Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265044 kertaa)

Poissa kuku

• Tukkaguru
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #420 : 06.01.10 - klo:13:32 »
^ tommosia näin sokoksella! Ja jostain luin kokemusta, niin kuulemma kasvaa karvat yhtä nopee kuin sheivaamalla. Toi pintakin vaikuttaa joltain hiomapaperilta! :o
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #421 : 06.01.10 - klo:18:02 »
^^ Vaikuttaa samalta kuin SilkyMit, tai ainakin toi "hiekkapaperi" juttu on sama, näköjään tossa on vain lisäksi noi muovijutut. Mä oon joskus Briteissä käytellyt tuota SilkyMitiä, se on silleen tosi kiva, että kiireessä saa karvat pois hyvin, kun ei tarvitse alkaa läträtä vedellä ja millään aineilla, "hioo" vaan karvat pois :).

Mutta se oli kyllä ihan hömppää, että muka hidastaisi karvankasvua  ::) Kasvaa yhtä nopeasti, ellei jopa nopeammin kuin sheivatessa :P Mutta noi Silkymitit oli tooosi halpoja, ehkä euron kappale, ja oli se kiva, kun niitä oli jemmassa. Mutta ei mikään mullistava keksintö kuitenkaan. Ja siis

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #422 : 07.01.10 - klo:19:42 »
^ Tenttiinluvun välttämiseksi mäkin kokeilin vihdoin tuota lankausta, on kyllä pitkään ollut jo suunnitelmissa. ;D Olipas kivuliasta touhua!

mulla kasvaa ohuita värittömiä viiksikarvoja ja sit mustiakin :(
lankaan ne ja se ei enää oikeestaan satu kun siihen on tottunut. jännitän ylähuulen silleen et on iho kireenä, ei satu niin paljoa.

mä oon kans nyt pari kertaa testannut alakertaan tota RFSU:n sheivausgeeliä ja tykkään, paljon liukkaampaa kuin saippuavaahto ja helpottaa ajamista. me likes  <3

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #423 : 24.02.10 - klo:19:14 »
Noniin, kokeilin ekaa kertaa kuumavahaa bikinirajoille ja toimi ihan hyvin. Tosin nyt mun kummatkin nivustaipeet on täynnä verenpurkaumia ::) Onko kenellekkään muulle käynyt näin ja onkohan tää ihan normaalia?

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #424 : 24.02.10 - klo:19:28 »
^^Sun iho ei selkeesti kestä kyllä tuota,joku muu menetelmä voisi toimia paremmin?
Mulla tulee tuollasta sokeroinnista että vahauksesta että itse taikka ammattilaisen tekemänä ei vaan sovi minun bigini rajaan,muualla kyllä toimii nuo eikä tule mitään iho oireita,on vain niin herkkä alue sitten tuo.
Höylä sopii hirmu hyvin iho ei ärry yhtään.

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #425 : 24.02.10 - klo:19:46 »
^ Jep, ei tainnut olla ihan sopiva bikinirajoilleni ;D Harmittaa vaan kovasti kun kuitenkin hyvin lähti karvat, eikä ollut kivuliaskaan. Pitänee sitten miettiä toista menetelmää. Epilaattoria oon kokeillut, mut on tosi kivuliasta. Ehkä vaan pitää totutella. Höyläämiseen oon kyllästynyt, jatkuvasti tulee karvatupentulehduksia :/

Edit: Lueskelin netistä ja ilmeisesti on ihan tavallista saada mustelmia, jos ei tekniikka ole vielä hallussa. Ihoa pitää ilmeisesti venyttää kireämmälle samalla kun repäisee liuskan irti.
« Viimeksi muokattu: 24.02.10 - klo:19:49 kirjoittanut TiGi »

Poissa Salvia

• Hiushörhö
« Vastaus #426 : 24.02.10 - klo:20:04 »
^ Joo, just meinasin tulla sanomaan (ennen kuin ehdin edittiisi asti), että bikinialueelta vahattaessa - ja tietysti muualtakin- kannattaa erityisen huolellisesti pitää iho kireällä vetäistäessä. Tulos on paljon parempi eikä iho rasitu samalla tavalla.  :)

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #427 : 24.02.10 - klo:20:07 »
^ Kiitoksia :) Kokeilen uudestaan kun karvat ovat kasvaneet takaisin/mustelmat häipyneet. Jos tuntuu että siltikin tulee mustelmia, niin pitää miettiä sitten toista keinoa.

