Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265050 kertaa)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #690 : 04.03.12 - klo:08:55 »
Mä vihaan ihokarvojen ajelua ja poistamista enemmän kuin mitään muuta varmaan koko maailmassa. Nykyisin olenkin ottanut (pitkälti poliittisena kannanottona) ajelemattoman linjan. Totesin nimittäin viime kesänä, että kun säärikarvojen antaa olla ihan rauhassa, niistä tulee aika näkymättömät. Se on se sänki joka tuntuu ja näyttää mustalta. Kainaloita ajelen kesällä vähän ahkerammin, alakerran annan vaan olla, koska sitä tuskaa en aio enää kärsiä. :D

Ajelin sääret (höylällä ja halpispartavaahdolla) pitkästä aikaa, koska pohkeeseen tehtiin tatuointi ja samalla vaivalla vetelin sit molemmat sääret. Tämä on ihan hirveää. Sänki on jäykkää, kivikovaa ja tuntuu aivan hirveältä. Paljon, paljon pahemmalta kuin ihan vaan karvaiset jalat. Iho tuntuu ihan hyperkuivalta sängen kanssa, vaikka eilen vetelin reilulla kädellä Bepanthenia molempiin sääriin. Punaisilta pilkuilta ja ärtymiseltä säästyn runsaalla vaahdon käytöllä, mutta kainaloiden iho kyllä muuttuu inhottavaksi aina ajellessa.

Ajattelin kokeilla tuota sokeritahnan tekemistä kotikonstein, koska kainaloiden kaljuuntaminen on ajoittain ihan pop. Lämminvahausta olen kokeillut, mutta se oli aika kivuliasta ja sänki oli ihan yhtä kamala kokemus kuin höylälläkin. Sen laatuun ei varmaan vaan voi vaikuttaa? Pitänee keitellä tuota kotikutoista vahaa, kun kerta kerralta ja vuosi vuodelta käy selvemmäksi, että höylääminen ei vaan sovi iholleni.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #691 : 24.03.12 - klo:17:15 »
Mies osti uuden tärinähöylänvarren ja mä sain sen vanhan tärisevän mallin. Kokeilin sitä tänään ekaa kertaa, ja voi jumpe että tulee sileää. :l Paljon parempi kuin kertakäyttöhöylät mitä mä olen aina aiemmin käytellyt. Teräthän tohon maksaa pirusti (olikohan se 4kpl/20e) mutta mun käytössä terät kuulemma kestää ikuisuuden.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #692 : 08.04.12 - klo:17:43 »
Tällaista yritettiin tehdä: http://www.wonderhowto.com/how-to-make-halaweh-natural-hair-remover-275703/

Ei vaan onnistu millään. Vaikka kuinka lyhentää aikaa ja laittaa enemmän vettä, niin aina se kovettuu, eikä siihen tartu mitään. Siis miten tuota tehdään?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #693 : 08.04.12 - klo:18:37 »
^ Olen yrittänyt (huonolla menestyksellä) muutamaan kertaan itse noita keitellä, mutta helpommalla pääsee kun ostaa Easy Sweet nimistä vahaa. http://www.sokerointikotona.fi/

Toimii samalla tavalla kuin tuon linkkaamasi videon vaha. Easy Sweetistä olenkin aikaisemmin tässä ketjussa kirjoitellut kokemuksia. Useamman käyttökerran jälkeen vahaus on käynyt aina vaan helpommaksi, mutta välillä tuntuu että vaha käyttäytyy milloin mitenkin, oman mielensä mukaan.  :D
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #694 : 09.04.12 - klo:09:32 »
Iteki oon yrittäny noita kotitekosia vahoja valmistella mutta ei siitä tuu OIKEESTI mitään :D Iho palaa, sokerisiimoja on kaikkialla ja hermot menee... Nyt oonkin sitten opetellut käyttämään epilaattoria, ihan tyytyväinen oon ollut vaikka katkookin joitain karvoja eikä tartu lyhyimpiin. Ja rikkoo vähän ihoa.

