Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265360 kertaa)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #810 : 18.08.13 - klo:18:41 »
^Nuo oli kyllä todella tehokkaita verrattuna Veetin sokeripohjaiseen purkkivahaan, mutta en tiedä uskallanko enää käyttää.  :-X Virhe taisi olla se, kun toiselle puolelle ylähuulta jäi paljon vahaa siitä liuskasta ja poistin sen repäisemällä lapulla uudestaan. Se vaha olisi kai pitänyt vain poistaa öljyllä ja nyppiä jäljelle jääneet karvat.

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #811 : 21.08.13 - klo:17:06 »
Jos haluaa estää punaisia näppyjä sheivaamisesta johtuen, niin kannattaako kuoria iho ennen vai jälkeen höyläämisen?
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa Marge

• HAIRahtanut
« Vastaus #812 : 21.08.13 - klo:20:13 »
^ Mä oon havainnu tohon parhaaksi lääkkeeksi Skindoctorsin InGrow Go:n, eli sitä vanulappuun ja kevyt pyyhkäisy sheivauksen jälkeen niin näppyjä ei tuu. Tämä siis bikinirajalla, sääristä en osaa sanoa. Aika tujua kamaa, et jos arvelee, et oma iho kestää, suosittelen ehdottomasti.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #813 : 22.08.13 - klo:08:17 »
^ Mä oon havainnu tohon parhaaksi lääkkeeksi Skindoctorsin InGrow Go:n, eli sitä vanulappuun ja kevyt pyyhkäisy sheivauksen jälkeen niin näppyjä ei tuu. Tämä siis bikinirajalla, sääristä en osaa sanoa. Aika tujua kamaa, et jos arvelee, et oma iho kestää, suosittelen ehdottomasti.

Tuo tuote sisältä asetyylisalisyylihappoa, ja siinä lukee että ei aspiriiniallergiasta kärsiville. Eli sitä monien käyttämää aspiriinipillerikuorintaa voisi myös käyttää bikinialueelle tuon nesteen sijaan? ;)
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #814 : 24.11.13 - klo:17:47 »
Kokeilin taas uudestaan Acorellen vahaliuskoja ja näitä voi kyllä ehdottomasti suositella herkkäihoisille. Olen vahaustumpelo, joten ihan täydellistä tulosta en saanut, mutta mulle ainakin ehdoton parannus on se, että tulos oli aika sama kuin mitä muuten tulee sheivaamalla. Veet ei sovi mun iholle ollenkaan enkä ole onnistunut vahaamaan millään muullakaan merkillä ilman ihon ärsyyntymistä, mustelmia sun muita vahaustonnettomuuksia  ::) Ovat myös hellempiä bikinialueen vahauksessa.

Leikkasin liuskat kahtia niin pystyi hieman paremmin kontrolloimaan repäisyä. Olen myös kokeillut myös Acorellen purkkivahaa, mutta sillä en onnistunut saamaan mitään irti - kannattaa siis kokeilla vahaliuskoja, jos ei ole tuttua puuhaa muuten. En muista oliko näissä joku bikinivahaussetti, mutta halvemmalla pääsee kun ostaa tavallisen kylmävahapakkausen ja leikkelee liuskoja pienemmäksi. Liuskoja kannattaa myös lämmittää hiustenkuivaajalla niin ovat nopeammin käyttökelpoisia. Liuskoja voi myös vähän lämmittää käytettäessä niin pystyy käyttämään samaa pidempään. Yksi liuska ei toimi ehkä niin kauaa kuin esim. Veetit, mutta Veetit on ainakin mun iholle myrkkyä juuri sen takia että tarttuvat kiinni kuin tauti (ja iho on jälkeenpäin sen näköinenkin...). Kerrankin toimiva vaha herkemmälle iholle  :)

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #815 : 24.11.13 - klo:19:24 »
Ladyshaverista muutama kysymys: kuinka usein laitteen terä tulisi vaihtaa ja onko pattereilla toimiva ladyshaver turha ostos?

Oon tähän asti käyttänyt iloisesti pelkkää viisiteräistä höylää ja mietin tulisiko ladyshaverin käyttö pidemmällä ajalla halvemmaksi. Epilaattoria en taida olla valmis kokeilemaan. Mutta ladyshaveri tuntuu nettikeskusteluissa putoavan näiden kahden väliin enkä oo löytänyt kokemuksia siitä, miten kauan terä kestää tylsymättä. Löysin ladyshavereita sekä ladattavana että pattereilla toimivana, onko kellään kokemuksia siitä miten kauan patterit kestävät ennen kuin ne tarvitsee vaihtaa?

