Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265589 kertaa)

Poissa sadelma

• HAIRahtanut
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #45 : 15.06.07 - klo:19:48 »
^Olen tehnyt vasta pieniä annoksia, koska keittely on vielä harjoitteluasteella. :D
Olen laittanut suunnilleen
1 dl vettä
1,5 dl sokeria
1 tl sitruunamehua

Aikakin on vielä hakusessa... Ensimmäinen satsi meni pilalle, koska keitin liikaa. Toista taisin keittää liian vähän aikaa, koska väri jäi tosi vaaleaksi mutta seos kyllä toimii ihan loistavasti. Lämpötilakin taisi olla liian alhainen, koska keitin seosta aika kauan, varmaan 20 minuuttia, eikä koostumus meinannut millään paksuuntua eikä väri muuttua tummemmaksi. En kuitenkaan uskaltanut keittää kauempaa, koska pelkäsin että keittelen taas liian kauan.

Ensi kerralla kokeilen vähän kuumempaa lämpötilaa, mutta kannattaa tosiaan varoa ettei keitä liian kauan. Silloin aineella ei tee yhtään mitään, koska se kovettuu jäähtyessään ihan kivi kovaksi.
1bFii

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #46 : 16.06.07 - klo:23:25 »
Täällä vannoutunut epilaattori-sähköshaver-vahakäyttäjä. Tällaiseksi se on mennyt kun olen ratkonut tätä ongelmaa teini-iästä lähtien:

-säärikarvat, ainoastaan epilaattori puree ja pitää karvat pidempään poissa (mut tulee sisäänpäinkasvua ellei kuori ja siltikin tulee)
-shaveria käytän bikinirajoihin, mutta sen jälkeen on pakko tehdä seuraava ohjelma: desinfioitava heti neo-amiseptillä alue ja päälle runsaasti sinkkipastaa (Zinkosal, apteekista). Muutoin tulee aivan julmeton näppy-punoitus. (Se tulee kaikilla tavoilla jos ottaa bikinirajoista)
-kertakäyttöteriä käytän kainaloiden ajelemiseen, ainoa siisti lopputulos, ja ihme kyllä ei ärsytä
- vahaliuskoilla esim. kasvoista tai sen lähellä olevilta pieniltä alueilta (myös käsissä on tumma karvotusta, olen ottanut ne vahalla)

Voiko tämä monimutkaisemmaksi muuttua? Takana vuosikymmenien kokemus :(
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #47 : 17.06.07 - klo:10:18 »
Mie kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni eilen vahata Veetin kuivaihoisten kylmävahaliuskojen avulla reisien ja käsivarsien vauvakarvoitusta. En ymmärrä mitä tein väärin, sillä varsinkin käsien karvoihin liuskat olivat ihan tehottomia ja vaha vain jäi karvoihin kiinni. Missä vika ??? Lämmitinkö vahaa liikaa käsien välissä? Eikö vaha saanut kylmettyä tarpeeksi paikallaan?

Ensimmäinen veto reisien karvoihin onnistui täydellisesti, sitten ne eivät enää onnistuneetkaan. Käsivarsien vahaus ei onnistunut ollenkaan, vaan vaha vain jäi karvoihin kiinni ja nepä olikin mukava saada ihosta irti >:( Mie en nyt ymmärrä mikä meni vikaan, osaisiko joku kokenut vahailija sen sanoa?

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #48 : 17.06.07 - klo:14:24 »
Oliko iho kunnolla kiristetty? Vetäisitkö ihan täysin vastakarvaan? Ja tarpeeksi nopeasti. Yleensä jossain noissa on vika jos ei vahaus meinaa onnistua.
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

LaBimba

• Vieras
« Vastaus #49 : 18.06.07 - klo:12:05 »
Mä löysin nyt Sen Oikean Vahan (tm): Surgi Wax ja joku brazilian kit.  :-* Odotukset eivät olleet kovin korkealla, koska olenhan kokeillut kaikki mahdolliset vahat ja sokeroinnin. Kuinka kävikään? Se oli rakkautta ensirepäisyllä. :D JOKA IKINEN karva irtosi siististi vahalla, ja sen ansiosta koko hoito oli valmis todella nopeasti. Yksikään muu vaha ei ole samaan pystynyt.

Vahaan ei siis käytetä liuskoja, mikä on minusta aina plussaa. Mikroa minulla ei ole, joten vahan sulattaminen kesti kauan, mutta vaha suli vesihauteessakin. Mukana tuleva pre-waxing öljy oli hyvää tavaraa ja säästi ihoa. Ainoa miinus siitä, että vahaa repiessä vahaa tarttuu jonkin verran (pitkiin) kynsiin, mistä sitä saa rapsutella pois, mutta lopputulokseen nähden se on pieni piikki lihassa.  :D

Verrattuna esim. edelliseen suosikkiini, Gigin bikinivahaan (joka toimii samalla periaatteella) Surgin vaha hakkaa sen ihan puhtaasti 6-0. Hintaa vahalla oli muistaakseni 15 euroa ja sitä myy Stockmann.

