Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 167634 kertaa)

Poissa Axamit

• Tukkaguru
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #630 : 13.09.11 - klo:21:35 »
^ Mulle toi on ihan tavallista kanssa, siis nimenomaan tollanen omalaatunen verenvuoto ilman varsinaisia haavoja :P. Sheivaan niin harvoin kun pystyn, ja silloin auttaa tälläset kikat:

- Hyvät terät, tää on ehdottomasti tärkeintä. Vain Gilletellä siis, muuten verenvuoto taattu. Olen käyttänyt vain niitä miesten teriä, Venuksista en tiedä, varmaan samanlaisia.
- Kuorinta ennen sheivausta, mutta hyvä myös muulloin
- Kosteusvoiteen käyttö
- Ennen sheivausta myös lämpimällä vedellä "ihon pehmittäminen" (tai saunassa käynti). No en tiedä onko tuolla oikeasti niin paljon väliä, mutta luin ton vinkin joskus jostain, eikä se ainakaan tunnu haittaavan.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #631 : 14.09.11 - klo:07:20 »
Tää kävi sitten eilen ensimmäistä kertaa brassisokeroinnissa. Paikkana oli Hieronta&Kauneus KristaN Vantaalla. Mulla oli samalla kasvohoito varattuna, aloitettiin kuitenkin sokeroinnilla. Ihan hyvä että aloitettiin, nimittäin ensimmäinen sokerimassa ei toiminut. Kuulemma välillä tekee tuo massa sitä että ei toimi jos on liian suuri ilmankosteus ja ulkonahan satoi vettä. Liiketila on tosi pieni, joten se sisäilmakin oli sitten aika tropiikinkostea. Tekijä (Krista) kuitenkin yritti tehdä sillä ja totesi sitten että laittaa toisen massan lämpeämään ja tehtiin sillä aikaa kasvohoito. Toinen massa sitten toimi. Kipu ei ollut ihan niin tuskaa mitä olin kuvitellut, vaikka toki sattui ihan pirusti, varsinkin kun oli jo kertaalleen käsitelty sillä huonommalla sokerimassalla. Muutamia hajakarvoja jäi kun oli iho niin herkillä että sätkin viimeisten vetojen kohdalla, nypin ne kotona pinseteillä pois jahka jaksan. Iho oli todella hellänä ja vietinkin sitten loppuillan sohvalla kommandona löysät olohousut jalassa. :D Nyt alkaa olla ihan ok, olen levittänyt iholle aloeverageeliä illalla ja nyt aamulla. Krista oli todella mukava eikä tuntunut kovinkaan kiusalliselta maata lettu levällään hänen käsittelyssään ;D. Käynnistä jäi hyvä mieli ja menen varmasti uudelleen, voin suositella tuota paikkaa muillekin. :ts

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #632 : 14.09.11 - klo:08:06 »
^^ Kuorinta ja kosteutus on kunnossa, joten terät on kai se ongelma. Mä en pysty käyttämään mitään niitä, missä on se hoitava liuska siinä reunassa ja on tosi vaikea löytää sellaisia missä sitä ei ole. Jotakin kertakäyttöisiä halpiksia olen sitten ostanut, kun olivat lähikaupan ainoita liuskattomia. Mulla oli jossakin vaiheessa hirveä näppyongelma säärissä ja joku täällä mainitsi, että ne liuskat voi aiheuttaa sitä. Näpyt parantui kun vaihdoin terää, mutta tämä toinen ongelma tuli sitten tilalle.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #633 : 14.09.11 - klo:20:06 »
^
Mulle Gilleten Mach 3 on melkeenpä ainoa terämalli, jota pystyn käyttämään. Myös Gilleten halvemmat Slalom (tms nimi) halppis kertakäyttöhöylät käy. Parhain tulos tulee kun ensin tekee tuon höyryhoidon eli tukanpesut ja muut suihkujutut ensin ja sitten vasta höyläys.

Naisten versioissa on miljoona terää ja ne tuntuu ärsyttävän ihoa liikaa ja halppikset ovat sitten kai liian tylsiä tms.  Muut kuin nuo Gilleten Mach 3 tai Slalomit saavat ihon kutiamaan pirusti.  >:(

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #634 : 15.09.11 - klo:08:59 »
^ On ehkä uudistunut, mutta muuten tuota Sugaringiä on ollut vuosikausia. Mulla on sellainen vanha pakkaus, joka on kestänyt ikuisuuden (harvassa) käytössäni. Vetää hyvin karvat pois, käytän bikinirajalle pelkästään. Sattuuhan se vähän, mutta mielestäni toimii hyvin eli ei jää iholle ja vetää karvat kerralla!

