Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686622 kertaa)

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
Värikriisi :/
« : 30.01.06 - klo:15:02 »
Mä pitkään mietin että aloitanko tämän ketjun vai en, mutta äkkiseltään ei silmään osunut vastaavaa joten rohkenimpa sitten.

Rakkaat siskot (ja veljet tottakai), mun pitää pyytää teiltä neuvoa.

Mullahan nyt on siis tumma tukka, tuollainen mahonginvivahteinen? tumma punaruskea missä raitoja (kuparin värisiä). Hiukset ovat tosi kauniin väriset ja ovat saaneet paljon kehuja, ja tykkään itsekin niistä kovasti ja varsinkin viime värjäyksen jälkeen niistä tuli tosi kivat, mutta mutta...

Mulla on ikävä mun vaaleaa väriä. Katselin kuvia viime kesältä jossa mulla oli vaalea tukka, vaalea HYVÄKUNTOINEN tukka vieläpä, ja nyt mä tahtoisin sen takaisin.... Joku ihme kaipuu siihen blondiin taas.

Iso ja kuluttava (talven jäljiltä tukka ei muutenkaan huippukuntoinen) operaatiohan siitä taas tulisi, mutta keltaisuuden poistoon olen varautunut jo hyvissä ajoin ja hopea/violettisävyisiä sävytteitä jo kaappi puolillaan (ostin talteen ku eurolla sai ku tiesin että kuitenki tahdon blondiksi vielä), mutta en tiedä.

Luonnollisestihan haluan olla niin sievä kuin mahdollista  ;D joten mua kiinnostaisi teidän mielipiteet kumpi väri ylipäätään sopii paremmin? Molemmat on hyviä, sen mä tiedänkin jo :)

Toinen asia sitten se, että kuinka mun kannattaisi tämä operaatio toteuttaa jos sellaiseen päädyn?

edit: ja luonnollinen värihän mulla on vaalea.
« Viimeksi muokattu: 30.01.06 - klo:15:07 kirjoittanut Auringonkukka »
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Peace, a fragile lover, left us fantasising war
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #1 : 30.01.06 - klo:16:13 »
Värikriisejä tässä pelkästään onkin. :D

En muistaakseni ole susta nähnyt kuvia vaaleahiuksisesa, mutta niitä hääkuvia näin, missä hiukset tummanpunertavat oli. Pidit niistä kuparisista raidoista, joita sinulla oli? Voihan esimerkiksi niitä lisätä, tai laittaa kokonaan kupariksi. Tai jotain muuta siltä väliltä. :)
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 30.01.06 - klo:16:23 »
http://irc-galleria.net/view.php?nick=marayax&image_id=18423818

siinä on ainakin yksi kuva blondina ja tuolta löytyy kyllä muitakin :)

(samoin niitä brunettikuvia)

Kokonaan kuparista tukkaa en halua, viime keväänä oli ja kyllästyin salamavauhtia  ::)

Edit.Niin tosiaan sellainenkin pointti vielä, että nyt kun hiukseni alkaa olla aika pitkät niin ajattelin että olisi hyvä vaalentaa ne tässä vaiheessa, leikata viisi senttiä sit pois ja alkaa hoitaa kunnolla, koska kasvatan kuitenkin tukkaa ja luonnollisesti haluaisin että se on mahdollisimman hyväkuntoinen ja kaunis. Myös juurikasvun kanssa on helpompaa vaalealla tukalla kun sitä ei tarvitse värjätä niin usein.

Mut onhan pitkä tumma tukkakin kaunis  Epävarma

Yhdistin peräkkäiset viestit ;) T: ChaosBlack
« Viimeksi muokattu: 30.01.06 - klo:18:12 kirjoittanut ChaosBlack »
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

~vail~

• Vieras
« Vastaus #3 : 30.01.06 - klo:17:13 »
Nuo vaaleat oli kyllä ihanat, sai sun ihon tosi kuulaaksi ja hehkeäksi :)

Jotenkin kun tässä pari tuntia sitten (?) sulla oli nuo kuvat vierekkäin tässä, vaalea ja kupari, niin ajattelin että sun nykyinen väri olisi tuo vaalea - kun punertavissa hiuksissa olet jotenkin paljon nuoremman näköinen... Molemmat värit kyllä kauniita mun silmään :D

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #4 : 30.01.06 - klo:18:21 »
No nyt, kun Auringonkukka meni paljastamaan mitä on tässä mietiskellyt, niin täytyyhän munkin paljastautua ;)

Mä kaipaan myös blondeja hiuksia, kun oma väri se onkin. On mennyt niin hermot tähän juurikasvuun, joka hyökkää jo viikossa ja jotenkin musta vaan kyllästyttää, kaventaa mun kavoja entisestään ja oon vähän turhankin kalman kalpea. Varsinkin, jos ilman meikkiä on, niin näyttää aivan elottomalta, ihan kun olisi koko aika raudanpuutos tai vastaavaa.(Koska ripset ja kulmakarvat on värittömät.)
Niin ja sitten sen jälkeen kerran kuussa raidoitain pikkuhiljaa hiuksiani kampaajalla, niin ei tuhoudu koko hiukset. Ja pikkuhiljaa vaalenee hius sellaiseksi kuin haluan. Mun tavoite on vielä joskus se platinanvaalea, kun oma väri on niin vaalea. Oon saanut siitä vain kehuja, kun olen pitänyt omanvärisinä. Vaikka kyllä näitä mustiakin kehutaan.

