Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 260518 kertaa)

Poissa Salvia

• Hiushörhö
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #360 : 03.09.09 - klo:21:16 »
Kyllä se itse tehty sokerivaha toimii! Olen keitellyt sitä itse parin vuoden ajan eikä sinä aikana ole tarvinnut shaveria käyttää. Vahailen kainalot ja siistin bikinirajan 3 viikon välein. Sääriä en ole sillä viitsinyt käsitellä, kun on tuntunut vähän turhan tahmealta ja työläältä.

Keitän 4dl sokeria, 1/2 dl sitruunamehua ja 1/2 dl vettä noin 15 min. ajan kattilassa (n.1 1/2 litran vetoisessa) ilman kantta ja annan sitten vähän jäähtyä, siirrän 3 dl pakasterasiaan ja jäähdytän vielä sen aikaa, että on sopivan lämmintä. Vahauksen jälkeen purkkiin kansi kiinni ja se saa odottaa huoneenlämmössä seuraavaan kertaan, jolloin kuumennan sen mikrossa. Säilyy hyvin, satsi kestää minulla useamman kuukauden ja pysyy käyttökelpoisena loppuun asti.

Kokeilehan vielä kerran, almiros! :)

Mullakin meni pari ensimmäistä satsia harakoille, mutta sitten löytyi oikea sävel.

Poissa -ellis-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #361 : 03.09.09 - klo:23:23 »
Vedätkös sitten tuon sokerin jollain kangaslapuilla ja miten?
Egyptissä vaan iloisesti pyörittelivät sokerimassaa ihollaan....

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #362 : 04.09.09 - klo:10:27 »
Kyllä se itse tehty sokerivaha toimii! Olen keitellyt sitä itse parin vuoden ajan eikä sinä aikana ole tarvinnut shaveria käyttää. Vahailen kainalot ja siistin bikinirajan 3 viikon välein. Sääriä en ole sillä viitsinyt käsitellä, kun on tuntunut vähän turhan tahmealta ja työläältä.

Minkälainen koostumus tuossa on sitten kun käytät sitä, kun se ei ole enää kiehuvan kuumaa? Osaatko verrata sitä vaikka Weetin kuumavahaan? Onko se tahmeampaa, paksumpaa tms?

Olen tainnut aina itse keitellä sitä liikaa kun käy samalla tavalla kuin Almirosille että juoksevana se on liian kuumaa ja jäähtyessään siihen ei enää tartu mikään kun on niin kovaa. Todella vaikeaa tietää koska lopettaa keittäminen.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa Salvia

• Hiushörhö
« Vastaus #363 : 04.09.09 - klo:16:29 »
Sori, jäi vähän keskeneräiseksi tuo selostus. En osaa verrata koostumusta mihinkään valmiiseen vahaan, kun en ole niitä koskaan käyttänyt enkä nähnytkään. Keitän vahaa niin kauan, että se muuttuu kevyesti kellertävästä vahvan aamupissan väriseksi (anteeksi tämä vertaus, mutta kun en parempaakaan keksi ::)), ei vielä ruskeaksi. Tässä vaiheessa liemi on kuumana hyvinkin juoksevaa, mutta huoneenlämpöisenä vanukasmaista. Levitän sen selvästi ihoa lämpimämpänä, painan kangaslapun päälle ja nykäisen. En siis tee vahausta sokeripallolla. Olen sitä yrittänyt, mutta siinä on mielestäni huomattavasti tarkempaa keittoajan kanssa ja mulla kipeytyy sormenpäät, kun se vaha tarttuu niihinkin ja sitä saa sitten irrotella...

Mielestäni keittämisen idea on nesteen haihduttaminen. Testasin alussa aina niin, että kun ajattelin liemen olevan valmista, otin kattilan pois levyltä, kaadoin pari ruokalusikallista lautaselle, annoin jäähtyä ja testasin iholle. Jos tuntui liian juoksevalle ja karvat eivät lähteneet, keitin lisää. Jos taas oli kovan oloista, lisäsin vähän vettä liemeen ja kuumensin uudestaan. Olen lisännyt joskus vettä myös valmiiseen, jo pitkään säilytyksessä olleeseen liemeen, jos se on alkanut tuntua liian kovalta.

