Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 259861 kertaa)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #915 : 18.05.16 - klo:15:32 »
Takapuoli kantsii vahata Veetin sokerivahalla, mut hygienian kanssa pitää olla tarkkana. Eri kippoon se bebbuvaha ja eri liuskat siihen puuhaan  ;D

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #916 : 18.05.16 - klo:16:11 »
Miten oman peban vahaaminen onnistuu? :o Tai siis vahan/sokerin repiminen, kun mä en varmaan edes taivu sellaiseen asentoon. Kuvituskuvia kehiin, kiitos :D

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #917 : 18.05.16 - klo:17:00 »
Tämän ketjun inspiroimana sheivailin eilen bikinirajaa ekaa kertaa tälle vuodelle. Viime vuonnakin taisin siistiä vain kerran saksilla, vaikka karvoitusta löytyy ja se on melko tummaakin ::)  Tällä kertaa siistin vähän enemmän ja nyt tuntuu ihan kummalliselta!! Ja tosi kiva yksityiskohta: söin eilen lakuja ja mulla oli tänä aamuna kotona ollessa maha vähän sekaisin ja ilmavaivoja niin voi moro: kaikista pieruista kuuluu ääni. Luin tästä vasta netistäkin että jos poistaa kaikki karvat pebasta niin ei voi piereskellä äänettömästi! :D

Bikinirajaa en uskaltanut epiloida kun sheivailukin tuntui jo melkoiselta akrobatialta. Kainalot olen epiloinut muutaman vuoden ajan noin kahden viikon välein ja nykyään karvat kasvavat paljon pehmeämpinä ja hennompina kuin aiemmin. En ole koskaan tykännyt höylätä koska sitä pitäisi tehdä niin usein ja en kestä sitä kutinaa mikä siitä sängestä tulee. Sääret epiloin myös eilen ja niissä karva on tosi hentoa ja melkein läpikuultavan kultaista. Senkin olen yleensä tehnyt kerran kesässä. Miksihän yhdellä ihmisellä on niin montaa erilaista karvalaatua? Poikaystäväkin on aika karvainen joka paikasta ja karva on tosi paksua ja tummaa, mutta hiukset on keskiruskeat ja ohenevat.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #918 : 18.05.16 - klo:17:08 »
Käykää nyt ihmeessä laseroimassa tai valoimpulsissa, jos vain suinkin mahdollista! Ei välttämättä kaikkia vie, mutta harventuminenkin helpottaa elämää kummasti. Itse kävin 15 kertaa valoimpulssissa - vähempi ei tehonnut - kymmenisen vuotta sitten, eikä nykyisin tarvitse kuin parin viikon välein epiloida kainalot, säärille riittää muutama kerta vuodessa.

Kumpikaan näistä ei välttämättä toimi. Ainakin itse totesin haaskanneeni rahoja, kun karvat ilmestyivät hoito toisensa jälkeen . Myös hoitoja tehneen lääkärin asenne alkoi käydä ikäväksi, kun näkyviä tuloksia ei tullut useista hoitokerroista huolimatta.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #919 : 18.05.16 - klo:17:14 »
Käykää nyt ihmeessä laseroimassa tai valoimpulsissa, jos vain suinkin mahdollista! Ei välttämättä kaikkia vie, mutta harventuminenkin helpottaa elämää kummasti. Itse kävin 15 kertaa valoimpulssissa - vähempi ei tehonnut - kymmenisen vuotta sitten, eikä nykyisin tarvitse kuin parin viikon välein epiloida kainalot, säärille riittää muutama kerta vuodessa.

Kumpikaan näistä ei välttämättä toimi. Ainakin itse totesin haaskanneeni rahoja, kun karvat ilmestyivät hoito toisensa jälkeen . Myös hoitoja tehneen lääkärin asenne alkoi käydä ikäväksi, kun näkyviä tuloksia ei tullut useista hoitokerroista huolimatta.

