Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265364 kertaa)

Mddx

• Vieras
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #555 : 11.09.10 - klo:18:57 »
Minkäköhän pituisia karvoja muuten olisi paras sokeroida? Ei varmaan ihan lyhyisiin jouhiin tartu se töhnä, mutta toivottavasti ei sentään sentin mittaiseksi tarvitsisi malttaa kasvatella.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #556 : 11.09.10 - klo:19:27 »
^^Lähtisköhän tuo tahmaisuus öljyllä? Siis öljyä kuivalle iholle, emulgointi ja huuhtelu? Vaha ainakin yleensä lähtee noin.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #557 : 11.09.10 - klo:19:55 »
hilpsu, kuulostaa kyllä jotenkin erilaiselta massalta tuo. Mulla ei ole ollut mitään tahmaisuusongelmia. Tai siis se tahmaisuus lähtee ihan nopealla huuhtelulla, ja jos iholle jää ihan enemmänkin sokerimassaa niin sekin lähtee lämpimällä vedellä. Sitä joutuu tietysti vähän kauemmin huuhtelemaan, mutta en mä kyllä ole tarvinnut kuumaa vettä saatika öljyä.

Rue, varmaankin joku puoli senttiä on aika hyvä karvojen pituus. Sitä lyhyempiin tarttuu tosiaan huonommin, ja paljon pidempien sokeroiminen sattuukin enemmän.

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
« Vastaus #558 : 11.09.10 - klo:20:25 »
Pitää kokeilla tuota öljyä seuraavalla kerralla. Tuntuu kuitenkin muuten niin hyvin toimivalta tavalta, että olisi ikävä joutua siirtyä takaisin höyläilyyn tuon takia.  Ihan tuota vesi/sokeri/sitruunamehu -hässäkkää olen keittellyt, mutta kai siinä jotain on voinut mennä vikaan koostumuksen puolesta.

Mullakin tuo puolisen senttiä on toiminut hyvin. Lyhyempiin tarttuu heikommanlaisesti ja ne pidemmät on tuskallisen hidasta kasvattaa mun hitaanpuoleisella karvankasvunopeudella.

Mddx

• Vieras
« Vastaus #559 : 12.09.10 - klo:21:23 »
Eka sokerisatsi meni tosiaan pilalle, keittelin sitä vissiin liian kauan. No, uusi yritys ja lopputulos näytti heti paremmalta. Testailinkin sitä töhnää jo, ja näyttäisi toimivan ainakin suunnilleen niin kuin pitääkin. Tekniikka vaatii kyllä hitusen harjoittelua ja testikarvatkin meinasivat olla vielä vähän lyhyenpuoleisia, joten muutaman päivän päästä täytyy varmaan kokeilla uudestaan, josko silloin saisi nyhdettyä kaikki jouhet irti.

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #560 : 16.10.10 - klo:09:51 »
Tuo on kai vähän makuasia että mihin suuntaan repäisee, mutta mä oon huomannut että karvat katkeaa helpommin ja iho ärtyy enemmän jos repäisee vastakarvaan. Kainaloissa tuolla ei ole väliä, mä en ainakaan edes oikein tiedä mihin suuntaan ne karvat siellä kasvaa.

Sokeroinnissa pitäisi repäistä sokeri irti aina myötäkarvaan, eli päinvastoin kuin vahauksessa. Muutoin karvat tosiaan saattaa vain katkeila eivätkä lähde juurineen niinkuin pitäisi. Kainaloissa karvat kasvaa tosiaan joka suuntaan eli siellä pitää homma tehdä moneen suuntaan kunnes on päässyt kaikista karvoista eroon. Onneksi sokeroinnissa saman kohdan voi käsitellä moneen kertaan toisin kuin vahauksessa.

Poissa ree

• HAIRahtanut
« Vastaus #561 : 18.10.10 - klo:22:45 »
Voi apua!

En oo vuosikausiin juurikaan ajellut bikinirajoja kuin aivan äärimmäisestä pakosta, sillä ihoni on vuosien mittaan muuttunut niin herkäksi. Oon ainoastaan bikinitrimmerillä pitänyt puskan 4mm mitassa. Nyt sitte erehdyin perjantaina hetken mielijohteesta sheivaamaan kaikki pois ja voi elämä tätä kutinaa ja punoitusta! Varmaan joka ikinen karvatuppi tulehtunut ja kivasti on märkäpäitäkin näkyvissä, onpa tosi kivannäkönen p*mppi!

Tein mielestäni taas kaiken niinkuin pitääkin, pesin ensin hyvin, pehmittelin karvoja lämpimällä vedellä, käytin ostamaani rfsu:n ajelugeeliä ja pakasta vetäistyä terää. Ja heti seuraavana päivänä karvatupentulehdusta havaittavissa.

Muutamia kertoja oon kokeillut myös pinsettinyppimistä ja vahaa ja aivan sama efekti.

Onko mun nyt vaan alistuttava siihen että bikinirajat rehottaa ikuisesti lyhyttä karvaa vai onko mitään enää tehtävissä?

Suunnattomasti mua ihmetyttää myös se, että minkään muun alueen ihokarvojen ajelu/vahaus/nyppiminen ei samanlaista tulehdusefektiä aiheuta...

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #562 : 18.10.10 - klo:22:50 »
^Minulla ainakin pakasta vetäisty terä on se vihoviimeinen mitä bikinirajoille voi tehdä, sillä tulehtuu aivan varmasti joka mahdollinen karvatuppi ja kutina on karmaiseva :P Pitäisi olla jotain valmiiksi aavistuksen verran tylsytettyjä malleja. Kun sietäisikin epiloida joka puolelta, mutta joku raja silläkin valitettavasti...

