Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265065 kertaa)

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #660 : 18.10.11 - klo:07:50 »
Miekin kaipailen sokerointimassaa kun sokerivahalla olen aikani pelleillyt. Onkohan tämä mahdollisesti sellaista ? http://www.sokerointikotona.fi/?ad=sokerointi&gclid=CObd_Mez8asCFcVN3godW3zHzg

Edit. v Joo, olinkin juuri tulossa korjaamaan, että onhan tuo  :D 15 e maksaa näköjään purkki nettikaupassa, mutta tuota pitäisi löytyä myös tämän paikkakunnan luontaistuotekaupasta. Saattaapa olla, että käyn tuollaisen pönikän hakemassa!
« Viimeksi muokattu: 18.10.11 - klo:07:55 kirjoittanut Mustakuu »

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #661 : 18.10.11 - klo:07:52 »
^ Mun käsittääkseni on. Kerro sitten jos tilaat että millaista on. :D

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #662 : 25.10.11 - klo:14:17 »
En ole ikinä ennen vahaillut, mutta tilasin tuota Moommia. Olen yleensä epiloinut, mutta jotenkin tuntuu, että siinä usein katkeaa aika paljon karvoja. Nyt olen 2 kertaa kokeillut tuota uutta ihanuutta ja tykästynyt kovin. Toki homma on sottaista ja en ymmärrä miten ainetta saa levitettyä, jos sitä ei yhtään lämmitä, mutta karvat sillä lähtee näppärästi. Mielestäni paljon kivuttomammin kuin epiloiden. Aikaahan siihen menee, kun apinoiden sukua olen. Katsotaan nyt kuinka suhteemme etenee.

Lisäksi on jotenkin koukuttavaa nähdä kuinka paljon karvoja kankaaseen jää kiinni.  ;D
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #663 : 27.10.11 - klo:08:48 »
Ostin tuota Mustakuun mainitsemaa Easy Sweet -sokerointivahaa. Sitä piti lämmittää kuumassa vesihauteessa 15 min, mutta ei se kyllä siinä ajassa pehmennyt. Piti pitää melkein puoli tuntia. Vaha kuitenkin toimi tosi hyvin eikä karvojenpoisto sattunut yhtään. Sain hirveää tyydytystä kun näin miten vahaan jäi kaikki karvat kiinni.  ;D Jossain vaiheessa (aika pian) vaha kuitenkin alkoi sulamaan käsissä ihon lämmön takia ja siitä tuli tahmeaa ja käyttökelvotonta. Se jäi ihan kokonaan kiinni ihoon eikä sitä voinut repäistä irti, sillä vahaköntti ei pysynyt kasassa vaan katkesi repäistessä. Ohjeessahan lukee, että vahaköntti riittää koko vartalon sokerointiin, mutta jouduin ottamaan ainakin kolme uutta vahakönttiä. Vähän monimutkaista kun aina piti sulattaa uusi köntti ja venytellä se, mutta silti voin kyllä suositella tuota vahaa vaikka käyttö olikin tahmaavaa. Ehkäpä käytössä harjaantuu ja vaha ei pehmene iholla niin helposti? Eikä sitä vahaa mielestäni kuitenkaan hirveästi kulunut, vaikka uusia könttejä joutuikin ottamaan.

Repäisy ei siis sattunut yhtään, jos siis vain muistaa vetää ihon myötäisesti eikä nostaa yhtään ylöspäin. Kainaloiden kohdalla tuli vähän ongelmia kun oli vaikea pitää kättä ylhäällä ja samalla yrittää yhdellä kädellä venyttää ihoa ja vetää vaha ihonmyötäisesti. Kainaloissa siis tuntui vähän ilkeältä, mutta kyllä ne karvat sieltäkin ihme kyllä lähti. Voisin jopa sanoa, että vähemmän se kuitenkin sattui kuin kainaloita epiloidessa.

Bikinirajalle olisi tarkoitus jossain vaiheessa kokeilla, mutta en viitsinyt koko kehoa yhdellä kertaa operoida. Vedin sääret, kainalot ja käsivarret.

