Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265369 kertaa)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #720 : 30.06.12 - klo:11:39 »
Käytin aikoinaan yhden setin Lidlin teriä, sellaisia joissa oli vähemmän teräosia mukana. En löydä nyt teräosaa mistään, mutta muistelen sen olleen mustaharmaa punaisilla viivoilla. Miesten partateräksi luultavasti tarkoitettu. Jokseenkin tämän tyylinen:
http://kuosit.com/blog/wp-content/uploads/2011/01/IMG_0126-608x405.jpg

Jos siis tuosta samaisesta on kyse, niin Gilletet voittaa mielestäni nämä terät. Muistelen, että nämä terät tukkeutuivat nopeammin ja menettivät siten tehonsa. Terien pesu oli myös hankalampaa. Gilletten terät huuhtoo nopeasti ja yksi teräosa kestää ikuisuuden.

Lisäksi muistelen, että pitääkö Lidlin setin loputtua ostaa täysin uusi setti varsiosineenkin? Ihan kuin tämäkin olisi vaikuttanut ostopäätöksiini.

Tiedän miten epämääräinen viesti tämä on ( ::) ), mutta Gilletet on kyllä vakuuttaneet minut. Hinta on kyllä kamala ja  pitkin hampain noita teriä ostelenkin. Vastaavanlainen halvempi tuote olisi minunkin mieleeni, mutta nyt ostan mieluummin Gillettejä, joiden terä kestää kauan.

Tähän perään on pakko myös kertoa ilouutinen siitä, ettei minun tarvinnutkaan ostaa nyt uusia Gillettejä. Useamman kerran vilkuilin teriä kaupassa, mutten raskinut ostaa uusia. Ilokseni sain kuitenkin huomata yksi päivä, että kaapin perukoista löytyikin kolme käyttämätöntä terää. Jei!  :D ;D

Poissa muibien

• HAIRahtanut
« Vastaus #721 : 05.07.12 - klo:08:01 »
Uskaaltaako reisistä ajella karvoja vai kasvavatko tummina takaisin? Mulla on reisissä sellaista vaaleaa hentoa karvaa joka häiritsee erityisesti näin kesäisin kun on ruskettunut. En ole uskaltanut niitä ajella kun pelkään että menen ojasta allikkoon ja karvat villiintyvät entisestään.
Suosikkimerkit MAC, NARS, Chanel, Lancome ja Dior

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #722 : 05.07.12 - klo:08:23 »
^ Ei ne karvat miksikään muutu jos sheivaat, toki tuntuvat paksummilta sitten kun sänki alkaa kasvaa.

Mddx

• Vieras
« Vastaus #723 : 13.07.12 - klo:16:24 »
Mulle tulee sisäänkasvaneita karvoja pelkästään nivusiin, vaikka kainaloista ja sääristäkin poistan karvat joko sokerilla tai epiloimalla. Onneksi aspiriini auttaa niihin aika hyvin, Treoa löytyy aina muutenkin lääkelaatikosta ja pore on helposti käytettävässä muodossa eli ei tarvi ruveta tabletteja jauhamaan. En tiedä onko tuo vähän extremeä vai ei, mutta en koe tarvetta kokeilla mitään kaupallisia karvojen sisäänkasvamista ehkä muka vähentäviä tuotteita, kun tuokin toimii eikä oma iho ole tykännyt huonoa.

Miten tuon aspiriinin kanssa käytännössä puljataan? Mulla alkaa taas vaihteeksi olla mitta täysi sisäänpäin kasvaneita karvoja. Lähinnä siis kainalot ja bikinirajat (+ alakerta muutenkin) on sellasta aluetta, että iho tulehtuu lähestulkoon aina, jos erehtyy sheivailemaan. Epiloinnilla ja sokeroinnilla on ihan sama vaikutus.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #724 : 15.07.12 - klo:15:26 »
Poistaako kukaan karvoja käsivarsista ja jos, niin millä menetelmällä? Olen alkanut harkita tällaista toimenpidettä mutten oikeen tiedä millä systeemillä kannattaisi edetä...
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #725 : 15.07.12 - klo:15:35 »
^ Kyllä, epiloin. Täytyykin muuten tehdä se nyt samantien  :ts
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #726 : 15.07.12 - klo:18:58 »
^ Kasvaako ne kovin paksuina ja tummina takaisin?
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #727 : 15.07.12 - klo:19:22 »
Karvat kasvaa ihan samanlaisina takaisin. Mitä nyt tietty kasvava sänki on "terävä", etenkin jos poistaa karvat höylällä. Epilaattorilla tulee pehmeämpi sänki, mutta mä en kestä sitä kipua - joten höylään.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #728 : 15.07.12 - klo:19:47 »
^^ Minä ajelin joskus nuorempana käsikarvojani ihan höylällä mutta jossain vaiheessa siihen kyllästyin enkä ole enää parin vuoteen sitä harrastanut. Ja ei todellakaan ole kasvaneet sen tummempina/pitempinä/paksumpina/you name it, mitä esimerkiksi äiti väitti kun joskus yläasteikäisenä käsikarvojani aloin sheivailla. Kyllähän nuo käsikarvat vähän ruskettuneella iholla näkyy semmoisina vaaleina mutta olen vaan nykyisin niin laiska ja mukavuudenhaluinen että annan käsikarvojeni rehottaa ihan rauhassa :D

