Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 260543 kertaa)

Poissa ree

• HAIRahtanut
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #570 : 23.10.10 - klo:00:06 »
^^^ree, mulla on ihan sama juttu ja olen kyllä kokeillut kaikkea pinseteistä sinkkivoiteisiin. Hygieniasta pidän kyllä hyvin huolta, joten siitä ei ole kyse. Jos haluan siistiä karvoja, käytän joko saksia tai ladyshavea. Toi ladyshave jättää pienen sängen, joten karvat eivät pääse kasvamaan sisään. Joskus tosin iho ärtyy tuostakin ja punoittaa. Ei kannata stressata karvoista. Jos sun iho ei vaan kestä pimppikarvojen poistoa/siistimistä, niin älä tee sitä. Ihan hyvin sen pimppinsä saa pidettyä puhtaana (ja ihan yhtä hyvin se miehille kelpaa ;D), vaikka karvoja olisikin.

Hmm, toi ladyshave vois oikeesti toimia. Omistan kyllä sellaisen mutta en oo sitä oikein mihinkään käyttänyt kun sääret ja kainalot saan siistimmäksi ja sileämmiksi varsiterällä, sääret vetelen kyllä joskus vahallakin, kainaloita en uskalla. Miten en oo tajunnut tuota ladyshavea alakertaan kokeilla?

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #571 : 25.11.10 - klo:00:00 »
Mulla on taas sentin pituiset mustat karvat säärissä, enkä uskalla ajella.  :( Tulee heti kauheaa näppyä ja sisäänkasvaneita karvoja. Ei auta kosteutus eikä kuorinta. Kipukynnys on niin matala, että ei mikään juurineen poisto onnistu. Joskus jäi epilaattorikokeilusta traumat kun koko sääri turposi moneksi päiväksi.  :-X
Onneksi on talvi, ehkä nuo vähän lämmittää.  :P
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #572 : 25.11.10 - klo:15:58 »
^ haha, toissapäivänä ajattelin juuri noin höylätessäni jalkoja, "eipä enää lämmitä nämäkään" :D

Mulla on tosi inhottava ongelma kainaloiden kanssa. Vaikka kuinka yritän siististi höylätä, ja saankin kaikki karvat pois, mutta silti näkyy semmonen alue mistä selkeästi näkee että siinä on ollut ne karvat. Tosi vaikea selittää, mutta ei tosiaan näytä kivalta. voi toki johtua siitäkin, että mulla karvotus on ihan melkein mustaa, inhottavaa tuo on kun ei saa semmosia oikein sileitä ja sieviä kainaloita ikinä.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

aini

• Vieras
« Vastaus #573 : 25.11.10 - klo:17:25 »
Kärsin monet vuodet jaloissa olevasta pahasta ja todella kutiavasta ihottumasta, jota tuli aina höyläyksen jälkeen. Välillä iho kutisi niin paljon, että raavin ihan verille eli arvethan siitä jäi. Kunnes satuin katsomaan videon Youtubesta, jossa joku jenkkityttö kertoi saavansa ihottumaa höylien hoitavasta palasta (siis se raidallinen terien yläpuolella) ja kun hän lopetti sellaisten höylien käytön jossa tämmöinen palanen on niin samalla loppui myös ihottumakin.

Päätin heivata Venukseni mäkeen ja ostaa tilalle perusteriä, joissa ei ole mitään hoitavaa palasta. Kutiaminen loppui kuin seinään, sen jälkeen ei ole ihottumaa tullut ja arvetkin ovat vaalenneet kiitettävästi. Nyt on näpsäkät sääret!

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 25.11.10 - klo:19:30 »
^
Mulle taas tulee kutisevat sääret halpisteristä ja ajattelin, että jotenkin johtuu siitä terän laadusta tai määrästä. Gilleten miestenterien kanssa ei ole tätä ongelmaa, tai edes Gilleten miesten halpisversion kanssa, mutta Bicit, Lidin ja Rainbown terät saa aikaan armottoman kutinan!

