Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265074 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #780 : 19.05.13 - klo:16:05 »
Mun tarttis ostaa uus epilaattori, kun vanha alkaa olla jo aika väsynyt. Mutta mikä olis hyvä? En tartte mitään märkäajo-ominaisuutta tai shaver-päätä. Enkä myöskään mitään jäähdytyspalaa tms. Kriteereinä oikeastaan se, että ei katko karvoja. Hintaeroja löytyy, joten mietin miten paljon vehkeet sitten eroavat toisistaan.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #781 : 06.06.13 - klo:17:23 »
Tein eilen bikinivahauksen, mutta karvat oli sen verran lyhyitä että päätin viimeistellä hajakarvat pois epilaattorilla. Ja käytin siis epilaattoria ensimmäistä kertaa.  ;D Joo, suoraan vaan sinne pahimpaan paikkaan. Ei itse asiassa sattunut edes juurikaan, mutta tein varmaan jotain väärin, kun tuntui aina sellainen *däng*, kun pinsetti nyppäisi. Pitääkö sitä konetta painaa ihoa vasten? En nimittäin painanut, koska pelkäsin että se nappaa ihosta palasen. Ehkä se ei vetänyt tarpeeksi läheltä karvan juurta?

Jos tuo däng on normaali tuntemus, niin tuo kone ei tule pääsemään lähellekään meikäläisen sääriä.  0_0

Poissa Alicia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #782 : 06.06.13 - klo:19:36 »
Kokeileppa epiloida ihoa vasten vaikka kyynärvarteen ensin. Ei tunnu pahalta.  :)
www.iHerb.com alennuskoodilla IDO234  10,00$ alennus uusille asiakkaille ensimmäisestä tilauksesta.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #783 : 06.06.13 - klo:20:25 »
Mulla on lähitulevaisuudessa luvassa paljon vahan kanssa leikkimistä, kun sain testattavaksi tuotteita. Aloitin äsken Veetin kylmävahaliuskojen testailun säärikarvoihin ja ihan hyvin sillä tuntui karvat lähtevän, 2 kokonaista vahaliuskaa riitti koko säärille. En tiedä, onko Veet muuttanut jotain vahan koostumuksessa vai oliko mulla tekniikka paremmin hallussa, kun muutama vuosi sitten liuskoja testaillessa en saanut niitä toimimaan mitenkään päin ja taisinkin lopulta heittää paketin menemään. En näitä vakkarikäyttöön ostaisi, mutta kesäisin ovat varmasti käteviä.

Mä olen myös huomannut eron. Mulla on Veetin vaaleanpunaisessa pakkauksessa olevia liuskoja, jotka aiemmin jätti hirmuisia vahalämpäreitä ihoon ja niitä oli todella hankalaa käyttää. Nyt koostumusta on varmaan jotenkin muutettu ja liuskat toimii huomattavasti paremmin.

Itse vahaan siis sääret kylmävahaliuskoilla silloin tällöin. Nippaiseehan se ja kirpaisee, mutta ei mitään verrattuna epillointiin. Mulla on Braunin Silkepil 7 ja voi luoja mitä kidutusta se on. Varmaan tuntuu yhtä inhalta kuin vahaus, mutta vahaus on noin vartissa ohi, kun taas epillaattorilla saa kiduttaa itseään tuplasti kauemmin eikä sääret ole siltikään karvattomat. Vahaus on vaan niin paljon tehokkaampaa.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa mar.ia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #784 : 07.06.13 - klo:14:27 »
^ Juu, epilaattori ei pääse enää lähellekkään mun sääriä. Kainalot ja bikinirajan olen epiloinut jo useamman vuoden, mutta jotenkin noi sääret sattuu aivan hemmetisti enkä koskaan saanut itseäni totutettua siihen, vahaus sitten ei tunnukaan juuri missään :D

Ja lisää Veet-kokeiluja:

Veet Precision Wax & Care, eli kasvoille tarkoitettu lämminvaha. Oon jo pidemmän aikaa halunnut kokeilla tätä kulmien vahaukseen, mutta onneksi tosiaan sain nää testattavaksi enkä maksanut itse, en nimittäin saanut näillä yhden yhtä karvaa irti. Vahan lämmittäminen ja lastalla kulmiin levittäminen oli helppoa, noin muuten ainakin mun käytössä aivan turha tuote.

Veet Easywax Electrical Roll-On Kit sen sijaan on aivan huippu! Tää on siis sellainen laite, jonka sisään erillinen vahapaketti laitetaan ja lämmitetään pistorasian kautta. Vahan levittäminen pyörivällä päällä oli todella helppoa ja vaha levittyi tasaisesti lämpötilan ollessa koko ajan sopiva, karvat tosiaan sai kyytiä. Sitä purkissa olevaa lämminvahaa kokeilin pari vuotta takaperin ja sen käyttö oli aika vaikeaa ja hidasta, kun vahaa piti lämmittää koko ajan uudestaan, tässä laitteessa sen sijaan vaha pysyy lämpimänä ja käyttökelpoisena pitkään (ja jos alkaa tuntua siltä ettei vaha enää liu'ukaan niin sen kun tökkää laitteen taas hetkeksi pistorasiaan lämpenemään).

En tiedä, paljonko tämä kyseinen laite ja siihen saatavilla olevat täyttöpakkaukset maksaa, mutta jos hinta on kohdillaan niin uskoisin tästä tulevan mun kesän vakkarituote. Jälkihoitopyyhkeet on tässä pakkauksessa samoja kuin muissakin, eli tuoksuu tosi vahvasti ja joutuu vähän hinkkaamaan että saa vahajämät irti jaloista.
1b/F/ii
iHerb-alekoodi: UTI515

Poissa Noanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #785 : 09.06.13 - klo:21:29 »
^ Testailin myös noita Veetin vahoja enkä ollut tyytyväinen oikein kumpaankaan.

Tosiaan kasvoille tarkoitetulla vahalla sain irtoamaan ehkä kaksi karvaa kulmista enkä oikein muutenkaan ymmärrä vahan ideaa koska itse en ainakaan halua kasvattaa naamakarvojani niin pitkiksi että ne lähtisivät vahalla irti.. ::)

Electrical Roll-Onia en myöskään saanut toimimaan vaikka aloitin kokeilut suurin odotuksin. Säärissä mulla kasvaa vauvankarvoja ja niitä lähti vahalla irti ihan muutama vaikka luulisi hentojen karvojen irtoavan helposti.  Bikinirajalta ei irronnut yksikään karva vaikka yritin monta kertaa. Lopulta iho ärtyi ja vahauskohtaan tuli mustelmia :-\. Ei siis todellakaan mun tuotteeni tämäkään vaikka kaverini, jonka kanssa testailtiin yhdessä, sai helposti vahattua säärensä silkkisen sileiksi.

Se hyvä puoli noissa molemmissa oli, että käyttö oli helppoa ja vaha helppo levittää. Ne eivät myöskään sutanneet ja tahmanneet joka paikkaa, toisin kuin monet muut vahat joita olen kokeillut.
1bFii, pituus hiukan yli bsl. Toiveena terveet, pehmeät, pitkät ja pörröiset hiukset.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #786 : 03.07.13 - klo:12:50 »
Jos tamperelaiset juurekset kaipaavat hyvää sokeroinnin tekijää, niin Studio Feel It -kauneushoitolan Jenni on todella mainio sokeroija. Kävin ennen Niinalla, mutta onneksi hänellä oli kiireistä ja varasin ajan Jennille. Jenni osoittautuikin todella huolelliseksi ja nopeaksi, hän on paljon huolellisempi brasilialaisessa sokeroinnissa kuin Niina. Suosittelen ihan ehdottomasti :ts !

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #787 : 03.07.13 - klo:16:06 »
Mä sain kotitekoisen sokeroinnin onnistumaan ihan täydellisesti! Kävin brassivahauksessa kosmetologilla huhtikuussa, ja jälki oli karmaisevan huonoa. Siitä suivaantuneena keittelin itse massan, jota keitin liikaa saaden aikaan kiveä. :D Nyt jälkimmäinen kokeilu kuitenkin onnistui ihan just nappiin, ja sain brassin suoritettua itse itselleni oikein mallikkaasti. Aikaa siinä meni, mutta tulos oli jokaisen minuutin arvoinen!

Keitin siis 2 dl sokeria, 0,25 dl vettä ja 0,25 dl sitruunamehua vaalean kullan väriseksi seokseksi. Purkissa näytti jo uhkaavasti liian meripihkan värisltä, joten ehkä hiukan vaaleammaksikin olisi saanut seos jäädä... Lämmitin vesihauteessa, mälväsin käsien välissä ja aloin työhön. Pari yritystä epäonnistui ihan siksi, kun menin lisäämään vettä. Tuohon tekemääni erään sitä ei siis parantunut laittaa ollenkaan.

Taisin jäädä tälle tielle, sillä vaikka epäonnistumisen riski olemassa onkin, on hinta aika mitätön...

Sheivaa en enää koskaan, en varsinkaan intiimialueita. Bikinirajat tulivat kammottavaan kuntoon ja sänki oli pirun terävää. Lisäksi olin vain yksi suuri karvatupentulehdus, joten mieluummin enemmän vaivaa aina silloin tällöin kuin se hitonmoinen kutina, tuska ja ennen kaikkea esteettinen haitta.
1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä

Poissa kemp

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #788 : 06.08.13 - klo:07:56 »
VIHAAN IHOKARVOJEN POISTA.
varsinkin bikiniraja tuottaa harmaita hiuksia.