Lämmitätkö koko purkin mikrossa kerralla vai miten teet?
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #635 : 20.09.11 - klo:20:42 »
Viikko mennyt ja mä olen edelleen tyytyväinen sokerointiasiakas. Jaksoin äsken nyppiä hajakarvat pois häiritsemästä. Edelleen on sileä lopputulos ja iho ei ole tykännyt yhtään huonoa, päinvastoin! En ole joka suihkun jälkeen muistanut rasvata aloeverageelillä kuten tein höylällä sheivauksen aikoina, kun ihokaan ei ole kuivunut ja hilseillyt yhtään. Ekan illan ja seuraavan päivän oli kipeät paikat, sen jälkeen punotuskin lähti. Nyt mun ei tarvitse sheivailla höylällä enää kuin kerran viikossa sääret ja kainaloista ne muutama hassu mitä siellä kasvaa, tää elämä on ihanan helppoa! :D Menen kyllä ehdottomasti jatkossakin jos vaan on rahaa (lue: mies maksaa sitten enemmän ruokia sillä viikolla koska naisen pitää päästä pinppihoitoon ;D).

Huomasin muuten että Sunrisetukkuun on tullut Vi-Vet sokerointituotteet myyntiin. Lämmitin 85e ja 1kg sokerimassaa 80e. En tiedä onko kallista vai halpaa, huomasin vaan kun yritin löytää 70 eurolla tuotteita että saisin lahjakorttini käytettyä.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #636 : 21.09.11 - klo:13:50 »
^ On ehkä uudistunut, mutta muuten tuota Sugaringiä on ollut vuosikausia. Mulla on sellainen vanha pakkaus, joka on kestänyt ikuisuuden (harvassa) käytössäni. Vetää hyvin karvat pois, käytän bikinirajalle pelkästään. Sattuuhan se vähän, mutta mielestäni toimii hyvin eli ei jää iholle ja vetää karvat kerralla!

Lämmitätkö koko purkin mikrossa kerralla vai miten teet?

Sorry, jäänyt huomaamatta tämä... Mutta siis joo, lämmitän koko purkin, eihän sitä tavaraa edes saa sieltä eroteltua. Minuutti riittää mikrossa, ehkä vähemmänkin, niin että reunat ovat ihan nestemäiset ja keskeltä vähän jähmeämpi, ei mene niin kuumaksi. Sitten vaan sillä puisella lastalla sekoitan sen ja sivelen iholle muutaman sentin pätkä kerrallaan!
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #637 : 21.09.11 - klo:13:58 »
^^ Olen ostanut itse Iherbistä tällaista: http://www.iherb.com/Moom-Classic-Hair-Remover-with-Tea-Tree-Oil-6-oz-170-g/12420?at=0

Tuo on ollut oikein toimivaa ja suht helppokäyttöistä. Tuossa aloituspaketissa tulee ne puutikut levitykseen ja kangasrieput ja on siis vähän kalliimpi kuin se normipurkki. Tuo pelkkä sokerivaha maksaa saman verran kuin aloituspaketti ja siinä on tuplasti enemmän. Minkähän hintaista se TBS:n versio on?

Tää kuulostaa ja näyttää oikein hyvältä. Sopiskohan ihan aloittelijalle, joka ei ole ennen vahojen kanssa toiminut? Kerran kokeilin vahaliuskoja mutta luovutin. Ja onko kukaan kokeillut bikinialueella, onko liian rankkaa tehdä se itse? :D
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #638 : 22.09.11 - klo:05:37 »
Kävin ennen aina sokeroimassa koko alapääni, mutta karvat ei tykänneet siitä yhtään. Aina alkoivat kasvaa sisäänpäin. Sama kävi jos nypin epilaattorilla tai käsin.
Oli pakko siirtyä takaisin sheivaukseen ja ongelma on poissa :) Joutuuhan tuota höyläilemään useammin, mutta siinähän se samalla suihkussa menee. Ei ärsyynny, eikä punoita. Sileä ja pehmoinen iho ;)

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #639 : 22.09.11 - klo:18:03 »
Kiitos Quutti! Mä yritän taas huomenna.  ::)
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Alicia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #640 : 30.09.11 - klo:17:48 »
Epilaattori on taas toiminnassa, jonka johdosta nyt sitten meinaa mennä järki "punaisten pilkkujen" kanssa. Suihkussa koitan muistaa kuoria ihoa, mutta ilmeisesti liian harvakseltaan.

