Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 260527 kertaa)

Poissa Kaplan

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #405 : 25.11.09 - klo:12:07 »
^
Mä suosittelen epilointi silti. Koskettelet varovasti reunasta alkaen ja kiristät ihoa kunnolla epiloitavan kainaloin kädellä (painat kainalon sivua kohti rintaa). Itse en nykyään tunne mitään kainaloita epiloidessa. Alapäässä sen sijaan tuntuu edelleen...

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #406 : 25.11.09 - klo:12:55 »
Tekeekö muuten halvemmilla epilaattoreilla mitään, eli nyppiikö ne kunnolla? Tarkoitan nyt sellaisia alle satasen (mutta ns. merkki-)vehkeitä.
« Viimeksi muokattu: 25.11.09 - klo:13:08 kirjoittanut muori Pippuri »

Poissa Kaplan

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #407 : 25.11.09 - klo:13:42 »
En muista paljonko mun epi maksoi, mutta tuskin satasta. Ehkä 40-50€ ja Brauni tuo näyttää olevan. Kyllä olen sillä pärjännyt, mutta uudenpaan pitäis jo vaihtaa, enkä satasta ajattelut siihenkään tuhlata.

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #408 : 25.11.09 - klo:14:48 »
^
Mä suosittelen epilointi silti.
Siis näinhän juuri teenkin. ;) Ilmaisin itseni kaiketi taas jotenkin puutteellisesti tms.

Säärissä tuntuu kaikki karvat kasvavan sisäänpäin niin epiloinnin kuin vahauksenkin seurauksena. Jaloista löytyy kämmenen kokoisia alueita, joissa joka ikinen karva on juuttuneena ihon pinnan alle. Kosteutus ja kuorinta mai ääs, niistä ei mitään apua ole. :# Ei kenelläkään olisi mitään hyvää poppakonstia tiedossa?
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa Kaplan

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #409 : 25.11.09 - klo:15:05 »
^
Ei kun minä olin hätänen, enkä malttanut näköjään lukea ajatuksella myös loppua  :D

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #410 : 26.11.09 - klo:11:29 »
^^Veetillä on semmonen voide karvojen sisäänkasvamista vastaan, kuorii kevyesti ihon pintaa. Kannattaa kokeilla, jättää ihon ainakin tosi pehmeäksi. (Oon siis saanut tuon voiteen työn kautta kokeiltavaksi ja käytän epäsäännöllisesti vaikkei mulla epiloimisesta huolimatta tule juurikaan sisäänkasvaneita.)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #411 : 26.11.09 - klo:11:58 »
Onko kukaan kokeillut Nad's :in karvanpoistogeeliä? Tulee purkissa ja toimii kuin kuumavaha, mutta kylmänä. ::)
Ostin tuon putilon eilen enkä oikein tajua sen päälle; tosi paksua ja tahmaista tavaraa jota on hankala levittää. Yritin lämmitellä sitä mikrossa mutta en uskaltanut kovin pitkään pitää kun ohjeissa luki että saa pitää max 15 sekuntia. PIdin kyllä pidempään, mutta ei koostumus siitä kovinkaan paljon parantunut.
Varmaan ihan tehokasta kun oikein käyttää ja tuoksuu kivalta, mutta en vaan tajua miten tuota voisi ohuen kerroksen levittää kun on niin jankkia... Vinkkejä??

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #412 : 27.11.09 - klo:00:02 »

Sitä odotellessa, laitetaan nyt tännekin tämä linkki, jota siis itse käytin niillä kerroilla kun olen onnistunut sokeroinnissa. Ja joo, mä muunsin noi mitat eurooppalaisiks, eli siitä tuli aika pikkutarkkaa mittailua ::), mutta kun mä en vaan ole vieläkään onnistunut tossa keittämisessä foorumin ohjeilla. Olis kyllä kiva löytää sellanen ohje, jossa sais edes puolen desin tarkkuudella noi mitat.
http://www.wonderhowto.com/how-to/video/how-to-make-halaweh-natural-hair-remover-275703/

Toi resepti eroaa muista siinä, että jäähtynyt sokerimössö kaadetaan laakealle lautaselle levyksi, josta siis kähmitään sitä sitten palloiksi. Ja ilman lappuja siis.

