Kirjoittaja Aihe: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu  (Luettu 260530 kertaa)

Poissa Malva

• Tukkaguru
Vs: Ihokarvojen, bikinirajojen ym. ajelu
« Vastaus #945 : 23.08.16 - klo:17:37 »
Mä olen saavuttanut nyt useamman vuoden sokeroinnilla sen, että karva tosiaan kasvaa hitaampaa ja harvempana ja rehellisesti sanottuna vahaaminen ei satu juuri lainkaan (paitsi ihan häpykummulta ja sitten tuosta häppäreistä.. ;D). Uutena ongelmana tuppaa nyt vaan olemaan ihan tosi rajusti sisäänkasvaneet karvat. Ja niitä on paljon. Ja ne näyttää kamalalta.

Harkitsen laseria.

Mä keittelen siis sokerimassan tällä ohjeella.
2,4dl sokeria
2rkl sitruunamehua
2rkl vettä.

Anna porista hiljalleen, kun väri on tumma kullankeltainen kaada massa astiaan johon olet pirskotellut kylmää vettä (esim lautanen jonka käytät hanan alla). Anna sokerimassan jäähtyä, sekoita aina välillä. Kun massa on jäähtynyt sen verran ettei se polta käsiä, ota haluamasi määrä sokeria käsittelyyn. Tässä videossa kohta 3.50 -> näkyy hyvin miltä massan tulee näyttää ja miten sitä venytellään, jotta se saavuttaa oikean koostumuksen. https://www.youtube.com/watch?v=h-DWznU_Ht0

Alkuun saa vähän treenata mutta kun massan on pari kertaa saanut onnistumaa on tää helpoin juttu ikinä.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #946 : 15.09.16 - klo:09:25 »
^Malva ootko kokeillut esim. sitä rfsu:n sitä sisäänpäin kasvaneille karvoille tarkoitettua voidetta, vihreässä tuubissa? Se on ihan kuin normi voidetta eikä mitään käryävää liuosta ja se on helppo levittää. Mulla on samaa taipumusta ja sanoisin, että tuon on ainakin jonkin verran auttanut.

Kokeilut sillä valmiilla ituhippikaupan sokerilla jatkuu edelleenkin, musta on tullu aika pro sen kanssa.  :ts
Vakiokaava on sokeriköntin kahmaisu, sen muovaus -> kerran kostutan sormia ja jatkan muovausta -> kostutan vielä toisen kerran sormia ja muovaan -> sit se on valmista käytettäväksi. Eli massassa pitää olla riittävästi kosteutta, tai ei se nappaa karvoja yhtään. Ja se on hyvää kun rupeaa muuttumaan sellaiseksi likaisenruman keltaiseksi. Oon huomannut, että mulle on hyvä sellainen aika pieni pala kerrallaan (noin... ison kirsikan verran?) ja kun se jämähtää sormiin, ei sitä tarvitse edes kaapia niistä irti ja muovata aina uutta palloa, vaan lähmii niitä sormiaan halutuille paikoille ja nostelee niin jo vain lähtee. Tietty jossain loppuvaiheessa tulee piste, että sokeri jämähtää (tietty "sinne") ja se ei lähde enää kuin huuhtelemalla...
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #947 : 02.07.17 - klo:12:18 »
Mulla on herkästi ärtyvä iho, mutta oon viimein löytänyt keinon, jolla sääreni selviävät sheivaamisesta. Kuorin sääreni muutaman kerran viikossa kookosöljy+sokeri -seoksella. Tämän käsittelyn jälkeen en tarvitse edes kosteusvoidetta ja sisäänpäin kasvaneista karvoista tai punaisista kutiavista pisteistä ei ole tietoakaan. Harkitsen epilaattorin hankkimista, mutta annan säärteni ihon rauhoittua nyt kun oikea hoitotyyli on löytynyt. Keväällä sääreni kutisivat jatkuvasti, mutta nyt iho alkaa olla täysin tasainen ja rauhoittunut. Seuraavaksi testissä on suolan ja kookosöljyn sekoitus. Joka tapauksessa kookosöljyn sekä runsasrakeisen ja karhean sokerin yhdistelmä tekee tosi hyvää iholleni! :)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #948 : 03.07.17 - klo:20:52 »
Nyt on kesä ja mä itken taas kun jalkoja pitäisi edes kerran vuodessa jaksaa sheivata/epiloida. Säärissä ei ihme kyllä ole kauheasti karvaa (mulla on tunne että ennen on ollut enemmän), mutta reisissä ja pepussa sitäkin enemmän. Pahin karvoitus alkaa polvien takaosista ja jatkuu siitä ylöspäin. Se on vaan niin paksua ja nahassa tukevasti kiinni, että epilaattori ei hommaan kykene. Jopa sheivaaminen on työlästä.  Koska homma on niin helkutin kivuliasta ja aikaa vievää, että yleensä luovutan puolivälissä, olen nyt kokeilemassa uutta strategiaa: pidän epilaattorin koko ajan ladattuna ja altaan reunalla ja joka aamu kun otan suihkun, epiloin jaloista ainakin pikkuisen kohdan. Näin toivon että olen 1-2 kuukaudessa saavuttanut tilan, että suurin osa jalkakarvoista on poissa ja voin kerran pari viikossa saada pahimmat uusiokasvut pois  ;D

