Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 259863 kertaa)

Poissa jeppu

• HAIRahtanut
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #855 : 01.03.15 - klo:22:44 »
Onko jollain suositella jotain hyvää kovavahaa (hard wax)? Tai oikeastaan mitä kovavahaa tahansa? ;D

Mulla on ollut tosi pitkään käytössä Babylissin kovavaha, jota aikoinaan hamstrasin tosi monta purkkia jostakin Hairstoren alesta. Nyt on viiminenkin purkki ihan finaalissa, ja kiire etsiä hyvä korvaava tuote! Ja tosiaan alakerran vahaukseen, eli melko tuju vaha saisi olla.
1c M ii BSL

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #856 : 09.03.15 - klo:07:22 »
Mä olen käyttänyt iHerbistä saatavaa Parissa Hot Waxia. Ei ole kallis, mutta karvat lähtee tuolla tosi helposti. Pönttö on vähän epäkäytännöllinen, se on siis metallinen pannu, joka lämmitetään hellalla. Oon tällä tehnyt brassia jo 1,5-vuotta ja toimii hyvin. Hintaa ehkä 7 €.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa jeppu

• HAIRahtanut
« Vastaus #857 : 09.03.15 - klo:19:16 »
^ Kiitos paljon vinkistä, laitan tilaukseen!! Miten riittoisaa tuo on? 120g vaikuttaa melko vähältä.
1c M ii BSL

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #858 : 09.03.15 - klo:19:41 »
Minä kyllä höyläilen naamakarvoja - kaikkein lempeintä kasvojen iholle. Mitään paksuja karvoja minulla ei naamassa ole, mutta poskiuntuvaa vaikka muille jakaa. Höyläys ei noissa haittaa mitenkään, ovat niin pehmeitä, ettei mitään sängen tuntua edes tule.

Ja kohta pitäisi jaksaa taas alakertaa siistiä  :(.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #859 : 09.03.15 - klo:20:13 »
^ Kiitos paljon vinkistä, laitan tilaukseen!! Miten riittoisaa tuo on? 120g vaikuttaa melko vähältä.

Ei se kyllä riitä kuin yhteen kertaan. :(
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #860 : 17.03.15 - klo:12:45 »
Minä kyllä höyläilen naamakarvoja - kaikkein lempeintä kasvojen iholle. Mitään paksuja karvoja minulla ei naamassa ole, mutta poskiuntuvaa vaikka muille jakaa. Höyläys ei noissa haittaa mitenkään, ovat niin pehmeitä, ettei mitään sängen tuntua edes tule.

Ja kohta pitäisi jaksaa taas alakertaa siistiä  :(.

Päädyin tuolta hiuspuolen kautta Tinkle Razor -videoihin. Kysessä on siis "kulmakarvaveitsi", joka ei sinänsä ole uusi keksintö, mutta länsimaisille koko naaman raapsuttelu terällä on aika uusi juttu (kai?). Tilasin kolmen kappaleen setin noita veitsiä Ebaysta ja raapsuttelin eilen poski- ja leukakarvat pois. Muutama päivä sitten poistin terällä ylimääräiset hahtuvakulmakarvat, joita on vaikea nyppiä kun niitä ei näe kuin auringossa. Ihan mainio keksintö!
Suosittelen siis Tinke Razoria, se poistaa myös kuolleen ihosolukon.

Poissa jeppu

• HAIRahtanut
« Vastaus #861 : 25.06.15 - klo:14:43 »
Mä olen käyttänyt iHerbistä saatavaa Parissa Hot Waxia. Ei ole kallis, mutta karvat lähtee tuolla tosi helposti. Pönttö on vähän epäkäytännöllinen, se on siis metallinen pannu, joka lämmitetään hellalla. Oon tällä tehnyt brassia jo 1,5-vuotta ja toimii hyvin. Hintaa ehkä 7 €.

Kiitos Anissa suosituksesta, tämä osoittautui tosi hyväksi vahaksi! Sain tuon riittämään kahteen käsittelykertaan. Nyt on jo kaksi uutta pakettia matkalla  :)
1c M ii BSL

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #862 : 25.06.15 - klo:15:04 »
Mä en kohta enää jaksa mun jalkakarvojen kanssa. Ne ei lähde irti vahalla eikä epilaattorilla. Karva vaan on kertakaikkiaan niin paksua, että se ei lähde irti karvatupesta. Ainoa vaihtoehto on höylä, mutta kun sitä karvaa kasvaa mattona nilkoista perseeseen asti, niin menisi 2 tuntia, kun niitä sitten höyläilee.

No tein sen sitten toissapäivänä ja tänään kirkkaassa vessan valossa huomasin, että tulipa taas tehtyä surkeaa työtä: mustia pitkiä karvoja oli jäänyt reisiin laikkuina sinne tänne. Näin tapahtuu kun ainoa paikka ajaa karvat on pienessä, verrattain hämärässä suihkussa  :#  :#  V***u annan niitten rehottaa koko kesän, en vaan jaksa.

Edit: ja siis ammattilaisella ei kerta kaikkiaan ole varaa käydä: koska jalkakarvat kasvaa niin nopeasti, että jopa epilaattorilla repimäni karvat kasvaa takaisin pitkäksi sängeksi jo 2-3 päivässä, niin tulisi aika kalliiksi käydä poistattamassa sääri- sekä reisikarvat pari kertaa viikossa :D

Edit edit: en siis ole italialainen, olen vain perinyt isäni tumman kuontalon ja karvoituksen...
« Viimeksi muokattu: 25.06.15 - klo:15:09 kirjoittanut Kalevalatar »

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #863 : 25.06.15 - klo:18:50 »
^ Sulla on epiloidessa karvat katkenneet, eivätkä lähteneet juurineen. Silloin sänkeä kasvaa heti uudelleen. Jos karva lähtee kokonaisena, uuden kasvu vie useamman viikon.

Ehdottaisin kuitenkin vielä harkitsemaan sitä ammattilaisella käyntiä. Vahauksen tai sokeroinnin jälkeen karva kasvaa takaisin ohuempana ja pehmeämpänä. Jos vaikka muutaman käynnin settinä kävisit tyyliin kerran kuussa, niin sen jälkeen olisi helpompaa jatkaa karvanpoistoa kotona?  :)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #864 : 25.06.15 - klo:19:24 »
Jep, uskon että niitä karvoja katkeilee epiloidessa. Sekin johtuu osittan siitä, että karva on niin vahvaa ja tiukasti kiinni. Monesti kun nypin kulmakarvojakin, niin se karva katkeaa, koska joudun sormet punaisena puristamaan pinsettejä, että saan karvan irti. Ne pirun karvat vaan on ihan oikeesti niin tiukassa  ;D Ja olen siis nyppinyt kulmakarvoja 20 vuotta - eikä puhettakaan siitä että kasvaisivat takaisin hitaammin tahi hennompia. Saaterin pusikko koko otsa.

Edit: en siis usko että ihan kokonaan ongelma johtuu siitä, että karvat katkeaa. Joudun nimittäin nyppimään kulmakarvatkin pari kertaa viikossa, sillä nekin jotka olen vetänyt juurineen pois karvatupesta, tuppaa kasvamaan takaisin hyvin nopeasti.

Ja mun jalkojen karvoitus on tosiaan mustaa, paksua ja karheaa... ei paljon erotu tuosta mun tuheron karvoituksesta :P
« Viimeksi muokattu: 25.06.15 - klo:19:27 kirjoittanut Kalevalatar »

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #865 : 25.06.15 - klo:21:23 »
Mullakin on hyvä Braunin epilaattori ja se katkoo karvoja. Ne on jotenkin älyttömän tiukasti kiinni, joskus nypin pinseteillä säärikarvoja ja ei meinaa millään irrota. Lisäksi karvatupet punoittavat _aina_ ja karvat kasvavat herkästi sisäänpäin, muutenkin säärten iho tuntuu jotenkin karhealta ja nypyliäiseltä. Ärsyttävää.  :# Käsiäkin olen epiloinut, mulla kasvaa käsissä vaaleaa hentoa karvaa, ja se taas irtoaa aivan ongelmitta ja iho ei ärry, eikä mikään kasva ihon alla. En tiedä, mitä noille säärilleni tekisin, kaikki on kokeiltu BHA:sta AHA:an ja ankaraan mekaaniseen kuorintaan.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #866 : 25.06.15 - klo:22:12 »
^^ ja ^ oletteko kokeillu sääriin karvanpoistovoiteita? Ne siis kemiallisesti poistaa karvat. Sääriin olen tuota käyttänyt, mutta kerran laitoin kokeilumielessä bikinirajoille, joissa karvat on paksuja, niin nekin karvat lähti ihan vaan huuhteluveden mukana :D Kuumottelen aina vaan noiden kanssa, että vahingossa voidetta pääsisi päänahkaan ja hiukset sulais pois  ;D En olekaan moneen vuoteen käyttänyt ja kaapissa on avaamaton purkki ollut jo pari vuotta, lieköhän noi pilaantuu..?
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #867 : 25.06.15 - klo:22:31 »
Olen kokeillut karvanpoistovoiteita, mutta en enää useampaan vuoteen. Sänki tulee jo seuraavana päivänä ja voidetta piti käyttää niin tiheään tahtiin, että herkemmät ihoalueet kuten bikiniraja kirjaimellisesti paloi. Huomasin vain yksi kaunis päivä kun vetelin voidetta pois, että lastaan jäi ihokokkareita ja verta, jee.

Ja kaikki paksumpia karvoja eivät nuo ihovoiteetkaan siis saaneet irti, tulos oli aina sitä sun tätä.

Mun vaha-kokeiluista on muutamia vuosia, joten päätin pari viikkoa sitten ostaa Veetin kuumavahaa joka tarkoitettu kasvoille. Kokeilin sitä mun ylähuuleen ja tulos oli just sitä mitä pelkäsin: liuskaan tarttui pari hassua karvaa, loput jäi tiukasti naamaan kiinni  ;D

Pahoin pelkään että mun ainoa toivoni on voittaa lottovoitto ja käydä laserhoidossa.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #868 : 25.06.15 - klo:22:34 »
Mulla oli joskus aikaisemmin sitä ongelmaa, että epiloidut säärikarvat alkoivat kasvaa sisään, mutta nykyään ei ole sitä ongelmaa. Sheivaan sääriä aina silloin tällöin epilointien välissä, joten se saattaa helpottaa ainakin joitakin.

Musta on kyllä tullut superlaiska jalkakarvojen kanssa, varsinkin kun nyt ei ole mitään shortsikelejäkään ollut.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #869 : 27.06.15 - klo:11:25 »
Mä olen joskus vuosia sitten kokeillut karvanpoistovoiteita, nyt voisin uudestaan testata. Kiitos vinkistä.  :ts