Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265361 kertaa)

Poissa keesha

• Tukkaguru
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #825 : 17.06.14 - klo:23:08 »
Jossain pienessä mielenhäiriössä rupesin jalkojen epiloinnin jälkeen huvikseni kokeilemaan bikinirajallekin sitä epilointia ja hitsiläinen, eihän se niin paha ollutkaan mitä muistelin! Tai sit mulla on vaan parempi tuo kone nyt. Oon joskus aiemminkin epiloinut bikinirajaa, mutta muistan sen olleen kauheaa tuskanhikoilua silloin. Jossain vaiheessa se sit jäi ja vaihtui sheivailuun. Mutta nyt kun kokeilin uudelleen niin ei paha ollenkaan. Ja vitsit miten sileä iho tuli. <3 Ihan kreisiä harrastaa jotain sheivausta jos epilointi tekee niin paljon paremman lopputuloksen ja se kestää. Sheivaaminen muutenkin ärsyttää mun ihoa ihan mielettömästi, etenkin alapäässä ja kainaloissa. Joten kainalotkin pääsevät huomenna rakkaan epilaattorini käsittelyyn. ;)
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #826 : 18.06.14 - klo:00:20 »
^Mulla on sen verran huono epilaattori, ettei tee mieli käyttää sitä bikinirajaan, kun sitä saa vedellä sata kertaa että karvat lähtee - kai kalliimmilla epilaattoreilla saa nopeammin tulosta?

Mä huomasin jossain vaiheessa, että epilointi/kylmävahaliuskojen käyttö sääriin ei toimi mulla: karvat kyllä lähtee, mutta niillä alueilla on sitten pitkään punoittavat pisteet ja tosi monesti uudet karvat kasvavat sitten ikävästi sisään. Käytän siis höylää jalkoihin ja nykyään bikinirajaankin, kun se epilointi on niin vaivalloista ja kovaäänistä.

Muutenhan epilaattori olisi joka paikkaan tosi kätevä! Sokerointikin sinänsä kiinnostaisi, mutta mua ei kiinnosta alkaa itse pelleilemään sen massan kanssa.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #827 : 18.06.14 - klo:07:55 »
Minä ostin sokerin valmiina, tuosta purkista riittää pitkäksi aikaa.

Mutta kyllä nyt ärsyttää, kaikesta varovaisuudesta huolimatta nivusessa on ilkeä sisäänkasvanut. Kohta annan puskan kasvaa ja ostan lahkeelliset bikinit, stn  :#. Sisäänkasvaneita tulee välillä höylätessäkin, että alkaapa tässä keinot olla loppu  :-\. Kainaloihin sokeri toimii hienosti - ja jos välillä kiireessä menee höyläämään, niin sekin tulos on pidempään siisti ja sänki pehmeämpää.

Minullakaan säärien iho ei tykkää hyvää karvojen nyhtämisestä, sokeroinnin jäljiltä iho oli pitkään pilkullinen. Eli höyläys jatkuu.

2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #828 : 21.06.14 - klo:20:48 »
Onkos kellään kokemusta neulaepilaatiosta? Miulla on tuossa leuan alla semmoinen 2 euron kolikon alue, missä kasvaa mustaa paksua sänkeä  0_0 Bongasin tuollaisen sanan googletellessa pysyvää karvanpoistoa ja alkoi kiinnostaa.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #829 : 21.06.14 - klo:22:33 »
Onkos kellään kokemusta neulaepilaatiosta? Miulla on tuossa leuan alla semmoinen 2 euron kolikon alue, missä kasvaa mustaa paksua sänkeä  0_0 Bongasin tuollaisen sanan googletellessa pysyvää karvanpoistoa ja alkoi kiinnostaa.

Täällä kiinnostusta myös! Itsellänikin on 30 ikävuoden jälkeen alkanut leuan alle kasvamaan useampi tumma ja paksu karva, joita on hankala nyppiä pois kun ne vielä oikein tykkää kasvaa sillain ihon alle.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #830 : 24.07.14 - klo:18:41 »
Jostain kumman syystä ei ole tullut mieleen aiemmin kokeilla ladyshaveria, mutta kauppareissulla päätin sellaisen hankkia. Iho on herkkä ja kaikenlainen karvanpoisto ärsyttää ja aiheuttaa järjetöntä kutinaa, etenkin kesäaikaan - vaan eipä ladyshaver! Jotenkin en vaan aiemmin älynnyt tätä hankkia, vaikka tiesin että sheivaamalla jne ihoa lähtee aina pakosti mukana. Nyt ei ole kutinaa ollut lainkaan ja mulle ainakin on ihan ihmeellistä että shaveria voi käyttää uudestaan vaikka seuraavana päivänä ilman ihon ärsyyntymistä  ::)

Tällä ei saa ihan yhtä sileää tulosta kuin sheivaamalla, mutta se ei ole iso miinus sillä tarvittaessa voi nopsaan käsitellä uudestaan milloin haluaa. Tarpeeksi sileää kuitenkin ja tärkeintä on kuitenkin että iho ei ala kutiamaan. Shaveri on ollut kätevä myös siinä mielessä, että voi käyttää kuivana iman aineita ja on muutenkin nopea käyttää. Bikiniraja ja polvet ei ihan niin helposti tällä hoidu, mutta ei kuitenkaan mitenkään ärsyttänyt ihoa. Kainalon alue oli ainoa, mitä ei tällä laitteella oikeen pystynyt käsittelemään. Ainoa miinus tulee kovasta äänestä - ei todellakaan jää epäselväksi kenellekään, että laite on päällä  ;D

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #831 : 24.07.14 - klo:20:49 »
Mullakin on ollut Philipsin depilaattori (ilmeisesti ladyshaver tarkoittaa samaa?) käytössä jo 5 vuoden ajan ja sillä tosiaan saa karvat (myös kainalo :)) pois ilman mitään ihoärsytystä. Ihan ei silläkään saa yhtä sileää tuntua kuin höylällä, mutta plussat voittaa miinukset :).
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #832 : 24.07.14 - klo:23:59 »
Mä ostin edullisen epilaattorin, ja tykkään siitä ihan jalkojen kanssa, saa aika hyvin karvat pois ja pysyy aika hyvin. Ongelmallista on lähinnä, etten tahdo muistaa käyttää sitä, kunnes on akuutti tarve saada karvat pois, ja sitten täytyykin jo sheivata.

Ihmetyttää vaan, miten tuommoisella voi käsitellä kainalot. Ohjeessa käsketään pitää käsiteltävän puolen käsi ylhäällä ja venyttää ihoa toisella kädellä. Milläs kädellä sitä epilaattoria käytetään sitten? Mulla ainakin kainaloissa on sellaista löysää ihoa, ja sattuu ihan perseen paljon, kun ne pinsetit nyppäsevät ihoa karvan sijaan. Tulee ihan kunnon reikiä, jotka vuotavat verta.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #833 : 09.08.14 - klo:18:51 »
Onko kukaan käyttänyt Acorellen sokerivahaa?
Ostin sellaisen tänään, kun Veetiä ei ollut, mutta eihän se toimi ollenkaan  0_0 Lämmitin ohjeen mukaan sitä mikrossa 10 sek. Vaha oli rasvaisen tuntuista ja se imeytyi repäisyliuskoista läpi. Ei sillä saanut kuin yksittäisiä karvoja poistettua, kun vaha ei ollut edes tahmeaa. Teinkö jotain väärin? Auttaisiko talkki?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #834 : 09.08.14 - klo:19:06 »
^ Mä olen kokeillut, mutta en saanut itsekään toimimaan alkuunkaan. Ei tarttunut kiinni yhtään. Varmaan jollakulla on hyviäkin neuvoja, kun kyllähän tuo aika suositulta tavaralta vaikuttaa, mutta itse olin ihan wtf... Mutta toisaalta en ole kyllä saanut itselläni juuri muitakaan vahoja toimimaan, ja nykyään tehtävän hoitaa epilaattori.
1cFii, oma väri.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #835 : 09.08.14 - klo:19:27 »
Mä kokeilin Acorellen kylmävahaliuskoja, ja eihän ne toiminut yhtään. Vaikka kuinka hankasi liuskoja käsien välissä, ei se vaha niissä liuskoissa pehmennyt tarpeeksi. Pari hassua karvaa lähti. Ja ne oli vielä kalliimpia kuin Veet.  :# Palaan siis Veetin kylmävahaliuskoihin ja epilaattorin pariin. Veetin kylmävahaliuskat toimii yllättävän hyvin, ne on parantuneet tässä vuosien varrella.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #836 : 09.08.14 - klo:21:12 »
Mä ostin piiiitkästä aikaa Veetin tahnaa, sitä vihreää kuivalle iholle tarkoitettua. Saksassa oon käyttänyt vastaavaa halpismerkkistä, herkälle iholle tarkoitettua, joka on toiminut yllättävän hyvin. Toi Veetin vihreä tahna oli ihan tehokas kainaloissa, mutta säärissä se pikkuisen kihelmöi, kun taas saksalainen halpistahna ei tuntunut miltään. Sääristähän ei lähtenyt karvan karvaa sillä lastalla, mutta sitten laitoin kuorimahanskat käteen ja annoin säärille aika tujun käsittelyn. Sen jälkeen tulos on varsin sileä. Sen jälkeen oli kuitenkin varmuudeksi lotrattava after shave -geelillä, aloe vera -geelillä ja kosteusvoiteella ihon rauhoittamiseksi. Punaiset pilkut ja muut ärtymiset näyttää vältettäneen, vaikka operaation jälkeen säärien iho kuumotti ja punoitti aika paljon.

Ärsyttää ettei tuota Veetin tavallista tahnaa ole (enää?) herkälle iholle tarkoitettuna, mutta sitä jotain suihkussa käytettävää on. Taidan kokeilla sitä tämän tuubin loputtua. Karvanpoistotahnan ja höylän yhdistelmällä siis mennään. Höyläänkin vaan pitäisi ostaa uusia teriä, pakkaus maksaa melkein 18 euroa... Halvemmaks tulis olla karvainen!
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #837 : 09.08.14 - klo:22:02 »
Huoh, tällaisina hetkinä toivoisi, että tuotteen voisi palauttaa. Amerikan malliin.  :( En muuten löytänyt Acorellepurkista edes ainesosaluetteloa. Jospa se talkki imisi sitä öljyä pois... Jos se ei auta, niin ei hyvä heilu. Voisi tietysti kokeilla vahaa myös kuumentamattomana, kun se on niin notkeaa.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #838 : 09.08.14 - klo:22:19 »
Minäkin ihastuin tuohon,miten siistinä kainalot pysyvät sokeroinnin jälkeen, vaikka sitten muutaman kerran höyläilisikin. Testailen nyt vielä tuota sokeria ainakin kainaloihin, ehkä vielä varoen bikinirajaankin.

Tai sitten ostan ne lahkeelliset ensi kesäksi  ::).
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #839 : 10.08.14 - klo:11:53 »
Mä kokeilin Acorellen kylmävahaliuskoja, ja eihän ne toiminut yhtään. Vaikka kuinka hankasi liuskoja käsien välissä, ei se vaha niissä liuskoissa pehmennyt tarpeeksi. Pari hassua karvaa lähti. Ja ne oli vielä kalliimpia kuin Veet.  :# Palaan siis Veetin kylmävahaliuskoihin ja epilaattorin pariin. Veetin kylmävahaliuskat toimii yllättävän hyvin, ne on parantuneet tässä vuosien varrella.

Kannattaa lämmittää liuskoja hiustenkuivaajalla - silloin pehmiää takuulla. Acorelle ei ole ihan yhtä tymäkkää tavaraa kuin Veet (joka tarttuu kuin tauti jokaiseen pintaan mitä koskettaa  ;D) eli suosittelisin noita liuskoja lähinnä herkkäihoisille. Acorellen hyvä puoli on myös tietty se, että irtoaa helposti iholta ja pinnoilta toisin kuin Veet....