Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265051 kertaa)

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #600 : 25.05.11 - klo:12:17 »
Millasta lankaa pitäisi tossa lankaamisessa olla?

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #601 : 26.05.11 - klo:08:47 »
^ käsittääkseni ihan ohut ompelulanka käy.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
« Vastaus #602 : 26.05.11 - klo:16:50 »
Minä aamun kiireessä koitin lankailla rehottavia kulmakarvoja, kun pinsetit oli hukassa, ja sain langattua puolet toisesta kulmakarvasta veks  >:( Vielä siltä puolelta jossa se ei edes kasva kunnolla  :-\

Mddx

• Vieras
« Vastaus #603 : 02.06.11 - klo:10:31 »
Kannattaa suosiolla jättää ainakin vahaus ja muu karvojen nyppääminen, jos noita tulee. Mulle ei ainakaan samaisesta syystä käy muu kun sheivaus  :-[ Ihon rauhoittamisessa tuntuu auttavan neitsytkookosöljy. Iho ei kenkkuile eikä sisäänpäinkasvaneita tule ollenkaan. Kiristävät alkkarit kannattaa myös jättä pois kun sänki alkaa kasvamaan. Jostain syystä kookosöljy kirvelee iholla sheivauksen jälkeen, joten käytän sitä hoitona vasta seuraavasta päivästä eteenpäin. (oliskohan allergioilla jotain osaa tuossa  ???) Muuten ei kyllä mitenkään kirvele. 100% tuloksia en takaa, mutta jos on muutenkin käyttöä öljylle niin kannattaa kokeilla. Sillä hoituu myös jalat kuntoon hikeä myöten  ::)

Mulle taas ei sovi sheivauskaan :( Nyt oon sitten ajellut karvat ainoastaan ladyshaverilla (jonka jälki ei oikein kestä lähempää tarkastelua ja uusintakäsittelyjen frekvenssi on turhan tiheä) ja hölvännyt kookosöljyä päälle (käytän ko. öljyä keittiön puolella sekä deodoranttina/kropparasvana, joten kokeilu ei sinänsä maksanut mitään). Iho on toki rauhoittunut ja jäljellä olevat tulehduspilkutkin lienee lähinnä edellisen nyppimiskerran peruja, mutta sisäinen perfektionistini itkee edelleenkin tarkemman ja pitkäkestoisemman karvanpoistomenetelmän perään.

Mariatar, kerro ihmeessä lisää Hair Helper -kokemuksia, jos jatkat tuotteen käyttöä.

Tuota lankausta pitäiskin kokeilla naamakarvoihin. Tepsisköhän se ihan tuommoiseen kevyeen poskinukkahaiveneenkin?

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #604 : 02.06.11 - klo:10:55 »
Mariatar, kerro ihmeessä lisää Hair Helper -kokemuksia, jos jatkat tuotteen käyttöä.

Olen kyllä ollut tosi tyytyväinen tuotteeseen. Se vähentää selvästi kutitusta karvanpoiston jälkeen, ja muutenkin tuntuu kuorivan ihoa juuri sopivasti, koska sisäänkasvaneita karvoja tuntuu olevan vähemmän. Toisaalta vaikutus on aika maltillinen. Itsekin huomasin tuon vaikutuksen lähinnä siksi, että otin oikein asiakseni vahdata karvatilanteen kehitystä. Kuitenkin ehdottomasti paikallaan jälkihoitovoiteena!

Samaa voin sanoa saman sarjan intiimikosteusvoiteesta, joka myöskin estää kutiamista.

Nice 'n' Cool -voide puolestaan lähinnä kirvelee, sen käyttö onkin siten jäänyt vähäisemmäksi.

Jatkan kokeiluja. :)
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #605 : 04.06.11 - klo:22:20 »
Itse en ole lankausta kokeillut, mutta tilasin Ebaystä Epistickin.

Kiitos tästä vinkistä, en ollut ikinä kuullutkaan mokomasta vempaimesta! Tilasin myös eBaystä ja kyseinen aparaatti on aivan loistava "viiksien" poistaja :ts Hintaa vekottimelle tuli n. 2,5 euroa - halvemmallakin olisi saanut, mutta halusin ehdottomasti alkuperäisen pakkauksen mukaan. Eipä tarvitse enää käydä sokerilla poistattamassa kun homma hoituu tällä telkkaa katsellessa :-*
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #606 : 04.06.11 - klo:22:33 »
Ostin tuota aikaisemmin mainittua Babylissin vahaa Hairstoresta karvojenpoistoa varten lähinnä alakerrasta. Onko jollain antaa "tekniikkavinkkejä" kipupelokkaalle aloittelijalle? :P En mm. yhtään tiedä miten saada vaha iholle ilman että polttaa itseään. Tai miten repäistä nopeiten ja parhaiten. On tuo pelottavaa ::)

Poissa tipitii

• Haiven
  • *
« Vastaus #607 : 14.06.11 - klo:00:43 »
Olen nyt kokeillut sheivauksesta ja ajoittain myös nyppimisestä ärtyvälle bikinirajalle sinkkivoidetta ja se tuntuisi rauhoittavan punaiset näpyt nopeammin kuin mikään tavallinen voide. Sinkkivoidettaha käytetään pääasiassa vaippaihottumaan, mutta sopinee hyvin myös meille aikuisille. Sitä voi kuulemma käyttää myös aknearpien hoidossa. Ainakaan voide ei ole hinnalla pilattu. Ostin omani Vapaavalinnan vauvanhoitohyllystä. Merkki oli Ainu ja hintaa n. 2,90. Natusanin voide oli samoissa hinnoissa.

Kaksi huonoa puolta:
1) Sinkkioide saattaa vaalentaa vaatteita tai petivaatteita joten pitää antaa imeytyä hyvin.
2) Purkissa lukee "Vähentää pyllyn punoitusta" joten tämä ei ole edustava voide kylppärin avohyllyyn...  :D

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #608 : 14.06.11 - klo:07:49 »
Ostin tuota aikaisemmin mainittua Babylissin vahaa Hairstoresta karvojenpoistoa varten lähinnä alakerrasta. Onko jollain antaa "tekniikkavinkkejä" kipupelokkaalle aloittelijalle? :P En mm. yhtään tiedä miten saada vaha iholle ilman että polttaa itseään. Tai miten repäistä nopeiten ja parhaiten. On tuo pelottavaa ::)

Tintu, alakerran vahaaminen on tekniikkalaji. Suosittelen, että menet ensin kosmetologille, jotta näet miten se tehdään. Saat sitten vähän osviittaa siitä, miten kannattaa toimia. Ihan kylmiltään ei kannata itse lähteä räveltämään.

Bikinialueen vahaaminen voi olla yllättävän kivuliasta. Kannattaa ottaa tosi pieni alue kerrallaan. Sänkeä on hyvä olla reilusti, ainakin puoli senttiä tai mielellään enemmänkin. Iholle laitetaan ensin talkkia, ja sitten levitetään kuumaa vahaa spaattelilla ihan ohut kerros. Vahan on hyvä olla aika kuumaa, mutta ei tietenkään niin kuumaa, että polttaa itsensä. Sitten äkkiä se kangaslappu tms. siihen päälle, ja kannattaa odottaa hetki. Jäähtyessään vaha tarttuu paremmin lappuun. Sitten ihon kiristystä vähän, ja nopea nykäisy karvan kasvusuunnan vastaisesti.

Varaudu sitten äkäisiin patteihin ja sisäänkasvaneisiin karvoihin. En halua pelotella, mutta vahauksesta voi tulla todella ärtynyt iho, jopa mustelmia ja verenpurkaumia.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #609 : 14.06.11 - klo:19:36 »
^ Mäkin suosittelen, että ensin kosmetologille, ja sitten vasta kokeilee itse. Myös sen takia, että toka kerta ei ole niin kivulias + karvaa on vähemmän. Mähän aikoinaan sokeroin itse kaikki paikat, mutta nyt oon käynyt kosmetologilla, ja olis kyllä kannattanut :P. Yksi vinkki, kannattaa leikata karvoja vähän lyhyemmäksi ennen ensimmäistä kertaa :D. Muuten ne voi "tukistaa" ikävästi, kun niitä vetelee.

