Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265047 kertaa)

Poissa Malva

• Tukkaguru
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #210 : 02.03.08 - klo:17:31 »
^Bepanthenia tai ohuen ohusti Pirkan sinkkivoidetta levitän 'myötäkarvaan'. Aloe vera geeli voi myös olla hyvää, ainakin se on viilentävää.  :)

Tristy

• Vieras
« Vastaus #211 : 02.03.08 - klo:19:05 »
Mä olen töissä käyttänyt Emlaa (siis muille kuin itselleni) ja tavallisesti ihoalue on puutunut noin 30 minuutin jälkeen, eli luulisin että puoli tuntia riittää tuohonkin tarkoitukseen. En kyllä tiedä miten tuo muovin käyttö onnistuu bikinirajan kanssa, sun tarvii varmaankin tehdä itsellesi jotkut kivat muovipöksyt. ;D Tai sitten teippailet sen muovin kiinni ja toivot, että se pysyy.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #212 : 02.03.08 - klo:19:40 »
Sheivauksen jälkeen pyyhin ihoni alkoholittomalla kasvovedellä ja laitan sitten Humektania. Ei kutise, eikä tule näppyjä. :)
I wake up, it's a bad dream,

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #213 : 05.03.08 - klo:23:28 »
Sokeroinnissa siis ei käytetä mitään lappuja "vahan" poiskiskomiseen vaan tekniikassa nyhdetään karvoja liisterimäisellä sokeripallolla pois. Alakerran sokeroinnissa riittää että on pari milliä sängellä pituutta. Oikeastaan jos sänki on liian pitkää, niin itsellä ainakin kipu lisääntyi.

Toimiikohan itsekeitetty sokerimassa samalla tavalla? Ajattelin urheasti kokeilla sitä sheivaamisen sijaan bikinirajan siistimiseen. Jos tähän metodiin ei tarvita mitään lappuja, minkä takia TBS:n sokerimönjään myydään lisävarusteena niitä puuvillakankaan paloja?

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

latte

• Vieras
« Vastaus #214 : 06.03.08 - klo:18:05 »
Onko kenelläkään kokemusta Wild Cherry Wax vahasta? Tilasin HairStorelta kaikenkattavan lmminvahapaketin ja sitä odotellessa olisi kiva kuulla kokemuksia, jos niitä ko. tuotteesta joltain löytyy. :)

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #215 : 06.03.08 - klo:19:32 »
^^ Se on ilmeisesti aikamoisen vaikeeta saada siitä sokerimassasta itsetehtynä koostumukseltaan just sellasta sopivaa, mitä pystyy sormien välissä pyörittelemään ja joka kuitenki on tarpeeks tahmaista että karvat tarttuu. Body sugaring -nimitystä käytetään näköjään yleisesti sekä noista lappujen kanssa vahattavista sokerivahauksista ja ihan pelkällä massalla tehtävästä vahauksesta. Ebaysta saa tota no-stripes-massaa ainakin. Youtubesta luulis löytyvän opastusvideoita käytännön toteutukseen. Jokusen kerran oon ollu harjoituskarvastona ( ;D ) yhdelle kaverille joka noi sokerointikamat osti ja kurssin kävi ja ei se vahaus kurssinkaan jälkeen vielä ihan kymmenessä minuutissa onnistunut.
1a F ii Tukkakuva

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #216 : 07.03.08 - klo:21:49 »
YES!  :D Sokerioperaatio onnistui!! Sain säärikarvat ja bikinirajan siistityksi. Oli muuten kivuttomin kokemani karvanpoisto ever...! Hetki siihen kului, että sain sokerimassan toimimaan, mutta homma kannatti. En ole koskaan päässyt näin vähillä kivuilla ja saanut näin siistiä jälkeä. Kyllä kannattaa kokeilla näitä perinteisiä, tuhat vuotta vanhoja keinoja...  ;D Ainakin tietää, mitä iholleen laittaa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #217 : 08.03.08 - klo:16:17 »
^Teitkö sokeroinnin itse vai kosmetologilla? Jos teit itse niin oliko kyseessä sellainen massa jonka kanssa ei tarvitse käyttää lappuja? Massan resepti? ;D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #218 : 08.03.08 - klo:20:11 »
^ Juuh, itse tein, tämän ketjun alusta löytyvän reseptin mukaan.
Toistetaan vielä: 1 dl vettä
                            1,5 dl sokeria
                            1 tl sitruunamehua

Keitin tätä miedolla lämmöllä n. puoli tuntia. Jätin jäähtymään 10 mnuutiksi, minkä jälkeen mönjä oli jähmettynyt sopivan tahmeaksi. HUOM! Kannattaa aloittaa ja ottaa massa käyttöön heti, kun iho sietää lämpötilan - jos antaa sokerin jähmettyä kattilaan liian kauan, sitä ei enää sa kaavituksi sieltä pois (Liottamalla kyllä totta kai irtoaa.)
Todella kätevää - vaikka massa on tahmeaa, sen sai myös iholta irti helposti. Mitään lappusia ei siis tarvita, sokerimass aon ainoa työkalu!
Loistoidea, ja halvaksi tulee - pelkkiä luonnon omia aineita. Ei haittaa, vaikka osan laittaisi suuhun makeannälkää tyydyttämään.  ;)

1b F/M ii

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #219 : 08.03.08 - klo:20:53 »
^Kiitos kovasti!

