Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 167636 kertaa)

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #750 : 01.08.12 - klo:20:26 »
^ En itse vieläkään osaa ottaa oikeaa määrää purkista, kun sen sokerin sopivaa määrää on vähän vaikea arvioida siinä "löllövaiheessa". ;D Niinpä otan vähän enemmän varmuuden vuoksi, kun en jaksa kesken operaation alkaa lämmittää purkkia uudelleen, ja jaan siitä klöntistä sitten ylimääräisen kaman iholle, esim. polvelle odottelemaan. Näin ylimääräinen vaha pysyy lämpimänä ja sitten jos operoidessa se sokeri pääsee puolestaan liian lämpimäksi ja tarttuvaksi, niin otan siitä viileämmästä ja jähmeämmästä köntistä vähän sekaan.

Tuo sokerin sopiva lämpötila ja jähmeys on kyllä välillä hankala juttu. Joskus jaksoin keitellä sokeria itse, mutta siinä juuri huomasi kuinka hankalaa siitä on saada juuri sopivaa. Suosiolla siksi maksankin tuon 15 e siitä valmiista seoksesta.

Poissa Morrigan

• HAIRahtanut
« Vastaus #751 : 01.08.12 - klo:20:58 »
^Ihan teidän keskustelun innoittamana kävin tänään kipaisemassa myös purkin tuota EasySweettiä, sitä keltakorkkista. Vielä en ole päässyt testaamaan, mutta toivottavasti oppisin käyttämään tätä. Käyn kyllä säännöllisesti kosmetologilla sokeroinnissa, mutta välillä aikataulut ei sovi yhteen ja sokerointiväli venyy liian pitkäksi niin olisi näppärä jos itse pystyisi tekemään asialle jotain.
APL 2b F ii kuiva, pahasti vaurioitunut ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #752 : 02.08.12 - klo:16:51 »
^
Laita ihmeessä raporttia kunhan pääset kokeilemaan. Rupesi muakin kiinnostamaan, jos vaikka toimisi. Yleensä karvojen nyhtämisestä alkavat vain kasvamaan sisään päin mutta yrittänyttä ei laiteta... Mäkin olen yrittänyt kotona keitellä tota sokeria, mutta ei siitä tule yhtään mitään. Kuulostaa helpolta, mutta pitäisi olla joku tosi kokenut neuvomassa että saa sen massan oikein.

Poissa Morrigan

• HAIRahtanut
« Vastaus #753 : 04.08.12 - klo:19:09 »
Ensimmäinen kokeilu takana Easysweetin keltakorkkisella sokerilla. Luulen päässeeni jo aika hyvin jyvälle miten homma kuuluu tehdä, mutta vaatii vielä harjoittelua. Mulla ei oikein ole tällä hetkellä riittävän pitkiä ihokarvoja missään että olisin ihan kunnolla päässyt testaamaan. Ensituntumalta voin kuitenkin suositella.

Aion kyllä edelleen käydä uskollisesti kosmetologilla brassissa, mutta sääret ja kainalot aion käsitellä itse heti kun on kasvanut jotain mitä nyhtää. Veetin vahat ei mun sääriin tehoa joten tähän mennessä höylällä on menty.
APL 2b F ii kuiva, pahasti vaurioitunut ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #754 : 05.08.12 - klo:19:26 »
Sokeroinnille pitäisi melkein olla oma ketju..

Kokeilin tehdä itse sokerointimassaa. Ensimmäinen erä oli susi ja muoviastiakin kärsi mikrotuksesta, mutta toinen yritys tuotti jo tulosta. Jouduin lisäämään vettä ja aikani sitä tahmeaa massaa käsissä sotkettuani se muuttui sellaiseksi vaaleaksi ja tahmeaksi "purkaksi". Säärikarvat oli varmaan vielä liian lyhyet ja kauhean montaa karvaa en saanut irti. Kokelin bikinirajastakin ja lähti ihan eri meiningillä, vaan hankalaa meinasi olla. Alakerrasta iho vähän ärtyi ja muutamasta kohtaa tihuutti vertakin. Harjoitusta vaatii ja kokeilen uudestaan jalkoihin kunhan karvat vähän kasvaa.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #755 : 06.08.12 - klo:21:23 »
Piti sitten munkin lähteä tota Easy Sweetiä kokeilemaan  ;D Hyvää massassa on se, ettei itse tarvitse keitellä, mutta mitään helppoa sen käyttö ei ainakana mun mielestä ole. Kaikkea muuta kuin easy  :P Tokalla kerralla pääsin jotenkin jyvälle hommasta, mutta sitten ongelma oli se, että massa lämpeni aivan liian nopeasti enkä saanut kovinkaan pitkää aikaa hommailtua ennen kuin meni hermot. Massa tarttui ihoon enkä saanut purkista lisää kun oli sekin ehtinyt jo jähmettyä. Onko tuohon massan sulamiseen mitään kikkaa? Ei kai se ihan n. 15  minuutin jälkeen kuuluisi noin käyttökelvottomaksi mennä? Onnistuin repäisemään ihoon vahingossa jopa mustelman  ;D Ainoa kikka mitä itse keksin on, että ottaisi kaksi massapalloa ja käyttäisi niitä sitten vuorotellen...

Karvoja lähti irtoamaan kunnolla kun keksin, että massa pitää yrittää levittää mahdollisimman ohuesti iholle, koska silloin se tulee painettua tarpeeksi tiukasti kiinni. Muuten ei lähtenyt juuri mitään irti. Saa nähdä jaksanko kikkailla tämän kanssa lisää vai palaanko Gilleten luo. Sokerointia voi suositella vian, jos on kärsivällisyyttä opetelle sen käyttö, koska tässä ei kyllä heti mestariksi tule.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #756 : 06.08.12 - klo:22:12 »
^ Jep, vaatii harjoittelua. Hyvä, että keksit tuon ohuelti levittämisen jo toisella kerralla, mulla meni kyllä pidempään. :P Tosiaan kannattaa ottaa vähän isompi pallero kerralla ja sitten jos se massa pääsee lämpenemään liikaa, niin sekoittaa siitä toisesta pallerosta vähän kylmempää massaa sekaan (ja toinen pallero pitää pitää lämpimänä tietysti myös, eli esim. polvella, vähän riippuen missä asennossa operoit ;D). Toinen jutttu mikä helpottaa massan lämmetessä on se, että pidät taukoa ja roikotat sitä massaa kahden sormen välissä (mahdollisimman vähän lämmintä ihokontaktia). Ei tarvitse huilata kauaa, yleensä joku 15 sekuntiakin riittää. Massa viilenee sen verran, ettei lähmäänny enää.

Jos taas massa on liian viileätä, niin kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota siihen ohuelti levittämiseen ja sitten antaa sen massan lämmetä iholla pari sekuntia ennen kuin vetäisee irti.

Kun ton homman oppii, se ei oikeasti ole niin vaikeaa kuin näiden sepustusten perusteella kuulostaa! Selviän alakerran sokeroinnista reilusti alle puolessa tunnissa nykyään, varmaan 20 minuuttia on sellainen tavallinen operointiaika. Ensimmäiset viisi kertaa olivat kyllä viedä motivaation koko hommasta täysin, olin ihan varma, että vika on tuotteessa eikä käyttäjässä, tietenkin. :D
« Viimeksi muokattu: 06.08.12 - klo:22:13 kirjoittanut Roksane »

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #757 : 06.08.12 - klo:22:30 »
Täytyypä kokeilla ohuempaa kerrosta seuraavalla kerralla. Varmaan liian paksu kerroskin vaikutti laihahkoon tulokseen.

Miten sitten jatkossa, täytyykö kasvatella aina kunnon sänki (~ puoli senttiä) ennen sokerointia?

Poissa Morrigan

• HAIRahtanut
« Vastaus #758 : 06.08.12 - klo:23:25 »
Ainoa kikka mitä itse keksin on, että ottaisi kaksi massapalloa ja käyttäisi niitä sitten vuorotellen...

Kokeilin tänään uudestaan ja mulla tuli ihan sama ajatus mieleen, että jos vuorottelisi kahdella massapallolla...Eli hyvin lähtee sujumaan mutta sitten massa muuttuu liian veteläksi. Olen tosin käyttänyt vain tosi pientä massapalloa, isommalla määrällä varmaan voisi olla vähän helpompaa.

Oletteko käyttäneet talkkia? Onko siitä apua? Entä auttaisiko kumihanskojen käyttö ettei massa lämpenisi liikaa sormissa?

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #759 : 07.08.12 - klo:07:19 »
Aiemmat valoimpulssikäsittelyt kainaloihin eivät tuottaneet ihan toivottua tulosta, mutta nyt käyn jälleen Grouponin diilillä toisessa paikassa hoidattamassa kainaloita, sääriä ja bikinirajaa. Jos näiden kolmen kerran jälkeen ei näy merkittäviä tuloksia, niin mun täytynee luovuttaa ja yrittää jotain muuta menetelmää. Tällöin siis kainaloni on käsitelty vuoden sisään 7 kertaa, joten kyllä siinä jo pitäisi tuloksia syntyä, jos on syntyäkseen.

Eilen siis oli eka kerta tuosta kolmen sarjasta, ja se oli myös mulle eka kerta, kun joudun levittelemään jalkoväliäni kosmetologilla. :D Multa tosin käsiteltiin vaan bikinialueen reunat, eli ihan sinne ei menty. Mutta nyt kun olen tuosta selvinnyt, niin jatkossa voisin ehkä rohkaistua ja poistattaa karvoja vähän laajemmaltakin alueelta alakerrasta. Mulla on ollut jotenkin tosi korkea kynnys tuohon hommaan, ajatus jostain ventovieraasta naisesta puuhaamassa mun alapään parissa on vaan tuntunut todella kiusalliselta.

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #760 : 07.08.12 - klo:15:13 »
^Unohdin Sanna kommentoida tohon sun aiempaan viestiin valoimpulssihoidon toimimattomuudesta, että onko sulla nostettu laitteessa tehoja eri käyntikertojen välillä? Mulla tehtiin ainakin niin, että ekalla kerralla otettiin vähän pienemmät tehot, kun testattiin, miten iho reagoi ja miten kestän, mutta heti seuraavalla kerralla nostettiin jo tehoja, ja loppua kohden vieläkin enemmän.

Mulla on siis nyt taukokausi noissa hoidoissa meneillään - takana on 5 hoitokertaa, ja ihan merkittävä vähennys kainalokarvoissa on tapahtunut. Jossain vaiheessa harkitsin jopa kuvien ottoa tänne malliksi, mutta ehkä se on vähän liian friikkiä.  ;D Tarkoitus olisi vielä ottaa 1-2 hoitokertaa tässä syksyn aikana, ja sitten katsoa taas tilanne. Veikkaan, että sen jälkeen on enää joitakin hajakarvoja jäljellä.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #761 : 07.08.12 - klo:15:37 »
^Muistelisin, että mulla sen ensimmäisen sarjan ekalla kerralla kokeiltiin, mitä tehoa kanalot kestää, ja sitten hoidot tehtiin suurimmalla mahdollisella teholla. Nyt viimeksi kokeiltiin aluksi jotain pienempää tehoa, mutta koska se ei sattunut, eikä iho reagoinut mitenkään, niin käsittely tehtiin suuremmalla teholla, joka oli muistaakseni toiseksi suurin mahdollinen. Ensi kerralla kuulemma voidaan ottaa se isoin teho käyttöön.