Kainaloiden osalta olen kuitenkin tainnut luovuttaa kokonaan. Sheivaan ja epiloin niitäkin, mutta tiedän että en koskaan saa niistä nättejä enkä voi pitää hihattomia paitoja. Mun kainalokarvat on niin helvetin paksuja, että sänki on ja pysyy. Epilaattori ei pysty vetämään niitä lyhyimpiä ja jos sheivaan, niin ihon alla siellä karvatupessa kuitenkin pilkottaa paksua karvaa.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #949 : 04.07.17 - klo:08:26 »
Mulla on kans nyt tekniikkana tuo usein vetely epilaattorilla, kerran pari viikkoon jos surruttaa he harvat irtokarvat sääristä/kainalosta/bikinirajasta niin pysyy suht hyvänä. Kainaloissa ei tunnu enäää yhtään ja tilanne on jo aikas hyvä, pohjatyön tein bikinirajalle sokerilla ja epilaattori on ylläpitoa varten.  ::)
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #950 : 06.07.17 - klo:22:28 »
Minä olen epiloinut viikottain kainalot ja jalat keväästä asti, mutta karva tuntuu kasvavan ihan samaan tahtiin kuin ennenkin. Kesällä vielä normaaliakin nopeammin. Joka kerta loppuviikosta alkaa jo sänki tuntua ihan selvästi. Iho ei onneksi ärry nyppimisestä, toisin kuin sheivaamisesta eli ei ole suuri vaiva suristella viikkohuoltoa. Mutta olisi kyllä kiva huomata jotain harvenemista edes.
Raitoja käpälään!

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #951 : 03.08.17 - klo:10:34 »
Päätin nyt kokeilla ekaa kertaa sokerointia kotona. Kerran olen käynyt kosmetologilla ja muistelin, ettei se ollut kovin kivuliasta. Sokerointimassan tein Malvan ohjeella. Ensin keitoksesta tuli aivan kivikovaa, eikä massan venyttäminen onnistunut ollenkaan. Lisäsin siihen vettä, jonka jälkeen siitä tuli aivan liian löysää. Lisäsin vielä sokeria ja sitruunaa ja lopulta sokerista tuli suhteellisen venyvää.

