Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265069 kertaa)

Poissa jensQ

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #240 : 04.06.08 - klo:20:07 »
^Eipä käynyt muuten mielessä, että mullahan löytyy kyseistä ainetta jo valmiiksi ja juuri vauvoille tarkoitettua :) Täytyy testata heti, kun on ajankohtaista.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #241 : 05.06.08 - klo:09:48 »
^ Muistathan desifioida epiloitavat kohdat ennen ja jälkeen epiloinnin?

Kun karva nyppäistään pois, pääsee karvatuppeen ihon omia bakteereja ja syntyy karvatupentulehdus -> näppyjä. Siksi desifiointi on tärkeää!
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa jensQ

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #242 : 06.06.08 - klo:14:25 »
^ Tuota täytyy sitten myös kokeilla, vaikka en epilointia harrastakaan :)

LapLeopard

• Vieras
« Vastaus #243 : 08.06.08 - klo:12:22 »
Mulla on ongelmana ihon totaalinen aukeaminen bikinirajoja sheivatessa. Karvatupista alkaa siis tihkua verta ja iho menee järkyille pateille/ruvella sheivaamisen jälkeen. Ja joo, desinfioin ajon jälkeen + levitän rasvaa, mutta hitot se mitään auttaa. En uskalla harkitakaan kosmetologille menoa, koska jos sheivaus saa veren vuotamaan, niin mitähän vahatessa tapahtuis?!

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #244 : 08.06.08 - klo:12:34 »
Mä yleensä nypin bikinirajan pinseteillä... Jep, alussa ihan kamala homma, mutta ainoa keino meikäläisellä, joka on toiminut. Joskus otan vahalla ne, mitä lähtee.

Kipuun tottuu, tai siis ei se tunnukaan enää missään. Sheivausta en voi käyttää, mulle käy samalla tavalla kuin LapLeopradille. Veri valuu, seuraavien päivien kutina on kamala ja kaiken lisäksi lopputulos on todella huono, kun sänki kasvaa heti takaisin. Juurineen karvojen poisottaminen on kyllä musta paras vaihtoehto, joko vahalla tai muuten. Eikä mulla siis vahatessa tai nyppiessä mitään verta valu, sillä ei siinä iho mene rikki, karva vain lähtee irti.

Sääri- ja kainalokarvat siis kyllä sheivaan, ja siinä höylä toimiikin ihan hyvin ja on nopeaa. En ymmärrä, miksi bikinirajan sheivaaminen on niin vaikeaa. Kai ne karvat sitten ovat paksumpia ja iho alttiimpaa hiertymään, tai jotain.
« Viimeksi muokattu: 08.06.08 - klo:12:54 kirjoittanut Caudealis »

LapLeopard

• Vieras
« Vastaus #245 : 08.06.08 - klo:13:10 »
^ Mä olen kokeillut nyppimistäkin ja veri valui silloinkin.  ::) Kipu ei ollut ollenkaan niin paha kuin olis voinut kuvitella, mutta kun haaroväli alkoi näyttää taistelutantereelta niin pakko oli lopettaa.  :P

Copper

• Vieras
« Vastaus #246 : 08.06.08 - klo:13:36 »
Itse käytän bikinirajojen ajeluun Philipsin BikiniPerfectiä. Se on vähän partakoneen tyyppinen pieni ja siro laite, jossa on kaksi erilaista ajopäätä ja trimmeri neljälle erimittaiselle karvalle. BikiniPerfect on ollut käytössä reilut puolitoista vuotta ja olen kyllä tykännyt kovasti. Mitään nyppyjä tai sisäänkasvaneita karvoja ei ole tullut, kun olen tuolla ajellut ja iho on siihen tottunut. Laite oli ostaessa mielestäni melko kallis: 46,90 euroa. Se oli kuitenkin itselleni toimiva ja hyvä ratkaisu.