Hintaa oli 15e kun ostin luontaistuotekaupasta (Forssassa).

Mutta pitää vielä sanoa, että tuollainen vaha johon ei tarvitse kangaslappua, on kyllä ihanan helppoa verratuna niihin joissa vaha pitää levittää iholle ja repiä kangaslapulla. Tuon Easy Sweetin kun voi laittaa vaikka kymmenen kertaa samaan kohtaan iholle jos huvittaa, eikä aikaa kulu niin kauaa kuin jos käyttäisi kangaslappuja. Ihokaan ei juurikaan ärtyynny.

Suosittelen siis ainakin kokeilemaan, ei siinä kamalasti köyhdy jos ei tykkäisikään.

EDIT: Niin ja kainalot kannattaa tosiaan talkita (käytin jauhoja  ;D) sillä vaha ei jää kainaloihin muuten kiinni. Tämähän lukee siis ohjeessakin.  :)
« Viimeksi muokattu: 27.10.11 - klo:08:51 kirjoittanut almiros »
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #664 : 08.11.11 - klo:07:57 »
Mä olin laiska ja en jaksanut lähteä erikseen etsimään kaupoista joten laitoin tilaukseen tuota Easy Sweetia herkälle iholle. Aion vedellä sillä brassin, raportoin sitten myöhemmin miten mun kävi. ;D Toivotaan että tulisi nopeasti, mulla olisi perjantaina aikaa hennauksen yhteydessä yrittää tuheltaa.

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #665 : 08.11.11 - klo:21:06 »
Onko kenelläkään tuoreita kokemuksia karvojen poistosta valoimpulssilla tai muilla pysyvämmän tuloksen antavilla menetelmillä? Mä ostin citydealista 500 euron lahjakortin Asema40:n IPL-valoimpulssikarvanpoistoon. En ole vielä edes varannut aikaa, mutta ajattelin poistattaa kainalokarvoja. Tuo lahjakortti riittää neljään käsittelyyn, ja siinä pitäisi jo jotain tulosta syntyä jos on syntyäkseen. Ja jos tuo käsittely tosiaan toimii, niin kainaloiden jälkeen vuorossa ovat sääret ja bikiniraja. Raportoin sitten tänne miten kävi. :)

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #666 : 08.11.11 - klo:23:05 »
Mä olen käynyt valoimpulssihoidoissa (nimenomaan kainalokarvojen poistoa varten) nyt yhteensä neljä kertaa. Ensimmäisen kolmen kerran sarjan otin puolitoista vuotta sitten, ja kertojen välissä oli aina 1,5 - 2 kk. Jo sillä kolmen kerran hoitosarjalla saatiin paljon karvoja tuhottua. Olen tainnut täällä jossain ketjussa joskus avautuakin, että mullahan oli suhteellisen tuuhea kainalokarvasto ja valoimpulssihoidolle otollinen tilanne (tummaa karvaa, vaalea iho).

Tuo kolme kertaa jätti kyllä vielä karvoja ehkä noin kolmanneksen alkutilanteesta, mutta nyt olen taas ottamassa kolmen kerran hoitosarjaa uudestaan. Ensimmäinen kerta siitä on takana, ja nyt huomaa taas karvaston vähentyneen huomattavasti. Mä siedän suhteellisen paljon kipua, joten implussien teho on voinut olla melko suuri, mutta toisaalta mulla on herkkä iho, enkä halua polttaa sitä, joten en anna pistää volyymeja ihan kaakkoon.  :D Mutta siis oman kokemukseni perusteella voin suositella hoitoa, jos kukkaro sen kestää. Itsekin pidin taukoa lähinnä sen takia, etten raaskinut laittaa niin paljon rahaa tuohon kertaheitolla. Karvojen selkeän vähenemisen myötä olen mm. huomannut, ettei mun hiki enää haise ollenkaan niin pahalle kuin aiemmin, kun se ei pääse karvoissa muhimaan. Kasvavien karvojen laatu on myös aiempaa paljon vaaleampi ja huomaamattomampi, ja sheivaamatta kestää olla pitkiäkin aikoja.

