Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265359 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #225 : 25.03.08 - klo:14:45 »
Harmi, ettei onnistunut... Minusta tuo oli harvinaisen helppo operaatio, paljon helpompaa kuin vahojen kanssa sähläys!

Tärkeää tuossa on keittoaika. Sokeria pitää hämmentää pienellä lämmöllä mieluiten puoli tuntia. Se jähmettyminen tapahtuu vasta jäähtymisvaiheessa, eli, on vielä keittoajan loppuvaiheessa nestemäistä.

Parasta repimisssuuntaa en osaa sanoa, kannattaa veivata ja vatkata joka suuntaan ja kokeilla, mikä toimii  :D Sain itseltäni pois kaikki karvat, joita yritinkin poistaa, eli toimi hyvin. En oikein tiedä, kuinka hyvin sokerimassaa kannattaa säilytellä kotona, muuttui niin liisteriksi jäähtynenä, että ei oikein tuntunut kätevältä.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #226 : 24.04.08 - klo:13:48 »
^ Tarkotinkin että olis aina ianeet siihen olemassa  :D

Täytyy taas joku päivä koittaa sitä keitellä. Voi kyllä olla että vika on vaan mun karvoissa kun eivät irtoo. Viimeksi kun yritin hieman tärkeämpää tilaisuutta varten vahata kainaloita ja sääriä ihan sillä kaupan vahalla niin ajan loppumisen vuoksi jouduin lopuista luopumaan höylällä. Kun ei ne vaan meinanneet  millään irrota. Tuntuu että vaha tarttuu enempi ihoon kun karvoihin, ja yritin kyllä välillä lämmittää sitä lisää. Välillä irtoaa hyvin ja välillä huonosti, viimeksi sitten todella huonosti  >:(

Kai mun pitäis vaan ostaa se epilaattori, mutta kun saan sillä aina joka paikan täyteen niitä punasia näppyjä.. Olispahan ainakin nopeempaa.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa d&c

• HAIRahtanut
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #228 : 27.04.08 - klo:14:56 »
Harmittaa kun alapään karvoituksen vahaaminen ei suju yhtä helposti enää kuin aikaisemmin.. >:( Ekan kerran kun vahasin, niin oli suhtkoht kivutonta, ja näppyjä ei ilmestynyt kuin muutama, josta yksi oli sisäänkasvanut karva ja muut hävisivät nopeasti. Se oli viime syksyllä/loppukesällä joskus. Käytin siihen Veetin lämminvahaa (se vanhempi, ei siis se mitä käytetään ilman lappuja). Tämän ekan keran jälkeen olen vahannut ehkä 3 kertaa ja jokaisella kerralla tulee aina enemmän ja enemmän näppyjä ja karvat lähtivät vähän huonommin nyt viimeksi kun vahasin. Olen käyttänyt samaa vahaa. Mikähän tässä mättää? En sanoisi että vahaan liian usein koska yleensä karvat ovat kasvaneet ulos ihan kunnolla ennen kuin vahaan (on kuitenkin sen verran epmiellyttävää puuhaa etten mielelläni tee sitä niin usein).

Suurin ärsytys tässä nyt ovat ne näppylät. Sellaisia pieniä punaisia (jokunen sisäänkasvanut karvakin, mutta kaikki eivät ole sellaisia) jotka eivät lähde pois. Yritän kuoria alueen säännöllisesti ja en laita siihen muuta kuin aloe vera geeliä, minkä pitäisi rauhoittaa ihoa, mutta ei. Näpyt vaan jäävät. Musitin joskus lukeneeni jotakin sinkkivoiteesta, oliko se juuri näppyjen takia suositeltavaa? Muita vinkkejä näppyjen hillitsemiseen? Haluan kuitenkin jatkaa tuota alapään karvojen poistoa vahaamalla, en todellakaan halua ruveta höyläämään sieltä. :(

Edit. Ai niin, parina iltana puhdistin myös vahatun alueen alkoholittomalla kasvovedellä (LactoLine), laitoin sitä aloe vera geeliä + Humectania, mutta en huomannut mitään edistystä näppyjen suhteen. Ehkä tätä olisi kuitenkin pitänyt jatkaa kauempaan kuin vaan pari päivää..
« Viimeksi muokattu: 27.04.08 - klo:14:59 kirjoittanut Emmi_h »

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #229 : 27.04.08 - klo:14:59 »
^ Sinkkivoidetta käytetään yleensä sen takia, että iho vähän rauhoittuisi. En kyllä tiedä, onko sillä niinkään vaikutusta näppyjen vähentämisen kannalta. Ainahan sitä voi kokeilla. :) Ne ovat kyllä aika paksua tavaraa yleensä, muualla ainakin lähinnä lisäävät näppyjä.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #230 : 27.04.08 - klo:15:48 »
Vahauksen jälkeen (ja mieluiten ennenkin) suosittelen ehdottomasti desifioimaan vahatut alueet kunnolla miedolla desifiointiaineella esim. Septidinillä. Vanulappuun runsaasti desifiointi ainetta ja sillä pyyhit vahatut alueet läpi. Näppylät ovat todennäköisesti tulehtuneita karvatuppia. Kun karvat lähtevät irti siirtyy ihohuokoseen/karvatuppeen iholta bakteereja, jotka aiheuttavat tulehduksen.