LapLeopard

• Vieras
« Vastaus #247 : 08.06.08 - klo:15:07 »
^ Terät ovat teräviä, käytän sheivausgeeliä ja nyppiessä en nyppäise ihoa mukaan.  ;)

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #248 : 08.06.08 - klo:15:41 »
Samoin karvoja nyppiessä ei pitäisi valua verta, mikäli et samalla nippaise ihoa mukaan. (Suoraan karvatupesta ei oikein voi verta tulla, mikäli kyseessä ei ole joku hirmuinen karvatupentulehdus, josta purkautuu verensekaista märkää. Semmoinen taas kannattaa näyttää lääkärille.)

Nyppiessä karvoja voi kyllä verta tihkua. Jos karvat ovat oikein kovaa kiinni ja tiukassa voi karvan nyppäiseminen viedä vähän ympäriltä olevaa ihoa (etenkin ohutta) mukaan.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #249 : 08.06.08 - klo:17:21 »
Mulla on ongelmana ihon totaalinen aukeaminen bikinirajoja sheivatessa. Karvatupista alkaa siis tihkua verta ja iho menee järkyille pateille/ruvella sheivaamisen jälkeen. Ja joo, desinfioin ajon jälkeen + levitän rasvaa, mutta hitot se mitään auttaa. En uskalla harkitakaan kosmetologille menoa, koska jos sheivaus saa veren vuotamaan, niin mitähän vahatessa tapahtuis?!

Mun iho ei myöskään sovi vahauksiin tms juttuihin ollenkaan. Oli kyseessä sitten nyppiminen tai vahaus niin aina on tuloksena punaiset näpyt. Sheivatessa paras tulos, vaikka ei kestäkään yhtä kauan. Asiasta kolmanteen, ootko kokeillut ensin olla lämpimässä suihkussa, että karvat pehmenee? Mulla ainakin auttaa... Jos kylmiltään rupean sheivailemaan niin tulee pahempaa jälkeä... Toinen on ajaa karvojen kasvusuunnan mukaisesti, mutta silloin ei tietty tule yhta sileää tulosta. Sheivatessa kai lähtee aina ihoa pois mika voi selittää tihkumisen yms ärtymisen... Perusvoiteen käyttamistä sheivatessa kannattaa myös kokeilla, voi auttaa sekä tietty jo mainitut Mach 3 terät. Niillä saa parhaimmat tulokset  :)

Poissa ansq

• Hiushörhö
« Vastaus #250 : 11.07.08 - klo:13:38 »
Itse käytän bikinirajojen ajeluun Philipsin BikiniPerfectiä. Se on vähän partakoneen tyyppinen pieni ja siro laite, jossa on kaksi erilaista ajopäätä ja trimmeri neljälle erimittaiselle karvalle. BikiniPerfect on ollut käytössä reilut puolitoista vuotta ja olen kyllä tykännyt kovasti. Mitään nyppyjä tai sisäänkasvaneita karvoja ei ole tullut, kun olen tuolla ajellut ja iho on siihen tottunut. Laite oli ostaessa mielestäni melko kallis: 46,90 euroa. Se oli kuitenkin itselleni toimiva ja hyvä ratkaisu.
Googletin kyseistä laitetta, ja kuvassa näytti tosi hyvältä!
Sattuuko se minkä verran?

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #251 : 11.07.08 - klo:13:58 »

En nyt ihan saanut selville tuon laitteen toimintatapaa, vaikka yritin netistä tuota etsiä, siis onko siinä myös epilointipää vai tapahtuu kaikki karvojen poisto ladyshave-/partakonetyyliin? Kuvassa tuo yksi näytti vähän epilointipäältä, mutta saatoin ymmärtää väärinkin.  ::)
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #252 : 11.07.08 - klo:14:07 »
Mulla ainakin tihkuu verta kainaloista ja bikinirajasta, jos epiloin. Käytössä mulla on siis Braun Silk-epil Xelle 5285.
Bikinirajasta olen ottanut karvat tuolla epilaattorin mukana tulleella ladytrimmerillä. Lyhyimpiä karvoja olen kokeillut epiloida, mutta sattuu liian paljon. Nykyään sitten otan aluksi ladytrimmerillä, epiloin jonkin verran ja höylään loput. ;)