Tunnetila-blogin Niina taisi joskus kirjoittaa omista kokemuksistaan valoimplussihoidosta. Hän oli muistaakseni ottanut hoitoa juuri kainaloihin. Lopputulos oli hyvä, mutta joidenkin vuosien kuluttua hänelle alkoi taas kasvaa kainaloihin karvoja entiseen malliin. Eli lopullista tulosta siitä ei tullut.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #667 : 09.11.11 - klo:00:44 »
^Kiva kuulla, että sulla on toiminut! Mullakin on tummat karvat ja vaalea iho, joten toivottavasti toimii mullakin. Ja toivottavasti Citydealissa on jatkossakin valoimpulssitarjouksia, koska en mäkään ehkä ihan normaalihinnalla raaskisi karvojani poistattaa. :-\

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #668 : 12.11.11 - klo:12:17 »
Noniin... Oli heti pakko tulla raportoimaan mun ekasta kerrasta Easy Sweetin kanssa. ;D Ostin siis sen herkän ihon hunajasokerin. Ensimmäiset pari kökkärettä meni hukkaan, koska vaan pyörittelin niitä käsissä enkä tajunnut yhtään että miksi tää ei nyt toimi. Ei muuta kuin massa uudelleen lämpeämään (mulla kyllä riitti se 15min mainiosti, kun laitoin kannen sen kattilan päälle minne olin kaatanut kiehautetun veden) ja youtubesta infovideota koluamaan. Tajusin sitten että sitä pitää venytellä sormilla, johan sujui paremmin. Aloitin kevyesti testaamalla massan toimivuutta käsikarvoihin (joita mulla ei juurikaan ole) ja säärikarvoihin (nekin on niin hennot ja lyhyt sänki ettei siitä ole mitään mitä irrota) ja siitä sitten reteästi suoraan brasilialaisen kimppuun. :ts Ei sattunut yhtään niin paljoa kuin kosmetologin tekemänä, tosin mä olen jo kaksi kertaa käynyt kosmetologilla ja karvat lähtee paljon helpommin kuin esim. ekalla kerralla. Sain melkein kokonaan tehtyä, kun massa alkoi olla liian lämmintä, lötköä ja tahmeaa. Yritin pelastaa sitä sekoittamalla pikkaisen kovempaa tekemätöntä massaa, toimi just ja just sen pari minuuttia että sain viimeisetkin pahimmat karvat pois. Olisin toki näissä asioissa perfektionistina halunnut käydä koko alueen vielä uudelleen läpi että saisin hajakarvatkin pois, mutta sokeri ei ollut mun kanssa enää samaa mieltä. ::) Olen kuitenkin ihan pirun tyytyväinen lopputulokseen, nypin ne viimeiset sitten pinseteillä pois jossain välissä. Säästin juuri roimasti rahaa ja jatkossakin aion tehdä homman itse. ;) Suoritin homman kylppärin lattialla suihkun alla, pyyhe lattialle ja haarat levälleen siihen istumaan. Mä olen melkoisen notkea (fysioterapeutti sanoi mua kuminauhaksi) joten näin koko ajan mitä tein, paitsi peppua kohden piti ottaa peili avuksi että näki mistä vielä uupuu. Kivaa hommaa ja sai kyllä kivan tyydytyksen kun näki miten karvat jäi sokeriin kiinni. :3

Ainiin, koko hommaan meni sokerin kaapimisesta vikaan nykäisyyn reilu puoli tuntia.

Ja mikä parasta, tonhan voi tehdä 2-3 viikon välein kun kosmetologilla ei raaskisi käydä edes neljän viikon välein vaikka sainkin halvemmalla kun siltä hommaan menee vartti...
« Viimeksi muokattu: 12.11.11 - klo:12:22 kirjoittanut Mena »

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #669 : 13.11.11 - klo:00:44 »
Olisikohan tuommoinen mistään kotoisin:
http://www.citydeal.fi/deals/koko-suomi/kansantukku/1555328?nlp=&CID=FI_CRM_1_0_0_317&a=1662

Jos joku on sattunut testaamaan, niin olisi kiva kuulla kokemuksia!

