Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265380 kertaa)

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #645 : 03.10.11 - klo:10:55 »
^Epilaattorin sopivuus bikinialueelle selviää oikeastaan vain kokeilemalla. Kokeile varovasti alueen reunalle ja jos se nyppii karvat hyvin eikä tunnu liian epämiellyttävältä, se sopinee. Jos karvat ovat kovin pitkiä, niitä kannattaa lyhentää ensin leikkaamalla, liian pitkien karvojen epilointi on hankalaa ja tukistelee ikävästi. Omakohtaisesti koen yli sentin mittaisen maton jo liian pitkäksi mutta tämä lienee jossain määrin henkilökohtaista. Mutta siis, jos vehje toimii säärille hyvin, mikään ei minusta estä kokeilemasta sitä varovasti alapäähänkin. Pidä iho kireällä ja jos laitteen nopeutta pystyy säätämään, kokeile ensin hitainta vaihtoehtoa. Aloita tosiaan vaikka häpykummulta tai reiden sisäpinnalta, ei suoraan huulita.  ;)

Jonkun kerran olen alapään epiloinut, mutta koin homman sen verran ikävän tuntuiseksi että etsin muita ratkaisuja. Epilaattoreissa ja epiloijissa on kuitenkin sen verran eroja, ettei homma selviä kuin testaamalla.

// Edittiä myös. Itse en yleensä pahemmin kiinnitä huomiota siihen, mihin laitteen/tuotteen/minkävaan sanotaan sopivan, paitsi ehkä ekalla kokeilukerralla. Monet jutut kun toimivat myös asioihin joihin ei pitäisi, ja jotkut eivät toimi edes siihen mihin pitäisi. Vain kokeilemalla selviää, varovaisuutta toki noudattaen.
« Viimeksi muokattu: 03.10.11 - klo:19:05 kirjoittanut Gekko »
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.

Lazara

• Vieras
« Vastaus #646 : 06.10.11 - klo:22:15 »
Minulta löytyy Remingtonin epilaattori, jota olen säännöllisen epäsäännöllisesti käyttänyt jalkoihin. Ajatus siitä että päästäisin sen hirmun lähelle jalkoväliä hirvittää liikaa. Ajattelin kuitenkin, että voisin ehkä kokeilla tuota kotisokerointia alakertaan ja kainaloihin. Perus sänki kun tuntuu hirmuisen ikävältä, varsinkin intiimialueella.. Yleensä on ollut höylä käytössä, mutta sen käyttö on pitemmän päälle rasittavaa puuhaa jos haluaa paikat pitää siistinä. Sänki kun tosiaan imestyy ihan päivän sisällä. :(

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #647 : 07.10.11 - klo:14:56 »
^Minä voin ainakin suositella tuota kotisokerointia. Minulla ei ollut minkäänlaista kokemusta aiheesta mutta järkeilin, ettei sillä voi mitenkään kovin pahaa vahinkoa saada aikaan, kunhan vain siitä pitää huolen ettei sokerimössö ole liian kuumaa, jolloin tietysti tulee kipeää. Muita riskejä en sitten omalla kohdallani ainakaan keksinyt. Möhmä huuhtautuu lämpimällä/kuumahkolla vedellä täysin, joten se ei voi takertua ihoon kuten jotkut vahat kuulemma voivat tehdä, ja minulla se ei ihoon tarttunut muutenkaan, vaikken suojannut ihoa öljyllä tai millään ensin. Sitä uskalsi lätkiä ihan miten lähelle kriittisiä paikkoja tahansa. Hankalinta on pitää iho kireänä siinä vaiheessa kun nykäisee kangaslapun pois. Ja jos ottaa huomaamattaan liian ison alueen kerralla ja tekee kipeää, niin ei muuta kuin sillä lämpimällä vedellä huljuttelua vain, niin kyllä se lappu irtoaa. Muutenkin kannattaa välillä huuhdella, jos jäljellä oleviin karvoihin kertyy mömmöä kovasti. Itse jouduin aloittelijana vetämään samasta paikasta välillä useammankin kerran ja se toimii paljon paremmin, kun ei ole sitä vanhempaa ja jäähtyneempää sokeria karvoissa kiinni.

Tosiaan viikko sitten sokeroin ja vieläkin on sileää. Tykkään.  <3

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #648 : 07.10.11 - klo:16:21 »
Ihan yleisestä mielenkiinnosta: sheivaatteko/epiloitteko myös reisistä karvat?

Minä joudun sen tekemään, koska osa reidessä kasvavista karvoista on jopa kolmen cm:n pituisia, onneksi eivät kuitenkaan niin tummia ja paksuja kuin pohkeissa. Eriityisesti takareisissä on pitkää ja paksuhkoa karvaa. Olen ihan mies, mulla kasvaa tummaa karvaa navan alupuolellakin ja rinnoissa. Onneksi ei montaa kappaletta, mutta kun ne lisääntyy näköjään ajan kanssa... Niin ja samalla nuo intiimialueen karvat alkavat pikkuhiljaa levitä tuonne reisiin... Huoh. Olen joskus miettinyt että onkohan minussa joku vika.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #649 : 07.10.11 - klo:16:35 »
Sussa ei ole mitään vikaa, intiimialueen karvojen kasvaminen myös reisiin on täysin normaalia ja kuuluu elämään. Epänormaalia karvoitusta on se, jos rinnassa on oikeasti paljon karvaa, mutta pari nypittävää karvaa eivät kyllä vielä sitä tee.  :) Mun mielestä on mielenkiintoista miten niin luonnollinen asia ku karvoitus on nykyään niin suuren hysterian paikka, kun karvoja ei saisi olla yhtään kaulan alapuolella: pitäisi olla kuin esipuberteetti-ikäinen.

Näitä asioita tietysti mietin aina kun itse poistan karvoja... Sokeroinnilla yleensä poistan kaiken, jälkeenjääneet julmasti epiloin. Alapäästä karvat lähtee silloin kun jaksan, ei toi mies oikeastaan välitä enkä minäkään. :D

Therapia Fennicasta häpykarvoituksen kehittyminen murrosiässä:

Lainaus
Häpykarvoitus

P1 Lapsen: häpykarvoitus ei poikkea vatsan karvoituksesta.

P2 Pitkiä, vähän pigmentoituneita, untuvaisia, suoria, tai hieman kihartuvia karvoja niukasti häpyhuulissa tai peniksen tyvessä.

P3 Huomattavasti tummempi, karkeampi ja kiharampi karvoitus, joka leviää niukasti häpyliitoksen päälle.

P4 Aikuistyyppinen karvoitus, yläraja vaakasuora, ei leviä navan suuntaan mutta kylläkin reisien sisäsivuille.

P5 Karvoitus leviää myös navan suuntaan.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #650 : 07.10.11 - klo:16:49 »
^ En minä ihan tosissani ajattele että minussa oikeasti olisi mitään kummempaa vikaa, mutta onhan tää nyt aika ikävää kun on viikset, rintakarvat, navanaluskarvat yms... Vielä viitisen vuotta sitten rinnoissa oli yksi karva, nyt ainakin 15. Navanaluskarvoitus on kohta yhtä tuuhea kuin miehelläni, eli montakymmentä mustaa paksua karvaa, joista useimmat kasvaa ainakin kahden cm:n pituisiksi. Ja ne tosiaankin lisääntyy vuodesta toiseen. Naamassa kasvaa jo ainakin viisi mustaa partakarvaa, semmoisia paksuja kuin joillain mummoilla. Itse sentään näen nyppiä ne pois.

Tiedän kyllä että tämä on vielä normaalin rajoissa, mutta on se nyt aika friikkiä että mulla on tuuheampi rintakarvoitus kuin mun miehellä. Sillä on vain kaksi.  ::)
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #651 : 07.10.11 - klo:16:50 »
Se kertoo testosteronin liiallisesta määrästä (tai herkkydestä testosteronille) jos karvaa kasvaa rintojen välissä, tai häpykarvoitus kasvaa reilusti napaan kiinni. Hajakarvoja ei varmaan lasketa.
Miäkin olen apinan sukua, sillä hormonitesti osoitti, ettei sillä saralla ole mitään suurta häikkää. Kiitos kuuluu siis äidille ;D
Ja ajelen siis reisistäkin karvat kesäisin, talvella ei jaksa välittää.

Sulla voi kleio olla PCOS.

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #652 : 07.10.11 - klo:17:00 »
Kleio, et ole ainut. Mullakin karvaa nimittäin kasvaa navan alla, reisissä ja rintojen välissä. Nuo kaksi jälkimmäistä ovat kyllä semmoisia, ettei tummaa karvoitusta huomaa jos ei erikseen osaa katsoa, mutta tuossa navan ja alapään välisellä alueella karvoitusta on ihan mukavasti. Lisäksi olen alkanut huomata enenevissä määrin leuan alla kasvavia tummia karvoja, jotka sitten nypin pois. "Viikset" minulla on kasvanut jo aika pitkään.

Nyt kyllä alan vähän huolestua :D Oln aina vain ajatellut, että tämä on ihan normaalia tummatukkaisille. Ärsyttää, kun olen perinyt isältäni mm. karvaisuuden ja isot jalat, kun taas äitini ei edes tarvitse ajella sääriä ::)

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #653 : 07.10.11 - klo:17:08 »
Ei minulla tuota PCOSia kyllä ole, nuo kaikki muut oireet on ihan vieraita mulle. Sen lapsettomuuden kyllä ottaisin.

Olen perinyt tämän sekä isän että äidin suvuilta. Paksut tummat kulmakarvat, kaikilla miehillä on älypaksu täysparta (tai ainakin mahdollisuus kasvattaa sellainen), kaikilla on paksut, tuuheat hiukset ja naisilla kasvaa karvaa joka paikassa. Katsokaa vain Pentti Saarikosken kuvaa, siinä näkyy meidän suvun useimmat piirteet ainakin karvoituksen suhteen. (oikeastikin, mies on ukin serkku).

Mutta kyllä mun hormoneissa jokin vika/poikkeama on, se on selvää. Ei mitään vakavaa, kunhan vaan kaikki hormonaaliset ehkäisyjutut pistävät mut aivan sekaisin. Asiasta mitään tietämättä voisin kuvitella että minulla on jotain naishormonia vähäsen liian vähän, äänikin on kantava ja matalahko.

Vähän vaan äsken ärsytti kun jalkojen epiloimiseen meni 40 minuuttia, karvaa vaan oli niin paljon.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #654 : 07.10.11 - klo:17:47 »
Jotenkin lohdullista, etten ole ainoa, joka välillä tuntee olevansa kuin jokin hemmetin turkiseläin. ::) Reidet nyt on yksi ainoita paikkoja, joista karvoja EI tarvitse poistaa, koska ne ovat todella hentoja ja vaaleita. Sen sijaan säärien ja kainaloiden karvat ovat järkkyjä ja nännipihan laidalta saa välillä nykiä paksun mustan karvan kanssa. Kaikkein eniten inhoan alapääni karvoja, niitä on laajalla ja paljon ja ne kasvavat ihan miten pitkiksi tahansa ellei niitä tapa, ja muistuttavat äärimmäisen kiharaa rautalankaa, älyttömän paksuja ja karkeita siis. Kiitti äiti. Uimahallissa tulee aina todettua ettei kellään ole näin hirveää mattoa. No, jospa sokeri olisi pelastukseni.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #655 : 13.10.11 - klo:20:12 »
Täälläkin yks turkiseläin :P Karvoja kasvaa rintojen välissä, reisissä, "viikset"kin löytyy, säärissä ihan mustia karvoja ja tuntuu, että käsikarvatkin ovat tummuneet ajan myötä, vaikka aina ovat tummat olleetkin. Alapään karvoitus on myös Gekkon tarvoin pitkää ja kasvaisi varmaan mielin määrin jos ei jaksa hoitaa... Ahdistava vaiva, tuntuu minustakin että olen ainoa nainen jolla on melkeimpä miehen karvoitus :P
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #656 : 14.10.11 - klo:08:19 »
^^ Olen ostanut itse Iherbistä tällaista: http://www.iherb.com/Moom-Classic-Hair-Remover-with-Tea-Tree-Oil-6-oz-170-g/12420?at=0

Tuo on ollut oikein toimivaa ja suht helppokäyttöistä. Tuossa aloituspaketissa tulee ne puutikut levitykseen ja kangasrieput ja on siis vähän kalliimpi kuin se normipurkki. Tuo pelkkä sokerivaha maksaa saman verran kuin aloituspaketti ja siinä on tuplasti enemmän. Minkähän hintaista se TBS:n versio on?

Tää kuulostaa ja näyttää oikein hyvältä. Sopiskohan ihan aloittelijalle, joka ei ole ennen vahojen kanssa toiminut? Kerran kokeilin vahaliuskoja mutta luovutin. Ja onko kukaan kokeillut bikinialueella, onko liian rankkaa tehdä se itse? :D
Muakin alkoi kiinnostaa tämä. Olen nyt kaksi kertaa käynyt brassisokeroinnissa ja pohdin voisikohan sen tehdä itse. ;D Voiko tuota massaa käyttää ilman kangasriepuja, samalla tavalla kuin kosmetologi tekee sokeroinnin? Vai kannattaako mun suosiolla kokeilla tehdä itse se massa? Vaikka saankin jatkossa hieman alennusta sokeroinnista vähäisten karvojeni takia (eilen meni koko hommaan lätinöineen 15min) niin aika kallista hupia se joka tapauksessa on.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #657 : 14.10.11 - klo:10:18 »
^ Olen käyttänyt tuota Moom vahaa jalkoihin ja biksualueelle. En ole koskaan käynyt sokeroinnissa eli en osaa verrata siihen, mutta en usko, että tuota voisi mitenkään käyttää ilman niita kankaita. Käytin tuosta ehkä puolisen purkkia, mutta sitten luovutin, koska olen sen verran rähmäkäpälä, että tuli vaan kauheeta sotkua. Näppärämmillä varmaan toimii hyvin.
1bMii, vaalennettu.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #658 : 14.10.11 - klo:10:25 »
Okei eli tuo on ihan vahaa eikä sokerointimassaa.. Damn, taitaa sitten jäädä hankkimatta.

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #659 : 16.10.11 - klo:15:51 »
Mä oon nyt muutaman kerran kokeillut tota Moom-vahaa ja oon ihan onneton sen kanssa. Kainaloista karvat lähti ihan ok, jäi hajakarvoja jotka pitäis nyppiä (en oo vieläkään saanut aikaiseksi..), jaloista lähti sen verran huonosti että ihan turhaa alkaa vahaamaan ja bikinialue.. Aluksi kokeilin vedellä karvoja pois väärään suuntaan, sitten kun älysin oikeaan suuntaan niin sattui kyllä ihan vietävästi. Luovutin sit siihen, en tiedä onko musta ite tekemään sitä, helpompaa olisi jos joku tekisi ton kidutuksen mun puolesta. :D Voisi kokeilla joku päivä uudestaan ihan pieni osio kerrallaan.

Epilaattori houkuttaisi niin kovasti, mutta en tiedä kestänkö sitä kipua. Kaikki kuitenkin sanoo että se kipu ei oo niin paha, kun siihen totuttelee. Onko nykyään epilaattorit kauhean kovaäänisiä? Mulla oli mummolta saama ikivanha epilaattori/karvojenajukone ja se piti kamalan kovaa ääntä. Ihan kuin ruohonleikkurilla olisi karvoja ajellut ja se kova ääni ei houkutellut nyppimään niitä karvoja yhtään enempää. :D
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.