Miten olette puhdistaneet epilaattoreidenne terät? Ohjeessahan lukee, että pitäisi käyttää alkoholia sen pikkuharjan lisäksi. Minä laitoin aluksi käsien desifiointiainetta, kun siinä oli alkoholia. Nyt en ole ko. ainetta uskaltanut käyttää, jos vaikka tylsistyttää teriä.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa ansq

• Hiushörhö
« Vastaus #253 : 11.07.08 - klo:14:16 »

En nyt ihan saanut selville tuon laitteen toimintatapaa, vaikka yritin netistä tuota etsiä, siis onko siinä myös epilointipää vai tapahtuu kaikki karvojen poisto ladyshave-/partakonetyyliin? Kuvassa tuo yksi näytti vähän epilointipäältä, mutta saatoin ymmärtää väärinkin.  ::)
Lisäisin vielä, voiko tuolla ajaa KAIKKI karvat?

EI toi hinta musta mikäään paha ole, halvimmasta päästä taitaa olla (?!)
« Viimeksi muokattu: 11.07.08 - klo:14:28 kirjoittanut ansq »

Copper

• Vieras
« Vastaus #254 : 11.07.08 - klo:17:44 »
Googletin kyseistä laitetta, ja kuvassa näytti tosi hyvältä!
Sattuuko se minkä verran?

Lisäisin vielä, voiko tuolla ajaa KAIKKI karvat?
EI toi hinta musta mikäään paha ole, halvimmasta päästä taitaa olla (?!)

Tässä ansq:lle ja Ulrikalle vastauksia: :)

Bikini Perfect ei ole epilaattori eikä siinä siten ole epilointipäätä. Siinä on kaksi ajopäätä, joista toinen on sellainen partakonetyyppinen, jossa on metalliverkko päällä. Se leikkaa karvan aivan juuresta enkä sitä ole sisäänkasvavien ihokarvojen pelossa käyttänyt. Toinen ajopää on sellainen trimmerityyppinen ja siihen on lisäksi sellainen erikseen kiinnitettävä "karvanpituudensäätäjä", jolla saa neljää eri mittaa. Ehkäpä tämä "karvanpituudensäätäjä lisättynä trimmeripäähän" sai laitteen kuvissa näyttämään epilointipäältä. Käytän juuri tuota trimmeripäätä yleensä ilman sitä muovista lisäosaa. Sillä saan karvat hyvin lyhyiksi mutta ei kuitenkaan niin lyhyiksi, että ne kasvaisivat sitten ihon sisään ja tulehtuisivat.

Laite on todella helppokäyttöinen ja mielestäni sillä voi ajaa kehon kaikkia karvoja. Itse tosin olen käyttänyt sitä vain bikinirajoihin, mutta en näe estettä käyttää sitä muille alueille. Etenkin kohtuullisen kapea ajopää tekee laitteen käytöstä pienemmillekin alueille helppoa. Laitteen käyttäminen ei satuta lainkaan ja sitä on todella mukavaa ja nopeaa käyttää. Akkukin on pysynyt tosi hyvänä: yhdellä latauskerralla saan ajettua monta kertaa karvat. En alkuun (eli reiluun vuoteen) kehdannut esitellä laitetta miehelle, mutta nyt keväällä sitten uskaltauduin. ;D Hän suhtautui asiaan oikein positiivisesti ja sanoi, että jos joskus unohtaa ottaa partakoneensa mukaan, hän voi tarvittaessa lainata mun Bikini Perfectiäni parranajoon. No, toivottavasti ei kuitenkaan... :P

Oon kyllä tosi tyytyväinen, että tuli hankittua Bikini Perfect. Se on ehdottomasti ollut noin 50 euron arvoinen sijoitus ja on nopeuttanut mun karvanpoistorutiineja huomattavasti. Suosittelen. :)
« Viimeksi muokattu: 11.07.08 - klo:17:50 kirjoittanut Copper »