta loppumassa. Mitään vastaavaa tuotetta ei taida olla hajusteettomana? Suihkittavia jätettäviä olen nähnyt montakin, mutta voidemainen ja muotoiluvoiteena käyvä versio olisi hakusessa. Saatan päätyä ostamaan uuden Potionin, jos en korvaajaa löydä.

Eucerinin misellivedellä olen pari kertaa putsannut silmämeikit. Tuote toimii moitteetta ja saattaa sekin tuntua iholla edeltäjäänsä eli L'orealin misellivettä paremmalta, mutta tästä en kyllä ole vielä ollenkaan varma. Huulirasvaksi poimin apteekkireissulla La Roche-Posayn tuoksuttoman Cicaplast-huulivoiteen, joka on sekin toimivan tuntuista tavaraa.  :)

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #38 : 23.04.16 - klo:18:38 »
^ Tulee nyt ihan sairaasti myöhässä mutta Triple Dryta saa hajusteettomana stickinä. Käytin tuota silloin kun käytin vielä antiperspiranttia.

Ainoa voidemainen hajusteeton jätettävä (kohtuuhintainen) mitä mä olen löytänyt on ollut iherbistä Alba Botanica. Hyvää kamaa, mutta siinäkin joku ainesosa aiheuttaa mulle tukkeumanäppyjä hartioille (laventeli?). Mä olen käytellyt nyt kuiviin hiuksiin KC No Nothingin kosteuttavaa suihkemaista jätettävää ja latvoihin saatan hieraista tipan kookosöljyä. Kookosöljyn annostelussa pitää vaan olla tarkkana, ettei tule lähmää.

Kasvovetenä käytän tällä hetkellä aqua oleumin kamomillavettä. Pullosta saa otettua suihkeena tai perinteiseen tyyliin nesteenä ulos, nyt olen piheyksissäni opetellut käyttämään suihkeena niin pullo kestää kauemmin. Tykkään! <3

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #39 : 24.04.16 - klo:14:15 »
^ Kiitos tiedosta.  :) Tuo deodorantti saattaa hyvinkin päästä ostoslistalleni. Olen vähän hukassa deodoranttien kanssa, en oikein ole tykännyt testaamistani hajusteettomista enkä kyllä ole kovin tyytyväinen hajusteellisiinkaan.  ;D Ostin uuden purnukan Sebastianin Potionia, sillä se tuntuu yhä sopivan mulle.

Hajusteettomista tuotteista olen nyt tykästynyt LV Kasvoseerumiin. Edullinen ja kiva perustuote, imeytyy hetkessä, boostaa tarvittaessa kosteusvoidetta eikä todellakaan ärsytä.

Vasta pari päivää on ollut käytössä L300 Fresh Hydration Body Lotion (vaaleansininen purkki). Ostin tämän lähinnä siksi kun perusvoide loppui, enkä jaksanut raahautua erikseen apteekkiin. L300 imeytyy hetkessä ja on mun perusvoidesuosikkiani Aqualan Duoa kevyempää ja Aqualan L:ää tuhdimpaa. Kroppavoiteiden tehon tuntee aina vasta vähän aikaa käytettään, kun iho joko pysyy tai ei pysy kunnossa... Ainakin toistaiseksi tämä tuntuu kyllä hyvältä tuotteelta.

Pettymys on ollut Dermosil Hand Soap Extra. Riittoisaa ja kivan tuntuista, mutta kuivattaa käsiä ihan kamalasti. En tykännyt myöskään Dermosil Sensitive Saippuasta. Tämä olisi ollut myös todella riittoisa tuote, mutta tuntui olevan vähän turhankin hellävarainen. Käsiä ei aina tahtonut saada puhtaaksi ja muutamassa viikossa saippuapalan pinta kovettui epämääräiseksi. Roskiin meni siis...

Tänään ostin kauppareissulla LV Biohajoava Nestesaippuan käsienpesuun ja sarjan uutuuden LV Kosteuttava Misellivesi 3 in 1:n. Jälkimmäinen maksoi hurjat 3,30 €. Misellivesiä tuntuu ylipäätään pompsahtelevan joka sarjaan kuin sieniä sateen jälkeen. Toivottavasti nämä ovat yhtä hyviä tuotteita kuin sarjan seerumi.  :)

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #40 : 24.04.16 - klo:19:02 »
^ Kerrohan kokemuksia LV:n misellivedestä, kun olet saanut kokeiltua. Mielenkiintoinen tuote!

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #41 : 28.04.16 - klo:23:04 »
Oletteko panneet merkille LactoLinen kasvoveden muuttuneen INCIn? Sokoksessa oli erä tätä ihanaa klassikkoa - mutta pakkaus oli hiukan erilainen kuin ennen, ja sisältö huomattavasti lyhyempi..

Edit: Totta se on.. LifeHairin verkkosivuilla on jo uusi, lyhyempi lista...
« Viimeksi muokattu: 28.04.16 - klo:23:07 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa tupuna

• Haiven
  • *
« Vastaus #42 : 29.04.16 - klo:17:54 »
Apteekissa myytävä Xyliderm ei omaan, todella herkkään nenääni haise yhtään miltään, kiva löytää kosteuttavampi tuote humektanin tilalle :) minulla ongelma ei ole niinkään hajusteet, vaan voimakkaat hajut yleensä.

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #43 : 30.04.16 - klo:10:55 »
^ Kerrohan kokemuksia LV:n misellivedestä, kun olet saanut kokeiltua. Mielenkiintoinen tuote!

Osta ihmeessä! Tämä ja LV:n kasvoseerumi ovat varmaan olleet tämän vuoden parhaat kosmetiikkalöytöni! Aion tänään heittää loput Eucerinin misellivedestä mäkeen. Vaikka se oli hellävaraisempi kuin muut aiemmin käyttämäni, se kuitenkin ajoittain kirvelee hieman poskipäillä ja silmissä. LV:n misellivesi taas ei tunnu yhtään missään, ja putsaa ihan yhtä tehokkaasti kuin muutkin misellivedet.

Tykkään myös yhä enemmän LV:n Biohajoavasta nestesaippuasta. Täysin kuivattamaton saippua on varmaan vielä keksimättä, mutta tämä on kyllä hyvää kamaa. Ainesosaluettelossa on vain viisi ainesosaa, ja puhdastakin tulee.  :)

Eilen ostin kauppareissulla testailuun LV:n käsivoiteen (3,39 €), jonka ajattelin sijoittaa käsilaukkuun kulkemaan. Lisäksi mukaan lähti ihan oudon näköinen kroppavoide: tanskalainen Derma Family -vartalovoide. Tällä on suomalaisen lisäksi myös tanskalaisen allergialiiton tunnus. Tosi iso 785 ml pumppupullo kustansi lähimarketissa vain 5,95 €, joten tämä on tosi edullinen tuote. Voide on ohutta ja imeytyy tosi nopeasti. Tehokkuudesta en vielä uskalla sanoa mitään.

L300 Fresh Hydration Body Lotionia olen jo enimmät pullosta käyttänyt. Ehdottomasti se on paremmasta päästä markettivoiteita, mutta ei siitä ihan lempparia tullut. Pakkauskoko on myös omaan makuuni vähän nuuka. Jotenkin vaan on kivempi, jos ei jatkuvasti tarvitse olla metsästämässä jämiä pullon pohjalta.  :D

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #44 : 30.04.16 - klo:23:14 »
^Mistä kaupasta tuota Derma Family -voidetta löytyi (S-kauppa, K-kauppa...)?
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii