Kirjoittaja Aihe: Hajusteettomat tuotteet  (Luettu 19770 kertaa)

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
Vs: Hajusteettomat tuotteet
« Vastaus #15 : 09.05.10 - klo:21:48 »
Hoi kaikki tietävät juurekset! Tietäänkö kukaan onko millään merkillä olemassa hajusteetonta sheivausgeeliä? Olen googlaillut epätoivoiseti, mutta ei tärppää.
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #16 : 10.05.10 - klo:22:22 »
Hajusteetonta sheivausvaahtoa ainakin on Avivir Aloe Vera -sarjassa. Tänään netissä törmäsin sattumalta kyseiseen sarjaan. Ekologinen ja hajusteeton, 70 prosenttia aloe veraa, varmaan luontaistuotekaupat myyvät, netissä ainakin hyvinvoinnin tavaratalo.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #17 : 12.09.13 - klo:19:36 »
Nostelen tätä ketjua, kun ihotautilääkäri totesi mulla hajusteallergian kosketusallergiana ja pitäisi nyt siirtyä käyttämään hajusteettomia tuotteita. Millä te hajusteettomat ihmiset pesette itsenne? Jollain miedosti hajustetulla suihkugeelillä (hypotuoksut?) vai ihan esim. Lactolinen pesunesteellä? Kropan kosteusvoiteena käytän nyt Erioilin emulsiota ja Aqualan L perusvoidetta.

Kasvoputsarin ja kasvoveden olen jo löytänyt mieleiset (Rainbow Sensitiven geeliputsari, Dermosilin kasvomaito ja Erisanin kasvovesi), mutta kaipaisin suosituksia päivävoiteesta jonka sopii meikin alle. Eli aika kevyt, mutta kuitenkin kosteuttava voide hakusessa. T-alue kiiltelee mulla jo muutaman tunnin jälkeen, vaikka iho onkin pintakuiva. Esim. Rainbow Sensitive kasvovoide on liian tuhtia päiväkäyttöön T-alueelle, vaikka yövoiteena onkin aivan loistava. Saa olla marketista tai apteekista, kunhan olisi suht edullinen että raaskin ostaa testattavaksi. :) Olen muutenkin vähän pihalla että millä kaikilla merkeillä ylipäätään on hajusteettomia (herkälle iholle sopivia) tuotteita, kun olen itse käytellyt viime aikoina vaan hajusteellisia. Dermosilillä näytti olevan aika kivasti yksi sarja kokonaan hajusteeton ja marketista löysin heti Erisanin.
« Viimeksi muokattu: 12.09.13 - klo:19:43 kirjoittanut Mena »

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #18 : 12.09.13 - klo:20:59 »
^Minä kestän vielä toistaiseksi hajusteita, mutta käytän mieluummin hajusteettomia tuotteita, koska jotkut hajusteet käyvät henkeen ja/tai ärsyttävät ihoa. Lactoline on hyvä pesuneste ja joskus olen käyttänyt Erisaniakin. Markettituotteista löytyy HTH-voiteita, jotka ovat hajusteettomia.

Dermosililla on E-vitamiinisarja, jossa on hajusteettomia tuotteita ja sen sarjan kasvovoide oli hyvä. Sopi ainakin minun sekaiholle hyvin. Kasvoille olen käyttänyt myös apteekin Humektan-perusvoidetta. Erisanilla on hajusteettomia kasvojenhoitotuotteita, mutta ainakaan Uudistava yövoide (tuubissa) ei sopinut minulle. Apteekissa on varmaan laajin valikoima hajusteettomia tuotteita.

Luonnonkosmetiikkasarjoista löytyy harjusteettomia tuotteita Ole Hyvä-sarjasta, Urtekramilta (sisältää alkoholia) ja Weledalta Manteli (sis. alkoholia). Nuo on ne, jotka muistan, joten muitakin tuotteita voi olla.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #19 : 12.09.13 - klo:21:42 »
^^ Erisanilta on käytössä sh, ha, elastic hold -kiinne (joskus muotovaahtoakin olen kokeillut), uudistava yövoide, kosteuttava päivävoide sekä kasvovesi. Tykkään kaikista  :) Näitä kaikkia on kyllä tullut ostettua aina uudestaan ja uudestaan. Tosi hyvä ja kattava tuoteperhe Erisanilla kyllä. Välillä olen kokeillut LV:n ja Neutralin tuotteita, mutta LV:n sh on ainakin liian kuivattavaa (jopa se kosteuttava) ja Neutralit on jotenkin mitäänsanomattomia :D
Dödöistä oon kokeillu Erisania ja Neutralia, mutta kumpikaan ei toiminut omalla kohdalla :p dödöissä oon pysynyt miedon tuoksuisissa ja kaikki tuoksut eivät edes aiheuta oireita. Joitakin hajuvesia pystyy edelleen käyttämään. Niin ja Lactoline on kyllä käytössä kans. Ja Urtekramin hajusteettomia sh:ta ja ha:tta oon myös käyttänyt. Näitä ei vaan enää näy missään :/

OT. Pyykinpesuaine kannattaa myös vaihtaa hajusteettomaan, jos et ole vielä vaihtanut. Itsellä ainakin puhdistusaineiden tuoksut on tosi pahoja oireiden aiheuttajia.