Poissa Salvia

• Hiushörhö
« Vastaus #428 : 24.02.10 - klo:20:09 »
Hehee, nyt saat sitten innokkkaasti kasvatella, että pääset taas testailemaan. :D

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #429 : 24.02.10 - klo:20:24 »
^ Niinpä! Onneksi kokeilin nyt enkä kesällä, voisi olla aika kiusallista rannalla :D

Mutta tosiaan, käyttämäni tuote on Moom-merkkinen, tätä saa edullisesti iHerbistä :) Ostin kokeiluun minipakkauksen, mutta taidan tilata piakkoin täysikokoisen. Suosittelen kokeilemaan!

http://www.iherb.com/Moom-Hair-Remover-Mini-Kit-1-6-oz-45g/13825?at=0

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #430 : 24.02.10 - klo:20:43 »
Keitän 4dl sokeria, 1/2 dl sitruunamehua ja 1/2 dl vettä noin 15 min. ajan kattilassa (n.1 1/2 litran vetoisessa) ilman kantta ja annan sitten vähän jäähtyä, siirrän 3 dl pakasterasiaan ja jäähdytän vielä sen aikaa, että on sopivan lämmintä. Vahauksen jälkeen purkkiin kansi kiinni ja se saa odottaa huoneenlämmössä seuraavaan kertaan, jolloin kuumennan sen mikrossa. Säilyy hyvin, satsi kestää minulla useamman kuukauden ja pysyy käyttökelpoisena loppuun asti.

Tää on ollut mulle kokeilujen jälkeen kaikkein toimivin resepti :). Salvialta kysyisin vaan, että missä lämpötilassa oot keitellyt tätä? Tällä ohjeella saan aineen toimimaan, mutta se keittely oli aika kaoottista ;D: Ensin aina ajattelen, että "hitto se on liian kuumaa ja koko juttu palaa", sitten vähän ajan päästä joudun toteamaan, että oon laittanut levyn liian hiljaiselle :P. Kamalaa venkslaamista! Väristähän sen sitten näkee, koska se on hyvää..

Tällä kun teen, niin aine toimii hyvin, vaikka jäähtyisikin, mikä on sen paras puoli. Yleensä olen ennen sokerointia iskenyt tämän n. 10-15 sekunniksi mikroon, mikä tekee siitä vähän notkeampaa, mutta olen huomannut, että se voi toimia ihan huoneelämpöisenäkin!

edit: Omissa testauksissa huomasin, että samana päivänä kun se on keitetty, se ei oikein toimi, vaan kuten Salviankin ohjeessa lukee, se pitää jättää jähmettymään kunnolla (no joo minkä jälkeen se ehkä täytyy kuitenkin mikrottaa, mutta nää nyt on henkimaailman asioita..)

« Viimeksi muokattu: 24.02.10 - klo:20:46 kirjoittanut Axamit »

Poissa Salvia

• Hiushörhö
« Vastaus #431 : 24.02.10 - klo:22:37 »
^ Enpä osaa sanoa keittolämpötilaa. Kunhan se liemi poreilee koko ajan, se riittää. Meillä on valitsinvivussa asteikko 9:än saakka ja luulen pitäneeni lämpöjä 4:ssa sen jälkeen kunhan se on ensin täydellä teholla ruvennut kiehumaan.

Ja totta, väristä näkee,milloin alkaa riittää. Pitääkin tässä lähipäivinä keitellä uusi satsi.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #432 : 24.02.10 - klo:22:58 »
^ Kiitoksia vinkeistä :). Ja ylipäänsä tosta reseptistä, koska niinkuin sanoinkin, toi on ollut kokeilemistani toimivin ja lisäksi sitä tulee sopivan iso satsi, ei tarvitse koko ajan olla keittelemässä :)

keksi

• Vieras
« Vastaus #433 : 25.02.10 - klo:18:03 »
Mikäs on teidän mielestä paras sheiveri?? Mulla käytössä Bic soleil clic joka on ihan okei, tosin mitään gillette Venus sheivereitä en ole kokeillut... onko ne hintansa (n.17€) arvoisia?

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #434 : 25.02.10 - klo:18:16 »
Itse olen kauhea sheivauksen vihaaja, mutta kyllä Gillettet on parhaita. Tosin niissäkin pitään muistaa tarpeeksi usein vaihtaa terä.
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.