Ja tosiaan minä ajelen höylällä myös reiteni, kiitos äidiltä saadun gorillageenin, reisissä kasvaa melkein samalla lailla karvaa kuin säärissä :D Ja myös tähän pätee sama kuin nuihin käsikarvoihin, ihan samalla lailla ne kasvaa kuin ennen höyläilyn aloittamista.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #729 : 15.07.12 - klo:21:21 »
Mä kun poistin ekan kerran käsivarsista karvoja juurineen (muistaakseni vahalla) niin ne uudet kasvoi suoraan ylöspäin kun ennen ne kasvoi ihonmyötäisesti. Eli näkyivät sitten paljon selvemmin. Nice..
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #730 : 16.07.12 - klo:17:30 »
Mä ku joskus 14-15v söin jonkin aikaa Biotiinia, mun käsikarvat jäi pysyvästi 0,5cm pidemmiksi ja silloin aloin sheivata niitä. Ne on myös tummemmat nykysin mutta johtuu siitä että lopetin sheivaamisen vasta loppu keväästä joten aurinko ei oo ehtiny oikeen vaalentaa niitä, vähän kyllä. (Pakko mainita vielä että mun "viikset" tai noi niiden loppupäät tummeni kanssa samaisen kuurin aikana :( )

Toi sheivaus alkaa useilla siinä teini-iän alkuaikoina, joten karvojen tummenemista/paksunemista syytetään sheivaamisesta vaikka se oikeasti johtuu vain murrosiästä! En teitä ihan teineiksi luule mutta pitäkääpä mielessä :ts
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #731 : 16.07.12 - klo:21:16 »
Onko olemassa jotain menetelmää, jolla saisi ohuet ja vaaleat karvat lopullisesti pois ja mitä toimenpide maksaa? Minä inhoan "viiksikarvojani" ja varmaan olen vanhana partainen nainen, kun nyt jo kasvaa muutama partakarva  :-X. Nypin ne aina pinseteillä pois ja ohuemmat leikkaan saksilla.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #732 : 16.07.12 - klo:22:27 »
^Ihokarvojen poisto laserilla tuo pysyviä tuloksia muutaman hoitokerran jälkeen. Googlettamalla löytynee paljon lisätietoa :) En siis tiedä tuosta enempää, kunhan olen joskus haaveillut esim. kainaloiden käsittelystä. Käsittääkseni tuo menetelmä ei tehoa yhtä hyvin vaaleisiin kuin tummiin karvoihin. Nykyisin myös Riolla on kotikäyttöön samalla periaatteella toimiva laite, mutta hintaa on ainakin 300 euroa.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #733 : 16.07.12 - klo:23:24 »
^ ja ^^ Laser tehoaa aika heikosti ohuisiin, vaaleisiin karvoihin. Ei se muutenkaan välttämättä ole mikään lopullinen ratkaisu karvaongelmaan.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #734 : 16.07.12 - klo:23:29 »
Olin siellä sokeroinnissa ja ai ******* kun sattui! ;D Tuli oikeasti muutamaan otteeseen kyyneleet silmiin. Mutta kosmetologi rauhoittelikin että ei ihmekään että ekalla kertaa sattui, koska itselläni kasvaa karvoja todella, todella tiheään ja ovat paksuja. Kosmetologi itse asiassa ihmetteli ihan kamalasti karvantiheyttäni ja näytti pariin kertaan hämmästyneenä sokerikönttiä :O  Olen apinan sukua.

Mutta nopeasti oli toimenpide ohi ja iho on silkinsileä. Hieman jäi niitä vaaleimpia karvoja ja ne häiritsevät, pyydän ensi kerralla poistamaan hieman tarkemmin. Saivat vakiasiakkaan! :ts