Tätä pitääkin keitellä, kun kaveripojan jalkoja ryhdyn seuraavan kerran vahaamaan, tämä kun tulee niin paljon halvemmaksi. Ei tarvitse tuhlata omia, kalliita vahoja hänen jalkoihiinsa...Oivoi, olisi pitänyt olla tallentamassa tapahtumaa videolle.  ;D Ai että miehet sietää kipua paremmin  ::)

latte

• Vieras
« Vastaus #220 : 08.03.08 - klo:22:04 »
Mulla on ongelma ton Wild Cherry vahan kanssa. En saanut sitä sulamaan, vaikka pidin sitä 2 tuntia kuumassa vesihauteessa. Kuinka kuumaa sen veden oikein pitäisi olla? Keitin jopa kattilallisen vettä ja sotkin sen hanasta tulevaan kuumaan veteen, mutta sekään ei auttanut. ??? Jäi sitten vahaukset tekemättä tältä päivältä... :-\

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #221 : 08.03.08 - klo:22:38 »
^ Lämpölaitetta suositellaan noiden vahojen "ammattilaisohjeessa", mikroon siis. Mikrossa haudutin omaa saman merkin vahaani yhteensä 10 minuuttia että se suostui sulamaan riittävästi :) Välillä toki sekoitellen ja lyhyitä aikoja kerrallaan.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

latte

• Vieras
« Vastaus #222 : 09.03.08 - klo:10:36 »
^Kiitos vinkistä. Meidän mikro sulatti sen parissa minuutissa sopivaksi ja pääsinki sit kokeilee.:)

Jostain syystä mä kuitenkin olen aivan käsi vielä siinä hommassa, kun mä en saanu sitä repäisypaperia jumittumaan siihen vahaan kiinn, vaan se irtos aina pois. Kuuluuko sitä laittaa mahdollisimman ohut kerros vai mitä, kun nyt sitä kai tuli hieman paksulti. Ja annanko mä sen kovettua ihan kunnolla siihen jalkaan kiinni, ennen kuin repäisen? Koettakaa kestää mua ja mun tyhmiä kysymyksiä tästä.  :-[

Chiri

• Vieras
« Vastaus #223 : 25.03.08 - klo:10:54 »
^ Juuh, itse tein, tämän ketjun alusta löytyvän reseptin mukaan.
Toistetaan vielä: 1 dl vettä
                            1,5 dl sokeria
                            1 tl sitruunamehua

Äh yritin tätä tahnaa tehdä kotona mutta ei onnistunut :D en tajua mikä meni vikaan, sokerimassa ei vaan jähmettynyt ollenkaan :D Lopputuloksena oli sokerilla kuorrutettu kylppärin lattia, jota en saanut vieläkään kuurattua puhtaaksi.. x) Käytin kuitenkin seoksessa sitruunasta puristettua lientä, olisko tämä voinut vaikuttaa? Pitääkö sen olla sitä valmispuristettua, semmosessa sitruunatötsässä? Epäilen myös, että pilalle meni koska seos vähän kiehahti.
Kenellään viisaita neuvoja? :D

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #224 : 25.03.08 - klo:11:10 »
^ Mä kokeilin tota kans viikonlopulla ja yhtä laihoin tuloksin.

Vaikuttais siltä että sä et ehkä keitellyt sitä tarpeeks pitkään jos se ei jämähtänyt ja mä taas sitten ehkä vähän liian pitkään kun siitä tuli ehkä jo vähän liian jankkia. Mull ase ei oikein tarttunut enää karvoihin. Ehkä ne sössöt yhdistettynä olis toimineet hyvin  :D

Mihin suuntaan tuo sokerivaha muuten pitää levittää ja mihin suuntaan kiskoa pois? Kokeilin vähän joka suuntaan ja ehkä parhaaseen tulokseen pääsin kun sen levitti vastakarvaan ja kiskopi  pois myötäkarvaan. Sillon irtos ehkä kaks karvaa kun muuten ei yhtään. Niin ja miten pitkään sen pitäis antaa jähmettyä iholla?

Sitä lämpötilaa on muuten tosi hankala arvioida! Voi kun sais ton edes kerran onnistumaan. Olis niin kiva kun olis vahaa aina keittiön kaapissa jemmassa.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat