Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 260534 kertaa)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #735 : 16.07.12 - klo:23:29 »
Olin siellä sokeroinnissa ja ai ******* kun sattui! ;D Tuli oikeasti muutamaan otteeseen kyyneleet silmiin. Mutta kosmetologi rauhoittelikin että ei ihmekään että ekalla kertaa sattui, koska itselläni kasvaa karvoja todella, todella tiheään ja ovat paksuja. Kosmetologi itse asiassa ihmetteli ihan kamalasti karvantiheyttäni ja näytti pariin kertaan hämmästyneenä sokerikönttiä :O  Olen apinan sukua.

Mutta nopeasti oli toimenpide ohi ja iho on silkinsileä. Hieman jäi niitä vaaleimpia karvoja ja ne häiritsevät, pyydän ensi kerralla poistamaan hieman tarkemmin. Saivat vakiasiakkaan! :ts

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #736 : 17.07.12 - klo:11:38 »
^ Ensimmäinen kerta on kyllä todella kivulias, mutta seuraavat kerrat ovat jo selvästi helpompia. Silloin karvat irtoavat jo helpommin ja karvankasvu saattaa jo alkaa heikentyä, joka taas osaltaan helpottaa sokerointia.

Bristow

• Vieras
« Vastaus #737 : 23.07.12 - klo:11:36 »
Veet hair minimising body lotion löytyi kaupasta kun etsin uutta voidetta säärille, oli pakko antaa mahdollisuus tuolle vaikka kaikki veetin tuotteet on olleet suuria pettymyksiä. Kahden päivän jälkeen ei vielä voi raportoida muuta kun että voide imeytyy nopeasti ihoon ja jättää sen pehmeäksi, ei myöskään kirvele yhtään kun laittaa sheivauksen jälkeen. Tuoksuu omituiselta mutta ei pahalta kuitenkaan. Kuukauden päästä pitäisi näkyä tuloksia karvan kasvun suhteen  ;D  ::)  Muilta kokemuksia tuosta voiteesta?

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #738 : 23.07.12 - klo:12:21 »
^No hyi, itse en lähtisi luottamaan mihinkään tommosiin karvan kasvuun vaikuttaviin tuotteisiin! Nehän häiritsee periaatteessa luonnollista toimintaa...

//Itse kyllä käytän RFSU:n Nice n Coolia, mikä lupaa vähentää punaisia pisteitä sheivausalueella. Ihan moitteettomasti täyttää lupauksensa, mutta kokeilun halun vuoksi olisi kiva kokeilla tätä seuraavana after shave-tuotteenaa:
http://www.rfsu.se/fi/Suomi/Produkter/Intiimihygieniatuotteet/Hair-Helper/
Kokemuksia? :)
« Viimeksi muokattu: 23.07.12 - klo:12:24 kirjoittanut pirihiiri »
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Bristow

• Vieras
« Vastaus #739 : 23.07.12 - klo:13:56 »
^
En kyllä usko että tuo voide karvan kasvunopeuteen vaikuttaa mitenkään, luulisi että hinta olisi vähän enemmän kuin 4 euroa jos todella toimisi  :D Toisaalta, alan olla jo hieman epätoivoinen näiden mun säärien suhteen  ::)

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #740 : 23.07.12 - klo:14:06 »
^^ Mä en ole kokeillut tuota Hair Helperiä sheivauksen jälkeen, mutta sokeroinnin jälkeen toimii kyllä. Just sokeroinnin jälkeen saattaa vähän kirvellä jos iho on yhtään ärtynyt, joten laitan yleensä vasta seuraavana päivänä (tai jos olen sokeroinut aamulla niin illalla voi jo laittaa, voisin kuvitella että sama pätee myös sheivauksen kohdalla?). Sitä pitää vaan muistaa käyttää säännöllisesti, mieluiten joka pävä, muuten niitä sisäänkasvaneita karvoja ilmestyy ainakin mulla heti. En tosiaan osaa sanoa miten auttaa niihin punaisiin pisteisiin.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #741 : 23.07.12 - klo:15:22 »
Hieman OT, mutta RFSU:n sheivausgeeli oli yllättävän hyvä ostos. Mun iho on tosi herkkä, mutta tuon kanssa onnistuu tiheämpikin sheivausväli eikä ärsytä ihoa. Geeli myös pysyy hyvin iholla sheivauksen ajan eikä lähde valumaan suihkussa toisin kuin monet muut vastaavat tuotteet  :)