Niin ja saa myös suositella tiettyä mallia joka olisi hyvä hinta/laatusuhteeltaan :)

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #816 : 28.11.13 - klo:13:20 »
^Mä olen aina ostanut uuden shaverin, kun terä on alkanut tuntua liian tylsältä, eli ehkä n. kerran vuodessa. :-[ En ole saanut aikaiseksi selvittää, paljonko uusi teräosa maksaisi esim. noihin käyttämiini Philipsin shavereihin (http://www.philips.fi/c/karvanpoisto/wet-dry-hp6341_00/prd/), mutta olen ihan itsekseni päätellyt, että koska teriä ei missään liikkeissä tai nettikaupoissa ole näkynyt, niin luultavasti uuden terän hankkiminen olisi sen verran työlästä ja kallista, että uuden laitteen (alle 30 e) ostaminen on helpompaa. Mitenkään ekologista tämä ei tietenkään ole...

Pattereiden kesto taitaa riippua aika paljon pattereista, mutta en mä ainakaan mitenkään jatkuvasti ole joutunut noihin Philipseihin pattereita vaihtamaan. En nyt osaa tarkemmin sanoa, mutta varmasti olen useamman tunnin sheivaillut yksillä pattereilla. Yleensä käytän ladattavia patterita, mutta välillä myös "tavallisia".

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #817 : 28.11.13 - klo:19:33 »
^^Pattereilla toimivat on ihan surkeita, koska pattereiden teho hiipuu hiljalleen. Ne siis pyörittää vielä laitetta, mutta puoliteholla. Pattereita ei kuitenkaan tule välttämättä vaihdettua ennen kuin ne on tosi lopussa. Ladattavan ja pattereilla toimivan välillä valitsisin ehdottomasti ladattavan.

Jos itse vielä joskus ostaisin shaverin niin haluaisin ehdottomasti johdollisen mallin. Pistoke seinään ja laite pyörii aina täysillä. Ei se johdottomuus ole mielestäni oleellista noissa.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #818 : 28.11.13 - klo:21:31 »
Kiitos vastauksista :) Tuota Sannan käyttämää Philipsin ladyshavea olin katsellutkin edullisen hinnan takia. Jäin nyt vielä miettimään tuleeko höylän vaihtaminen koneeseen sittenkään niin edulliseksi, varsinkaan jos ostan ladattavan (hyvä että Morrigan mainitsit patterien hiipumisesta). Onko teistä ladyshave ehdottomasti parempi ja hellävaraisempi höylään verrattuna?

Musta on todella kummallista että nyt kun aloin etsiä ladyshavereiden vaihtopäitä niin niitä ei näytä olevan missään... Onko se muka sitten ihan tarkoituksellista että asiakkaiden kuuluu ostaa uusi laite vuoden välein.. 0_0 Taidan jäädä höylän käyttäjäksi jos mun jatkossa kuuluu heittää vuosittain toimiva laite roskiin.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #819 : 19.12.13 - klo:18:57 »
Päädyin jatkamaan höylän käyttöä. Olin jo ostamassa tuttua Gilletten viisiteräistä höylää vaihtoterällä, mutta kokeilin sen sijaan puolta halvempaa Lidlin höylää. Paketissa tulee yksi höylä johon saa 4 viisiteräistä vaihtoterää pakkauksen mukana. Höylää saa kahdessa eri värissä (tumman pinkki ja vaaleansininen) ja setti maksaa 7 euroa. Jo lähtöasetelma oli mun mielestä niin hyvän kuuloinen, että päädyin mielenkiinnolla testaamaan halpishöylää Gilletten sijasta. Tuo kyseinen tuote oli kuulemma tullut Kuningaskuluttajan tai vastaavan testissä toiseksi heti Gilletten viisiteräisen höylän jälkeen :) Ja nyt muutaman käytön jälkeen täytyy sanoa, että tuo on minusta jopa parempi kuin Gilletten vastaavat tuotteet. Terän muoto sopii esimerkiksi säärien sheivaamiseen paljon paremmin kuin aiempi Gilletten höyläni, ja varsi joustaa paremmin myös polvien kohdalla. Ensimmäisellä käytöllä onnistuin jotenkin lukitsemaan terän pystyasentoon (ei ajelun aikana vaan terää ja höylän vartta yhdistäessä), mutta sain kliksautettua sen paikoilleen ja nyt ajelu on huomattavasti mukavampaa.

Gilletten vastaava viisiteräinen höylä olisi maksanut noin 17 euroa ja paketissa olisi tullut ainoastaan yksi terä, niin ja kolmen vai neljän vaihtopään paketti maksaa sitten sen noin 15 euroa. Nyt sain 7 eurolla höylän ja neljä vaihtopäätä... Suosittelen! Näitä tulee varmaan ostettua jatkossakin :)

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #820 : 22.01.14 - klo:17:38 »
Olen kokeillut sheivaamiseen monia vaahtoja ja voidemaisia tuotteita, mutta nyt löysin suosikkini. Dermosilin ihokarvanpoistogeeli luistaa erinomaisesti hyölän alla. Tosi helppoa, nopeaa ja kitkatonta höyläämistä :)

Tuotteen nimi on ehkä vähän harhaanjohtava, mutta ihan perus sheivausgeeli tämä on eikä mikään aine, joka jätetään iholle vaikuttamaan.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #821 : 22.01.14 - klo:22:27 »
Mulla on Philipsin Ladyshave ja ainakin Stokkalta siihen sai sellaisen uuden teräverkon, ainakin vielä jokunen vuosi sitten. Mutta ei se uusi terä mikään halpa ollut, muistaakseni se saattoi maksaa jopa parisen kymppiä, mikä on ihan rosvousta, kun ajattelee että laite maksaa hädin tuskin 30 euroa.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #822 : 23.01.14 - klo:00:16 »
Kyllä sähkökäyttöisiin sheivereihin/epilaattoreihin saa uusia osia - ei ole tarkoitus hommata uutta laitetta vuoden välein.  :) Niitä osia ei kannata (välttämättä) etsiä tavarataloista tms, vaan katsoa laitteen valmistajan verkkosivuilta valtuutetut huoltoliikkeet. Niistä liikkeistä saa ostettua/tilattua vaihto- ja lisäosia. Joidenkin valmistajien verkkosivuilta voi myös tilata halutut osat suoraan. Mä olen esimerkiksi tilannut ladattavaan epilaattoriin Helsingissä (en itse asu lähistöllä) sijaitsevasta, valmistajan valtuutetusta huoltoliikkeestä lisäosan. Asia hoitui sähköpostilla, ja sain osan postitse parissa arkipäivässä. Osat olivat ihan kohtuuhintaisia, postitus toki tekee pienen lisän.
1cFii, oma väri.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #823 : 16.04.14 - klo:07:49 »
Nysväsin eilen illalla yhtään liioittelematta puolitoista tuntia vartalosokerin kanssa. Sain toisella yrittämällä mielestäni koostumukseltaan oivallisen sokerimöllykän aikaan, mutta silti ei voinut puhua missään nimessä säärikarvojen poistosta - pikemminkin tuskastuttavan hitaasta harventamisesta. Meinasin tuomita jo koko touhun mahdottomaksi, kun vielä päätin antaa sokerille mahdollisuuden bikinirajan siistimisessä. Ja voihan  :# - miksi en ole kokeillut aikaisemmin?

Säärissä oli ehkä n. 2-3 mm sänki ja menin vielä vetäisemään talkin iholle - karvat tarttuivat sokeriin todella huonosti. Ja vaikka sokeri on selvästi vahaa hellävaraisempaa iholle, ei silläkään kannata näköjään miljoonaa kertaa repiä samaa paikkaa  ::). En tiedä oliko vika karvojen pituudessa, ihon kuivuudessa ja talkissa vai repäisytekniikassa, mutta jälki oli surkeaa.

No, bikinirajaa en ollut talkinnut ja karvat olivat paljon pidempiä pienestä parturoinnista huolimatta - ne tarttuivat sokeriin ihan mahtavan hyvin. Ei tarvinnut edes repäisytekniikkaa käyttää, pyörittelin vaan bikinirajalla sokeripallukkaa ja vähän kerrassaan siistitty ihoalue laajeni, yllättävän kivuttomasti. Jos ei tule pahasti sisäänkasvaneita, niin tämä on kyllä mahtavaa! Nyt vaan BHA:ta iholle jonkin aikaa. HTH-voidekin saattaa olla testaamisen arvoinen.

Testasin sitten vähän samalla tyylillä käsivarsiin, rullailin oikein pienellä sokerirullalla. Käsivarretkin olin mennyt talkitsemaan, mutta ihokarva oli normaalissa mitassaan --> tarttui kohtuuhyvin.

Annanpa säärikarvojen ja kainalokarvojen vielä vähän kasvaa ja sitten uudestaan. Tuo pallukalla tai sokerirullalla kierittely oli iholle todella hellävaraista!

Pehmensin sokerin vesihauteessa - ja tuo on kyllä siinä mielessä suositeltava tapa, että ainakaan palovammoista ei ole pelkoa.
« Viimeksi muokattu: 16.04.14 - klo:07:54 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #824 : 26.04.14 - klo:19:29 »
Onko juureksilla hyvää reseptiä tuohon sokerointimassaan?