Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265077 kertaa)

Poissa caessa

• Tukkaguru
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #705 : 03.05.12 - klo:17:55 »
^ Minuakin kiinnostaisi saada vastausta noihin.

Onkohan tuo Veetin uusi Hair Minimising kosteusvoide mitenkään toimiva? Jotenkin kaikki karvankasvua ehkäisevien tuotteiden toimivuus epäilyttää aina, mutta jos toimii, niin voisi ottaa käyttöön.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #706 : 03.05.12 - klo:17:59 »
Veetillä on ainakin glykolihappoa sisältävä voide, josta itselläni ei ole valitettavasti kokemusta, mutta ainakin ainesosaluottelossa glykolihappo on ensimmäisten joukossa, joten kyllä tuon luulisi jotenkin toimivan.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #707 : 03.05.12 - klo:18:19 »
^ Pitääpä katsella jos kaupasta sattuisi löytymään tuota, kiitos vinkistä!

Kevään ja kesän tulo on alkanut aiheuttaa ahdistusta tulevan karvanpoistorumban takia. Talvisin en tee karvoille mitään, kun kukaan ei niitä kuitenkaan koskaan näe talvivaatetuksen alta (hätätapauksessa sheivaan). Jalkojen karvat olen jättänyt rauhaan jo senkin takia, että karvanpoiston jälkeen karvat tuppaavat kasvamaan sisäänpäin ja jalat ovat näppylöillä ja punaisia länttejä täynnä, hirveän rumaa :(. Kohta kuitenkin alkaa toppi- ja hamekelit, joten pakkohan se on taas keksiä jokin sotasuunnitelma karvojen poistamiseen. Mietin vain, mikä olisi paras tapa.

Sheivaamalla saisi olla joka päivä karvanpoistopuuhissa ja epilointi/vahaus aiheuttaa noita sisäänkasvaneita karvoja... Yksi vaihtoehto olisi tietenkin joku sokeroinnissa tms. käynti (en ole koskaan aikaisemmin käynytkään), mutta ei opiskelijabudjetilla ole varaa käydä sellaisessa, muutenkin epiloinnin/vahauksenkin jälkeen sänki kasvaa jo viikon sisällä, joten saisin jatkuvasti olla juoksemassa jossain karvanpoistossa. (Ihmettelen oikeasti, miten Veet lupaa vahauksen pitävän jalat sileinä 4 viikkoa... Pitääkö tuo oikeasti lupauksensa jonkun kohdalla?) Joten voisikohan sitten joku Veetin karvanpoistovoide olla paras ratkaisu... Spraytä ostin joskus viime vuonna, mutta sitä suihkutellessa kylppärin lattia ja seinätkin saivat osansa tuosta, joten ei sitä enää. Suihkussa käytettävä voide (se joka poistetaan sillä sienellä hieromalla) oli ihan jees, mutta en sinänsä ymmärrä miten tuota voi oikeasti käyttää suihkussa ollessaan, kun vesi valuu jalkoja pitkin ja samalla koko aine huuhtoutuu pois. Lisäksi jätti joihinkin kohtiin karvoja, eli piti kuitenkin sheivata jälkeen päin. Ja sitten olisi se perusvoide, joka poistetaan sillä lastalla. Sitäkin on kokeiltu, mutta kauan aikaa sitten. Mietin vaan, miten se lopulta edes eroaa sheivaamisesta?

Muita ideoita? Ja eikös ennen karvanpoistoa kannata kuoria iho?

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #708 : 03.05.12 - klo:18:40 »
^Jos sinulla vahaus aiheuttaa sisäänpäinkasvaneita karvoja niin en usko sokeroinnin olevan sen parempi vaihtoehto. Jotenkin vaikuttaa siltä, että kun karva on poistettu juurineen päivineen niin uusi karva on liian hentoista pystyäkseen kasvamaan normaalisti ihon pinnalle. Sokeroinnin kanssa olisi ihan sama tilanne, jollei pahempikin kun vahaus kuitenkin kuorii ihon pintaa toisin kuin sokeri.