Sokerointitekniikkaa täytyy selkeästi vielä harjoitella. Aikaa tuhraantui parituntia ja lopussa massa alkoi tarttua joka paikkaan. Hajakarvoja jäi sinne tänne, enkä saanut millään kaikkia irti vaikka kuinka yritin. Kovin kivuliasta se ei ollut, mutta sääriin näköjään tuli pieniä mustelmia, ilmeisesti venytin ihoa liian vähän. Kainaloalue oli aika helppo, vaikka sinnekin jäi näköjään karvoja. Mutta yllätyin positiivisesti, ehdottomasti kokeilen uudelleen.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

tupuna

• Vieras
« Vastaus #952 : 07.10.17 - klo:11:58 »
Vähän menee ehkä ohi aiheen, mutta:

Haluaisin käyttää mekkoja myös talvella, ja ongelma on sukkahousujen ja leggingsien läpi puskevat säärikarvat. En kuitenkaan jaksaisi sheivata/tehdä karvoille mitään. Onko tää ihan mahdoton yhtälö, vai olisiko kellään mitään ideaa? Tai tietääkö kukaan jotain sukkahousuja yms josta karvat ei puskisi läpi, onko niin paksuja (tai kovia, tiiviitä?) edes olemassa?

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #953 : 08.10.17 - klo:16:59 »
^ Olen pahoillani, mutta ei taida onnistua. Ei ainakaan itsellä. Kaikkein paksuimmat lämpösukkahousut blokkaavat karvat, mutta kaikki vähänkin normaalit sukkikset antavat karvan puskea läpi.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

tupuna

• Vieras
« Vastaus #954 : 08.10.17 - klo:22:43 »
Harmi, ei tosin kauhea yllätys. Ehkä tässä pitää sit vaan tehdä niille karvoille jotain

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #955 : 09.11.17 - klo:09:31 »
Mä en sitten jaksanut kovin kauaa pitää mun sheivaus-epilointi - rutiinia päälle, nyt rehottaa taas joka paikassa  ;D Siippakin tuossa jo antoi kommenttia, että nyt eukko tuhero kuntoon ainakin, tai hän käy ostamassa ruohonleikkurin.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #956 : 27.12.17 - klo:18:16 »
Olen kiinnostunut hankkimaan safety razor -partahöylän ihokarvojen ajelua varten. Onko joku kokeillut näitä yksiteräisiä ns. klassiseen parranajoon suunnattuja höyliä? Osassa höylissä mainitaan höylän soveltuvan myös naisten käyttöön, mutta en ole löytänyt tietoa eroavatko nuo naisille suunnatut höylät millään tavalla miehille suunnatuista.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #957 : 24.01.18 - klo:22:21 »
Vaihdoin säärieb epiloinnin höyläämiseen. Epiloinnin jäljiltä minulla on vieläkin punaisia jälkiä säärissä, vaikka viimeisimmästä kerrasta on kuukausia. Mikähän tuohon auttaisi?

Sopivatko muuten Rainbown vaihtoterät Venus-höylään?
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #958 : 25.01.18 - klo:07:28 »
^^ Minä ostan aina miesten höyliä (ihan sellaisia tavallisia), koska ne on monesti edullisempia ja vähän myös parempia kun edulliset naisille suunnatut höylät.  :) Noista sinun mainitsemista en tiedä kyllä millaisia ovat.
3a/b F ii

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #959 : 25.01.18 - klo:10:48 »
^Ehkä minä ostan sitten uuden höylän miesten puolelta. Venus-terät olivat Sokoksella niin kalliita, etten mielellään niitä ostaisi. Lähikaupassa ei ollut Venus-teriä, mutta iso valikoima kertakäyttöhöyliä löytyi, mutta niissä tulee taas jäteongelma, kaikki se muovi. Myös Bicin kertakäyttöhöylistä on huonot muistot, sillä sain niillä ajeltua aina haavoja ihoon. Nämä olivat juuri niitä oransseja höyliä. En tiennytkään, että niitä on erilaisia.
« Viimeksi muokattu: 25.01.18 - klo:15:38 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)