Bikinialueen ihoärsytystä ja näppyjä voi koettaa vähentää neitsytkookosöljyn avulla. Itsellä on ainakin auttanut Bionan kookosöljyn käyttö sheivaamisen jälkeen ja iho tuntuu tykkäävän  :)

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #575 : 26.11.10 - klo:21:17 »

Onneksi on talvi, ehkä nuo vähän lämmittää.  :P

Talviturkin kasvatus on ihan terveellistä ;D itse lopetin apinatasoisten säärikarvojeni ajelun (vain kuorin ja rasvaan) ja katsellaan josko iho tykkäisi siitä. Sinkkuelämän iloja...
this too shall pass.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #576 : 15.12.10 - klo:00:09 »
Kärsin monet vuodet jaloissa olevasta pahasta ja todella kutiavasta ihottumasta, jota tuli aina höyläyksen jälkeen. Välillä iho kutisi niin paljon, että raavin ihan verille eli arvethan siitä jäi. Kunnes satuin katsomaan videon Youtubesta, jossa joku jenkkityttö kertoi saavansa ihottumaa höylien hoitavasta palasta (siis se raidallinen terien yläpuolella) ja kun hän lopetti sellaisten höylien käytön jossa tämmöinen palanen on niin samalla loppui myös ihottumakin.

Päätin heivata Venukseni mäkeen ja ostaa tilalle perusteriä, joissa ei ole mitään hoitavaa palasta. Kutiaminen loppui kuin seinään, sen jälkeen ei ole ihottumaa tullut ja arvetkin ovat vaalenneet kiitettävästi. Nyt on näpsäkät sääret!

Kiitos vinkistä! Mulla ei kutinaa ole ollutkaan, mutta näpyt on selvästi vähentyneet kun otin käyttöön halpisterän, jossa tuota palaa ei ole.  :) Tosin onhan tuo ajelukin harvempaa näin talvella, jää nähtäväksi palaako ongelma kesällä...
« Viimeksi muokattu: 15.12.10 - klo:00:11 kirjoittanut bast »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #577 : 15.12.10 - klo:09:07 »
^ Tuo tosiaan on hyvä vinkki, mie raaputin sen "hoitavan" palan ensiavuksi pois höylästä, mutta voisin seuraavaksi ostaa sellaisia höilyä, joissa ei ole sitä palaa ollenkaan. Aini, millaisia/minkä merkkisiä höyliä olet löytänyt, joissa ei palaa olisi? Itse tykkään sellaisista höylistä, jossa on useampi terä, mutta niissä tuntuu kaikissa olevan se pala.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #578 : 15.12.10 - klo:09:36 »
Tosi hyviä vinkkejä täällä! Mulla tekee myös säärten iho kuolemaa aina höyläyksen jälkeen joten aion heti kokeilla tuota hoitopalan poistamista. Ostin myös ensimmäistä kertaa viisiteräisiä höyliä mutta en huomannut eroa 2-3-teräisiin. Muuta kuin että ovat kömpelömpiä koska ovat huomattavasti leveämpiä useine terineen ja kahden hoitopalan kanssa.

Mulla on samantapainen "ongelma" kuin Jennyllä, kainalot ei näytä koskaan photoshopatuilta  ;) Lisäksi varsinkin talvella kun iho rutisee kuivuuttaan ja kainaloita tulee vain pestyä, höylättyä ja dödöä perään niin ei ihme jos karvatupet vähän suuttuu. Laitan usein yöksi jotain paksua kosteusvoidetta kainaloihin ja pesen sen aamulla pois mutta tosiaan näin talven kylmillä tuntuu ettei sekään riitä.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #579 : 15.12.10 - klo:09:42 »
Mulla on tosi inhottava ongelma kainaloiden kanssa. Vaikka kuinka yritän siististi höylätä, ja saankin kaikki karvat pois, mutta silti näkyy semmonen alue mistä selkeästi näkee että siinä on ollut ne karvat. Tosi vaikea selittää, mutta ei tosiaan näytä kivalta. voi toki johtua siitäkin, että mulla karvotus on ihan melkein mustaa, inhottavaa tuo on kun ei saa semmosia oikein sileitä ja sieviä kainaloita ikinä.