Ensimmäisillä kerroilla keitin vahaa vain puolet annoksesta, sillä tavalla pilalle menokaan ei kirpaissut kovasti - tosin halpaahan tämä huvi on tällä tavalla! :)

Kainaloiden vahaukseen olen jäänyt ihan koukkuun. Ihana tunne, kun ei enää ikinä pistele sänki. Bikinirajatkin ovat pysyneet näpyttömänä. Vaikka vahausohjeissa neuvotaan vahaamaan vastakarvaan, olen sokerilla vahatessani nykinyt bikinirajat aina myötäkarvaan, kainaloissa sillä tavalla, miten se on omin nokin parhaiten onnistunut.

Poissa -ellis-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #364 : 24.09.09 - klo:12:28 »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #365 : 24.09.09 - klo:12:32 »
Omat sokerinkeitto-operaationi ovat epäonnistuneet jo kahdesti peräkkäin. En tajua, missä vika - käytetyn sokerin laadussa vai missä..  ??? Se ei  muuttunut normaaliksi kellertävänruskeaksi massaksi, vaan valkeiksi kiteiksi!!! EEEEEK! Tarkistin jo, etten vahingossa laittanut kattilaan hillosokeria, mutta ei, tavallista kidesokeria...
Enää en rupea sokerinkeittoon, sillä aineen jatkuva hukkaan joutuminen harmittaa yhtä paljon kuin epäonnistuminenkin. Tyydyn siis sheivailemaan, vaikka en siitä pidäkään.
Jos joku osaa valistaa sokerin oudosta käyttäytymisestä, kuulen mielelläni vinkkejä...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #366 : 24.09.09 - klo:18:46 »
^
Mulla kävi samalla tavalla eli ensin tuli ihan ok tavaraa, mutta muuttui jäähdyttyään enemmän kiteiseksi enkä saanut kunnon massa lämmittämällä.  ???

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #367 : 24.09.09 - klo:19:05 »
^ Olen saanut sokerioperaation menestyksekkäästi toimimaan useaan kertaan, joten ihmettelen, mistä nuo viimekertaiset epäonnistumiset johtuivat - liekö kyse valmistuserästä tms. Outoa, eikö sokerin koostumus olekaan aina samanlaista!!
Oudointa on, että se kiteytyminen alkoi lähes välittömästi, vaikka levy oli miedoimmalla mahdolliisella.

Harmittaa, sillä sokerointi on kivuttomin ja edullisin karvanpoistomuoto. Täytyy joskus kokeilla kaikessa rauhassa, eri sokerierällä.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #368 : 28.09.09 - klo:11:22 »
Onko kellään vielä käyttökokemuksia niistä telkkarissa mainostetuista RFSU:n intiimisheivaustuotteista? Tekisi mieli kokeilla.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #369 : 30.09.09 - klo:09:48 »
Onko kellään vielä käyttökokemuksia niistä telkkarissa mainostetuista RFSU:n intiimisheivaustuotteista? Tekisi mieli kokeilla.

Sama kiinnostaisi minuakin kun hinnat vaikutti vähän kalliimmalta, suhteessa siihen että pakkauskoot taitaa olla aika pieniä.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #370 : 11.10.09 - klo:20:28 »
Joitakin viestejä on näkyy kadonnut välistä mutta olen nyt testannut sen RFSU:n sheivausgeelin. Se purkki olikin ihan hyvän kokoinen (200ml) mutta ne sarjan muut tuotteet on aika onnettomia 50ml:n pakkauksia joten niihin en vielä langennut.