RFSU Hair Helperiä kävin ostamassa putkilon testimielessä, saa nähdä toimiiko. Ei ainakaan eka levityksellä kirvellyt eikä aiheuttanut muitakaan tuntemuksia. Bikinirajaan sekä kainaloihin levitin tuotetta illalla ja aamulla kävin pesemässä kainalot, koska en uskaltanut lisätä helperin päälle deodoranttia. Ja ilman dödöä ei arvannut jäädä kun oli työpäivä. Kerran on ollut kainaloiden iho todella karrella epäsopivan dödön vuoksi, niin ei huvita riskeerata.  ;D
www.iHerb.com alennuskoodilla IDO234  10,00$ alennus uusille asiakkaille ensimmäisestä tilauksesta.

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #641 : 30.09.11 - klo:22:07 »
Mulla ainakin toimii tuo Hair Helper. Olin vähän skeptinen, mutta oon nyt reilun viikon käyttänyt sitä bikinialueen sokeroinnin jälkeen (kerran päivässä suihkun jälkeen), eikä yhtäkään sisäänkasvanutta karvaa ole ilmestynyt, karvat kasvaa oikeasti ulos eikä jää sinne ihon sisään, toisin kuin ennen. Ihanaa! Kainaloihin en ole kokeillut, kun siellä ei tuota sisäänkasvamisonglemaa ole koskaan ollut.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
!
« Vastaus #642 : 01.10.11 - klo:19:00 »
Mistäs tuota Hair Helperiä saa, marketista vai apteekista vai mistä? Olisi käyttöä tuollaiselle tuotteelle kyllä, voisi ainakin kokeilla. Alapäässä kun karvat tuppaavat kasvamaan sisään, kainaloissa ja säärissä onneksi ei.

Minulta onnistui pari päivää sitten kotitekoisella sokerimössöllä karvanpoisto kainaloista ja alapäästä ihan täydellisesti. Resepti oli sama, joka täällä on ollut myös, tosin puolikas annos vain. 2 dl sokeria, 0,25 dl vettä ja 0,25 dl sitruunamehua, keittoa miedolla lämmöllä 15 min, jolloin möhmä oli hailakan kullanruskeaa. Iskin sen kertakäyttölautaselle jäähtymään ja siitä sitten vetelin tarkoitukseen pyhitetyllä puisella voiveitsellä sekä puhtaasta vanhasta lakanasta leikatuilla suikaleilla. Halpaa lystiä! Kainalot onnistuivat tosi hyvin, alapää vaatii vielä vähän mestarointia mutta tyytyväinen olen. Aika monta kertaa sai kyllä mössöä lämmittää mikrossa prosessin aikana. En ole ikinä ennen vahannut enkä sokeroinut itseäni. Olihan se aika tahmaista puuhaa, mutta omituisella tavalla tyydyttävää.

En olisi uskonut, että karvani tosiaan lähtisivät noin näpsästi, tähän mennessä ne eivät ole antautuneet minkään muun kuin epilaattorin tai höylän edessä, ja etenkin bikinialueella molempien käytössä on ongelmansa. Ainakin tällä hetkellä sokerointi vaikuttaa olevan ratkaisu tähän ongelmaan. Ihokaan ei tykännyt ollenkaan huonoa, kun sokeri ei ottanut ihoon ollenkaan kiinni ja laitoin jälkeenpäin sinkkivoidetta.

Tämän jälkeen yritin huvikseni säärikarvojen poistoa Veetin suihkussa käytettävällä karvanpoistoaineella, jota olin tähän mennessä käyttänyt yhden kerran. Ei se toiminut tällä kertaa yhtään paremmin kuin silloinkaan. Yliajasta huolimatta karvat olivat ihan yhtä terhakat suihkun jälkeen, ja ihan yhtä tiukasti kiinni. Epiloin ne sitten pois. Taidan viskata tuolla Veetillä vesilintua, huono mikä huono.
« Viimeksi muokattu: 01.10.11 - klo:19:03 kirjoittanut Gekko »
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #643 : 02.10.11 - klo:12:11 »
^ Apteekista ainakin saa, YA:ssa sillä on hintaa 5,90.

Poissa Alicia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #644 : 02.10.11 - klo:23:41 »
Jahas, mikäli päädyn ostamaan jatkossakin Hair Helperia, niin täytyy käydä YA:n kautta. Halpa-Hallissa nimittäin putkilo kustansi 7,49€..

Nyt muutaman päivän käyttökokemuksen perusteella vaikuttaa siltä, että tuote toimii. Punaiset pilkut on selvästi vähentyneet sekä kainaloista että alakerrasta  :) . Olen lisäksi kuorinut "pesukukalla" suihkussa käydessäni. Ihon ärsytystä ei ole ainakaan vielä ilmennyt, joten lupaavalta vaikuttaa.
www.iHerb.com alennuskoodilla IDO234  10,00$ alennus uusille asiakkaille ensimmäisestä tilauksesta.