Jos vahaan voi rakastua niin I'm in love!  :-*

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #50 : 18.06.07 - klo:14:40 »
Oi ihanien vibrojen ja seksin ylikuningatar, minkälainen paketti tuo Surgi Wax on? Siis onko siinä ostettava vaha ja muut mahdolliset välineet erikseen vai minkälainen kokoonpano se on?

LaBimba

• Vieras
« Vastaus #51 : 18.06.07 - klo:14:57 »
^ *blush*  ;D ;D

Tämmöinen laatikko:

Mukana tulee a) vaha, b) pari puista spaattelitikkua ja c) pieni pullo pre waxing -öljyä. Muuta ei tarvitsekaan.  :) ebaylla tuota pakettia myydään noin 5 dollaria/paketti ja siitä ylöspäin, yritän parhaillaan metsästää Suomeen toimittavaa myyjää. Stockan 15 euron hinta on kuitenkin säännöllisessä käytössä aika hapokas.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #52 : 18.06.07 - klo:15:07 »
Kiitos havainnollistamisesta, paketin metsästys alkakoon :D

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #53 : 18.06.07 - klo:19:24 »
LaBimba, minkä verran tuossa paketissa on vahaa? Osaatko muuten yhtään sanoa, että kuinka riittoisaa tuo on?

LaBimba

• Vieras
« Vastaus #54 : 18.06.07 - klo:20:12 »
Siinä on 118 grammaa (eli 4 oz), riittänee mulla kolmeen-neljään käsittelyyn. Tietty jos poistettavaa karvaa on enemmän kuin mulla (eli enemmän kuin vähän  ;D), voi kolmisen käsittelyä olla maksimi. Mutta joka tapauksessa ehdottomasti hintansa arvoinen tuote.  :) Tämän rinnalla mm. hiljattain hankkimani Veetin samalla tapaa laputon kuumavaha on ihan kuraa, sokerointi puolestaan ei tahtonut toimia niin lyhyessä karvassa. Ja tietty kaikki vahaliuskat, Veetin karvojen poistoon tarkoitetut voiteet sun muut on testattu. Olenhan mä testannu paria Giginkin vahaa, sen lisäksi Sally Hansenin sokerointijuttua ja vahaliuskoja ja ja ja... No, melkein kaikkea.  ::)

Editti: Se pitää vielä lisätä, että vahapaketissa tulee mukana poikkeuksellisen seikkaperäiset ohjeet bikinivahauksen tekoon - ohjeissa mm. neuvotaan asennot, joissa eri alueita vahattaessa kannattaa olla. Tietty herkkiksille voi käydä vähän härskiksi lukea, kuinka B-rapun seutua vahattaessa pitäisi asettautua, mutta toisaalta vahailu ei sovi ihan herkimmille.  :D
« Viimeksi muokattu: 18.06.07 - klo:20:15 kirjoittanut LaBimba »

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #55 : 18.06.07 - klo:21:52 »
^Mä taas väittäisin, että ainakin itseni kaltaiselleni herkkikselle olisi seikkaperäiset ohjeet erityisen tarpeen :D  Mulla ei ainakaan tahdo riittää mielikuvitusta taikka akrobaattista(?) kyvykkyyttä parhaiden vahausasentojen keksimiseen.  ;)
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #56 : 18.06.07 - klo:23:12 »
Miten nuo vahat ilman liuskoja käytännössä töimii? Lämmität vahan mikrossa/vesihauteessa, laitat iholle ja.. mitä sitten?

LaBimba

• Vieras
« Vastaus #57 : 18.06.07 - klo:23:18 »
...ja sitten odotetaan hetki, jotta vaha vähän jähmettyy, otetaan kynsillä reunasta kii ja *#!%%&#!!*.  ;D

Toi Surgi ei tosin jähmety kovin nopeasti, ja se pitää vetäistä pois silloin, kun se on vielä aika pehmeää (vähän sellaista purkkamaista), joten sitä tarttuu vähän kynsiin, mutta se lopputuloshan on tärkein, ja sen takia mä oon edelleen ihan onnesta soikeena.  :-*

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #58 : 18.06.07 - klo:23:29 »
Mihin suuntaan vaha vedetään, vasta- vai myötäkarvaan?

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #59 : 18.06.07 - klo:23:57 »
Pakko minunkin kehuam ostin n. puoli vuotta sitten tuota Surgi Waxia bikinirajaan ja tykkäsin kyllä paljon, käyttäisin varmaan edelleen jos en käyttäisi nykyään epilaattoria.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.