Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 167637 kertaa)

Poissa Fishbones

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Sukupuolikapinallinen
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #870 : 28.06.15 - klo:13:44 »
Mulla ei oikein jalkojen iho tykännyt höyläämisestä, joten ajattelin kokeilla ihokarvanpoistovoidetta. Vaan olisihan se  pitänyt arvata, että mun yliherkkä atooppinen iho tykkäis kyttyrää siitäkin :# Kirvelyn olisi pitänyt jo kertoa jotain, mutta tajusin erehdykseni vasta kun ennen voiteen poistoa huomasin pieniä veripisaroita jaloissa.

Iho on selkeästi taas ärtynyt, pahemmin kuin höyläämisestä. Eikä se voide edes kunnolla tehonnut mun järkyttävän paksuun sänkeen, eli "turha keikka" taas.

Seuraavaksi vois kokeilla sokerointia jahka iho tästä rauhottuu ja sänkeä tulee vähän lisää.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #871 : 28.06.15 - klo:14:49 »
Onko Veetin eri kylmävahaliuskoilla paljoa eroa? Ja onko niillä bikinirajan vahaukseen omanlaisia liuskoja? Liuskat kuulostaa bikiniraja-alueella miellyttävämmälle kuin epilaattori..

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #872 : 28.06.15 - klo:14:56 »
Mä oon kokeillut paria erilaista eikä niissä mun mielestä oikein ole eroa muuta kun niiden lappujen koossa ja ehkä värissä. ;D

Mulla kylmävahaliuskat ei kylläkään tehoa bikinirajalle ollenkaan ja sääriinkin huonosti. Käsikarvat niillä kyllä saa pois. Ne jättää aina myös hirveän sotkun jos sitä vahaa tarttuu ihoon eikä se meinaa millään lähteä.
2a F ii

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #873 : 28.06.15 - klo:15:28 »
^Mä olen muistaakseni kokeillut vain niitä tavallisia, jotka ovat säärille, käsille yms. Välillä tosiaan vähän sotkuista, mutta kun liuskoja leikkasi pienemmäksi, sain ihan tyydyttävän tuloksen. Jos niillä ei sen suurempaa eroa ole, annan ehkä hinnan päättää siitä sitten.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #874 : 28.06.15 - klo:18:53 »
Mulla ei oikein jalkojen iho tykännyt höyläämisestä, joten ajattelin kokeilla ihokarvanpoistovoidetta. Vaan olisihan se  pitänyt arvata, että mun yliherkkä atooppinen iho tykkäis kyttyrää siitäkin :# Kirvelyn olisi pitänyt jo kertoa jotain, mutta tajusin erehdykseni vasta kun ennen voiteen poistoa huomasin pieniä veripisaroita jaloissa.

Iho on selkeästi taas ärtynyt, pahemmin kuin höyläämisestä. Eikä se voide edes kunnolla tehonnut mun järkyttävän paksuun sänkeen, eli "turha keikka" taas.

Kannattaa kokeilla ladyshaveria. Mulla höylääminen aiheuttaa järkyttävää kutinaa, kuten myös kaikki muut karvanpoistokeinot. Shaverin kanssa ei ole myöskään ollut sisäänpäin kasvaneita ollenkaan. Kovin tiheään en voi hurruuttaa myöskään shaverin kanssa, muutama välipäivä pitää olla, ja se jättää enemmän sänkeä kuin sheivaus mutta ainakin järkky kutina on ollut nyt historiaa. Shaverissa myös se hyvä puoli että voi käyttää kuivalle iholle eikä tarvitse mitään voiteita tms kaverikseen. Seuraava keino on varmaan lähitulevaisuudessa ipl... ::)

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #875 : 28.06.15 - klo:19:56 »
Mä oon käyttänyt jo useamman vuoden mun miehen Merkur-höylää (tällainen: http://pics2.ds-static.com/prodimg/370017/300.JPG), vaihdan siihen vain oman terän. Sheivausjälki on sillä paljon sileämpi ja säärissä huomaa lievän mikrokuorivan vaikutuksen, joka tuntuu ihan superihanalta varsinkin talvella. Sisäänkasvaneita ei ole tullut, ja ärsytykseltäkin olen välttynyt. Huuhtelen aina ajelun jälkeen viileällä vedellä ja levitän aloeta, xylidermiä tai alunaa.

Terät ovat naurettavan halpoja, joten rahaakin tuolla säästyy. Muovijätettäkään ei tule. Ainoa miinus tulee siitä, että miesten höylissä toi varsi on tosi lyhyt, minkä vuoksi herkempien paikkojen ajelu voi välillä hirvittää.

Mulla on muovihöyläkin jossain, mutta käytän sitä oikeastaan vain reissussa. Ja siis ihan luvallisesti tuota höylää käytän. Oma on toki harkinnassa.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #876 : 28.06.15 - klo:20:58 »
Mä sijoitin vihdoin tässä keväällä ipl-laitteeseen, mutta mun kipukynnykseni on näköjään niin alhainen, ettei tämäkään kyllä ratkaissut mun osalta tätä karvanpoistodilemmaa.

(Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin myydä laitteen eteenpäin. Kyseessä on nelisen kertaa käytetty Philipsin Lumea SC1991/00.)
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #877 : 28.06.15 - klo:21:51 »
Nuo laitteet kiinnostaa mua, mutta haluaisin sellaisen, joka tappaa karvankasvun kokonaan, eikä vain hidasta sitä. Tällä karvamäärällä tarvitsisin mielettömän määrän tunteja käsittelyyn, että olisi mitään näkyvää vaikutusta, pelkään :/

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #878 : 12.08.15 - klo:18:00 »
Mikà auttaa noihin sisàànpàin kasvaneisiin sààrikarvoihin? Otan vahalla karvat veks ja toisinaan hòylààn jos on hàtàtilanne.
Inhottavaa mininàppylàà sààrissà. Auttakko Paulan BHA? Pitààkò alkaa làiskimààn sità jalkoihin? Mekaaninen kuorinta ei tunnu auttavan...

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #879 : 13.08.15 - klo:11:42 »
^ Mä olen saanut apua RFSU:n Hair helperistä. Se on tosin kovin pieni puteli kun on tarkoitettu intiimialueille. Vaikuttava aine tuossa on kaiketi AHA. Eli pelkkää AHA:aa kannattaa kokeilla. Paulan AHA on aika tyyristä lätkittäväksi säärille, joten kannattaa ehkä kääntyä korealaisen kosmetiikan suuntaan jos haluaa päästä halvemmalla.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #880 : 13.08.15 - klo:13:10 »
Mä käytän sekä BHA:ta (2%) että AHA:ta (10%) sääriin ja bikiinialueelle. Niistä on apua, mutta aina siellä jokut karvat pääsetvät kasvamaan sisäänpäin ja aiheuttamaan näppyjä kuitenkin. :-[ Kenties mekaaninen kuorinta niiden rinnalla toimisi vielä paremmin, mutta itse olen ollut siihen liian laiska. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan!
Cogito ergo doleo.

Poissa Aria

• HAIRahtanut
    • Tumblr
« Vastaus #881 : 19.08.15 - klo:22:39 »
Oon käytellyt Acorellen sokerivahaa reisien ruokkoamiseen. Nyt tätä sokeria ei saa enää mistään, itsekään ei huvittaisi keittiössä sotkea. Onko vaihtoehtona lähinnä Moom iherbista? Veet jotenkin pelottaa, viimeksi kun sitä käytin tarrasi vahaliuska ihoon ja seurasi mustelmia ja itkua.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #882 : 20.08.15 - klo:01:42 »
^Siis sulla toimi Acorelle? Se oli ihme kamaa, heitin muutossa käytänössä täyden purkin menemään, koska vaha oli vain öljyistä litkua eikä tarttunut karvoihin kuin yhden kerran.

Tarkoitatko Veetin perinteistä sokerivahaa valkoisessa purkissa? Mulla ei ole siitä mitään valittamista. Ne yksittäiset vahaliuskat kyllä repii ihonkin irti.  ::) Eikö tuota Veetiä enää saa?

Poissa Aria

• HAIRahtanut
    • Tumblr
« Vastaus #883 : 20.08.15 - klo:10:35 »
En ole veetin purkkimallista vahaa kokeillutkaan. Liuskat tosiaan traumatisoi niin pahasti.  :P Kai sitä vois ostaa kokeiluun, ei huvita nyt tehdä yhden purkin takia tilaustakaan, tulee siinä purkille hintaa.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #884 : 20.08.15 - klo:19:58 »
Miun mielestä se valkoisen purkin oriental wax on tosi hyvää. Siihen punaiseen purkkiin en uskalla kajota, koska se vaha ei kai(?) ole sokeripohjainen...