Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265368 kertaa)

Poissa enna

• Tukkaguru
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #885 : 23.08.15 - klo:17:35 »
^Mä olen miettinyt vähän samaa, kun multakin löytyy Babylissin joku halpa epilaattori. Aika moneen kertaan sillä saa esimerkiksi sääriä vedellä. Kainaloistakin ottaa ihosta kiinni vähän väliä, mutta mä olen jo tottunut siihen eikä se oikeastaan enää haittaa - mun kainalot on kuitenkin jo niin karaistuneet ja ne on suht vähäisestä karvankasvusta johtuen nopeasti epiloitu.

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #886 : 24.08.15 - klo:12:38 »
Mulla on varmaan 10v. vanha epilaatori (Braun?) ja hyvin toimii edelleen. Säärissä ajalen ensin enimmät alhaalta ylös ja sitten vielä pyörivällä liikkeellä alhaalta ylös useamman kerran. Tällä tavoin saan hyvän tuloksen. Tosin mullakin katkeilee jonkin verran ja karvat kasvaa epätahtiin niin kesällä ajelen sääret ja bikirajat kerran viikossa. Jos haluun täydellisen tuloksen niin epiloinnin jälkeen ajan vielä sheiverillä. Kainaloihin en kykene käyttämään.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #887 : 09.09.15 - klo:17:29 »
Kävin tänään valoimpulssihoidossa. Olihan pyöritys.  ;D Kipeää kävi, mutta mielestäni touhu oli sukkelaa ja tuntemukset siedettäviä. Näin jälkikäteen kainalot näyttävät täysin normaalilta mutta aristivat sen verran reilusti, että otin nelisatasen buranan. Jos tulokset ovat hyvät niin menen syksymmällä toiseenkin käsittelyyn.

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia valoimpulssihoidosta ja etenkin siitä, miten hyvin tulokset ovat vuosien saatossa pysyneet.  :)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #888 : 24.09.15 - klo:21:27 »
Kävin tänään elämäni ensimmäistä kertaa sokeroinnissa. Ja vieläpä brasilialaises. Herranjumala sitä kipua! Mä en ollut kuvitellutkaa, että se sattuis noin hemmetisti. Toki eka kerta varmaan kaikille paha, mutta musta tuntu, että pyörryn sen käsittelyn aikana. Tavallaan käsittely jäikin sitten kesken, kun lopussa oli vuorossa tuo häpykumpu. Pari kertaa siitä jo sokeroi ja se kipu oli jo niin paha, että oli pakko jättää kesken kun lihaksetkin kramppas ja "pisti vastaan" jo niin lujaa, että hoitajakin siitä mainitsi.. Siihen jäi semmonen kiva ja siisti kolmio, ettei se mua edes haittaa.

Nyt tuo alakerta on niin hellänä ja kipee, etten tiä kuinka olis. No, kai se tästä. En vaan tajua miksi se otti mulla noin kipeetä.  :-\ Mulla ei ees oo mikään huono kipukynnys (tai niin oon tähän asti luullu), kun lävistyksiä ja tatuointejakin elämän aikana jokusen verran laitettu, mutta tämä oli paha. Ja oon n. 7 vuotta tuota värkkiä sheivaillu ja jo siitäkin ollut välillä (lue: yleensä aina) todella kipeä. Et rääkättykin toki on.

Uskaltaakohan tuohon mennä uudestaan, vai jäiköhän ikuiset traumat.  ;D ;D Kipuhan toki unohtuu äkkiä :3
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #889 : 25.09.15 - klo:13:04 »
^ Monen mielestä eka brassi on se pahin ja yleensä juuri häpykummun alue on kaikkien herkin alue. Mitä lähemmäs vahaus menee taikanappulaa ( ;D ), sitä kovempi kipu. Näin ainakin omasta mielestä ja tällaista olen kuullut muiltakin brassisokeroinnissa käyneiltä. Kun sokeroinnissa käy suht säännöllisesti, niin kiputuntemus vähenee. Tietysti myös sokeroinnin tekijä vaikuttaa asiaan, eli jotkut ovat vain parempia ja hellävaraisempia vahaajia, eivätkä tuota niin paljon kipua kuin ne, joiden tekniikka on hukassa.

Selvästi sulla on vielä todella herkkä iho, jos intiimialue tulee kipeäksi pelkästä karvojen ajelustakin puhumattakaan siitä, että ne karvat nyhdetään juurineen pois.

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #890 : 29.10.15 - klo:21:16 »
Vähän päivittelyä tuohon mun brassikokeiluun. Päätin kuitenkin vielä antaa sokeroinnille uuden mahdollisuuden, vaikka tuo eka kerta jättikin tosi ikävät fiilikset. Ja ei, kipu ei ollut läheskään niin paha kuin ekalla kerralla. Kerran taisi käsittelyn aikana päästä "aijjai", mutta muuten olin "tosi nätisti", niinkuin hoitajakin mainitsi. Se kun yllättyi mut nähdessään, ja sanoikin että oli ihan varma etten tuu enää uudestaan :D :D
Jes, oon aika onnellinen nyt, koska voin tosiaan jatkaa tuon alakerran sokerointikäsittelyjä. Ei tarvitse enää kattella sitä inhottavaa kipeää ja punaista piikkisikaa, niinkuin silloin sheivatessa ;D :ts
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #891 : 15.12.15 - klo:14:34 »
Onko olemassa mitään käsittelyä missä takaisin kasvava karva ei aiheuttaisi kutinaa? Perinteinen kalvilla ajeluhan nyt jättää tietty sängen joka kutiaa ihan tajuttomasti ja käsittääkseni epilointi yms tekee saman jutun. Voikohan jollain voiteella poistaa karvoja intiimialueelta? Lähinnä mietin että tiettyyn aikaan kuukaudesta tuo karvattomuus olisi aika jees, mutta jatkuvaa ylläpitoa en kyllä jaksaisi  ;D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #892 : 22.02.16 - klo:13:12 »
Minäkään en oikein jaksaisi sitä ylläpitoa, varsinkin mun karvankasvuvauhdilla.Paras ratkaisu minulle on ollut trimmeri-epilaattori ja käytän siis intiimialueelle trimmeriä ja jätän karvat n. 0,5-1 sentin pituisiksi. Ei sänkeä, kutinaa eikä sisäänkasvaneitä karvoja ja siitä aiheutuvia näppyjä. Posliini olisi tosi kiva, mutta mun iho ei vain sitä siedä  :P

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #893 : 23.02.16 - klo:10:34 »
Olen yrittänyt kolmesti valmistaa sokerointivahaa kotona ja massa on joka kerta epäonnistunut. Tein massan Meikkileikkejä-bloggaajan ohjeella, mikä löytyy youtubesta. Olen käyttänyt 2,4 dl sokeria, 1½ rkl vettä, 1½ rkl sitruunamehutiivistettä ja 1 tl suolaa. Vaikka lämmittelen sokeria pannulla miedolla lämmöllä, se vaihtaa väriä oranssinruskeaksi aina heti sulaessaan ja siinä kohtaa massan pitäisi ilmeisesti olla jo valmista. Sokeri ei ehdi täysin sulaa ja lopullinen massa on hunajamaista kidettä. Videolla sokeri ehtii olla aika pitkään valkoista litkua, mutta mulla massa ei ikinä saavuta sellaista välitilaa. ;D Kolmannella kerralla kokeilin pitää massaa hellalla pidempään ja kaadoin sen jäähtymään vasta sitten, kun se oli jo melko ruskeaa kullankeltaisen sijaan. Massa on joka kerta jämähtänyt muoviastiaan sekoittelusta huolimatta, ja käsissä pyöriteltäessä kovettuu saman tien kun se alkaa tarpeeksi jäähtynyt käsiteltäväksi. Vinkkejä?

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #894 : 23.02.16 - klo:10:50 »
Onko olemassa mitään käsittelyä missä takaisin kasvava karva ei aiheuttaisi kutinaa? Perinteinen kalvilla ajeluhan nyt jättää tietty sängen joka kutiaa ihan tajuttomasti ja käsittääkseni epilointi yms tekee saman jutun.

Mä poistan kaikki karvat kaulasta alaspäin epilaattorilla eikä tuu mitään kutinaa (tai sisäänkasvaneita karvoja tmv). Taitaa olla yksilöllistä tuo. :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #895 : 23.02.16 - klo:13:01 »
Olen yrittänyt kolmesti valmistaa sokerointivahaa kotona ja massa on joka kerta epäonnistunut. Tein massan Meikkileikkejä-bloggaajan ohjeella, mikä löytyy youtubesta. Olen käyttänyt 2,4 dl sokeria, 1½ rkl vettä, 1½ rkl sitruunamehutiivistettä ja 1 tl suolaa. Vaikka lämmittelen sokeria pannulla miedolla lämmöllä, se vaihtaa väriä oranssinruskeaksi aina heti sulaessaan ja siinä kohtaa massan pitäisi ilmeisesti olla jo valmista. Sokeri ei ehdi täysin sulaa ja lopullinen massa on hunajamaista kidettä. Videolla sokeri ehtii olla aika pitkään valkoista litkua, mutta mulla massa ei ikinä saavuta sellaista välitilaa. ;D Kolmannella kerralla kokeilin pitää massaa hellalla pidempään ja kaadoin sen jäähtymään vasta sitten, kun se oli jo melko ruskeaa kullankeltaisen sijaan. Massa on joka kerta jämähtänyt muoviastiaan sekoittelusta huolimatta, ja käsissä pyöriteltäessä kovettuu saman tien kun se alkaa tarpeeksi jäähtynyt käsiteltäväksi. Vinkkejä?

miulla on oma tekemää sokerimassaa ja oon huomannu että oma tekemään pitää lisätä vettä (pari tippaa kerrallaan) pyörittely vaiheessa tai muuten kovettuu. Siinä pitää myös olla vikkelä eli juuri niin kuumana kuin sormet kestää ottaa köntti käteen ja alkaa pyörittelemään ja heti vaan vettä joukkoon ettei kerkeä jähmettyä liikaa, siitä massa sitten notkistuu ja pyörittelyä voi jatkaa kunnes sokeri muuttuu tahmeammaksi ja valmiiksi käytettäväksi. Itse olen käyttänyt myös luontaistuotekaupan sokeria ja se ei jähmety läheskään niin nopeasti kuin itse tehty.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #896 : 17.03.16 - klo:18:53 »
Suosin yleensä todella halpoja höyliä enkä enää varsinkaan sheivausgeelejä edes osta, mutta pääsin alkuvuodesta Buzzador kampanjaan, jossa sai kokeiltavaksi Gilette Venus Swirl höylän ja Violet swirl ihokarvanajogeelin. Höylän varressa oleva pallukka kyllä auttoi sheivausta hankalammissa paikoissa (nilkat, polvitaive), mutta varsinaisessa lopputuloksessa en huomannut mitään eroa mihin tahansa muuhun höylään verrattuna. Säästän silti kyllä varren siltä varalta jos joskus sattuisin vaikka ostamaan siihen teräpakkauksen...

Sheivausgeeli puolestaan tuoksui hyvältä, mutta tuoksu hävisi samalla sekunnilla kun ihon huuhteli. Jatkan siis edelleen ihan tavallisen suihkugeelin käyttöä sheivauksen apuna.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #897 : 21.03.16 - klo:23:43 »
Tässä poskinukkaa nyhtäessä tuli jälleen kerran mieleen, että kuinka monella karvojen juurineen nyppiminen/epilointi/vaha tms. muka oikeasti pitää ihon sileänä viikkoja? Mulla on viikossa uusia karvoja, vähintään kahden viikon kohdalla pakko niittää ne uudelleen. Olen sitten ylensä vaan höylännyt kaiken kaulasta alaspäin, vaikka sänki onkin kovempaa. Se ei sentään satu ja on paljon nopeampaa.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #898 : 22.03.16 - klo:00:29 »
^ Just tuossa äsken sääriä epiloidessa mietin, että kauankohan tätä jaksaa vielä tehdä ennen kuin siirtyy takaisin höylään. Olen viime vuodet epiloinut, kun en meinaa millään sietää sitä terävää sänkeä höylästä, mutta on tää niin naurettavan aikaa vievää, että alkaa todella kypsyttää. Vähintään kerran viikossa on epiloitava ja silloinkin on pari päivää jo ollut karvainen olo. Uutta tulee nopeasti, karvat ovat tiheässä ja kasvukin nopeaa, hurraa. Ja bikiniraja on ikuisesti yksi hirvitys, kun ei se ikinä totu siihen että karvoja nypitään. Olen todella herkästi ärsyyntyvä ja juurineen poiston kanssa mun on ylivoimaisesti paras olla, mutta luonto ei kyllä tule vastaan yhtään.
1cFii, oma väri.

Poissa Midnight

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #899 : 22.03.16 - klo:15:19 »
Sheivaamalla on aina menty. Itselle mieluisin vaihteohto. Ylihintaisen Gilletten korvaajaksi löytyi Rainbow Silky Shave, joka toimii aivan yhtä hyvin ja paljon halvemmalla.
Minä en jostain syystä ymmärrä, miksi ihokarvat ovat niin monelle aivan mieletön rasite?
Midnight Blue