Joo näin se on mullakin.  :-\ Uskon sen johtuvan juurikin tuosta karvojen tummuudesta, omani on myös melkein mustat. Sinne ihon alle jää kuitenkin sitä karvaa jos ne höylää, ja sitten ne kuultaa sieltä läpi. Vois ehkä auttaa, jos epilois kainalot jolloin ne karvat lähtis kokonaan pois. :)
3a/b F ii

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #580 : 15.12.10 - klo:11:47 »
^ Eiköhän toi ole aika yleistä. Mulla sama juttu. Pitäis olla tosi ohuet ja vaaleat karvat, että ne ei ajelun jälkeen näkyisi.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #581 : 15.12.10 - klo:11:51 »
^ Niin tää varmaan on. Harvoin mäkään oon kellään täysin sileitä ja vauvaihoisia kainaloita nähnyt. ;D

Osaisko joku joka epiloi tai vahaa kainakarvat sanoa, että auttaako se yhtään tuohon?  :)
3a/b F ii

Poissa Liitura

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #582 : 15.12.10 - klo:12:05 »
Täältä löytyy vauvakainalot :3

Tuolla muutamaa viestiä ylempänä kehuinki jo vahaa. Muuta en kyllä enää suostu käyttämäänkään :T Ohjeista poiketen lämmitän sen kyllä ihan mikrossa...

usagi

• Vieras
« Vastaus #583 : 15.12.10 - klo:12:47 »
^Huu... Onko se sitä mitä saa suht isoissa purkeissa  ja niitä on eri värisenä?
Olen joskus sellaisen vaaleanpunaisen ostanut ja voi jeesus sitä sotkua!

Mulla oli tota kanssa ja sitä vaalenpunaista sotkua on varmaan vieläkin sen kylppärin lattiassa missä vahailin.
Muuten oikeastaan tykkäsin tosta vahasta, se on ainut millä olen mitään karvoja saanut lähtemään. Tosin onnistuin hieman polttamaan sillä ihoni paikoittain...
Toi vaha taisi sisältää ihan muovia, jos oikein muistan. En tiedä hommaanko tota uudestaan koska oon kova sotkemaan ja vuokrakämpän lattiaan ei tota pinkkiä mössöä saisi jämähtää.

aini

• Vieras
« Vastaus #584 : 15.12.10 - klo:17:54 »
Aini, millaisia/minkä merkkisiä höyliä olet löytänyt, joissa ei palaa olisi? Itse tykkään sellaisista höylistä, jossa on useampi terä, mutta niissä tuntuu kaikissa olevan se pala.

Taisin ostaa viiden kappaleen paketin hätäpäissäni laivalta joskus kauan sitten, mutta mielestäni ne oli Gilleten. Nämä kyseiset ovat väriltään sinisiä, niissä on kaksi terää ja ei hoitopalaa.

Lidlistä ostin paketillisen miesten partahöyliä joissa on hoitava pala, mutta näistä en saa minkäänlaista ihottumaa jalkoihin tai muuallekaan (ovat vielä niin hemmetin teräviäkin, että joka kerta viillän ihoa). Pitää vaan muistaa vaihtaa tarpeeksi usein.

Edit. S-marketista löytyi X-tra merkiltä höyliä, joissa ei ole palaa laisinkaan. Halpoja kuin mitkä, useamman kappaleen paketti.
« Viimeksi muokattu: 20.12.10 - klo:20:32 kirjoittanut aini »