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #742 : 23.07.12 - klo:21:24 »
Joo no voisin ottaa ton sheivausgeelin ja HH:n seuraavaks, se Quick Fix kiinnostaa kanssa :D Anttilassa oli kai viime kuussa kympillä toi geeli (tai sitten se pesuneste) ja Nice n Cool, ihan älyttömän hyvä tarjous! RFSU:n pitäis antaa mulle palkkaa ku oon saanu pari kaveriakin ostamaan NNC:n!

Rusalka: Eli sä siis olisit vaikka valmis maksamaan karvan kasvua hidastavasta myrkystä? :D Hui kauhea. Onneks sääret ei niinkään oo mulle ongelma, ainoa paikka missä kasvaa vähän tiheämmin on noi "etunilkat". Reisissäkin kasvaa vaan muutama hassu karva joita en vaivaudu edes sheivaamaan. Kainalot ja bikinialue onkin sitten vähän haastavampia, vaihtaisin ne vaikeisiin säärikarvoihin koska vaan!
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Bristow

• Vieras
« Vastaus #743 : 24.07.12 - klo:10:35 »
Mikähän tehoaisi niihin punaisiin pisteisiin mitä epiloinnista tulee, mulla ei sinkkivoide vaikuta mitenkään  ??? Noita pisteitä tulee siis pelkästään sääriin vaikka epiloin/sheivaan myös kainalot ja bikinirajan.

Pirihiiri: en, mutta tuskin kukaan pistäisi pahitteeksi jos jokin voide hillitsisi karvan kasvua niin ettei tarvitsisi sheivailla niin usein eikä siinä olisi sen kummempia myrkyllisiä sivuvaikutuksia  :)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #744 : 29.07.12 - klo:13:42 »
Pieni väliraportti Pirkan naistenterästä. Toinen terä oli vähän aikaa käytössä ja siihen tuli ruostepilkku, terä on myös aivan tukkeessa karvoista, kun niitä ei saa kunnolla pestyä pois. Ei tunnu hygieeniseltä, eikä pitkäikäiseltä. Viimeinen pisara oli, kun ajelin millin sänkeä sääristä ja karvojen tilalle nousi kirveleviä patteja.

Nöyrtyneenä kiirehdin kauppaan ja siirryin takaisin Gilletteen. Mach3:n paketissa oli extrana yksi kolmosen varteen sopiva Fusion-teräkin.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #745 : 30.07.12 - klo:15:01 »
Mikähän tehoaisi niihin punaisiin pisteisiin mitä epiloinnista tulee, mulla ei sinkkivoide vaikuta mitenkään  ??? Noita pisteitä tulee siis pelkästään sääriin vaikka epiloin/sheivaan myös kainalot ja bikinirajan.
Aloeverageeli? Mä käytän Jasonin 99% (iherb) aloeverageeliä alapään sheivaamisen jälkeen eikä tule näppylöitä. Jos en käytä niin näppylät on huudeilla alle vuorokaudessa ja kutisevat punaisina.

Bristow

• Vieras
« Vastaus #746 : 31.07.12 - klo:12:02 »
^ Kiitokset, täytyy kokeilla tuota aloe veraa  :)

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #747 : 31.07.12 - klo:19:19 »
Ostin EasySweetin ja se toimi ensimmäisellä kerralla ihan hyvin. Toisella kerralla ei toiminut yhtään ja päädyin nyppimään alakerran pinseteillä. Tulipahan siistimpää jälkeä kuin koskaan ennen.  En tiedä miksei toi nyt toiminut, en tehnyt mitään eri tavalla kuin ensimmäisellä kerralla. >:(

Mikä noista sokereista sulla oli käytössä? Se normaalille iholle tarkoitettu ruskealla korkilla varustettu ruusu-uutetta sisältävä versio on vähän hankala käyttää. Siihen toimivuuteen vaikuttaa mm. lämpötila ja lisätyn veden määrä sekä se, kuinka iso köntti sulla on käytössä. Joskus vettä tulee sekaan liikaa kun ottaa sen purkin vesihauteesta ja siitä kostunein käsin nappaa tavaraa. Jos on liian iso köntti, se ei lämpene iholla tarpeeksi ja silloin ei vie karvoja mukanaan. Muutenkin tuon normaalin ihon versio on hankala käyttää, koska on aika kovaa ilman vedellä säätämistä.