RFSU Easy Shavin' Intimate shaving gel: Pakkauskoko on siis ihan hyvä, koostumus minusta hienoinen pettymys. Aine on yllättävän lirua kun on tottunut paksuun geeliin ja vaahtoon ja hieman liisterimäistä. Siitä tuli jotenkin mieleen huono liukuvoide.  :D Liisterimäisyydestä huolimatta tuntui että se valuu ja katoaa iholta pois, tuntui ihan olemattomalta aiempiin aineisiin verrattuna.
Mutta kyllä se musta rauhoitti ihoa paremmin kuin perusgeelit, mulle tuli paljon vähemmän punaista näppylää ja ärsyyntymistä alakertaan. Vähän tuli nytkin mutta se voi johtua tylsääkin tylsemmästä terästä joka mulla oli käden ulottuvilla. Eli oli se musta ihan ystävällinen iholle ja auttaa ärsyyntymiseen mutta en tiedä totunko käyttämään tuota koostumusta. Pari kokeilukertaa vasta takana mutta päivittelen jos mielipide muuttuu radikaalisti pidemmällä käytöllä.  :)

oversize

• Vieras
« Vastaus #371 : 11.10.09 - klo:20:56 »
Osaisiko kukaan suositella mitään keinoa siihen, ettei bikinialueella karvat alkaisi kasvaa sisäänpäin? Kuorin kyllä ihoa ennen karvojen ottoa ja sen jälkeen useita kertoja, mutta silti osa karvoista tahtoo sisäänpäin vääntyä. Mitään karvatupentulehdusta ei minulla ole ollut, mutta inhottavia punaisia näppylöitä siitä kun niitä on pitänyt tönkää.

Jotain karvojen sisäänkasvamisen estovoidettahan pitäisi olla olemassa, osaako joku suositella merkkiä ja kertoa toimiiko se edes?

Karvanpoistokeinona minulla on kylmävahaliuskat, ja joskus ihan perus sheivaus.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #372 : 11.10.09 - klo:22:11 »
^Mä hankin joku aika sitten Skin Doctorsin InGrow Go-nesteen. Tällainen kuvaus löytyi: Karvatupentulehduksia rauhoittava neste. Skin Doctors Ingrow Go on nopeasti vaikuttava tuote, joka poistaa sisäänkasvaneet karvat, näpyt ja punoituksen vuorokaudessa. Tuotteen säännöllinen käyttö takaa, että iho säilyy puhtaana ja sileänä. Ingrow Go-nestettä voi käyttää ihokarvojen ajelun, vahauksen, depiloinnin ja jopa elektrolyysipoiston jälkeen. Se estää karvatupentulehdusten syntymisen ja minimoi punoittavien näppyjen synnyn niin kainaloissa, säärissä kuin bikinirajaillakin.

Oon kokeillut tota tosin vasta kerran, mutta mulla ei ainakaan tullut yhtään näppyä sheivauksen jälkeen. Sheivasin terällä ja laitoin tota nestettä päälle. Hiukan muuten kirvelee, taitaa sisältää suht paljon alkoholia. Voin raportoida seuraavan sheivauskerran jälkeen, et ilmaantuiko näppylöitä vai ei.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #373 : 11.10.09 - klo:22:53 »
Mulla oli joskus tuota Missyn mainitsemaa InGrow Go- nestettä. Minulla kyseinen tuote ei toiminut. Kirveli hirmuisesti, ja tuntui että iho punoitti vaan entistä pahemmin. Ei myöskään vaikuttanut mitenkään sisäänpäin kasvaneisiin karvoihin.
Itsekin kuorin ihoa, puhdistan hyvin ja käytän aloe vera- geeliä tai jotain muuta voidetta iholla.
Silti ongelma vaan on ja pysyy :(

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #374 : 12.10.09 - klo:12:26 »

Harmittaa, sillä sokerointi on kivuttomin ja edullisin karvanpoistomuoto. Täytyy joskus kokeilla kaikessa rauhassa, eri sokerierällä.

Voiko tosiaan olla kivutonta? Eikös siinä kuitenkin samanlailla juurineen karvat lähde kuin vahauksessakin?

Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977