Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265373 kertaa)

Poissa Kaplan

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #465 : 31.03.10 - klo:21:46 »
Mä vedän epilaattorilla kaikki.  :D Niskat tosiaan on koetuksella. Ekalla kerralla hieman hirvitti, että mitä jos se nyppää jotain tärkeää pois  ;D

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #466 : 31.03.10 - klo:22:44 »
No itse en ainakaan uskaltaisi lähteä kuumavahalla lähelle limakalvoja huitelemaan, takapuolesta puhumattakaan (tai sinne minä ainakaan en oikein ylety). Tottakai bikiniraja ylettyy myös sinne haarovälin puolelle, mutta silloin jätetään kuitenkin häpyhuulia lähinnä olevat karvat rauhaan.

Jep, niin jätetään mutta ei se sen kummempaa fyysistä ulottuvuutta tai notkeutta mielestäni vaadi. :) Ja itse ainakin annan kuumavahan jäähtyä niin paljon aina ettei se ole nimensä mukaisesti kuumaa, vaan vain lämmintä. Kylmävahat pelottaa minua muutenkin enemmän, kun käsittääkseni ne ei lähde vedellä pois vaan vaatii jonkin puhdistusaineen. Kuumavahailussa (no näitäkin on varmaan monenlaisia, itse käytän vesiliukoisia) ei tule paniikkia vaikka lappu jää karvoihin kiinni eikä irtoa, sen kuin suihkuttelee sen irti. ;D Ja kun käsittelee tosi pienen alueen kerrallaan niin hyvä tulee.

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #467 : 14.04.10 - klo:22:17 »
Keitin juuri sokerimömmön sillä Salvian muutama sivu sitten postaamalla ohjeella. Olin ihan valmistautunut siihen ettei se varmasti onnistu ekalla kerralla, mutta onnistuipa kuitenkin! Vahasin kainalot joihin olen tähän asti käyttänyt Veetin kylmävahaliuskoja, ja vaikka olikin vähän tahmaista puuhaa (vaha tarttui kynsiin aika tehokkaasti), niin karvat lähti hyvin, ei sattunut juuri ollenkaan ja iho ei tuntunut ärsyyntyvänkään oikeastaan yhtään. Kätevää on myös se että mömmö lähtee iholta pelkällä vedellä. Ja tulee halvaksi. :D

Aion joku päivä uskaltautua kokeilemaan tätä myös bikinirajaan ja sääriin, vaikka oonkin tähän asti saanut vahaamalla aikaan vaan järjettömän punoituksen (joka kestää vähintään kaksi päivää) ja kivun... Mutta sattui kyllä kainaloidenkin vahaaminen pari ekaa kertaa, eli ehkä muutkin alueet tottuu.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #468 : 15.04.10 - klo:09:41 »
^
Kannattaa kokeilla tohon punotukseen jotain a-vitamiinivoidetta. Mulla ainakin auttoi vahaliuskojen kanssa kun tuli sellanen kiva neliönmuotoinen punainen ruutu iholle liuskasta. Sattui olemaan Bellavitaa (hajustamaton päiväversio), jolla rasvasin alueen ja seuraavana päivänä punoitus oli kadonnut :D Arvelen tuon a-vitamiinin juuri olevan se kikka, sillä mitään muuta erikoista ainesosaa ei tuossa voiteessa muistaakseni ole.

Poissa sommarsnö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #469 : 15.04.10 - klo:23:00 »
Kokeilin tänään sokerisotkun kokkailua ja toisella yrityksellä jopa onnistuin siinä! Mömmön koostumus oli jees ja karvat lähtivät ihan kiitettävän hyvin testialueilta. Olen kuitenkin niin äärettömän kipuherkkä (sanoo useampaankin kertaan tatuoitu ja lävistetty tyyppi  ::)), että puolen säären jälkeen oli pakko lopettaa. :P

En ole ihan vakuuttunut tämän(kään) menetelmän sopivuudesta itselleni, koska nyt punotuksen kaikottuakin käsitelty alue on täynnä iljettäviä näppyjä. Alapäätestialueelle sain aikaan vielä ilkeämmän näköiset näpyt ja himppasen verenvuotoakin... Suunnilleen sama tulos siis kun kaikilla muillakin testaamillani menetelmillä. Tarkkailen tilannetta, josko vaikka huomenna näyttäisi siedettävämmältä. Ja tietty kiinnostavaa nähdä, kauanko karvat pysyvät poissa nyt, kun lähtivät kerrankin kunnolla juurineen irti.

