Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265085 kertaa)

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #480 : 27.04.10 - klo:14:54 »
Höyläämiseen kyllästyneenä testasin täältäkin bongattua sokerointikeitto-ohjetta (4 dl sokeri, 1/2 dl vettä ja 1/2 dl sitruunamehua). Kolmannella kerralla onnistuin. Olisin varmaan onnistunut jo ekalla kerralla, mutta luulin että koostumuksen pitää olla vähän hunajaisen jämäkkää. Näin ainakin eräässä Youtube-videossa keiteltiin. Keittelin ainetta aina liian tummaksi, kun odottelin että milloin aine jähmenee hieman. Onneksi sitten tajusin lopettaa keittämisen, kun väri oli sopivasti pikkuisen ruskea vaikka koostumus olikin juoksevaa. Jäähtymisen jälkeen pistin mömmöä iholle, ja oho sehän toimi. Sivelen iholle ohuen kerroksen ja pistän kangasta päälle. Kaikki karvat ei lähde mukaan, mutta ihan tarpeeksi moni. Joistakin kohdista en saanut karvan karvaa irti, vaikka koitin useamman kerran. Ihan lyhyisiin karvoihin en ole vielä kokeillut. Luulen, että parhaiten lähtee kun karvassa on vähän pituutta. Jämäkarvat epiloin ja sheivasin, vaikka epilointi ei todellakaan ole mun juttu. Sattuu todella kipeästi. Kyllä vahauskin tuntuu, mutta siedän sen paljon helpommin, kun vetää äkkiä.
« Viimeksi muokattu: 27.04.10 - klo:14:56 kirjoittanut Bamboo »
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #481 : 27.04.10 - klo:15:03 »
Lehden mukana tuli joskus näyte Veetin Suprem'Essence-kylmävahaliuskasta. Testasin kuitenkin vasta nyt. Niitä "normaaleja" normaalin ihon liuskoja olenkin käytellyt jo kauan. Kuivan ihon versio oli susi ja lähetinkin siitä reklamaatiota Veetille...
Mutta Suprem'Essence-versio oli siis aika jees, uskaltaisin jopa sanoa että parempi. Kokeilin kainaloihin (sinne noita liuskoja muutenkin oikeastaan käytän) ja eihän ne ihan kaikki lähteneet mutta harvoin lähteekään, aina saa vähän nyppiä. Usein käytän noi liuskat "loppuun" vielä käsivarsiin. Normaalin ihon liuskat ei jaksa montaa vetoa poistaa käsivarsista karvoja enää, mutta tää Suprem'Essence poisti tosi mallikkaasti ihan kaikki vaikka sillä oli jo kainalot vedelty. Vaha on siis jotenkin parempilaatuisempaa ja "kestävämpää". Noita vanhoja liuskoja on jäljellä vielä vaikka kuinka mutta sen jälkeen taidan ostaa näitä :ts
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #482 : 28.04.10 - klo:14:56 »
Kävin äsken ensimmäistä kertaa teetättämässä brasialaisen sokeroinnin, vai onko se hollywoodilainen, koska otatin kaikki pois ;D. No kuitenkin, kokemus oli melkoisen kivulias niin kuin jo osasin odottaakin ja paikat ovat aika hellänä nyt. Varsinkin häpykummun iho on ihan herkkänä. Mietin vain, että uskallanko laittaa iholle puhdasta aloe veraa, jos se vaikka rauhoittaisi ihon nopeammin vai annanko ihon olla vain rauhassa?

Poissa Mariia

• HAIRahtanut
« Vastaus #483 : 28.04.10 - klo:15:08 »
^ Täällä luki että ihoa voisi pitää puhtaana Septidinillä ja hoitaa Bepanthenilla :) Itse en ole kyllä kyseistä toimenpidettä kokenut, mutta lueskelin tuosta kun olisi ihan kiva itsekin kokeilla..
1b M ii Tummanruskeat, taipuisat, vähän luonnonkiharat. Suunnilleen olkapäille ulottuvat.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #484 : 28.04.10 - klo:15:10 »
^^ Minulla puhdas aloe vera on ainakin rauhoittanut tosi hyvin alakerran ihon vahauksen jälkeen. Kannattaa kokeilla  :)
1bMii, vaalennettu.

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #485 : 28.04.10 - klo:16:15 »
Kävin äsken ensimmäistä kertaa teetättämässä brasialaisen sokeroinnin, vai onko se hollywoodilainen, koska otatin kaikki pois ;D. No kuitenkin, kokemus oli melkoisen kivulias niin kuin jo osasin odottaakin ja paikat ovat aika hellänä nyt. Varsinkin häpykummun iho on ihan herkkänä. Mietin vain, että uskallanko laittaa iholle puhdasta aloe veraa, jos se vaikka rauhoittaisi ihon nopeammin vai annanko ihon olla vain rauhassa?