Olen käyttänyt itse nyt noin kaksi vuotta noita Easy Sweetin vartalosokereita brassivahaukseen ja kainalokarvojen poistoon ja kokeillut siis tuota normaalin ihon versiota ja hunajaa sisältävää keltakorkkista herkän ihon versiota. Suosittelen ehdottomasti sitä herkän ihon versiota, koska näiden koostumuksissa on todellakin eroa. Herkän ihon versio on joustavampaa ja pehmeämpää ja se sokerimöykky pysyy sellaisessa siistissä möykyssä paljon paremmin koko operaation ajan. Vihreäkorkkista oliiviöljyä sisältävää vartalosokeria en ole vielä tullut kokeilleeksi, koska tuo hunajaversio toimii niin hyvin.

Vartalosokerin käyttö vaatii harjoittelua, mutta kun sen oppii, se on todellakin erinomainen ja nopea tapaa poistaa etenkin nuo alakerran karvat. En enää näe mitään järkeä maksaa operaatiosta kosmetologille, koska saan karvat ihan yhtä nopeasti itsekin ja lopputulos on parempi. Purkki maksaa 15 euroa ja se kestää puolisen vuotta, ehkä kauemminkin. Poistan karvat kolmen tai neljän viikon välein.
« Viimeksi muokattu: 31.07.12 - klo:19:21 kirjoittanut Roksane »

Karoliina

• Vieras
« Vastaus #748 : 01.08.12 - klo:15:19 »
Pieni sheivausvinkki: hoitoaine. Ei tuki terää, liukastaa ihoa eikä iho kuivu toimenpiteen aikana  :T

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #749 : 01.08.12 - klo:17:49 »
Ostin EasySweetin ja se toimi ensimmäisellä kerralla ihan hyvin. Toisella kerralla ei toiminut yhtään ja päädyin nyppimään alakerran pinseteillä. Tulipahan siistimpää jälkeä kuin koskaan ennen.  En tiedä miksei toi nyt toiminut, en tehnyt mitään eri tavalla kuin ensimmäisellä kerralla. >:(

Mikä noista sokereista sulla oli käytössä? Se normaalille iholle tarkoitettu ruskealla korkilla varustettu ruusu-uutetta sisältävä versio on vähän hankala käyttää. Siihen toimivuuteen vaikuttaa mm. lämpötila ja lisätyn veden määrä sekä se, kuinka iso köntti sulla on käytössä. Joskus vettä tulee sekaan liikaa kun ottaa sen purkin vesihauteesta ja siitä kostunein käsin nappaa tavaraa. Jos on liian iso köntti, se ei lämpene iholla tarpeeksi ja silloin ei vie karvoja mukanaan. Muutenkin tuon normaalin ihon versio on hankala käyttää, koska on aika kovaa ilman vedellä säätämistä.

Mulla on kuivan ihon versio, se, missä on oliiviöljyä. Tosiaan se meni löllövaiheesta ihan kovaksi nopeasti, köntti oli kuitenkin ihan samankokoinen kuin edellisellä kerralla. Voisin tietty kokeilla jos ottaisin hyvin pieniä könttejä.

Mä tykkäsin kyllä ihan siitä tuntumasta mitä tolla sokerilla sai, helppoa ja voi toistaa useasti. Ostan seuraavaksi kyllä herkän ihon version, koska toi ainakin sai aikaiseksi tulehdusta, vaikka desinfioin ja hoidin asiallisesti ihoalueet käsittelyn jälkeen. Voi olla, että oliiviöljy tukki liikaa tai vastaavaa.