Itse en lähtisi kuorimaan ihoa ennen vahausta, mutta ennen sheivausta voi kevyesti kuoria, jotta mahdolliset sisäänpäinkasvaneet karvat tulisivat esiin. Jos päädyt vahaamaan/epiloimaan niin kokeile tuota voidetta tai sitten ihon sietokyvyn mukaan ihan perus kuorimahanskoja joko joka suihkussakäynnin yhteydessä tai aina silloin tällöin.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #709 : 03.05.12 - klo:18:54 »
Jee, remennystä! Muutaman vuoden epäsäännöllisen säännöllisen epiloinnin seurauksena kainalot ovat lakanneet versomasta.

Pyörrän pyhät puheeni.
Yhtäkkiä, noin kahden ja puolen kuukauden tauon jälkeen, kainaloihin ilmestyi ihan normaali turkis. ??? Siis WTF?! Mulla on normaali epilointiväli kaksi viikkoa, joten en voi kuin istua ahterillani ihmettelemässä, että missä ne karvat oikein mammivat sen pari kuukautta - ja mikä sai ne yhtäkkiä versomaan taas muina miehinä. Tämä on mysteeri.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #710 : 09.05.12 - klo:18:07 »
Minä laitoin sokerimössön juuri hellalle porisemaan. Tietääkö kukaan, mikä merkitys sillä sitruunamehulla on kyseisessä mössössä? Toimisiko pelkkä sokeri ja vesi myös, vai tekeekö sitruunahappo tuolle jotakin? Olen aina kiltisti laittanut kun se kaikissa ohjeissa on ollut...

Mulle tulee sisäänkasvaneita karvoja pelkästään nivusiin, vaikka kainaloista ja sääristäkin poistan karvat joko sokerilla tai epiloimalla. Onneksi aspiriini auttaa niihin aika hyvin, Treoa löytyy aina muutenkin lääkelaatikosta ja pore on helposti käytettävässä muodossa eli ei tarvi ruveta tabletteja jauhamaan. En tiedä onko tuo vähän extremeä vai ei, mutta en koe tarvetta kokeilla mitään kaupallisia karvojen sisäänkasvamista ehkä muka vähentäviä tuotteita, kun tuokin toimii eikä oma iho ole tykännyt huonoa.
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #711 : 09.05.12 - klo:18:09 »
Ostin EasySweetin ja se toimi ensimmäisellä kerralla ihan hyvin. Toisella kerralla ei toiminut yhtään ja päädyin nyppimään alakerran pinseteillä. Tulipahan siistimpää jälkeä kuin koskaan ennen.  En tiedä miksei toi nyt toiminut, en tehnyt mitään eri tavalla kuin ensimmäisellä kerralla. >:(

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #712 : 26.06.12 - klo:15:49 »
Kellään kokemusta Pirkan teristä? Tarkoitan niitä vaihtopäisiä.

Gilleten terät on niin ryöstöhintaisia (myös Ebayssä!), että ajattelin BICien loputtua siirtyä Pirkkaan. BICit on olleet terien lukumäärästä riippumatta paskoja. Tukkeutuvat ja tylsyvät heti.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #713 : 29.06.12 - klo:08:51 »
^
Muakin kiinnostaa noi. Rainbown vastaavia olen kokeillut, mutta aiheuttavat järjetöntä kutinaa. Pirkan oman merkin tuotteet ovat mielestäni muutenkin hieman laadukkaampia kuin Rainbown, joten ehkäpä terätkin ovat parempia... Tällä hetkellä iho kelpuuttaa vain ryöstöhintaiset Mach3 Gilletet  ::)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #714 : 29.06.12 - klo:13:57 »
^Onko ne Rainbow't entisiä Dailyjä? Muistanko nyt väärin, vai loppuiko tuo Daily-merkki jokin aika sitten...
Kuningaskuluttajan mukaan Dailyn ja Pirkan terät on samoja. Näyttäisi muuten näyttävän aivan samoilta tuo Rainbow ja Pirkka, valmistusmaakin on sama.  :-\

