Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265071 kertaa)

Poissa almiros

• Tukkaguru
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #840 : 10.08.14 - klo:13:50 »
^ Kiitos vinkistä! Taidanpa kokeilla siis hiustenkuivaajaa.  :D
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #841 : 11.08.14 - klo:16:56 »
Mikä olisi paras höylä? Mahdollisimman monta terää ja helppo löytää vaihtoteriä. Nyt ollut käytössä monta vuotta Venus gillette, joku sensitive-versio taisi olla, eikä ole kyllä paras mahdollinen. En vain ole vaihtanut kun oli varastossa halvalla saatu 24 vaihtoterän jemma ;D  Nyt on paketti loppu ja varressa ei pysy enää höylät kiinni joten uusi on tarpeen. Tämä tuntui aina vaativan paljon hinkkausta että siloitti karvasääret.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #842 : 12.08.14 - klo:10:24 »
Mä oon suosinu miesten Mach3 teriä, halpa ja hyvä!

(muutenkin karvanpoistossa miesten tuottaa rulaa... esim. oliko Bicin kolmiteräiset kertakäyttöhöylät 4 kpl pkt- naisten terät on kivan vihreitä, ja miesten terät IHAN SAMANLAISIA mutta oransseja, ja miesten terät tietty halvempia... hyviä kertis/matka-vaihtoehtoja.)
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #843 : 17.08.14 - klo:00:37 »
Mietitytti taas yksi satunnaisuus.

Kun on joitakin vakiomittaan kasvavia ihokarvoja, säärikarvat esimerkiksi - miten ne ymmärtävät kasvaa takaisin täyteen pituuteensa, jos karva leikataan poikki? Yritän perustella tätä itselleni karvan lyhyellä elinkaarella, jolloin karva irtoaisi jo aika lyhyenä eikä siksi ikinä kasvaisi perusmittaansa pidemmäksi, mutta ei se tunnu mahdolliselta. Toisaalta myös kulumisen aikaansaama peruspituus tuntuu hankalalta ajatuksena, tällöin luulisi karvojen pituudessa olevan suurempaa vaihtelua esim. vuodenaika- ja henkilökohtaisesti, ja toisaalta joidenkin eteläeurooppalaisuroiden säärijouhet nyt varmaan eivät kuluisi poikki edes hiomapaperilla. Sitten taas sheivaamisen jälkeen tuoretta puskee tilalle jo seuraavana päivänä. Perustelkaa, viisaammat!

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #844 : 23.08.14 - klo:19:50 »
^ Haha, aika mielenkiintoinen pohdinnan aihe. :D

Mutta kyllähän tuo johtuu juurikin karvan tietyn mittaisesta kasvukaudesta, jonka jälkeen se irtoaa, aivan kuin hiustenkin kohdalla. Ja samalla tavalla vartalon karvoituksessa osa karvatupista on lepotilassa ja osa kasvuvaiheessa, minkä takia epiloinnin jälkeen saattaa aika piankin puskea uutta karvaa, ellei epilointia toista useampaan kertaan. Ja noiden yksittäisten karvojenkin kasvukaudessa saattaa olla vaihtelua. Mulla esim. on muutama sellainen mutanttikulmakarva, jotka kasvaisivat varmaan loputtomasti ellen välillä nyppisi niitä pois.

Eli siis, ne karvat eivät tosiaankaan itse tiedosta sitä pituuttaan ja tarkoituksella kasva aina johonkin tiettyyn mittaan. :D
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #845 : 05.09.14 - klo:15:55 »
Olen kokeillut sheivaamiseen monia vaahtoja ja voidemaisia tuotteita, mutta nyt löysin suosikkini. Dermosilin ihokarvanpoistogeeli luistaa erinomaisesti hyölän alla. Tosi helppoa, nopeaa ja kitkatonta höyläämistä :)

Aiemmin suosikkini karvojen sheivausgeelinä oli tuo yllämainittu Dermosil, mutta nykyään käytän RFSU Easy shavin geeliä. Molemmat ovat samanlaisia läpinäkyviä geelejä. Ostan kuitenkin jatkossa RFSU:n geelin, koska se on helpommin saatavilla ja hinnat taitavat olla aika lailla samaa luokkaa, mutta RFSU geelin koko 200 ml ja Dermosil 150 ml.

kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #846 : 25.09.14 - klo:18:26 »
Ajattelin kirjoittaa Acorellepäivitystä. Vaha ei toimi kylmänäkään. Ei lähtenyt karvan karvaa, mikä on jo aikamoinen saavutus, kun mitään vaaleaa hahtuvakarvaa ei kuitenkaan oltu poistelemassa. Voiko tuo olla peräti viallinen tuote? Ihan ihmeellistä mielestäni, ei tuota voi sanoa edes vahaksi, vaan sokerirasvaksi.
 ???

FYI: tämä oli siis ylang ylang oriental purkkivaha.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #847 : 27.11.14 - klo:17:51 »
Mä kävin pitkästä aikaa brassisokeroinnissa noin kuukausi sitten ja nyt uudelleen. Ja mä olen koukussa. :l Onhan tuo kallista käydä kerran kuussa, mutta on vaan niiiiin paljon helpompaa eikä ole sitä sheivaamisen tuomaa kutinaa. Kävin sokeroinnissa pari vuotta sitten ja pipari päivän-pari oli kipeänä sen jälkeen, mutta nyt löysin todella hyvän sokeroijan jonka jäljiltä ei arista yhtään. :ts
Sääriä sheivaan edelleen höylällä, 1-2 viikon välein riittää. Kainalosta nypin nykyään pinseteillä kun ei siellä kasva kuin muutama hajakarva. Suunnittelin josko kaivaisin pari vuotta vanhan Easy Sweet -sokeripurkin jemmasta ja sokeroisin sääret itse, niin ei tarvitsisi höyläillä ollenkaan. Kokeilin sitä joskus aiemmin, mutta sokeri ei tarttunut mun hentoihin karvoihin. Pitää varmaan kokeilla talkin kanssa...

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #848 : 02.02.15 - klo:23:01 »
Mä kelpaisin varmaan kohta sirkuksen parrakkaaksi naiseksi  ::)
Mulla on aina ollut leuan alla pieni rykelmä mustia karvoja, jotka on helppo vetäistä höylällä pari kertaa viikossa, samaten hieman tummempaa viiksiuntuvaa. Mulla on myös aika nukkaiset posket, mutta nyt ne karvat ovat sielläkin alkaneet tummua ja ovat sellaisia yksittäisiä jouhia vaaleamman untuvakarvan seassa. Höylää en noille näytä, koska kaikki mun kehon karvat ovat siitä vain tulleet pahemmiksi. Nyppiminen on liian hidasta ja työlästä peilin kanssa kikkailua.

Onneksi löysin laatikosta pyörimästä vanhan pikkupurkin Moom-sokerivahaa, koska se on ihan mainiota tavaraa  :) Vie tehokkaasti kaikki tiukatkin karvat pois ilman iholle jäävää sotkua, vaikka aine onkin tosi tahmeaa ja sottaa levitysvaiheessa kyllä joka paikkaa. Ei tee kovin kipeää. Mun aiemmat kokemukset vahoista on olleet yhtä sotkua karvojen pysyessä silti tasan siinä missä ennenkin.

Tilasin heti ison purkin, koska säärien höylääminen on niin tylsää ja tiuhaa puuhaa ja epilaattori yhtä tuskaa.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #849 : 03.02.15 - klo:00:44 »
^Miulla muuten on myös tuossa leuan alla satunnaisia mustia paksuja jouhia ja olen aivan pakkomielteinen niiden suhteen. Olen harkinnut pankkiryöstöä jonkinlaisten laserhoitojen rahoittamiseksi ja googletellut tietoa neulaepilaatiosta (vähän heikolla menestyksellä). Tänään jenkkien Lääkärit-sarjassa väittivät, että tämä kevyt poskinukka ei villiintyisi ajelusta, vaan pari kertaa kuukaudessa voisi höylätä ja se kuorisi ihoa samalla. Tiedä tuosta sitten. Noita paksuja sänkikarvoja mä jahtaan 10x suurentavalla peilillä ja pinseteillä, iho siitä leuan alta onkin vähän heikossa hapessa kun nyhtään ihan raivolla kaiken mitä vaan saan pinsettien väliin kiinni.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #850 : 04.02.15 - klo:17:01 »
Iloitsin liian aikaisin... Tuotteessa ei ole mitään vikaa, mutta poskien iho vahatulta alueelta eli tuolta leukapielten läheltä tykkäsi kyttyrää. Se on vähän punoittava ja paukamainen, mutta enemmän mua häiritsee sellainen nahkea pintatunne. Haluan pehmeän ja sileän ihon takaisin!

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #851 : 04.02.15 - klo:21:06 »
Mä käytän naamakarvojen poistamiseen ebaysta parilla eurolla tilaamaani "jousta". Vahat ja sokerit aiheuttavat vain turvotusta ja ärsytystä, mutta tuolla jousivehkeellä selviää yleensä muutamalla pikkunäpyllä, kunhan vain pyyhkii desinfiointiaineella lopuksi. Ihan törkeän kipeää tuo on kyllä tekee, fiilis on vähän kuin epiloinnissa, mutta kyllä sen kestää. ;)

Tällainen vehje on siis kyseessä:
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #852 : 04.02.15 - klo:21:49 »
^Ai vitsi, mullahan on tuollainenkin, mutta en oo kyllä nähnyt pariin vuoteen  :D Lojunee jonkin laatikon uumenissa. Se on ihan pätevä, mutta vähän epätarkka ja hankala pienillä alueilla.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #853 : 06.02.15 - klo:15:44 »
Toi on kyllä hyvä laite, pitää varmaan tilata ebaysta uusi kun edellinen ruostui. Kosmetiikkapurkki vuoti reilussa eikä mun euron jousi sellaista tietty kestänyt ollenkaan... ::)

Poissa jeppu

• HAIRahtanut
« Vastaus #854 : 01.03.15 - klo:22:44 »
Onko jollain suositella jotain hyvää kovavahaa (hard wax)? Tai oikeastaan mitä kovavahaa tahansa? ;D

Mulla on ollut tosi pitkään käytössä Babylissin kovavaha, jota aikoinaan hamstrasin tosi monta purkkia jostakin Hairstoren alesta. Nyt on viiminenkin purkki ihan finaalissa, ja kiire etsiä hyvä korvaava tuote! Ja tosiaan alakerran vahaukseen, eli melko tuju vaha saisi olla.
1c M ii BSL