Olen saanut vähän tulehtumista hillittyä sinkkivoide+Bepanthen+aloegeelisekoituksella, tätä siis sheivatulle alueelle heti operaation jälkeen (mahd. haavanpuhdistusaine siinä välissä).
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #563 : 19.10.10 - klo:07:44 »
Onko kukaan muu huomannut että kuumavaha on hävinnyt kaupoista?
Kun kysyin asiasta niin sain vastauksen että tämä on joku EU juttu; kuumavaha/sokerimassa on kuulemma liian vaarallista kotikäyttöön...  ???

Onko kukaan kuullut tällaisesta ja jos pitää paikkaansa niin voisikohan vahaa sitten jatkossa tilata jostain ulkomailta?

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #564 : 19.10.10 - klo:07:50 »
^^^ree, mulla on ihan sama juttu ja olen kyllä kokeillut kaikkea pinseteistä sinkkivoiteisiin. Hygieniasta pidän kyllä hyvin huolta, joten siitä ei ole kyse. Jos haluan siistiä karvoja, käytän joko saksia tai ladyshavea. Toi ladyshave jättää pienen sängen, joten karvat eivät pääse kasvamaan sisään. Joskus tosin iho ärtyy tuostakin ja punoittaa. Ei kannata stressata karvoista. Jos sun iho ei vaan kestä pimppikarvojen poistoa/siistimistä, niin älä tee sitä. Ihan hyvin sen pimppinsä saa pidettyä puhtaana (ja ihan yhtä hyvin se miehille kelpaa ;D), vaikka karvoja olisikin.
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #565 : 19.10.10 - klo:07:54 »
Heh heh, tuossa olikin hyvä mielipide!  ;D

Mullakin on ollut ongelmaa sisäänkasvaneiden karvojen kanssa, joten teen nykyään siistimisen ladyshavella. En voi edes haaveilla vahaamisesta tai sokeroinnista, kokeiltu on. Tulos oli kamala akne nivustaipeissa.

Joskus käytän perinteistä höylää, mutta sen perään on laitettava varmuuden vuoksi hydrokortisonia iholle.

Poissa Liitura

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #566 : 19.10.10 - klo:17:06 »
Olettekos kokeilleet Hairstorelta saatavaa kovavahaa (Babylissin) ;) On kuulkaas melko kivuton juttu. Kainalot lähtee yhdellä repäisyllä, samoin alakerta, pienissä osissa tietenkin :T." Suositellaan brasialaiseen vahaukseen ja herkille ihoalueille. Sopii etenkin karkealla, itsepäiselle karvalle."

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #567 : 20.10.10 - klo:09:20 »
^Huu... Onko se sitä mitä saa suht isoissa purkeissa  ja niitä on eri värisenä?
Olen joskus sellaisen vaaleanpunaisen ostanut ja voi jeesus sitä sotkua! Kamalaa jankkia jota ei saanut irti oikein millään jos se sattui esim. lattialle tai wc-pytyn kannelle tipahtamaan. Muovisen spaattelin jouduin heittämään pois koska sitä vahaa ei saanut siitä enää irti, ei vedellä, ei öljyllä, ei millään. Se koveni siihen kuin laasti.
Ja jämähti se vaha ihan kivasti myös karvoihin (ja ihoon kiinni) eikä saa irti kuin ihan pienen pieninä paloina. Meinasi paniikki tulla kyllä tuon kanssa...

Tykkään kuumavahasta ja sokeroinnista juuri sen takia että liuskoilla saa nopeasti suuremmaltakin alueelta karvat pois ilman turhauttavaa nyppimistä. Ja kyllä, vahaan esim. Veetillä myös alakerran.

Poissa Liitura

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #568 : 20.10.10 - klo:16:45 »
Isoissa purkeissa on ja nimenomaa vaaleanpunaista on mulla ollu käytössä ;D

Mutta miten ihmeessä oot saanu sillä sotkun aikaseki? Tai edes irtoamaan pieninä paloina ??? Mulla kyllä irtoaa semmosena joustavana levynä ja jos pieni hippu jää ihoon kiinni, niin lähtee kun vain napautta sillä käytetyllä vahaköntillä. Lasta kyllä sotkeentuu, mutta lämmitän sen kuumaksi ja pyyhkäsen vain purkin laitaan. Laitan kyllä paksun kerroksen...

Poissa ree

• HAIRahtanut
« Vastaus #569 : 23.10.10 - klo:00:06 »
^^^ree, mulla on ihan sama juttu ja olen kyllä kokeillut kaikkea pinseteistä sinkkivoiteisiin. Hygieniasta pidän kyllä hyvin huolta, joten siitä ei ole kyse. Jos haluan siistiä karvoja, käytän joko saksia tai ladyshavea. Toi ladyshave jättää pienen sängen, joten karvat eivät pääse kasvamaan sisään. Joskus tosin iho ärtyy tuostakin ja punoittaa. Ei kannata stressata karvoista. Jos sun iho ei vaan kestä pimppikarvojen poistoa/siistimistä, niin älä tee sitä. Ihan hyvin sen pimppinsä saa pidettyä puhtaana (ja ihan yhtä hyvin se miehille kelpaa ;D), vaikka karvoja olisikin.

Hmm, toi ladyshave vois oikeesti toimia. Omistan kyllä sellaisen mutta en oo sitä oikein mihinkään käyttänyt kun sääret ja kainalot saan siistimmäksi ja sileämmiksi varsiterällä, sääret vetelen kyllä joskus vahallakin, kainaloita en uskalla. Miten en oo tajunnut tuota ladyshavea alakertaan kokeilla?