Desifioinnin jälkeen kannattaa tehdä niin kuin parhaaksi näkee: levittää Aloe Vera geeliä, sinkkivoidetta, perusvoidetta jne.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #231 : 27.04.08 - klo:19:06 »
Sisko oli löytäny kaappinsa perältä jonkun karvojenpoistolaitteen. Sanoi että on joskus kauan sitten tilannut sen jostain anttilasta, mutta ei ole edes koskaan uskaltanut kokeilla sitä.

Laitteella oli sellanen valkoinen laatikko ja itse laite näytti vähän joltain automaattipinseteiltä joista lähti johto joka kytketään pistorasiaan. Eli laite antaa vissiin jonkun pienen sähkärin mikä saa karvan tippumaan. Pitäisi kuulemma olla vielä semmoinen että karvat eivät enää kasva takaisin.

Minusta tuo kuulosti niin pelottavalta että en itsekkään uskaltanut kokeilla sitä. Ajatus kyllä houkuttaa  ;D

Edit, http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=72885785 tuommonen tuo mun laite on, onko kellään kokemuksia?
« Viimeksi muokattu: 29.04.08 - klo:17:23 kirjoittanut hiuspinni »
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #232 : 14.05.08 - klo:13:05 »
Telkkarissa pyörii joku Veetin mainos säärikarvojen poistoon.. Laitetaan jotain vaahtoa jalkoihin ja sitten sellaisella pienellä sienellä se raavitaan pois..(??)

Kukaan kokeillut?

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #233 : 14.05.08 - klo:15:51 »
Oon saanut tarpeekseni höylistä ja Veetin vahasta!
Seuraava säästökohde ja hankintalistan ykkönen on Philips Satinelle Ice Premium-epilaattori. :)

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #234 : 30.05.08 - klo:22:30 »
Mä ajelin äsken sääret ja kyllähän se hiukan nipisteli, mutta ei onneksi pahemmin. Laitoin hiukan rasvaa jälkeenpäin, vaikka ei tuon ajelun takia varmaan olisikaan tarvinnutkaan. Kyllä saa kerätä hiukan rohkeutta, että uskaltaa tuolla vekottimella kainaloihin tai muille herkemmille ihoalueille. ;)

Minä jouduin turvautumaan pikku napanderiin kun ekan kerran epiloin kainalot  ;D  Yritin ensin epiloida ihan selvinpäin mutta se sattui niin pirusti ettei siitä tullut mitään, kyyneleet vain valui silmistä ja naama oli aivan punainen. Olin kuitenkin päättänyt että ne karvathan epiloidaan pois kun olin kerran sitä varten niitä kasvattanut  :D :D, joten hyppäsin pyörän selkään ja kipaisin lähikaupasta lonkeroa. Kolmen lonkun jälkeen epilointi sujui huomattavasti kivuttomammin  8)
Tuon ensimmäisen kerran jälkeen epilointi ei ole sattunut juuri ollenkaan, ehkä ne karvatupet löystyy jonkin verran.

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #235 : 30.05.08 - klo:23:08 »
^Voi hurja! Huh, jos joka kerta sattuisi yhtä pahasti, sitähän helposti alkoholisoituu kauneuden tähden  ;D

En uskalla kokeilla epilaattoria. Vahaus aiheuttaa joka kerta punaisia näppyjä ja kaameat määrät sisäänkasvaneita karvoja. Sheivaus ärsyttää ja aiheuttaa punaisia pisteitä. Toistaiseksi mulla toimii parhaiten Veetin myrkky, se karvojenpoistovoide. Murehdin joka kerta sen todennäköistä vaarallisuutta esim. luontoa ajatellen ja sitä, että syövyttää ihonikin, jos tarpeeksi kauan tätä jatkan, mutta en halua karvaisena kulkea  :-\

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #236 : 03.06.08 - klo:22:04 »
Mulla on nyt Braunin Silk-Epil Xelle 5285 - tänään tuli postissa.
Siinä aloituspää ja hierontaosa, joita kokeilin ensiksi. En käyttänyt jäähdytyshansikasta lainkaan. Ihan ok poisti karvat tuolla "kevyemmälläkin" versiolla, eikä tuntunut säärissä pahalta. Kainaloissa nipisti, mutta ei pahasti.
Bikinirajassa riitti yksi veto, meinasi itku päästä. ;) Olisi tosiaan ollut hyödyllistä jäähdyttää, pakko tehdä niin seuraavalla kerralla.

Jopo

• Vieras
« Vastaus #237 : 04.06.08 - klo:14:34 »
Minä poistan epiloinnin aiheuttamat näpyt ja kutinan sinkkivoiteella, auttaa lähes välittömästi, suosittelen!

Poissa jensQ

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #238 : 04.06.08 - klo:18:38 »
^Ja sinkkivoidetta saa ihan apteekista, vai? Mulla ei ole auttanut edes aloe vera -geeli, jonka kuitenkin pitäisi olla tehokasta :-\

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #239 : 04.06.08 - klo:19:20 »
^ Sinkkivoidetta saa ihan tavallisista ruokakaupoista, niitä on yleensä vauvojen osastolla.