Niinpä, hoitokerrat voi maksaa muutamankin tuhat euroa, eikä tuloksesta ole taetta :/

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #920 : 18.05.16 - klo:17:47 »

Niinpä, hoitokerrat voi maksaa muutamankin tuhat euroa, eikä tuloksesta ole taetta :/

Ja eikö karvojen pidä olla tummia, että valoimpulssihoito toimii?
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #921 : 18.05.16 - klo:17:56 »
Joo, karvojen pitää olla tummia ja ihon vaalea. Sitä ongelmaa nyt ei itsellä ole, mutta tämäkään ei takaa hoidon onnistumista. Se on täysin yksilöllistä, miten karvatuppi vastaa tuohon hoitoon. Ja parhaimmassakaan tapauksessa karvatupet ei siis kuole kokonaan, vaan karva kasvaa hitaammin ja heikommin. Onhan sekin tietenkin mielettömän hyvä asia ja ihan varmasti teen sen kun joskus on rahaa polttaa pari tonnia :D Sitä ennen on listalla kuitenkin useampi muu kallis asia, kuten silmien laserleikkaus, hampaiden täysi korjaus jne.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #922 : 18.05.16 - klo:18:00 »
Veet on ehkä paras, höylää käytän joskus. Musta on ihan käsittämätöntä, että joku pystyy pitämään bikinirajat siistinä nyppimällä hajakarvat pinseteillä, kun itse tarttisin lähinnä ruohonleikkurin.

Mitä Veetin tuotetta käytät bikinirajalle? Mua kiinnostaisi myös kokeilla vaihteeksi jotain muuta kuin höyläystä... Tosin en tiedä jaksanko ährätä minkään vahan kanssa. Valmiit liuskat ehkä meniskin. Onks ne Veetit siis sellaisia?

Mulla ei onneksi oo kovin paha karvaongelma, sillä iho on niin herkkä kaikelle nyppimiselle ja sheivaamiselle (etenkin kasvoissa ja alakerrassa). Mut tuohon bikinirajan siistimiseen olisi kiva keksiä jotain muuta ratkaisua.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #923 : 18.05.16 - klo:18:04 »
Mä kokeilin vuosia sitten Veetin herkän ihon karvavoidetta, joka oli nimenomaan tarkoitettu bikinialueille. Parin käyttökerran jälkeen iho paloi kuitenkin verille :( Johtuu varmaankin siitä, että kun karva on niin helkkarin paksua, on pakko pitää sitä voidetta iholla maksimiajan joka kerta ja sitten sänki tulee takaisin jo parissa päivässä.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #924 : 18.05.16 - klo:19:28 »
Mä käytän normi-Veettiä alakertaankin, mutta tosi harvakseltaan osittain koska oon laiska, osittain koska iho on varsin herkkä, osittain koska sängen kutina on joskus sietämätöntä. Sänki pysyy Veetillä hetken pidempään poissa ja iho säilyy ehjempänä (myös kainaloissa näin) kuin höylätessä. Pidän voidetta maksimiajan, mutta harvoin käytettynä iho ei oo ärtynyt. Voiteen kuorimiseen pois en käytä sitä lastaa vaan kuorintahanskoja.

Saksassa oon käyttäny kempparimarketin halpisversiota ja pelitti hyvin, joten Lidlistä saatava Cienin versio kiinnostaa kovasti. Yli puolet halvempi kuin Veetin tuubi, muistelen et hinta oli 3,99.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #925 : 18.05.16 - klo:20:14 »
Hmm, kuorintahanskat on hyvä idea. Luulen nimittäin että se oli se muovilasta, joka viime kädessä kuori myös mun ihoni pois nivusista :D  0_0

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #926 : 18.05.16 - klo:20:31 »
Valoimpulssihoidoista kiinnostuneille voi kyllä suositella halvempana vaihtoehtona Philipsin Lumeaa. Itselläni ainakin on lähtenyt toimimaan, joskin karvaton en vielä ole  ::) Mulla ongelmana äärimmäisen herkkä iho, joka kutiaa sheivailusta ja hyvää tässä on ollut, että ei tartte niin paljoa rääkätä ihoa sheivaamisella. Etenkin kainaloihin toivoin tästä apua kun iho ärtyy herkästi. Oma iho on laitteelle parhaiten sopiva eli tosi vaalea, tummat karvat. Laitteen ei käyttö tunnu miltään paitsi kainaloissa ja bikinialueella, mutta sen kyllä kestää - käytän 5 eli suurinta tehoa siis koko ajan. Välähtely on mun mielestä enemmän häiritsevää silmille kuin että sattuisi hoito. Näyttäisi siis toimivan!

Kannattaa sitten tutustua ennen ostoa siihen hurjan pitkään "älä käytä jos..." listaan  :P
Laitteen käyttö vaatii myös kärsivällisyyttä ja notkeutta, mutta esim. mitään rajoja en ole ihoon laittanut, vetelen vaan summassa ees taas ja toivon että tulee kokonaan käsiteltyä  8)
« Viimeksi muokattu: 18.05.16 - klo:20:36 kirjoittanut Lalla »

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #927 : 18.05.16 - klo:20:45 »
Hei, mäkin olen sukua apinalle! Karvoitus on tummaa ja paksua kaikkialla. Höylääminen ärsyttää ihoa, iho on herkkä ja sänki kutittaa. Leuassa mulla kasvaa pari tummaa partakarvaa joita saa olla jatkuvasti nyppimässä, viiksetkin löytyy ;D Uutta epilaattoria olen miettinyt, vanha ei jaksa kaikkia nyppiä pois vaan pitää eestaas venkslata sen kanssa. Kadehdin kyllä kaikkia, joilla karvoitus on vaaleaa ja harvaa...
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #928 : 03.06.16 - klo:13:51 »
Hahaa mä opin eilen viimein sokerointitekniikan! Mulla on ollut tooodella kauan jemmassa Easy Sweet-vartalosokeripurkki epäonnistuneiden kokeiluiden jäljiltä hylättynä.
No keskiviikkona koitin suihkun jälkeen pitkästä aikaa, että kuinkahan toimisi. (Virheet: ei heti suihkun jälkeen liian kostealle iholle, mielellään talkkia iholle ennen sokerointia, pidettävä iho tiukkana ja levitettävä sokerimössö VASTAKARVAAN, repäisy myötäkarvaan.)

Kokeilin eilen vielä uudemman kerran noilla opituilla lisäkikoilla - jo rupes karva liikkumaan ja sain bikinirajaa jo jonkin verran siistimmäksi. Kainalot ehdin jo keskiviikkona epiloimaan (auts) ja säärissä ei ole riittävän pitkää karvaa - sinne kokeillaan sitten seuraavaksi.

Ja sokeri on hyvä silloin kuin se on melko tahmaista, ettei irtoa helposti sormista, mutta ei vielä liian tahmaista jolloin ei irtoa ollenkaan. Välijäähdyttely on hyvä massalle, jos se rupeaa liian tahmeaksi. Vaikuttaa mahtavalta!  :ts
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #929 : 03.06.16 - klo:19:44 »
Oon jo monta vuotta käyttänyt easy sweet-sokeria ja oon jo aika ammattilainen sen kanssa. Talkilla tömäytän koko alakerran ja sokerimassalla vetelen melkein kaiken pois muualta paitsi ihan tosta kummulta kun se on niin kivuliasta. Toi talkki on tärkee, koska kun kiskaisu sattuu niin tulee tuskanhiki ja se kosteus tekee hommasta tosi hankalaa, eli repäisyt ei onnistu kunnolla tai sitten koko sokeriköntti jää jumiin eikä auta kuin pestä se irti.

Homma vaatii vähän akrobatiaa, mutta hankalimmat paikat (eli lähinnä alakerran pimeämmältä puolelta ::)) onnistuu niin että otan sokerimassaa etusormen ja peukalon väliin ja tartun näillä kahdella sormella pihtiotteella karvatukkoon ja kiskaisen. En siis yritä edes levittää sokeria iholle vaan tartun sormilla suoraan karvatukkoon ja nyhdän siitä, jos tästä selityksestä nyt ymmärtää yhtään. Sormien välissä oleva sokeri pitää huolen että ote ei lipeä karvoista, vaan ne irtoaa tälleen tukkoina nyppimällä.

Säärikarvoihin mulla ei sokerikaan kunnolla toimi (niihin ei tehoa muu kuin höylä), mutta kainalot onnistuu jos vaan höyläilyt on pidemmäksi aikaa jäänyt että karvan pituus riittää sokerikäsittelyyn.

BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.