Oon käyttäny RFSU:n Nice n Cool Intim after Shavea niin siellä alhaalla kuin kaunaloissakin, mutta ei tunnu kyllä pahemmin auttavan... Heti epiloinnin jälkeen kirvelee ja seuraavana aamuna on normaalin tapaan hieman niitä punaisia pisteitä. Onhan tää saattanu auttaa niiden vähentämisessä mutta tiedä sitten. Voisi seuraavaksi koittaa jotain toista vastaavaa mutta kaadettuani koko Itiksen ylösalaisin oli tuo ainoa minkä löysin...
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #695 : 09.04.12 - klo:18:35 »
Mäkin oon koittanut sokerilla läträämistä kotona, mutta eihän siitä mitään tullut  ::) No hyvä puoli, oli että sotkut oli helppo pestä pois  ;D

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #696 : 10.04.12 - klo:14:40 »
Tällaista yritettiin tehdä: http://www.wonderhowto.com/how-to-make-halaweh-natural-hair-remover-275703/

Ei vaan onnistu millään. Vaikka kuinka lyhentää aikaa ja laittaa enemmän vettä, niin aina se kovettuu, eikä siihen tartu mitään. Siis miten tuota tehdään?

Palomuuri tai jokin blokkaa linkin, mutta ilmeisesti tarkoituksena olisi saada aikaan jotain Easy Sweetin tapasta? Mä käytän omaan mössööni Homemade Mamas -blogissa aikoinaan ollutta ohjetta (http://www.homemademamas.net/2010/09/wax-on-wax-off-homemade-hair-removal_26.html).

Keitettävän mössön lämpötila on todella tärkeä, jotta lopputulos toimiva. Sokerilämpömittaria ilman homma on mun kokemusten mukaan aika sattumanvaraista touhua.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #697 : 10.04.12 - klo:17:11 »
^ Samantyylinen ohje, mutta siinä ei mainittu lämpötiloja ollenkaan. Pitää joskus kokeilla uudestaan jos saan jostakin tollaisen lämpömittarin.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #698 : 10.04.12 - klo:21:36 »
Raportoinpa tänne valoimpulssikokemuksistani. Olen nyt käynyt neljä kertaa poistattamassa kainalokarvoitustani IPL-valoimpulssihoidolla, ja täytyy sanoa, että olen vähän pettynyt. Karvoitus on ehkä hieman harventunut, mutta ei merkittävästi. Luulin, että neljällä kerralla tulisi jo ihan näkyviä tuloksia. :( Aion kuitenkin käydä vielä pari kertaa yhdessä toisessa paikassa samanlaisessa käsittelyssä, ja jos sittenkään ei tule kunnon tuloksia, niin luovutan.

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #699 : 11.04.12 - klo:13:26 »
Mä oon ehdottomasti perinteinen sheivaaja. Helppoa, nopeeta ja jälki miellyttää. Epilaattori on kauhistus, ei mulle kiitos.

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #700 : 19.04.12 - klo:22:57 »
^^ Oletko kokeillut aspiriinin myös?
Kokeilin sitten randomilla Treo-poretabletteja (näitä löytyy aina päänsärkyyn) niin, että pistin jonkun puoli tabua desiin vettä ja tällä huuhtelin ihoa. Olin ihan :o kun niitä sisäänkasvavia karvoja ei näkynytkään nyt parina viimeisenä kertana.

En ole tuota kokeillut, mutta kylläkin salisyylihappoa sisältäviä tuotteita eli periaatteessa sama. Kiitti kuitenkin vinkistä, aion kokeilla vielä tuotakin. Oletko tehnyt tuon huuhtelun ihan siinä karvanpoiston jälkeen vai myös seuraavina päivinä? Mullahan on iho reilut pari viikkoa sokeroinnin jälkeen tosi siisti, mutta sitten kun karvat ovat kasvamassa niin kasvavatkin sisään eli mun pitäsi kai tehdä tuota huuhtelua jatkuvasti tai ainakin aloittaa vähän ennen kuin karvat rupeavat kasvamaan pintaa kohti. Muita aineita olen käyttänyt päivittäin karvanpoistosta aina karvankasvuun asti, mutta ilman apua.

