Kirjoittaja Aihe: Hajusteettomat tuotteet  (Luettu 18428 kertaa)

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
Vs: Hajusteettomat tuotteet
« Vastaus #45 : 01.05.16 - klo:12:23 »
^ Lähimmästä Prismasta ostin.  :) Taisi olla ihan uutuutena valikoimissa. Voide vertautuu minusta paksuudeltaan esim. Aqualan L:ään, mutta tämä imeytyy nopsemmin. Tykkään ja suosittelen. <3
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #46 : 26.05.16 - klo:08:15 »
Schmidt'sin hajusteeton deodoranttivoide on osoittautunut oikein kivaksi. Ei ole antiperspirantti, mutta pitää yllättävän hyvin hienhajun poissa (jahka on se totuttelukausi antiperspiranteista lk-dödöihin mennyt ohi, omani kesti reilu kuukauden silloin talvella). Tuota saa vähän edukkaammin Ecco-Verdeltä jos sinne on asiaa ja löytyy myös pienempiä purkkeja reissuun / testaukseen. :)

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #47 : 18.07.16 - klo:07:37 »
Ilmeisesti mun naama vaatii kunnon putsarin ja kasvoveden + kosteusvoiteet. Palasaippuan (ensin hamppuöljy, sitten marseille) jälkeen iho oli tukossa ja aknepimpuloita rupesi puskemaan. Hain kaupasta LV:n puhdistusgeelin joka osoittautui kunnolla peseväksi. Eka fiilis oli että apua, miten tehokasta, mutta nyt olen tykästynyt ja ihon epäpuhtaudet ovat selvästi vähentyneet parissa viikossa. Olen käyttänyt tämän rinnalla kyllä myös LV:n misellivettä josta en oikeastaan huomaa eroa LV:n kasvoveden kanssa. Silmämeikkejä tuo misellivesi ei mulla ainakaan puhdista, joten käytän erikseen silmämeikinpoistoainetta (nyt kulutan jotain vanhaa Rainbowia pois, mutta yleensä käytössä on BWC jota tilaan iherbistä). Aloitin kyllä kuukausi sitten taas e-pillerit jotka hillitsevät aknea mutta eivät ne näin nopeasti vaikuta ihon kuntoon.

Olen nyt jättänyt kosteutuksessa kikkailut pois ja yövoiteena vain LV:n 24h kosteusvoidetta ja sy-voiteena Dermosilin Natural. Kuivahtaneisiin finnijämiin Pirkan sy-voidetta, nopeuttaa paranemista. Aamulla pesen taas LV putsarilla, pyyhin vanulapulla kamomillavedellä tai misellivedellä (yritän kuluttaa tuon kamomillaveden pois) ja laitan kosteusvoiteeksi Hadalabon ES Milkiä. Ja iho voi nyt paremmin. :) Taidan jatkossa jättää kaikki ulkomaiset kikkailutuotteet pois ja pysytellä näissä LV:n ym tuotteissa jotka varmasti sopivat iholleni. Kiva sinänsä että LV:n tuotteet toimivat siinä missä jo lopetettu Rainbow Sensitive aiemmin räjähtäneen ihon pelastamiseen, koska tämä ei ole eka kerta kun "eksyn väärälle polulle" ja iho räjähtää.

Suihkun jälkeen käytän muuten dekolteelle ja hartioille/yläselkään Xylidermiä. Se on edelleen ainoa voide/geeli joka ei tuki ja aiheuta lisää finnejä. Kasvoille tuo ei riitä kuin satunnaisesti aamuisin tai meikittömänä päivänä kun en halua että kasvot jäävät rasvaisen tuntuiseksi.

Vartalovoiteista parhaiten mulle sopii Urtekramin No perfume, vähän tuhdimpi versio kuivemmalle iholle Baby-sarjan vartalovoide. Kävinkin hamstraamassa näitä muutaman Anttilasta, kun ei näitä oikein myydä muualla. Yritän käytellä vielä yhden Lactolinen vartalovoiteen pois, mutta en voi käyttää sitä peräkkäisinä kertoina koska ei kosteuta tarpeeksi ja sitten alkaa kutina.