Niin, ja tekniikkalajihan se on, mulla oli ensimmäiset kerrat ihan kamalaa epätoivoista säätämistä, mutta tavallaan oli palkitsevaa huomata, että joka kerta sujuu paremmin ja paremmin. Onnea Tintu :D

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #610 : 17.06.11 - klo:00:18 »
Kiitoksia neuvoista, mutta lompakko ei anna yhtään myöten mennä kosmetologille :-\ Täytyy nyt miettiä tuota vahaa... Karvaa on jo melkein sentti ;D

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #611 : 21.06.11 - klo:11:25 »
Multa löytyy kotoota ihan ammattilaisten käyttämää sokeria purkillinen, joten ajattelin pitkästä aikaa kokeilla sitä koska se on aikamoinen tekniikkalaji, en ole koskaan oikein täysin handlannut sitä.
No siinä sohvalla avokin vieressä töllöä katsellessa aloin sokeroimaan vasenta kättä - ja aika hienosti se meni, eka kerta kolmeen vuoteen!  :) Kaikki karvat eivät lähteneet kerralla, mutta kun sokerointi on niin hellävaraista niin pystyin sokeroimaan saman alueen vaikka 5 kertaa. Ihastuin täysin! Se ei sattunut yhtään, lisäksi iho ei punoittanut yhtään sokeroitaessa. Mun iho ärtyy tosi ärhäkkäästi tommosista käsittelyistä, mutta ei käsiä ja sääriä sokeroitaessa. Myöhemmin iho punoitti ainakin kädessä, sekä karvatupit hehkuivat punasena mutta se laski aika nopeasti kun laittoi nad'sin karvanpoistonjälkeistä body balmia. Sääristä lähti huonosti koska siellä ei ollut tarpeeksi pitkää karvaa.

Sitten kainalot ja brassi.. No ei kyllä tullut yhtään mitäään! Sokerilla sain alakerrasta vain tuosta päältä, mutta siihen se jäikin. Sokeri suli inhottavasti isoksi möykyksi ja karvat tarttuivat sikinsokin siihen. Eli tulos: sokerointi epäonnistui siitä syystä koska 1. en uskalla ottaa niin reippaasti, ja 2. mun on mahdotonta pingottaa ihoa kainaloista ja brassialueelta jotta voin sokeroida. Sitäpaitsi en nää kunnolla mihin levitän. Kokeilin nad'sin vahaa kainaloihin, mutta se vaha ei edes tarttunut karvoihin! Onkohan se mennyt pilalle kun on säilyttänyt kylppärissä...?

Täytyy kattoa jahka alakerrasta laskee turvotus ja herkkyys, niin jos yrittäis uudestaan.

Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #612 : 23.06.11 - klo:14:30 »
Mitä menetelmää täällä suositeltaisiin matkan ajan karvanpoistoon. Tiedossa pitemmät festarit, joten hygienia yms ei tosiaan huippuluokkaa. Haluaisin kuitenkin käydä uimassa jne, joten jotain pitäisi tehdä. Sheivaus vaati mulla aika paljon, ettei tule niitä punaisia näppyjä, eli pitää olla kunnon voiteet yms mitä ei ehkä huvittaisi rahdata mukaan reissuun. Itse mietin siis, että ottaisin mukaan jotain karvanpoistovaahtoa, mutta mitään kokemusta ei itellä näistä ole joten, miten teillä toiminut?
Vahaus ja epilointi tuntuu aika hankalalta, sääriin sattuu aivan mielettömästi epilointi, eli en edes uskalla kuvitella miltä tuntuu kainaloissa ja bikinirajoissa.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #613 : 23.06.11 - klo:15:10 »
^ Musta helpointa olis käydä vetämässä karvat kosmetologilla ennen matkaa, niin siellä ei matkalla ei tarvis miettiä asiaa ollenkaan. Siis jos et halua itse vahata tai epiloida, niin sokerointi ammattilaisella vois olla hyvä vaihtoehto :)

(ai miten niin mä hehkutan sokerointia joka välissä... :D)

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #614 : 23.06.11 - klo:16:03 »
Kosmetologin jälkeisellä karvanpoistokierroksella kannattaa yrittää epilointia uudelleen. Ainakin itse oon huomannut, että mitä enemmän karvoja nyhtää, sitä "löysemmässä" juuret tuntuvat olevan. Esim. ensimmäisellä kerralla, kun koitin epilointia kainaloihin, valui vedet silmistä, räät nenästä ja karvatupista pisaroi verta. :-X Homma jäi tasan siihen.

Rohkaistuin yrittämään uudelleen kosmetologin tekemän sokeroinnin jälkeen eikä se sitten enää niin kauheaa ollutkaan. Nykyään hommaan menee 20 sekuntia per kainalo eikä tunnu missään. :ts
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.