Edit. Vartaloa oon kosteuttanut milloin milläkin ( yleensä apteekin) perusvoiteella. Humektania esim. menny aika mukavasti..
« Viimeksi muokattu: 12.09.13 - klo:21:45 kirjoittanut tipson »
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 13.09.13 - klo:09:44 »
Hajusteettomien tuotteiden valikoima on nykyään niin runsas, että sitä ei kannata harmitella, että kosmetiikan käyttö hajusteallergiaan loppuisi. Mä olen itse vältellyt voimakkaasti hajustettuja tuotteita jo pitkään ihan vapaaehtoisesti - etenkin kun kyseessä on kasvojen herkkä iho. Päivittäin käytettävät kasvotuotteet (kasvovoiteet, sy-voide ja puhdistusvaahto) olen ostanut melkein poikkeuksetta hajusteettomina. Samoin vartalovoiteena käytän useimmiten apteekin hajusteettomia perusvoiteita: Aqualan Duo ja Apobase Oily Creme (rasvainen voide talven kuivattamalle iholle).

Vaikka ei olisi varsinaista hajusteallergiaa, niin hajusteiden karsiminen tekee iholle muutenkin ihan hyvää. Hajusteet ovat iholle vain turha ylimääräinen rasite, josta iho ei hyödy mitenkään.

LV:n tuotevalikoimasta löytyy nykyään myös paljon erikoistuotteita: kasvojen kuorintavoide, kasvovesi, yövoide ja jopa seerumi. LV:n teho roll-on antiperspirantti on mun mielestä ihan huippu! Antiperspirantista on olemassa myös ns. tavallinen versio, mutta tuo teho roll-on on paljon tehokkaampi eikä silti ole koskaan kirvellyt iholla. Kainalot pysyy ainakin mulla ihan kuivina ja hajuttomina.

Avenelta löytyy useita hajusteettomia tuotteita (vain osa tuotteista, kannattaa tarkistaa) ja mä tykkään kovasti tästä Avenen silmänympärysvoiteesta: Soothing Eye Contour Cream.

Decubal tuotesarja on kokonaan hajusteeton ja Decubalilta voin suositella mm. Face Wash puhdistusvaahtoa, joka on mulla jatkuvasti käytössä. Decubalilta löytyy myös tälläinen mielenkiintoinen tuote kuivalle vartalon iholle:
http://www.decubal.fi/app/product/view/-/id/18

Lumenen Sensitive Touch sarja on myös hajusteeton.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #21 : 13.09.13 - klo:15:33 »
Kiitos vinkeistä, näistä on hyvä lähteä metsästämään uusia lempituotteita, en viitsi ihan sokkona lähteä ostelemaan. Dermosilin Vitamin E kasvovoiteen laitoinkin jo tilaukseen (ja karbamidi jalkavoiteen). Pitää tutustua noihin muihin, ja varmasti metsästän tuon LV:n tehodödön jostain. :D On kyllä kiva että löytyy noinkin paljon hajusteettomia tuotteita, en olekaan edes kiinnittänyt asiaan huomiota aiemmin.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #22 : 13.09.13 - klo:22:50 »
Tätä ei vielä kai ole mainittu: Louis Widmerillä useimmat (ellei kaikki) tuotteet on saatavana sekä hajustettuna, että hajusteettomana. En kyllä ymmärrä, miksi niitä hajustettuja tuotteita pitää valmistaa, kun hajusteettomien luulisi sopivan kaikille.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #23 : 29.09.13 - klo:15:53 »
Help! Löytyykö miltään merkiltä kohtuuhintaista hajusteetonta vartalokuorintaa? Kaipaisin vartalokuorintaa salilla saunan jälkeen käytettäväksi, eikä märän sienen roudaaminen kotiin houkuttele (unohtaisin kuitenkin ottaa sen pois salikassista kuivumaan johonkin...).

LV:n tehodödön hankin jo, ja on kyllä aivan mahtava tuote. :ts Edes salilla kainalohiki ei paljoa lemahda. Pitää käydä hamstraamassa useampi näitä Anttilasta, kun meidän Prismassa ei ole ja ei jaksa aina vain dödön takia lähtemään käymään eri kauppoja läpi.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #24 : 10.06.15 - klo:10:13 »
Mitä muita hajusteettomia ihonpuhdistukseen käytettäviä tuotteita Decubalin Face Washin ohella olisi, joissa ei ole sulfaatteja, parabeenejä, mineraaliöljyä, silikoneja, kuivattavaa alkoholia tai glykoliliuottimia (Propylene Glycol ja vastaavat)? Kasvovesi samanlaisilla kriteereillä kelpaisi myös :) .