Välillä sitä toivoo että oispa normaali iho jolle kävisi kaikki...

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #48 : 18.07.16 - klo:21:08 »
Palasaippuan (ensin hamppuöljy, sitten marseille) jälkeen iho oli tukossa ja aknepimpuloita rupesi puskemaan.

Saippuoiden pH on tyypillisesti korkea ja siitä johtuen voivat aiheuttaa muutoksia ihon luontaisessa mikrobikannassa. Tämä saattoi olla yksi syy siihen, että ihosi voi paremmin vaihdettuasi puhdistusgeeliin (joiden pH on tyypillisesti paljon lähempänä ihon luontaista pH:ta).

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #49 : 19.07.16 - klo:11:01 »
 ^ Juurikin noin. Emäksinen puhdistusaine kuivattaa ihon pintakerrosta.  Jos on samalla sekä kuivuuteen että epäpuhtauteen taipuvainen iho, eivät epäpuhtaudet sitten enää  pääse kuivan kerroksen lävitse pintaan vaan syntyy tukkeumia. Ennemmin kannattaa valita joko neutraali tai miedosti hapan puhdistustuote. Jos haluat kiinteässä muodossa olevan puhdistustuotteen, suosittelen kokeilemaan Doven Beauty Baria. Suomessa myydään siitä ikävä kyllä vain miedosti hajustettua versiota. Maailmalta saa (myös tilaamalla) hajusteetonta versiota, joka on aivan yhtä mainio tuote sekin.  :)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #50 : 19.07.16 - klo:13:13 »
Esimerkiksi 'halpis' LactoLine pesuneste on erinomainen kasvopesuun, tosin se ei yksinään taida riittää meikin poistamiseen.. mutta puhdistuksen kaksoisvaiheeseen se on loistava.
(Miksi sitten kokeilen kaiken maailman muita vaahtoja ja kasvopesuja Japanista asti, kun marketissa on aina saatavilla moinen aarre? Yksinkertainen uteliaisuus .. 8))
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #51 : 20.07.16 - klo:06:07 »
Mä olen tykännyt kasvojen pesussa myös La Roche Posayn Lipikar Syndetistä. Mulla on tuota 400 ml:n pumppupullossa ja ihan herneen kokoinen nokare riittää kasvojen pesuun, muodostaa todella pehmeän ja ylellisen vaahdon. Puhdistaa hellästi ja tuntuu jopa rauhoittavan ihoa. <3
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #52 : 20.07.16 - klo:18:41 »
^Itse en taida olla käyttänyt tuota koskaan kasvojen puhdistukseen, mutta on kyllä erittäin toimiva ja miellyttävän tuntuinen tuote vartalolle käytettynä. Olen myös pumppupakkauksen vuoksi käyttänyt tuota myöskin käsien pesuun.

