Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265374 kertaa)

Poissa Herya

• Tukkaguru
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #180 : 25.01.08 - klo:17:25 »
JAUUUUTTTSSSS. Onko normaalia kun äsken epiloin sääret ja ny on punasia pilkkuja joka puolella? Pesin sääret ohjeen mukaa ei voi olla tuhlehtunu heti ainakaan  ???

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #181 : 25.01.08 - klo:18:12 »
^Joo, on ihan normaalia, punoitus ja turvotus lähtee kyllä itsestään lähipäivinä. Aloe vera geelin ainakin pitäisi auttaa rauhoittamaan ihoa ja nopeuttamaan prosessia. Voi olla muitakin voiteita mitkä tekevät saman.
1b M ii

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #182 : 25.01.08 - klo:19:02 »
^ Joo punoitus lähtikin jo. Laitoin dermosilin aloe vera geeliä säärille  :). Hyvä uskallan sitten jatkossakin käyttää tätä konetta, ei tarvi sheivailla joka viikko  :D

Poissa Mindy

• Hiushörhö
  • Kauneus tulee sisältäpäin, päästä ;)
« Vastaus #183 : 04.02.08 - klo:05:57 »
Oon jo vuosien ajan vahannut kaikki mahdolliset karvat pois vahalla. Nyt joku aika sitten veet toi sellaisen vahan kauppoihin mihin ei tarvitse liuskoja ja on siks ihan loistava tuote. Ei tarvii sähläillä vahojen ja liuskojen kanssa kun ei kaikkialle ees nää kunnolla, edes peilin tai kahden avulla.

AloeVeraa 60%-80% käytän heti vahatulle alueelle, on tähänmennessä paras iholle mikä rauhoittaa ja  kuivuu nopeesti..
Tolla vahalla lähtee ihan minimini karvatkin pois kun taas liuskallisilla joutuisi odottaa pitkään ennen kun olis pitempi karvoitus ja vois vahailla uuestaa.
Joka kerta suihkussa kuorin ihon karheella pyyhkeella tai jollain puhvilla jossa on intiimiöljyy tai voidetta.Ei tuu näppyjä.
Mies ei oo ainakaan valittanut kertaakaan tuloksesta  ;D
Hiukset t-ruskeat, luokitus: 2bCiii Mid-Back,  Hyväkuntoiset.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #184 : 04.02.08 - klo:10:15 »
^ OT, mutta siis miten usein käyt suihkussa? Jos meinaan joka päivä käyt ja kuorit joka kerta. :o Saattaa vielä kostautua myöhemmin, yleensä iho ei kestä kuorimisia noin usein..

Poissa Mindy

• Hiushörhö
  • Kauneus tulee sisältäpäin, päästä ;)
« Vastaus #185 : 04.02.08 - klo:23:46 »
^ OT, mutta siis miten usein käyt suihkussa? Jos meinaan joka päivä käyt ja kuorit joka kerta. :o Saattaa vielä kostautua myöhemmin, yleensä iho ei kestä kuorimisia noin usein..

Joka päivä. En sitä ihoa verille hinkkaa ;D mutta siis joka päivä kostealla pyyhkeellä tms.. kuten mainitsin. Kuorin ja pyyhin hellävaraisesti vahatun ihon.
Pyyhe ja puhvi ei kuitenkaan oo niin Kuorivia kuin kuorintavoiteet.

Joskus mulla oli Braun Epilaattori ja silloin ohjeessa sanottiin et kuori ja kosteuta iho päivittäin välttääksesti  karvan sisäänkasvamista/ihokarvatupintulehdusta.

Karvatuppeja ainakaan ei oo tullu  :)
Hiukset t-ruskeat, luokitus: 2bCiii Mid-Back,  Hyväkuntoiset.

Poissa tajuton

• Haiven
  • *
« Vastaus #186 : 14.02.08 - klo:21:05 »
Täällä on yksi epilaattorin vankkumaton kannattaja.

Oma laite on joku Braunin easystarttipaketti (mukana nimittäin myös kylmägeelihanska ja "aloittelijan" ajopää, jossa on vähemmän pinsettipäitä -> ajaminen kestää kauemmin, mutta on vähemmän kivuliasta) ja näin tummakarvaisena pitää sanoa että epilointi on the way to go ainakin säärikarvojen suhteen.
Sheivaus jättää sääriin vain näkyvän sängen ja oon ihan tumpelo sekä kylmä- että kuumavahojen kanssa - ja ennen kaikkea arkajalka; kuinkahan monesti sitä on hyppiny ympäri huonetta puoliks irti vetäisty vahaliuska jalassa lepattaen...  ::) Nyt kun vaan uskaltais ruveta sitä masiinaa käyttämään bikini/intiimialueellekin, kun ei sillä sheivauksella vaan saa mitenkään nättiä jälkeä ja, noh, en osaa vahaa käyttää sen paremmin sielläkään päin kroppaa. Sattuuhan se epilointi tietty, mutta jotenkin sitä pystyy paremmin koneella surauttamaan karvat eikä jänistä samalla tavalla kuin vahan kanssa.
Oon harrastanu myös sitä kiellettyä tapaa, että ne jotkut ongelmia tuottavat sisäänkasvaneet karvat vaan nypitään raa'asti pinseteillä auki ja pois ja sitten desinfioidaan. Tuosta tavasta on varmaan tullu pieni arpi tai pari, mutta noh, ne on elämän jälkiä. ;) Mitään rasvoja en pistä karvanpoistojen jälkeen, kun joskus ihan pelkkä Erisankin aiheutti sellaiset hornanpolttelut, että jäi ikuiset traumat. Eikä tuo iho toisaalta tunnu sitä kaipaavankaan.

Mahtaakohan muuten kukaan tietää mitä tarkoittaa, kun jossain paikoissa kovasti väitetään että hormoneista johtuvaa karvaa ei sais poistaa? Eikö kaikki karvankasvu johdu hormoneista vai tarkoittaako tuo sitten jo jotain oudompaa.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #187 : 14.02.08 - klo:21:16 »
^ Kyse on naisten viiksistä ym. tällaisista. Tosin en tajua sitä nyppimiskieltoa tässäkään, samanlaisesta tupesta ne kasvaa jne.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #188 : 14.02.08 - klo:21:36 »

Oma laite on joku Braunin easystarttipaketti (mukana nimittäin myös kylmägeelihanska ja "aloittelijan" ajopää, jossa on vähemmän pinsettipäitä -> ajaminen kestää kauemmin, mutta on vähemmän kivuliasta) ja näin tummakarvaisena pitää sanoa että epilointi on the way to go ainakin säärikarvojen suhteen.

Multa löytyy sama vehje!

En kyllä ratkee muita kuin sääriä epiloimaan. Säärissä ei tunnu kuin pieni nipistys mutta muualla kroppaa sattuu niin penteleesti. Onnekseni kainaloissa oleva karva on aika pliisua.

Hiukan mua ihmetyttää kun sanotaan että epiloitu aluekestää jotain kuukauden sileenä. Katin kontit sanon ma. Viikko maksimissaan. Nämä karvat säärissäni ovat kyllä aika paksuja ja tummia. Ei mitään haiventa. Onnekseni niitä ei hirmu paljon ole kuitenkaan, mutta tarpeeksi.

Yritän muistaa kuoria ja voidella säärien ihoa jottei sisäänpäin kasvaneita karvoja tulisi. Mutta kyllä niitä melkein aina löytyy.

Meikäläisellä ovat nuo viiksi karvatkin tuttuja juttuja. Parisen kertaa olen vetänyt mieheni partaterällä! Ai mikä sileys. Normaalisti kyllä nypin voimakkaimmat yksilöt pinseteillä.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #189 : 15.02.08 - klo:08:19 »
Mulla on auttanut nyt kutinaan/näppyihin se, että olen kuorinut ennen sheivaamista. Käytän Veetiä ja/tai höylää. Ensiksi siis kuorinta-ainetta, huuhtelu ja sheivaus. Sheivauksen jälkeen olen pyyhkinyt ihon Erisanin kasvovedellä ja laittanut Humektania. Eipä kutita enää yhtään ja jopa bikinirajan kamala sänki alkaa vähitellen lähteä paremmin irti. ;)
I wake up, it's a bad dream,

Poissa tajuton

• Haiven
  • *
« Vastaus #190 : 16.02.08 - klo:11:46 »
Hiukan mua ihmetyttää kun sanotaan että epiloitu aluekestää jotain kuukauden sileenä. Katin kontit sanon ma. Viikko maksimissaan.