:# :# :# :# :#

Punaiset näppylät ja kutina on arkipäivää.
Oon kyllä huomanut, että kun suihkutan hieman desinfiointiainetta ajellulle alueelle
se hieman helpottaa.
Mutta muuten yhtä tuskaa kaikki.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #789 : 06.08.13 - klo:11:21 »
^Kuulostaa ah niin tutulta.. Tosin mä olen nyt jotenkin päässyt sopuun bikinilinjan kanssa. Alkukesästä poistin joka päivän pieniä osioita vahaliuskoilla bikinilinjan karvoitusta kunnes pääsin haluttuun tulokseen (leikkasin semmoisia veetin isoja lappuja yhdeksään osaa, siitä sai sopivan pieniä lappusia bikinilinjaa ajatellen). Sitten otin yksittäisi karvoja epilaattorilla pois. Koskaan en voisi muutoin kuvitella epillä poistavan karvoja alapäästä, sen verran tiheästi kasvaa että menis varmaan taju.  ;D Pikkuhiljaa sitten karvojen kasvettua takaisin olen kaivanut epilaattoin esiin. Toki se kirpaisee mutta huomattavasti vähemmän kuin että ihan luonnontilasta lähtisi epilaattorilla karvoja poistamaan. Höylällä olen myös silloin tällöin poistanut sänkeä jos on ollut jotain menoa tai vaikkapa bikinisäät. Olen kuitenkin onnistunut välttämään höyläyksen jälkeiset punaiset näpyt, koska karvaa/sänkeä vähemmän kuin normaalisti.

Mulle toimiva systeemi ja huomattavasti pienempi sänki kuin normisti. Ehkä kerta viikkoon epilaattori ja kerta viikkoon höylä.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #790 : 06.08.13 - klo:19:22 »
Veetin vahat on mun iholle myrkkyä - tarttuvat kai jotenkin liian tiukasti herkkään ihoon kiinni. Paremman tuloksen sain Acorellen vahaliuskojen kanssa, jotka tuntuivat paljon hellävaraisemmilta. Tupsuttelen iholle ensin hieman perujauhoa tms vastaavaa, jolloin liuskat ovat vähän hellempiä iholle ja lämmitän liuskat hiustenkuivaajalla. 100% täydellistä tulosta en ole minkään vahasyteemin kanssa saanut, mutta Acorelle on ollut tähän asti parhain. Jälkihoitona käytän Bellavitan päivävoidetta ja Paulan 2% BHA-liuosta, joka tuntuu toimivan superhyvin sisäänpäin kasvaneisiin karvoihin ja näppyihin. Liuosta sipaisen iholle parin päivän välein kun iho on rauhoittunut vahaamisen jälkeen. Jos ei ole tuota vielä kaapissa niin kannattaa kokeilla  :)

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #791 : 10.08.13 - klo:21:47 »
Onnistuin viikko sitten höyläämään jalasta palan pois, polven kohdalta... Noin 1cm * 1cm palasen. No, nythän se on sitten tulehtunutkin! Toivottavasti paranee pian, onneksi ei ole niin lämmin että ei voi pitää pitkiä housuja, ei tarvitse enempää ärsyttää ihoa höylällä...
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Kronia

• Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #792 : 13.08.13 - klo:12:44 »
Mua meinaa välillä melkeen itkettää, kun bikiniraja on niin karmeen näkönen. Ihan sama, sheivaako, vahaako, epiloiko vai mitä tekee, sisäänpäin kasvaneita karvoja ja näppyjä on miljoona ja koko paikka näyttää katastrofialueelta. Mikäli mun alakerran karvankasvu ei ois vuosien kyninnän jälkeen melko harvaa, kasvattaisin varmaan reilumman puskan, sekin meinaan näyttäisi varmaan paremmalta  ::)

Auttaako oikeesti joku tähän tarkotukseen myytävistä aineista, vai onko ne humpuukia?
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #793 : 13.08.13 - klo:13:26 »
Kesäkausi on munkin mielestä aika rasittavaa tässä suhteessa. Tai onhan tuo ongelma talvellakin, mutta silloin tulee harvemmin oltua biksut päällä ihmisten ilmoilla. Kerran mietin että bikiniraja näyttäis varmaan paremmalta kun antais karvojen olla, kuin ne sisäänkasvaneet karvat ja punaset näpyt. Kuorinta ja desinfiointi auttaa hiukan.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #794 : 13.08.13 - klo:17:59 »
^^
Ootko kokeillut Paula's Choicen BHA-nestettä? Itse olin ainakin yllättynyt kuinka hyvin estää sisäänpäin kasvaneita inhotuksia.