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #670 : 29.11.11 - klo:05:39 »
Kuinka hellävaraista sokerointi on mielestänne verrattuna höyläämiseen?

Mulla ärtyy iho höyläämisestä etenkin talvisin ja sitten raavin sääret ihan kamalaan kuntoon. Bikinirajassa taas saan melkoisia ihonalaisia karvatupentulehduksia aikaiseksi. Mietin, että voisin käydä aluksi kosmetologilla kokeilemassa sokerointia ja sitten jossain vaiheessa siirtyä harjoittelemaan samaa kotioloissa.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #671 : 29.11.11 - klo:07:05 »
Mä höyläsin alakerran pitkästä aikaa ja onpas ärtynyt iho vaikka olen tunnollisesti laittanut aloeveraa. Mulla myös kuivuu iho reippaasti höyläämisestä ja kyllä toi sokerointi on ollut hellävaraisempaa, eikä ole tullut kuin muutama hassu karvatupentulehdus. Pohdin pitäisikö mun sokeroida myös sääret, mutta en jaksaisi kasvatella kuukautta kutisevaa sänkeä ennen kuin se on tarpeeksi pitkä sokeroitavaksi.

chai

• Vieras
« Vastaus #672 : 29.11.11 - klo:12:55 »
Voi kun mun tekisi mieli mennä kosmetologille sokeroimaan bikinirajat, mutta en kehtaa. Ihan typeräähän se on, työkseen ne kosmetologit sitä tekevät, mutta silti. Sokerointi sinänsä ei hirvitä, käyn säännöllisesti sokeroimassa kulmat ja kainaloita sokeroin silloin tällöin itse.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #673 : 29.11.11 - klo:20:16 »
Kuinka hellävaraista sokerointi on mielestänne verrattuna höyläämiseen?
Bikinirajassa taas saan melkoisia ihonalaisia karvatupentulehduksia aikaiseksi.

Mulla tulee höyläämällä todella paljon karvatupentulehduksia ja sama juttu sokeroinnin kanssa. Joillainhan taas kumpikaan ei aiheuta noita, joten lienee todella yksilöllistä. Olen kyllä kuullut joiltain, että heillä tulee sokeroimalla vähemmän.

Itselläni iho on bikinirajalla todella siisti ja ei mitenkään kärsinyt sokeroinnin jälkeen (paitsi se kosketusherkkyys heti toimenpiteen jälkeen, joka rauhottuu seuraavaksi päiväksi) niin kauan kunnes karvat taas alkavat kasvaa ihon pintaa kohti ja jäävät jumiin ihon alle. Tässä ei mulla auta kuorinnat eivätkä mitään tuotteet. Kaikkea olen melkein kokeillut.

Suosittelen kokeilemaan sokerointia ensin vaikka sääriin, koska niihin se on mielestäni todella hellävarainen menetelmä.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #674 : 29.11.11 - klo:20:39 »
Kävin eilen ekaa kertaa elämässäni brassisokeroinnissa. Samalla sokerotiin kainalot ja vahattiin sääret. Olen aiemmin poistanut vahalla ja epilaattorilla karvoja aika paljon, bikinialueelta lähinnä häpykummulta. Eli ne karvat joita ekaa kertaa poistettiin alakerrasta juurineen irtosi aika suuren tuskan siivittämänä.. Jännitin tuskissani niin kovasti että mun toinen pakara on nyt lihaskrampissa :D Mutta kyllä on sileetä! Sääriin taasen jäi sellanen millin sänki ja kainaloihinkin muutamia yksittäisiä karvoja, kiva ite viimeistellä kotona epilaattorilla.. Että tekijä ei sit ollut se maailman huolellisin. Ostin ton Citydealin kautta, kyllä ärsyttäis jos normihinnan olis maksanut ja ei olis satatyytyväinen.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com