Voihan olla, että mulla valoimpulssi ei vaan toimi. :( Mutta elättelen vielä toiveita, että laitteissakin olisi eroja, ja tämän toisen paikan laite olisi jotenkin tehokkaampi kuin sen ensimmäisen.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #762 : 07.08.12 - klo:18:10 »
Oletteko käyttäneet talkkia? Onko siitä apua? Entä auttaisiko kumihanskojen käyttö ettei massa lämpenisi liikaa sormissa?

Talkista on hyötyä, jos iholla on kosteutta (esim. lämmin sää) tai jos massa on päässyt tosi löysäksi. Alakertaa operoidessa myös ne sisimmät karvat on helpompi irrottaa talkin kanssa. Kainaloita ja säärikarvoja joskus poistellessa en ole huomannut mitään hyötyä talkin käyttämisestä.

Hanskoja joskus kokeilin, mutta on aika hankalaa kyllä niiden kanssa enkä huomannut, että niistä olisi ollut mitään erityistä hyötyä.

Miten sitten jatkossa, täytyykö kasvatella aina kunnon sänki (~ puoli senttiä) ennen sokerointia?

Alakertaan ei ainakaan tarvitse kasvatella kovinkaan pitkää sänkeä, pari milliä riittää. Omalla karvankasvutahdilla voin sokeroida alakerran aikaisintaan kahden viikon kuluttua edellisestä sokeroinnista, mutta ei todellakaan ole tarpeen niin usein, kolme viikkoa on aika optimi jos haluaa olla jatkuvasti siistinä. :D

Poissa Windy

• Haiven
  • *
« Vastaus #763 : 16.08.12 - klo:18:04 »
Tuli äsken testailua ensimmäistä kertaa sokerointia tuolla EasySweetiä. Yllättävän äkkiä tekniikan oppi, harmi vain että karvat lähtivät tällä kertaa vain käsivarsista. Muualla ei ollut tarpeeksi pitkiä karvoja, että sokeri olisi tarttunut kiinni, joten nuo hentoiset käsikarvat saivat sitten toimia harjoituskappaleena.  >:D Tuskin maltan odottaa että pääsee jalkojen ja bikinirajan kimppuun. Kasvakaa karvat, kasvakaa!  :3

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #764 : 19.08.12 - klo:16:09 »
Viimeisin kotitekoisella massalla sokerointi epäonnistui ihan totaalisesti. En jostain syystä saanut massaa toimimaan kuin pienen hetken, sitten se meni liian pehmeäksi (?) ja ihan lötköksi, eikä siihen jäänyt mitään kiinni. Jäähdytys ei auttanut, eikä uudelleen lämmityskään. En tiedä sitten hikoileeko mun kädet niin paljon, että se vaikuttaa massaan noin löystyttävästi vai missä vika.

^ Pitäisköhän munkin kokeilla tuota Easy Sweetiä, niin olisi ehkä pieni tae onnistumisesta. Tai sitten ei.  ;D

Edit. Youtubekonsultaation perusteella saatoin laittaa työstämisvaiheessa liikaa vettä, eli massasta tuli liian löysää. Mutta ihmettelen kyllä sitä, että en ole tainnut kertaakaan saada seoksesta sellaista pehmeästi levittyvän näköistä. Joko valmistuksessa joku mättää tai sitten en osaa levittää sitä oikein.

Ei tää oikeesti voi olla näin rakettitiedettä.  ;D

Edit2. Toisekseen tuossa kotitekoisessa massassa ärsyttää se, että se on joko ihan hiton kuumaa (sormet palaa) tai sitten todella jähmeää ja ei lähde astiasta irti kirveelläkään, vaan vaatii lämmitystä irrotakseen. Ja sitten se on taas liian kuumaa käsille.  ::)
« Viimeksi muokattu: 19.08.12 - klo:18:14 kirjoittanut Luurankka »