Poissa Salvia

• Hiushörhö
« Vastaus #470 : 15.04.10 - klo:23:06 »
^ Muistithan pitää ihon kireällä ja vetäistä ihon suuntaisesti? Näppyjen pitäisi kyllä pikku hiljaa tasoittua, nopeammin, jos sivelet iholle aloe vera -geeliä vahauksen jälkeen. :) Tsemppiä!!

Poissa sommarsnö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #471 : 15.04.10 - klo:23:17 »
^ Juu, kaikki kikat oli/on käytössä. :) Kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan!

Aloe vera -geeliä käytin nyt ekan kerran tässä yhteydessä ja pelittää kyllä selvästi paremmin kuin aiemmin käytössä ollut sinkkivoide tai perusvoiteet. Vähän kyllä epäilen saako tätä herkkisnahkaa mikään maailman tökötti rauhoitettua, mutta hitusen lähempänä onnea ollaan ainakin, jos ei muuta!

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #472 : 16.04.10 - klo:00:26 »
^ Hei voin kyllä sanoa, että iho tottuu siihen kipuun :). Mulla oli ensimmäiset kerrat täyttä tuskaa, otin aina pari bisseä alle vähän turruttamaan ja kyyneleet silmissä kiskoin niitä karvoja ;D mutta nyt se sujuu jo ihan hyvin ja vaan nipistää hieman. Onneksi olkoon, että sait jo toisella kerralla karvoja lähtemään :D

Poissa Sprite

• HAIRahtanut
« Vastaus #473 : 16.04.10 - klo:01:18 »
^^ Ja voi vaatia aikaa iholta tottua vahakäsittelyyn. Mullakin oli noin alkuun, vuosia sitten, että vahakäsittelyn jälkeen iho oli näpyillä ja punoitti. Kuukauden päästä siitä sama jatkui, siitä kuukauden päästä taas vähän samaa ilmoilla, sitten vähitellen ei pulmia.

Varmaan tulosta myös siitä, että oma taito alkoi alun tumpeloinnin jälkeen kehittyä. Mutta ihon siedättymiselläkin voi siis olla osansa.

Ja luonnonmukaisia aineita sisältävä vaha voi olla herkälle iholle parempi vaihtoehto kuin höyläys. Ainakin bikinirajan suhteen vahaus on mielestäni parhain vaihtoehto herkälle iholle, jättää myös ihon pehmeäksi eikä sänkeä pukkaa heti pintaan kuin höyläyksessä. Höyläys oli ainakin tähän (ala)päähän katastrofaalinen juttu, aiheutti kutinaa ja syyhytystä, sitten vain on kuin mikään ei olisi kutittanut missään.

Vahauksen jälkipäivinä voi laittaa talkkia vielä iholle ja katsoa että päälle laitettavat vaattet eivät sisällä bikinirajojen osalta ärtsyjä resoreita.

Poissa sommarsnö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #474 : 16.04.10 - klo:02:53 »
^^ Hahaa, kunnon konstit käytössä! ;D Ei tämmönen nyhtäminen kyllä ihan selvä(järkise)n ihmisen hommalta näin ensikokemuksen perusteella tunnu, mutta tästä lienee onneksi suunta vain ylöspäin! Ehkä uskallan jo huomenna käsitellä säären toisenkin puolen. :D

^ Joo, höylästä ei kyllä munkaan nahka tykkää pätkääkään. Ei auta vaikka olis miten terävä superhöylä, herkän ihon vaahdot ja kaikki maailman voiteet päälle, lopputulos on aina enemmän tai vähemmän järkyttävä. Siitä sitten valitsemaan, haluaako mieluummin punalaikukukkaan näppyläihon plus bonuksena ilkeän kutinan vai viehkeän karvapeitteen...
Olisi kyllä huippua löytää sokerimömmöilystä ratkaisu tuohon ikuiseen ongelmaan, tulisi niin tajuttoman halvaksikin näin kotikonstein toteutettuna. :) Toivottavasti iho tottuu ja herkistely loppuu!