Itse kun en ole hajusteille herkkä niin mielelläni käytän hyväntuoksuisia suihkugeelejä ja käsisaippuoita, mutta jos hajusteettomuus ja hellävaraisuus ovat kriteerinä niin ehdottomasti itsekin kyllä suosittelisin kokeilemaan kyseistä tuotetta. Ja kuten Anissa tuossa sanoikin, pieni määrä riittää pitkälle, joten sopii erittäin hyvin mielestäni koko perheen käyttöön, vaikka hinta ostettaessa vaikuttaakin kalliimmalta kuin markettituotteet.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #53 : 25.07.16 - klo:10:18 »
Harkitsen hajusteettoman Bellavita-päivävoiteen ostamista, mutta minua arveluttaa tuotteen muuttunut inci. Uudessa incissä on ainakin maapähkinäöljyä, jota vanhassa ei ollut, lisäksi uudessa ei ole parabeenejä. Onko kokemuksia tästä uudesta versiosta? Tukkiikohan tuo maapähkinäöljy herkästi ihoa. Pitäisi löytää jokin hieman geeliä tukevampi voide yöksi, mutta mitään tukkivaa siinä ei saisi olla, koska saan aknea herkästi.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #54 : 28.07.16 - klo:09:54 »
Kieltämättä erikoisen tuntuinen valinta, jo maapähkinän yleisen allergisoivan vaikutuksen tietäen.. Ei ole ainakaan se yleisimmin käytetty öljy, vaikka sitä kyllä näkee (lähinnä luonnonkosmetiikassa, ei apteekkituotteissa..)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #55 : 01.08.16 - klo:20:10 »
Yllätyin positiivisesti, kun minun piti nopeasti löytää joku sopiva kasvovesi marketista ja mukaan tarttui Erisanin hajusteeton kasvovesi. Todella yksinkertainen INCI (Aqua, Panthenol, Allantoin, Sodium Hyaluronate, Ethylhexylglycerin, Phenoxyethanol) tuntuu iholla ihan kivalta. Ei jätä ihoa nahkeaksi, tuntuu poistavan meikinjämätkin ja raikastaa ihon mukavasti. Ajattelin kokeilla pienellä määrällä kasvovettä sellaista, että sekoitan mukaan hiukkasen omenaviinietikkaa, niin saisin ehkä sillä tavalla kasvovedestä vähän happamempaa. Onneksi hankinta ei ollut kallis, niin ei haittaa, jos kokeilu menee ihan mönkään :D .

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #56 : 12.11.16 - klo:09:59 »
Ongelmaihoni (herkkä, kuiva, aknea puskeva ja lähes kaikelle allerginen) kuulumisia, tällä hetkellä mennään näillä:
- Kropan pesuun LV suihkugeeli / Derman voide
- Kropan voiteluun suihkun jälkeen: kainaloihin kookosöljyä ja alakertaan myös (sheivaan höylällä), kropalle Urtekram babylotion / Derman voide (iso tonkka Prismasta) / kookosöljy ja pari kertaa olen kokeillut myös tuota aprikoosinsiemenöljyä
- Jalkavoiteena Dermosilin karbamidijalkavoide ja kosteutta sitovat sukat päälle yöksi. Harmikseni tuo on loppumassa ja ostin messuilta jonkun toisen jalkavoiteen jonka yritän käytellä ensin ennen kuin varmaan taas tilaan tuota Dermosilia.
- Käsivoiteena Dermosilin glyseriinikäsivoide on ihan parasta, käytän sitä töissä. Neutrogenan hajusteeton tiivistekäsivoide ei toimi mulla yhtään, pitää laittaa paljon että saa edes levitettyä ja kädet huutaa taas kuivuutta heti vartin päästä. Urtekramin hajusteeton käsivoide on ollut ok, jättää pehmeäksi, mutta ei sekään mikään superkosteuttava ole. Olisko jollain vinkata jotain hyvää ja suht edullista käsivoidetta joka oikeasti toimii? En ole Dermosilin tilausta tekemässä ellei ole ihan pakko.

- Kasvojen pesu: Paula's Choicen moisture boostilla, kasvovetenä LV joka on "ihan ok", seuraavaksi kokeilen taas Erisanin kasvovettä. Välillä käyttelin myös LV miselliveden, sekin oli ihan jees, mutta ei se silmämeikkiä poistanut joten käytin ihan kasvoveden tapaan pesun jälkeen.
- Kasvojen kosteutus: Nyt olen ihastunut Ekopharman Herukka-sarjan siemenöljyyn, sekoittelen sitä Hadalabo ES:ään jota käytän päivävoiteena. Mulla on myös PC Resist Anti-Aging Clear Skin Hydrator, joka lakkasi toimimasta sen jälkeen kun aloitin Ekopharman öljyn käytön. Iho on ilmeisesti nyt hoidetumpi, tuo PC vaan rullautuu iholta pois. 0_0 Yövoiteena mulla on vuorotellen Ekopharman kasvonaamio, PC Barrier ja Lumenen Sensitive kasvonaamio. Näihin kaikkiin sekoittelen tuota herukkasiemenöljyä johon olen nyt kovin ihastunut. :l
SY-voiteena Avene ei enää riitä vaikka aiemmat talvet olen pärjännyt sillä. Käytän kuitenkin sitä ja Dermosilin Nature sy-voidetta (jossa päiväys meni viime kuussa, käytän kuitenkin vielä vuoden loppuun jos ei ala härskiintyä), ja yllätys yllätys näihinkin sekoittelen välillä herukkasiemenöljyä. ;D Sain eilen Ekopharmalta näytteet sy-voiteesta ja hoitovoiteesta, testasin sy-voiteen eilen illalla ja en oikein ole varma mitä mieltä olen. Imeytyi samantien ja aamulla ei kyllä ollut kuivan oloiset silmänympärykset. Jatkan testailua, tuosta 5ml minipurkista riittää onneksi useampaan käyttökertaan. Tuo herukkasiemenöljy on kyllä ollut nyt pelastus eikä ainakaan parin viikon kokemuksella tuki ihoa, kuten mulla esim. manteliöljy tekee.

- Kuorintana käytän PC AHAta ja Clear-sarjan BHA-nestettä, lisäksi mulla on Cosrx:n BHA-neste myös. Käyttö on nyt  jäänyt pariin kertaan viikossa. Käytän näitä myös hartioille/yläselälle ja dekolteelle, kun mulla puskee aknea yläselkään ja pientä tukkeumaa dekolteelle. Näiden alueiden kosteutukseen käytän lähinnä Xylidermiä, välillä sipaisen jotain kasvojuttua jos jää yli.

EDIT/jatkoa: Bongasin äsken Prismasta Dermalta eco woman -käsivoiteen lk-puolen hyllystä. Samaa sarjaa löytyy myös vartalovoide.

Ostin tämän käsivoiteen nyt kokeiluun, voin raportoida myöhemmin sitten kun käyttökertoja on enemmän ja opin annostelemaan riittävän vähän, lorahti äsken liikaa.  ;D
« Viimeksi muokattu: 12.11.16 - klo:11:47 kirjoittanut Mena »

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #57 : 14.11.16 - klo:12:18 »
^ Mä tykästyin tähän todella, kun äidin luona kokeilin: http://aistierioil.fi/tuote/alkuperainen-hajustamaton-kasivoide/

Pehmentää, hoitaa ja imeytyy nopeasti. Tykkäsin enemmän kuin Dermosilin glyseriinistä (josta myös toki tykkään, muttei vaan riitä syksyllä/talvella). Mä tykkään siitä, kun pehmentää, mulla toinen käsi huonossa kunnossa. Pitääkin tuota Dermaa kokeilla ja kohta loppuu kroppavoide, niin todella lähtee Derma kokeiluun! Iho hajoo varsinkin suihkun jälkeen. Ja kestoihottuma, kutina jne on selässä ja mahassa. Mun on pakko varmaan hankkia selkään paksumpi voide tai ihan öljy apteekista.
« Viimeksi muokattu: 14.11.16 - klo:12:21 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #58 : 11.12.16 - klo:11:06 »
Tuo Derman eco woman käsivoide ei ole riittävän kosteuttava. Menee varmaan keväästä syksyyn mutta nyt talvikuivuuden kourissa ei vaan riitä. Päädyinkin sitten järkkäämään kimppatilauksen Dermosililta, jotta sain ilman postikuluja tarvitsemani: glyseriinikäsivoidetta, karbamidi-jalkavoidetta ja intiimipesuainetta jota käytän myös sheivaamisessa sekä uusi tuubi nature sy-voidetta.

Tilasin myös Ecco-Verdeltä vähän luomumpaa settiä samalla kun tilasin EDM:n pohjan:
- Martina Gebhardt Sheabutter face lotion: tämä on tosi jännä tapaus. Aika lirua ja levittyy tosi nätisti, imeytyy nopeasti. Silti iho jää todella pehmeäksi ja kosteutetuksi ja fiilis on ennen kaikkea hoidetun oloinen. Toimii mineraalimeikin alla. Tämä kosteuttaa niin paljon jo itsessään ettei tarvitse sekoitella öljyä sekaan lisäksi. Tämä taitaa olla ensimmäinen lk-puolen kasvovoide joka ei tuki mun ihoa (*kopkop*). Alkuun on pieni vähän alkoholivivahteinen ominaistuoksu mutta sekin häviää hetken päästä.
- Bioearth Aloebase kasvovesi: Tässä on vain aloeveraa ja ruusuvettä. Ruusuvesi tuo vähän pahan tuoksun (jotkut tykkää, minä en), mutta tuoksu häviää nopeasti. Tykkään. Mulla on ollut ongelmana löytää hellävarainen kasvovesi jossa ei ole alkoholia, koska mun iho ei tykkää noista alkoholipitoisista. Sitten taas nuo LV ym ei tunnu oikeastaan tekevän itsessään mitään.
- Cattier Paris puhdistusmaito: En tiennyt että Cattierilla on hajusteettomia tuotteita. Olen ihan rakastunut tähän puhdistusmaitoon, se syrjäytti jopa Paula's Choicen Moisture Boostin jonka lähes täyden purkin jemmaan odottelemaan kevättä. ::) Poistaa meikin, on todella hellävarainen. Ei jää sellainen lähmäfiilis kuten esim. Dermosilin kasvomaidosta (se onkin ainoa mitä olen aikoihin kokeillut enkä tykännyt). Iho jää puhtaaksi mutta ei kiristele yhtään eikä tartte rääkätä silmiä silmämeikinpoistoaineella. Tätä ostan ehdottomasti jatkossakin. <3

Korkkasin vähän aikaa sitten Desert Essencen hajusteettoman hand&bodylotionin (iherbistä). Voiteessa (mielestäni tämä on ehdottomasti ennemmin tuhti voide kuin liru emulsio) on mieto, joku todella hyvä tuoksu joka häviää nopeasti. En osaa sanoa mistä tuo tuoksu tulee, mutta tykkään kovasti. Imeytyy aika nopeasti ja kosteuttaa riittävästi.

Olen myös ottanut nyt käyttöön Dermosilin tilauksen mukana tulleen suihku- ja kylpyöljyn, käytän sitä suihkugeelin sijaan. Silti iho huutaa kosteusvoidetta suihkun jälkeen, joten edelleen rasvailen itseni päivittäin heti suihkun jälkeen. Olen myös pessyt itseäni edelleen Derman vartalovoiteella ja senkin jälkeen (kuten kaikkien muidenkin perusvoidepesujen) on pakko laittaa vielä kosteusvoidetta perään, muuten etenkin olkavarret alkavat kutista ja iho muuttuu kuivaksi röpelöksi. Tuo Derman vartalovoide on hyvä laiskoihin hetkiin, kun se on isossa pumppupullossa kylppärissä niin voi hutaista pikaisesti voidetta jo kylppärissä eikä tarvitse ottaa erikseen toista voidepurkkia esiin.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #59 : 14.12.16 - klo:18:43 »
Uusin hankinta on La Roche Posayn Lipikar Fluide vartalolle, iso pönikkä maksoi vähän päälle 14€, kun sai 20% alennusta.
Ihanaa, kun ei aina tarvitse tilata kaikkea netin kautta - no, on mulla edelleen FeelUniquen yksi paketti matkalla .. ::) :P
Mutta hintaero ei aina ole niin suurensuuri ulkomaisten kauppojen eduksi, vasinkin, kun päälle tulee usein ne postarit.

Olen tykännyt monistakin LRP:n tuotteista, ja tuo fluidi kropalle sisältää mm. niasiiniamidia. Ihan kiva kokeilla, hajusteeton vaihtoehto olikin jo loppunut kaapistani.

1b F/M ii