Poissa loko

• Haiven
  • *
« Vastaus #25 : 10.06.15 - klo:13:23 »
lumenen sensitivet voi kyllä heittää roskiin. kamalan tönkkörasvaista tavaraa.  erisanin kasvovoiteet ei taas kosteuta tarpeeksi.  favoran paksumpaa ihovoidetta oon kokeillut ja se oli erittäin hyvä talvikäytössä.
mulla on nyt käytössä i+m naturkosmetikin hajusteeton fluidi, aivan mahtava. alkuun epäröin kosteutustehoja, mutta tekee ihosta superpehmoisen ja kosteutetun.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #26 : 30.08.15 - klo:20:28 »
Meikäläinen on tykkäillyt viime aikoina Ziajan Sensitive-sarjan entsyymikuorinnasta. Kuorinta on hajutonta geeliä ja pikkaisen tuntuu iholla (eli papaiini jotain kai tekee oikeastikin), mutta ei ärsytä ihoa. Kuorinnassa ei ole myöskään mineraaliöljyä tai silikoneja. Tuote pääsee varmasti tosituomiin talvemmalla, mutta arvailen että iho tykkää silloinkin koska geeli on mukavan paksua kuivalle ja herkähkölle iholleni. Eli ehdottomasti ei kuivata. Toimi myös ihan mukavasti niinkin, että laitoin kasvoille ennen puhdistusta ja meikkien + kuorinnan putsaus suihkussa. Plussaa myös siitä ettei pakkauskoko ole järjettömän kokoinen eli saan jossain vaiheessa käytettyä loppuunkin  ;D

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #27 : 31.08.15 - klo:08:50 »
LV:n kasvovesi tuntuu mukavan kosteuttavalta ja on putsannut hyvin meikinrippeitä, halpaakin on, ainoa miinus hieman epäkäytännöllisestä purkista (täysin samanlainen kuin XZ shampoopullot mutta läpinäkyvä, lienevät saman valmistajan eikö?), toisaalta purkissa on 250ml kamaa.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #28 : 03.11.15 - klo:07:02 »
Mä en ala! Olen käytellyt onnellisena Rainbow Sensitive -sarjan kasvovettä varmaan melkein pari vuotta. Kunnes nyt. Kaupassa ei enää edes hyllypaikkaa ja kun kysyin asiasta niin tuo on lopetettu! Jotain Sensitiven putsaria oli vielä, mutta ainakin kasvoveden tekeminen on lopetettu. :'( Tää oli ihan parasta, sopi parhaiten mun superherkälle iholle ja auttoi rauhoittamaan allergiaräjähdyksiäkin. Ensin lopetettiin Rainbow Sensitive hiustenhoitoaine ja shampoo ja nyt nämäkin. Lopettaisivat vaikka sen tavallisen sarjansa eikä aika hajusteetonta!
Nyt ostin Erisanin kasvoveden incin perusteella (lyhyempi ja näytti mun silmään paremmalta kuin LV). On tuo Erisankin ihan hyvää, mutta ei tule ihan niin raikasta tunnetta kuin Rainbowlla.

Vartalotuotteina mulla on nyt ollut Lactolinen vartalovoide sekä vaihdellen Dermosilin hajusteettomia voiteita. Se The Voide silti edelleen uupuu. Käytän välillä myös kookosöljyä ihan sellaisenaan iholle, ja kainaloihin yöksi joka toinen kerta kookosöljyä ja joka toinen kerta Triple Dryn hajusteetonta antiperspiranttia. Aamuisin laitan Lafesin dödöä (iherbistä). Kainaloni eivät kestä enää antiperspiranttia päivittäin, ja tuosta aiemmin mainitusta LV Tehostakin sain lopulta ihottumaa. Suihkugeelinä vaihdellen noita hajusteettomia, Urtekramista tykkäsin ja samoin Dermosil on ihan ok. Kuivattaa kuitenkin liikaa päivittäisessä käytössä, joten joka toinen kerta pesen itseni perusvoiteella (nyt käytössä Family Fresh hajusteeton vartalovoide kun unohdin pyytää reseptin apteekin perusvoiteeseen, mutta tuo FF ajaa kyllä asiansa myös :)). En malta odottaa että saan testiin uuden Dermosilin hajusteettoman suihkuöljyn! Olen noita suihkuöljyjä katsellut sillä silmällä usein apteekissakin, mutta ei ole osunut hajusteetonta kohdalle.

Nyt kun tätä hajusteetonta elämää on reilu pari vuotta takana, niin ei voi kuin ihmetellä että miten en ole tajunnut aiemmin ihon reagoivan. Ei enää omituisia hilseilyjä/ihottuman alkuja, päänahan omituisia "finnejä" tms ellei ole joku uusi tuote joka ei sovi... Enkä ole enää katkera kun kaveri voi ostaa ihanantuoksuisen vartalovoiteen ja mä en. ;D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #29 : 03.11.15 - klo:11:57 »
^Harmi! Minustakin Rainbow Sensitive kasvovesi oli loistava perustuote, jolla oli ehdottomasti tilausta Suomessa. Ei nyt ajateltu nenää pidemmälle... Erisan ei yhtä hyvä ja lempeä ollut omalle nahalleni, mutta käytän iloisena korealaisia.
Ehkä L300-sarjassa olisi vastaava...?
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii