Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 265376 kertaa)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #900 : 22.03.16 - klo:15:51 »
Mulla on ihokarvaa ja paljon. Se ei tunnu kivalle vaatteita vasten ja saa ihon tuntumaan ja näyttämään kuivalle. Mulla on tummaa, karheaa pitkää karvaa persuuksissa, reisissä ja säärissä. Karva menee sukkisten ja housujen läpi, kutittaa, nipistää ja vaikka mitä.

Kun kerran vuodessa jaksan ne epiloida (menee niin monta tuntia, etten useammin jaksa), niin iho tuntuu paljon paremmalta vähän aikaa! Mulle se ei ole ulkonäköasia, koska en kehtaa muutenkaan näytellä läskisiä, turvonneita jalkojani, mutta iho on ehdottomasti pehmeämpi, eikä kutise.
« Viimeksi muokattu: 22.03.16 - klo:15:53 kirjoittanut Kalevalatar »

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #901 : 22.03.16 - klo:22:14 »
Osaisiko joku suositella hyvää epilaattoria? En ole koskaan epiloinut aiemmin, mutta sheivaus ei enää sovi säärilleni, minkä vuoksi täytyy kokeilla muita vaihtoehtoja. Säärieni iho ei tykkää sheivausvaahdosta tai höylällä raapimisesta, joten epiloimisessa poistuisi ainakin se kemikaalien tuoma ärsytys.

Edit. Ladyshaver voisi olla toinen vaihtoehto, siitäkin otan suosituksia mielelläni vastaan. :)
« Viimeksi muokattu: 22.03.16 - klo:22:28 kirjoittanut elly »

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #902 : 22.03.16 - klo:22:58 »
^Mä käytin Braunin Silk Epil seiskaa kolme vuotta ja en keksi siitä mitään muuta moitittavaa kuin sen, että sen akku simahti tällä viikolla, eli mikään vuosikymmeniä kestävä kapistus tuo ei ole. Tuon mukana tuli myös mm. perus ladyshaver-pää, jolla sai kätevästi vedeltyä alakerran sileäksi. Nyt mulle on tulossa Silk Epil 9, joka on ilmeisesti "parempi" versio seiskasta. Siinä on leveämpi ajopää ja ainakin tuotetietojen mukaan myös tarkemmat pinsetit. Saa nähdä, miten tuo käytännössä eroaa mun vanhasta seiskasta.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #903 : 23.03.16 - klo:21:30 »
Kiitos vastauksestasi! Braunin Silk Epil -epilaattoreista löytyi kyllä paljon hyviä kokemuksia, minkä vuoksi kiinnostuin kyllä itsekin. Kallis kertaostoshan tuo on, mutta kylläpä niistä höylistä ja vaahdoistakin kertyy kuluja, jos laskee vaikkapa tuon kolmen vuoden tuotekeston perusteella.

Ladyshaver on varmasti myös kätevä väline, mutta haluaisin karvoista eroon ensisijaisesti juurineen. Olen joskus urakoinut säärikarvat pois pinseteillä ja sitä sileyttä on vaikea ylittää. Vähän liian aikaavievää puuhaa vaan mun makuun. ;D

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #904 : 25.04.16 - klo:21:04 »
Epilon sääret tänään ensimmäisen kerran ja siihen meni yllättävän paljon aikaa. Joissakin kohdissa kipua tuntui enemmän kuin toisissa, mutta aika siedettävää se oli. Iho oli punapilkkuinen ja valkoinen heti epiloinnin jälkeen. Saa nähdä, miltä iho näyttää huomenna. En löytänyt heti aloe vera-geeliä, joten levitin iholle kookosöljyä.

Minulla oli myös tarkoitus ajella kainalot sekä bikiniraja tavallisella sheivauspäällä, mutta en enää jaksanut. Laitteessa on melko kova ääni verrattuna parranajokoneeseen. Ajelu- ja epilointipäissä on myös valo, josta oli apua laitetta käytettäessä.

Sääret näyttivät hyviltä aamulla. Ei punaisia pilkkuja. Bikinirajaa  en uskalla epiloida.
« Viimeksi muokattu: 26.04.16 - klo:06:36 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #905 : 14.05.16 - klo:22:13 »
Mä alan olla ihan hukassa karvojeni kanssa. Menen kohta sirkukseen  ::)

Mulla on aina ollut joitakin partakarvoja ja nukkaiset viikset ja posket, mutta jälkimmäinen niin vaaleaa ettei se mitään häiritse vaikkei ihan just heti ole poistamassa. Tuo partakarvoitus vaan... se on niin tummaa ja karkeaa, melkein kuin miehellä ja siihen ei sokerointi tehoa (nukkamaisen karvan poistaa ihan moitteetta). Partaa on vain piehenköllä alueella leuan alla, mutta se on inhottavaa ja karheaa ja epänaisellista, eikä sellaista rouheankaunista fridakahloa. Olen nyppinyt karvoja pinseteillä, mutta vaiva tuntuu suhteettomalta siihen nähden, että alle viikossa on jo uusi karva kasvamassa. Sama kasvuongelma koskee kyllä viiksiäkin, kyllä ne melkein kerran viikossa saisi poistaa... Iho ei oikein käsittelystä pidä vaan kuivuu ja tulee sellaiseksi kovemmaksi.

Olen harkinnut valoimpulssilaitetta, mutta se on aika kallis investointi, jos ei siitä sitten kuitenkaan olekaan hyötyä.

Sokeroin pärstän viisi päivää sitten ja nyt jo puskee uutta  :P

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #906 : 17.05.16 - klo:19:06 »
Sama homma mulla Triina :( Naamassa on paljon karvaa, joka onneksi suurimmaksi osaksi on vaaleaa ja näkyy ärsyttävästi vain jos laitan puutaria/meikkivoidetta. Olenkin miettinyt että kokeilen joku kerta niiden sheivaamista, se on näköjään suht trendikästä tällä hetkellä, ainakin jos uskoo vloggaajia.

Mutta siis, leuan alla kasvaa mullakin useampi tumma ja paksu karva, joita saan olla nyppimässä oikeastaan päivittäin. Perkeleet kasvaa varmaan puolen sentin päivävauhtia. En usko että ne näkyy kovin kauas, mutta tunnen itseni todella epänaiselliseksi, koska -tunnen- ne joka kerta kun kosketan leukaa tai kaulaa :/ HUOH.

Pitäisi näin kesäksi jaksaa myös epiloida mun jalat ja perse. Se on vain useamman tunnin urakka jota koitan välttää viimeiseen asti. Päätin aloittaa helpommasta ja epiloin mun kainalot (yleensä vain sheivaan joka toinen aamu suihkussa). Ja ei helvetti että se sattu! Viisastuneesta viime vuoden kokemuksesta, tein sen suihkussa eikä sattunut ihan niin paljon kuin kuivalla iholla, mutta silti. Kyyneleet valu silmistä ja kainalot vuoti verta. Mun karva on siis niin paksua, että kun sitä epiloin, niin veri lentää. Olen jatkanut epilointia pari kertaa viikossa, että saan vähitellen kaikki kasvavat karvat pois. Silti, aina jää pitkiäkin karvoja epiloimatta, mun karvoitus on vain niin tuhtia kamaa että epilaattori ei niihin pysty :P JA kainalot täynnä näppyjä sisäänkasvaneista karvoista. Olen epätoivoinen, en ikinä saa nättejä, karvattomia kainaloita.
« Viimeksi muokattu: 17.05.16 - klo:19:11 kirjoittanut Kalevalatar »

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #907 : 17.05.16 - klo:22:02 »
Liityn myös karvakerhoon. ;D

Mulla kasvaa myös leuassa joitakin paksuja ja mustia partakarvoja, nypin niitä pinseteillä aina kun tunnen sormella silittäessä niiden puskevan ihon läpi. Viikset on myös, mutta vaikka ne karvat tummia onkin (yllättäen, koska en muutenkaan ole mikään kovin vaalea) niin melko ohuita, ne mä vedän ihan höylällä aina pois suunnilleen joka toinen päivä.

Kainalo- ja häpykarvoitus on myös tosi paksua partakarvojen tyylistä eikä ne paikat pysy sileänä edes vuorokautta. Vielä kun kasvavat aika tiheään ja laajalla alueella, ja niihin ei todellakaan tehoa mikään vaha ja epilaattorikin tosi huonosti ja sattuu älyttömästi kun karvat on niin tiukassa. Säärikarvat on melko paksuja myös ja isovarpaitten päällä kasvaa kans muutama paksu ja musta karva. Mä olen siistinyt häpykarvoitusta vaihtelevissa määrin varmaan siitä asti kun ne on alkaneet kasvaa kunnolla, enkä halua edes kuvitella minkälainen läpipääsemätön viidakko toi olisi jos antaisin niiden olla täysin luonnontilassa. ;D

Kaikista epäreiluinta tässä on se, että miksi mun hiukset sitten on tosi hennot ja ohuet? ::)
3a/b F ii

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #908 : 17.05.16 - klo:22:28 »
Minäkin olen karvanaama. Minulla kasvaa paksuja karvoja leuassa sekä ylähuulen alueella. Nypin ne pinseteillä pois ja ohuet karvat leikkaan saksilla. Joskus käytin vahaa, mutta onnistuin kerran repäisemään liuskan mukana palan ihoa, joten lopetin käytön. Käytin myös Veetiä, mutta se ärsytti ihoa ikävästi. Partakarvat hävettävät ja mietin, tuntuvatko ne suudellessa.

Kainalokarvat ajelen höylällä tai koneella. Sääriä olen epiloinut pari kertaa, mutten uskalla epiloida muualta. Häpykarvoitusta lyhennän ja siistin höylällä tai koneella silloin tällöin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #909 : 17.05.16 - klo:23:25 »
Ihania kohtalotovereita  :D Mulla on myös melko tummaa karvaa säärissä, lähinnä kuitenkin vain etuosassa ja ajelen sen ihan höylällä vaan. Talvisin harvoin, eipä niitä kukaan katsele (ja ne lämmittää :D), samoin kainalot höylään. Häpykarvoitus ei ole erityisen tuuheaa ja se on vaaleampaa kuin muualla, mutta tursuaa kylläkin väärissä paikoissa, siis leviää pikkareiden rajan yli sen verran, että todellakin pakko siistiä ja helposti nivusalueen hiki alkaa haisemaan, jos karvoja ei siisti. Kokonaan en karvoja poista, mulla tulee kaikkein helpoiten karvatuppiongelmaa just noille alueille ja sitten raavin itseäni kuin apina... Mutta rajat tulee siistittyä. Veet on ehkä paras, höylää käytän joskus. Musta on ihan käsittämätöntä, että joku pystyy pitämään bikinirajat siistinä nyppimällä hajakarvat pinseteillä, kun itse tarttisin lähinnä ruohonleikkurin.

Käsikarvoja on myös, mutta en ole niihin koskenut. Ovat just sen verran vaaleat, että eivät hirveän pahasti pistä silmään, vaikka keskivertoa karvaisemmat nekin varmaan ovat. Mulla on ollut työkaverina Lähi-Idästä kotoisin oleva tyttö ja hän oli aika kypsä omiin karvoihinsa, joutui siis todella paljon tekemään töitä ulkonäkönsä eteen, kun karvaa kasvoi mm. otsaan ja vatsaan. Siihen nähden oma tilanne on onneksi paljon helpompi.

Ja joo, oma tukka on sitten taas ohuttakin ohuempi  ::)
« Viimeksi muokattu: 17.05.16 - klo:23:26 kirjoittanut Triina »

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #910 : 18.05.16 - klo:01:13 »
Käykää nyt ihmeessä laseroimassa tai valoimpulsissa, jos vain suinkin mahdollista! Ei välttämättä kaikkia vie, mutta harventuminenkin helpottaa elämää kummasti. Itse kävin 15 kertaa valoimpulssissa - vähempi ei tehonnut - kymmenisen vuotta sitten, eikä nykyisin tarvitse kuin parin viikon välein epiloida kainalot, säärille riittää muutama kerta vuodessa.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #911 : 18.05.16 - klo:07:58 »
^ Ehdottomasti menisin jos olisin rikkaampi. ::)

Mulla kans käsikarvat on sitten taas aika hentoiset ja kasvaa suht harvassa. Joskus sheivasin niitä kun on ne kuitenkin tummia, mutta enää en ole niin tehnyt moneen vuoteen ja melko huomaamattomia noi kuitenkin on. Säärikarvatkin kasvaa onneksi suht harvaan, mutta ne on kyllä melko paksuja ja kamalan näköisiä. Navan alapuolella kasvaa muutama hieman paksumpi tumma karva, mutta muuten noi on vatsassakin aika hentoista nukkaa.

En mä nyt taatusti mikään ihan älyttömän karvainen kumminkaan loppupeleissä ole, mutta vähän karvaisempi kun ainakin suomalaiset yleensä. Ennen stressasin kaikista karvoista enemmänkin, mutta nykyään riittää kun noi viikset ja muutaman partakarvan pidän poissa. Kainalot ja häpykarvat höylään pari kertaa viikossa (useammin ei iho kestä noin paksua karvaa ja kovin pientä sänkeä repiä höylällä) ja säärikarvoja (+ nitä muutamaa varvaskarvaa) vaihtelevasti kesään painottuen. ;D
3a/b F ii

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #912 : 18.05.16 - klo:07:58 »
Käykää nyt ihmeessä laseroimassa tai valoimpulsissa, jos vain suinkin mahdollista! Ei välttämättä kaikkia vie, mutta harventuminenkin helpottaa elämää kummasti. Itse kävin 15 kertaa valoimpulssissa - vähempi ei tehonnut - kymmenisen vuotta sitten, eikä nykyisin tarvitse kuin parin viikon välein epiloida kainalot, säärille riittää muutama kerta vuodessa.

Tämä on suunnitelmissa sitten kun olen rikas :P

Hehe ja joo, en mäkään kauheasti tästä stressaa, varsinkin kun on jo naimisissa :D Siipan kanssa vitsaillaan että mun karvoitus on ok niin kauan, kun sitä on vähemmän kuin hänellä. Onneksi se on tosi karvanen äijä :D
« Viimeksi muokattu: 18.05.16 - klo:08:00 kirjoittanut Kalevalatar »

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #913 : 18.05.16 - klo:15:32 »
Takapuoli kantsii vahata Veetin sokerivahalla, mut hygienian kanssa pitää olla tarkkana. Eri kippoon se bebbuvaha ja eri liuskat siihen puuhaan  ;D

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #914 : 18.05.16 - klo:16:11 »
Miten oman peban vahaaminen onnistuu? :o Tai siis vahan/sokerin repiminen, kun mä en varmaan edes taivu sellaiseen asentoon. Kuvituskuvia kehiin, kiitos :D