Eikö tuota selitetä yleensä sillä että osa karvoista lepäilee aina vuorollaan, että nuo kohta epiloinnin jälkeen kasvavat karvat ei välttämättä oo olleet paikalla ollenkaan sillon poiston aikana? Taitaa toinen selitys olla että ei se epilaattori aina onnistu niitä karvoja juurineen päivineen vetämään irti, että joskus se karva vain katkeaa.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #191 : 16.02.08 - klo:17:17 »
Mä muutaman kerran kokeilin epilaattoria. Enimmillään sain toisen säären käsiteltyä, sattui niin penteleesti. Heti nousi koko jalka täyteen punaista pahkuraa ja vielä seuraavanakin päivänä sattui kävellessä. Veettiä koitin teininä käyttää, mutta ei tehonnut karvoihin, iho vain ärtyi. Ja vahalla en saa sileää tulosta vaikka monta kertaa laittaa. Näissä on varmaan jotkut yliluonnolliset juuret. Nykyään luotan vain höylään.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #192 : 16.02.08 - klo:18:13 »
Aah mikä onni ja autuus kun olen käynyt nyt muutaman kerran kosmetologilla sokeroinnissa. Hyvästi sheivaus. Tulos pysyy tosi hyvin, vaikka olen luullut ettei mikään tehoa mun karvoihin. Kolme viikkoa on hyvä väli, niin ei ehdi tulla mitään tuska vaihetta.
Ainut miinus on tuo että karvat tosiaan kasvaa eri tahtiin, eikä ne oo koskaan kaikki paikalla, kun niitä pitäisi poistaa... :)

Poissa irvikissa

• Tukkaguru
« Vastaus #193 : 16.02.08 - klo:20:52 »
^Mä olen kanssa menossa jossain vaiheessa sokeroimaan säärikarvat, hyvien kulmien sokerointikokemusten innoittamana. Kävin viime viikolla sokeroimassa kulmat ja kyselin että mitenkä pitkään säärikarvoja kannattaa kasvattaa, jotta sokeroinnista saa parhaan mahdollisen hyödyn ja kosmetologi sanoi että 4-6 viikkoa! Silloin on kuulemma suurin osa karvoista paikalla ( ;D) ja sääret pysyvät sileämpinä pitkään. Nyt on vaan ihan tuskallista kasvatella säärikarvoja, pari viikkoa on mennyt ja jalat alkaa näyttää aika kauheilta. Kesällä kasvatus ei varmasti onnistuisi!

Onko sulla Amilo muuten mitään huomattavia eroja karvojen pehmeydessä parin sokerointikerran jälkeen? Kosmetologi sanoi, että jäykkien karvojen pitäisi muuttua ihan selvästi pehmeämmiksi ja huomaamattomammiksi. Kulmissa olen kyllä huomannut, mutta olisi ihan kiva, että säärikarvatkin ohentuisivat!

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #194 : 16.02.08 - klo:22:21 »
^Vaikkei multa tätä kysyttykään, voin vakituisesti sokeroinnissa käyvänä vähän kertoa omia kokemuksiani. Käyn kosmetologilla noin kuukauden välein sokeroimassa sääret, bikinirajan ja kainalot. Olen nyt käynyt sokeroinneissa n. 1,5 vuotta, ja viime kerralla kosmetologi ehdotti, että säärien osalta voitaisiin (ainakin näin ei-mekkokaudella) siirtyä jopa 2 kuukauden väliin sokeroinneissa, koska säärikarvani kasvavat nykyään niin hitaasti, ettei niitä ole kuukauden aikana kasvanut paljon poistettavaksi. Säärikarvat ovat myös vaalentuneet, vaikkei mulla mitenkään hirveän tummat säärikarvat ole koskaan ollutkaan.

Kainaloiden karvoitus on myös heikentynyt ja vaalentunut huomattavasti. Niitä täytyy kuitenkin poistaa edelleen kerran kuukaudessa, mutta muutokset lupailevat hyvää jatkoa ajatellen. Bikinirajassa on sitkeimmät yksilöt(!), mutta kyllä sielläkin nykyään huomaa, että kasvava karva on heikompaa kuin ennen. Sokerointien väliajat pärjään nykyään ihan hyvin sheivaamatta; ainoastaan bikinirajan kanssa on loppuvaiheessa sellainen tunne, että sokeria ja äkkiä. Aloitin muuten sokeroinnit pelkkien säärien osalta; kainaloita ja bikinirajaa on nyt sokeroitu vuoden verran, joten sekin tietysti vaikuttaa tuloksiin.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!