No kuitenkin... Ostin viime kauppareissulla sen Pirkan naistenterän, kun miesten teriä ei ollut tarjolla Yhden käyttökerran jälkeen voi sanoa, että on parempi kuin BIC, mutta ei yllä Gilleten tasolle (en yllättynyt). Terävyys oli ihan hyvä, eikä siitä liuskasta irronnut mitään limaa.
Yksi huono puoli tuossa(kin) on: terää ei saa kunnolla pestyä karvoista, kun sen takapuolella on sellainen peitelevy, mikä peittää terästä puolet. Se taas tarkoittaa sitä, että teriä saa vaihtaa useammin kuin Gilleten teriä.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #715 : 29.06.12 - klo:14:03 »
Mä suosittelen Lidlin halpisteriä! Kestää kauan käytössä ihan yksikin terä, tosi laadukas, vaikka hintaa muistaakseni joku 4 € ja vaihtoteriä on 20 kpl :D Näillä aina sheivailen kainalot ja satunnaisesti sääret. Sitten ne vähän kalliimmat, jossa vaihtoterät maksaa ehkä 5 € 4 kpl tms on ihan törkeän hyviä! Parempia kuin Gilettet ja kestää myös pitkään käytössä :) Näitä "kalliimpia" käytän bikinirajalle. Mä oon näitä Lidlin teriä käyttänyt jo pari kolme vuotta enkä muuhun vaihda! Toivottavasti eivät niitä lopetakaan. Noilla halpiksilla onnistuu bikinirajakin kyllä, mutta tuo vähän kalliimpi on siihen vielä parempi.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Alicia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #716 : 29.06.12 - klo:17:13 »
Onko kokemuksia näistä tuotteista?

www.iHerb.com alennuskoodilla IDO234  10,00$ alennus uusille asiakkaille ensimmäisestä tilauksesta.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #717 : 29.06.12 - klo:21:56 »
Mä suosittelen Lidlin halpisteriä! Kestää kauan käytössä ihan yksikin terä, tosi laadukas, vaikka hintaa muistaakseni joku 4 € ja vaihtoteriä on 20 kpl :D Näillä aina sheivailen kainalot ja satunnaisesti sääret. Sitten ne vähän kalliimmat, jossa vaihtoterät maksaa ehkä 5 € 4 kpl tms on ihan törkeän hyviä! Parempia kuin Gilettet ja kestää myös pitkään käytössä :) Näitä "kalliimpia" käytän bikinirajalle. Mä oon näitä Lidlin teriä käyttänyt jo pari kolme vuotta enkä muuhun vaihda! Toivottavasti eivät niitä lopetakaan. Noilla halpiksilla onnistuu bikinirajakin kyllä, mutta tuo vähän kalliimpi on siihen vielä parempi.

Onko noissa Lidlin terissä siinä terässä sellainen hoitava kohta? En tiedä ymmärsitkö mitä tarkoitan, mutta Gilletessä on sellainen "viiva" jossa on sitten jotain aloe veraa tai muuta mömmöä vissiin. Minkä värinen varsi Lidlissä on?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #718 : 30.06.12 - klo:01:28 »
Juu on se "hoitava" kohta sininen ja varren värin saa valita ;D Joko harmaana, harmaakeltaisena tai harmaasinisenä muistaakseni. Ja sen tunnistaa  siitä, kun sen mukana tulee ne kaikki 20 kpl vaihtoteriä samantein! Ja on kaksiteräinen. Tuo kalliimpi on kolmiteräinen.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #719 : 30.06.12 - klo:07:33 »
Täytyypä munkin testata noita Lidlin teriä. :) Nyt mulla on ollut BICin teriä, ja ne tosiaan tukkeutuvat käyttökelvottomiksi melkeinpä samantien.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397