Sokeroinnin jälkeen hoitolassa levitetään yleensä aina rauhoittavaa voidetta, ja ohjeena on ollut että antaa alueen olla ihan rauhassa, se yleensä rauhoittuu seuraavaksi päiväksi. Varoo vain hikoilemista. Näin on mulla ainakin aina käynyt että ekan päivän on iho aika herkkänä ja seuraavana päivänä jo aika ok vaikka pientä ärsytysnäppyä saattaa pintaan nousta. En lähtisi tukkimaan ihohuokosia millään Bepanthenilla tmv. ellei ihoärsytys sitten jatku pitempään. Aloe vera nyt tosin ei mitään tuki kun se on geeliä, mutta uskon että sullakin on jo huomenna ärsytys rauhoittunut.

nimim. tunnin päästä brassisokerointiin menevä

P.S. Eka kerta on aina selkeästi kivuliain, ensi kerralla on jo huomattavasti helpompaa!

Poissa ree

• HAIRahtanut
« Vastaus #486 : 02.05.10 - klo:14:14 »
En nyt tiennyt mihin ketjuun olisin tästä avautunut mutta menköön nyt tänne...

Aloitin tässä jalkovälin karvoituksen kevätharvennuksen ja huomasin että mun puska harmaantuu! Siis oikeesti, vasemmalla puolella on tosi paljon harmaata karvaa normaalin tummanruskean seassa! Mitä ihmettä, voiko alapääkarvat oikeesti harmaantua, ja jos voi niin jo kolmekymppisenä? Vai rupeeko mun "tavara" vanhenemaan ennen aikojaan  ;D

Ja jottei ihan asian vierestä menis niin harvennus hoidetaan trimmerillä ja pinseteillä.

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #487 : 03.05.10 - klo:17:24 »
Aion joku päivä uskaltautua kokeilemaan tätä myös bikinirajaan ja sääriin, vaikka oonkin tähän asti saanut vahaamalla aikaan vaan järjettömän punoituksen (joka kestää vähintään kaksi päivää) ja kivun...

Joo-o. Nuo edellämainitut alueet on nyt käsitelty. Bikiniraja onnistui yllättävän hyvin (itse asiassa niin hyvin, että jätin alakertaan vaan ihan pienen alueen vahaamatta). Vähän sattui joo, mutta karvat lähti tosi hyvin, ja mustelmia tuli vain yksi pieni. Iho rauhoittui tosi nopeasti, punoitus häipyi muutamassa tunnissa. Eikä tuo tosiaan mitään akrobatiaa vaatinut. En aio kyllä enää sheivata ikinä.

Sääriä oon kokeillut nyt kahteen kertaan vahata, mutta jostain syystä se on ihan älyttömän hankalaa. Kummallista, kun nuo muut alueet sujuu niin hyvin. Oon kokeillut lyhyempiin ja pitempiin karvoihin mutta lopputulos oli kummallakin kerralla melko kauhea, jalat täynnä mustelmia eikä läheskään kaikki karvat lähteneet. Huooh. Huomasin kyllä että kannattaa käsitellä mahdollisimman pieni alue kerrallaan, muuten se sokerimassa jämähtää ihoon kiinni. Tässä kämpässä (ja etenkin kylppärissä) on niin kuumakin, että jos yhtään joutuu raajojaan liikuttamaan niin hiki tulee aika äkkiä, joten sekin hankaloitti operaatiota. En silti aio luovuttaa, tää varmasti vaatii vaan harjoittelua.

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #488 : 04.05.10 - klo:09:32 »
Mitkä tuotteet/keinot olette todenneet toimivimmaksi karvojen sisäänkasvun estämisessä. Mulla on alkanut viime aikoina ottamaan todella päähän sisäänpäin kasvaneet karvat. Olen käyttänyt (aika epäsäännöllisesti tosin) Skin Doctorsin InGrow Go -nestettä, joka haisee todella voimakkaalle mutta en tiedä onko siitä apua. Viimeksi ostin kosmetologilta sellaiset kuorivat puhdistuslaput joissa on yhtä pahanhajuista ainetta, saa nähdä auttaako ne kun on vasta viikon käyttökokemus. Pesukukalla olen yrittänyt kuoria myös bikinialuetta suihkussa käydessä, mutta siitä ei taida olla mitään apua. Todennäköisesti liian karkea väline.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #489 : 04.05.10 - klo:09:56 »
^
Mulla auttaa parhaiten sellanen luffapintainen pesulappu, jonka Prismasta löysin. Sopii muutenkin paremmin kuorintaan, koska ei ole liian karkea (kuten ne hanskat) tai liian löperö (kuten pesukukka). Maksaa muistaakseni parisen euroa ja pesukoneessakin pesu onnistuu - kokeiltu on  ;) Ei mikään taikakeino, mutta noista kuorintajutuista toimii mun mielestä parhaiten. Mun piti vahaus lopettaa just noiden sisäänkasvaneiden karvojen takia kun ei niihin kunnolla auttanut mikään, jälkien paranemisessa meni älyttömän kauan ja ovat sheivaustakin ärsyttävämpi vaiva  :'(