Siis missasinko mä nyt jotain oleellista tosta ohjeesta? Siinä siis käytetään mittakuppina ämerikkäläistä kahvikuppia mutta kai ne mittasuhteet pysyy ihan samana vaikka käyttää desimittaakin?
Eli

sokeria 2cup -> 2 dl
vettä ½cup ->½dl
sitruunamehua 1/4cup -> 1/4dl

mikään muu kuin massan loppumäärä ei muutu kun kerrointa vaan muutetaan. Kiitos kokeiluista, täytyy laittaa pannu porisemaan kunhan maltan kasvattaa karvastoa sen verran että on jotain muillakin kuin pinseteillä revittävää..
1a F ii Tukkakuva

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #413 : 27.11.09 - klo:00:48 »
^ Hahah voi ei, mä vaan laitoin googleen, että "2 cups to dl", ja sen mukaan mittailin, enkä ajatellut, että se olis ollut noin yksinkertaista ;D ;D. Kai mulle on jäänyt päähän, että jotkut tuumat tai fahrenheitit on hankala kääntää..  Joskus vois ajatellakin, mutta je ne parle pas logique ::).

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #414 : 27.11.09 - klo:14:42 »
Ehei, Axamit, en aio luovuttaa taistelua lopullisesti, kyseessä oli vain käytännön vaatimusten sanelema hetkellinen peräytyminen  :D Aion palata takaisin sokerikeitosten ääreen, kunhan katselen ja luen noita ohjeita enemmän ja tutkailen niitä. Tein varmasti taas sen virheen viimeksi, että en keittänyt soosia kyllin pitkään... Sen pitää näyttää kattilassa lähes ruskealta, sitten se jähmettyy käteväksi palloksi...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #415 : 15.12.09 - klo:22:03 »
Mitä karvanpoistomenetelmää suosittelisitte kasvokarvojen poistoon? Tällä hetkellä sheivaan, mutta karvat kasvaa pirun nopeesti takas! Ehdotelkaahan jotain :)!
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #416 : 16.12.09 - klo:09:41 »
^ Oletko jo kokellut lankausta? Tekniikka vaatii vähän harjoittelua, mutta käytän tätä usein kulmakarvoihin ja joskus piruuttani lankasin "viiksetkin" pois ihan menestyksekkäästi. Jos ei muuta niin ainakin on edullinen tapa päästä eroon kasvokarvoista.

Jos ei ole tuttu menetelmä, niin esim. täältä löytyy apuja, ja muitakin videoita YouTubesta löytyy hakusanalla threading. :) (Ja jos puuha on tuttua, niin unohda kaikki mitä sanoin ;D)

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #417 : 16.12.09 - klo:19:40 »
^ Tenttiinluvun välttämiseksi mäkin kokeilin vihdoin tuota lankausta, on kyllä pitkään ollut jo suunnitelmissa. ;D Olipas kivuliasta touhua! Mikään vahaaminen, nyppiminen tms. ei oo sattunut koskaan läheskään noin paljon (ainakaan muistaakseni, voi olla vuodet ovat kullanneet joitain kamalia kokemuksia). Tuolla sai jopa kulmakarvojen nyppimisen tuntumaan tosi häijyltä. Johtuu varmaan osittain kömpelöstä tekniikasta, osittain siitä, että niitä karvoja lähtee perätysten niin paljon - kaikkia noita untuvia ei tulis pinseteillä varmaan ikinä nypittyäkään. Viiksihöyheniäkin möyhensin langan kanssa, ja nyt mulla on punaiset "viikset", kun iho helahti nyppimiskohdista ihan pinkiksi. Eiköhän tuo tuosta tasoitu.

Joten: Vois joskus kokeilla paremmalla ajalla uudestaan ja treenata tekniikkaa vähän paremmaksi. Kuitenkin vain koti-iltoina, punoituksella kun kestää tasoittua hetki ja toinenkin. Kulmakarvat nyppäisee aika vaivattomasti ihan pinseteilläkin, mutta suupielien ihokarvat häiritsee mua hiukan ja pinsetit on niihin hankalat, joten niihin tekniikka vois olla omiaan.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #418 : 16.12.09 - klo:19:45 »
^ Oletko jo kokellut lankausta? Tekniikka vaatii vähän harjoittelua, mutta käytän tätä usein kulmakarvoihin ja joskus piruuttani lankasin "viiksetkin" pois ihan menestyksekkäästi. Jos ei muuta niin ainakin on edullinen tapa päästä eroon kasvokarvoista.

Jos ei ole tuttu menetelmä, niin esim. täältä löytyy apuja, ja muitakin videoita YouTubesta löytyy hakusanalla threading. :) (Ja jos puuha on tuttua, niin unohda kaikki mitä sanoin ;D)

En ehkä "pystyisi" tekee tota, koska nyppiminenkin sattuu ihan hitosti :-[ Jos jollain on mielessä jtn muita tekniikoita, niin auttakeehan! Ei tekis mieli joka aamu sheivailla naamaa ::)
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #419 : 16.12.09 - klo:22:05 »
Onkohan diatermia järkevin tapa ei-toivottujen karvojen pysyvään poistoon, jos poistettavia karvoja on ehkä 10-15 kpl? Onko muita kohtuuhintaisia vaihtoehtoja?