Onko tämä salisyylihappo joku kaikkien tietämä ja kokeilema konsti noihin sisäänpäinkasvaneisiin karvoihin? 0_0 En ollut ikinä kuullut ja itsellänihän sääret on aika kamalan näköiset monivuotisen epiloinnin seurauksena ja kaikki neuvot sekä vinkit ovat enemmän kuin tervetulleita. :-[

Mitkä ovat salisyylihappoa sisältäviä tuotteita? Ja pitäisi siis n. kerran viikossa muistaa kuoria sääret ja siinä yhtyedessä läträtä jollain aspiriinijohdannaisella?
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #701 : 20.04.12 - klo:12:38 »
Jee, remennystä! Muutaman vuoden epäsäännöllisen säännöllisen epiloinnin seurauksena kainalot ovat lakanneet versomasta. Suurelle osalle ko. aluetta ei kasva enää mitään. Jos tässä kesäkauden ajan nyhtäisi loppujakin vielä uskollisesti, olisikohan hommasta päästy sitten lopullisesti. Kivaa!

Säärien suhteen taas ei mitään toivoa kasvun hiipumisesta. Jos menisin näillä säärikarvoilla ulos, Sinebrychoffin tyypit tulisivat heti valjastamaan mua kaljakärryjen eteen. ::)
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #702 : 20.04.12 - klo:13:27 »
Telkkarissa mainostavat Gilletten uutta tuoksutonta geeliä herkälle iholle. Pitää kokeilla kun kaupasta bongaan, hajusteelliset kai jotenkin ärsyttää ihoa.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #703 : 20.04.12 - klo:15:07 »
Jee, remennystä! Muutaman vuoden epäsäännöllisen säännöllisen epiloinnin seurauksena kainalot ovat lakanneet versomasta. Suurelle osalle ko. aluetta ei kasva enää mitään. Jos tässä kesäkauden ajan nyhtäisi loppujakin vielä uskollisesti, olisikohan hommasta päästy sitten lopullisesti. Kivaa!

Tuohan kuulostaa mahtavalta! Mulla on käynyt sama säärikarvojen kanssa, vaikka en pariin vuoteen ole jaksanutkaan epiloida. Eli ilmeisesti ovat lopullisesti tuhoutuneet ne karvatupet. Siis kyllähän mulla vieläkin jonkinverran kasvaa säärikarvoja, mutta vaan siellä täällä ja nekin harvat saisi varmaan sinnikkäällä epiloinnilla tapettua.

Kainaloiden ja bikinirajan saaminen karvattomaksi olisi kyllä hieno homma. Mulla vaan on niin olematon kipukynnys, etten ole uskaltanut edes näyttää epilaattoria noille alueille. Kerran vuosia sitten koetin vahata alapäätäni ja sen tuskan muistan vieläkin. En edes päässyt hommassa loppuun asti kun verenvuodon takia piti keskeyttää koko touhu. ::)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #704 : 26.04.12 - klo:22:23 »
Onko tämä salisyylihappo joku kaikkien tietämä ja kokeilema konsti noihin sisäänpäinkasvaneisiin karvoihin? 0_0 En ollut ikinä kuullut ja itsellänihän sääret on aika kamalan näköiset monivuotisen epiloinnin seurauksena ja kaikki neuvot sekä vinkit ovat enemmän kuin tervetulleita. :-[

Mitkä ovat salisyylihappoa sisältäviä tuotteita? Ja pitäisi siis n. kerran viikossa muistaa kuoria sääret ja siinä yhteydessä läträtä jollain aspiriinijohdannaisella?

Kaivelen nämä omat kysymykseni tuolta edelliseltä sivulta, jos joku osaa vastata.  :)
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).