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #490 : 04.05.10 - klo:10:02 »
Minäkään en pysty enää alakertaa sokeroimaan /vahaamaan, juuri tuon karvojen sisäänkasvamistaipuimuksen vuoksi. Nykyään sheivaan tai käytän trimmeriä. Sheivaamisen jälkeen sellaista pientä punottavaa näppyä kyllä ilmaantuu aika herkästi. Olen ottanut tavaksi laittaa kortisonivoidetta yöksi sheivaamisen jälkeen (kun sheivaan siis illlalla) ja yön aikana iho yleensä rauhoittuu. En sitten tiedä onko siitä pitkässä juoksussa haittaa, kun teen tämän n. 2 kertaa viikossa. Kortisonia ei kai saisi säännöllisesti käyttää? Osaako kukaan sanoa, voiko tästä olla haittaa?

Paikalla Liitura

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #491 : 04.05.10 - klo:12:23 »
^Mulla ois mielikuva, että kortisoni ohentaa ihoa.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #492 : 04.05.10 - klo:20:41 »
Mitkä tuotteet/keinot olette todenneet toimivimmaksi karvojen sisäänkasvun estämisessä. Mulla on alkanut viime aikoina ottamaan todella päähän sisäänpäin kasvaneet karvat. Olen käyttänyt (aika epäsäännöllisesti tosin) Skin Doctorsin InGrow Go -nestettä, joka haisee todella voimakkaalle mutta en tiedä onko siitä apua.

Mä oon käyttänyt tuota nestettä, ja epäilen, että se toimii. Sen siveleminen suoraan sheivatulle iholle kirvelee kyllä aika paljon, mutta onneksi kirvely ei kestä kauaa. Mun mielestä näppyä ei tule samalla tavalla kuin aiemmin. Iho tosin ärsyyntyy, kun sheivaa usein, mutta nekin näpyt katoaa aika nopeasti. Kannattaa ainakin kokeilla, varsinkin jos neste sulta jo löytyy.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #493 : 04.05.10 - klo:20:49 »
Ostin säärille Veetin kuivan ihon suihkussa käytettävää karvanpoistovoidetta. Se toimikin tosi hyvin säärissä ja uusi kasvu on niin pehmeää että viikko menee ihan vaivatta. Levitin aaloegeeliä käsittelyn jälkeen ja iho ei ärtynyt. Tuosta innostuneena kokeilin sitten myös alakertaan, mutta arvatenkin tulos ei ollut niin hyvä. Ahkerasta aaloegeelailusta huolimatta näppyjä on tullut paljon. :(

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #494 : 05.05.10 - klo:09:26 »
Sheivaamisen jälkeen sellaista pientä punottavaa näppyä kyllä ilmaantuu aika herkästi. Olen ottanut tavaksi laittaa kortisonivoidetta yöksi sheivaamisen jälkeen (kun sheivaan siis illlalla) ja yön aikana iho yleensä rauhoittuu. En sitten tiedä onko siitä pitkässä juoksussa haittaa, kun teen tämän n. 2 kertaa viikossa. Kortisonia ei kai saisi säännöllisesti käyttää? Osaako kukaan sanoa, voiko tästä olla haittaa?

Ostin miehellä kokeiluun Lushin sheivausainetta (shave the planet), mutta se ei oikein siitä innostunut, joten kokeilin sitten itse sitä. Haisee kamalalle, mutta ei ärsytä ihoa.  :) Yleensä suht lyhyen sängen sheivaaminen aiheuttaa mulle hirveän kutinan, mutta tuon kanssa sheivatessa iho ei kutise ollenkaan. Aine on sellaista inhottavan vahamaista ja se jää teriin kiinni, mutta sen saa kyllä putsattua. Epäilen kyllä, että terävyys kärsii, joten en aina tuota käytä ettei tarvitse niin useasti vaihtaa terää. Se inhottava hakujaan ei onneksi jää iholle.