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #475 : 16.04.10 - klo:21:27 »
Mä voisin myös liputtaa sen Andrea kuumavahan puolesta. Suorastaan ilmiömäistä kamaa. Ja halvahkoa.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa NekoNeko

• HAIRahtanut
« Vastaus #476 : 16.04.10 - klo:21:43 »
Meitsi on vahannut Andrealla kolmesti brassin ja ainakin kaksi käyttökertaa irtoaa vielä purkista. Olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen, kaikki karvat lähtee eikä tartu pahasti kiinni ihoon. Ainoa miinus siitä että jos vahaa jää pieniä määriä kiinni ihoon niin sitä on vaikeahko saada irti. Runsaalla öljyllä kyllä lähtee.
Hang out the chick habit

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #477 : 17.04.10 - klo:08:51 »
^Nyt heräsi kyllä kiinnostus, mistä tota Andreaa saa ostettua? En ole koskaan koittanut mitään muuta kuin halpishöyliä sheivailuun, ja tympäisee kun joutuu päivittäin ajelemaan sänkeä.. Siispä voisi olla aika ehkä koittaa jotain vahaa.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #478 : 17.04.10 - klo:09:24 »
^Kick'sistä.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #479 : 17.04.10 - klo:17:19 »
Sain aina ennen bikinirajan höyläilystä kauheannäköisen punaista röpelöä täynnä olevan ihon ja karvat kasvoivat välillä pahastikin sisään. Näpyt myös tulehtuivat joskus niin, että niihin tuli näkyvästi märkää. Viimeisimmästä miehestäni oli tässä asiassa iloa: hän tutustutti miesten 5-teräisiin Gillette Fusion -höyliin ja saman merkin aloe vera -vaahtoon.

Aloin lisäksi ajella myötäkarvaan, mikä auttoi ehkä eniten. Olin ollut siihen asti joistain lehdistä lukemani tiedon varassa, että pitää höylätä vastakarvaan. Sillä tavalla saan kyllä edelleenkin kauheaa jälkeä. Myötäkarvaan ajelu sen sijaan näyttää säästävän ihoa. Sänki tosin alkaa kutista jo muutaman päivän kuluttua, joten jatkuvaa hommaahan tämä on.

Olen myös vahannut muutaman kerran, mutta se ei tunnu sopivan herkälle iholleni sen enempää sääriin kuin bikinirajaankaan. Ihoni on herkkyydeltään sitä luokkaa, että jos sitä vaikka vain raapaisen kevyesti tai hieron esim. kaulalta ohimennen tässä koneella istuessani, iholle tulee kirkuvan punaiset juomut pitkäksi ajaksi. Vahaaminen sai säärieni ihon myös jo yhden kerran jälkeen rikki ja siitä jäi moneksi viikoksi karhea, vuoroin kirvelevä ja vuoroin kutiseva iho. Ei kiitos enää vahaa. Käytin siis kylmävahaliuskoja.  Höylä on näköjään minulle oikein käytettynä hellävaraisin, joten käytän nykyisin vain sitä.

Bikinirajan huoltamisesta tuli tosin viimeisimmän mieheni myötä aikaisempaa aikaavievämpi operaatio. Hän kun vaati silloin, että pitää ajella täysin posliiniksi. Näin sitten tehtiin ja sängen kutinan takia olen myös pysynyt siinä käytännössä.

Talvikaudella, jolloin jalat ovat yleensä kokonaan vaatteiden peitossa, saatan olla ajelematta sääriä, koska ihoni kiittää siitä. Jos tämä yhteiskuntamme ei tuntuisi katsovan naisten säärikarvoja niin karsaasti kuin se tekee, jättäisin ne ihoni kettuilun takia varmasti kokonaan ajelematta. En ole mitenkään valtavan karvainen, mutta ihoni sattuu olemaan todella vaalea ja säärikarvat eivät-ihan-niin-vaaleita. Välitän tässä asiassa valitettavasti liikaa muiden mielipiteistä, joten vähintään kesällä on tuntunut että on pakko tsempata, vaikka pidänkin ympäri vuoden melkein pelkästään nilkkapituisia hameita. Harvemmin pitkiä housuja tai lyhyempiä hameita. Joissain pitkissä hameissani on tosin polven yläpuolelle oleva halkio tai jopa 2 halkiota ja sääret näkyvät silloin.
« Viimeksi muokattu: 17.04.10 - klo:17:29 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.