Mulla on aika kampaajalle 28.2. niin heitetään värinpoisto ja keltasuutta taittava väri päälle. Nyt kaikki järkytty varmasti ja tipahti tuolilta ;D Älkää huoliko, hiusta on leikattu sen verran ja tasotetaan vielä kampaajallakin, niin en pelkää, että mitään kamalaa tapahtuu. Lisäksi ostan HYVÄN tehohoidon (Bonacure ei kelpaa eikä riitä sillon enää!) kampaajalta ja oon ostanut jo varastoon Cutrinin Catch the Color shampoon. Hoitoaineen ostan myös ensi kuussa ja jotain hoitavia tuotteita, lisäksi kaipailen vinkkejä hyvästä suoraväristä, joka poistaisi keltaisuutta. Ice osais varmaan tässä neuvoa hyviä? Sun hiuksia tänään ihailinkin tuolla galleriassa :)

Auringonkukka, mun mielestä sulle sopii vaalea paremmin, vaikka tummakin on tosi nätti hiuksissas :) Ehkä johtunee siitä, kun sullakin on oma väri vaalea. Eli marssihan nainen kampaajalle vaan! (Tai jos rohkeus riittää itse vaalentaaman, niin siitä vaan ;))
« Viimeksi muokattu: 30.01.06 - klo:18:28 kirjoittanut ChaosBlack »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #5 : 30.01.06 - klo:18:25 »
Huh hei, en siis ole ainoa :)

Mies tykkää enempi tämänhetkisestä väristä (joka tosiaan on loistava), mutta mä tiedän että kahden viikon päästä juuri on taas valkoinen ja kuukauden päästä vielä hirveämpi...

Mitähän mun pitäis ostaa varastoon? Mä toki haluan JOSKUS sen kullanvaalean jota mä aina himoitsen, mutta en suinkaa keltaista joten sellainen perusvaalea olisi ensimmäisenä tavoitteena. Mähän en ole ikinä käyttänyt hopeashampoita tai vastaavia.

Mulla olisi se 50e lahjakortti Stockalle ja mun tekisi hirveästi mieli kahmia värinpoistoja/vaalennusainetta/hopeashampoota/jotain kaappiin odottamaan kun en muutakaan keksi...  :-[

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #6 : 30.01.06 - klo:18:30 »
Elikäs mä ostin jo tuota Cutrinin Cath the Coloria (shampoota, myöhemmin ostan myös sen hoitoaineen). Tuota on ainakin kehuttu, koska siinä on paljon pigmenttiä. Kandee lukea tuosta hopeashampoo-ketjusta, niillähän saa sitä liiallista keltasuutta pois hyvin.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 30.01.06 - klo:18:59 »
Ja niin kuin mä jo luulin saavani Suuren Hiusguru Ishamaelin vinkkejä  ;D

Ei vaineskaan, siitä se lähtee ja hyvä ettei kokonaa kadonnut vaan sait näin tämän tänne. :)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #8 : 30.01.06 - klo:19:07 »
Ishamael, eipä se mitään ja kyllä se siitä ;D Ehkä mun sitten olis pitänyt itse yhdistää tämä ketju. Pahoittelen. Tulinkin takas tänne pörräämään vielä, ei voi olla poissa!

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 30.01.06 - klo:19:09 »
Minusta sinulle Auringonkukka sopii ehdottomasti vaalea paremmin. Muistan kun laitoit HS:n palstalle kuvan missä sulle oli leikattu just otsis. Oli aivan mahtava tukka. Olikos sulla silloin alta vähän tumma ja päältä vaaleampi. Mutta esim tuossa Metrokuvassa olet kanssa upea vaalealla tukalla, super söötti ja naisellinen.

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #10 : 30.01.06 - klo:22:04 »
Kiitos kiitos, olette te kyllä ihania.

Mä olen kanssa sitä mieltä että Auringinkukalle sopi nuo vaaleat hiukset todella kauniisti, vaikka ei tuossa tummassakann mitään vikaa ole, tuo tietynlaista ryhtiä ja kontrastia kasvoille.
Vaalea taas näyttää ihoa vasten kauniimmalle ja jotenkin pehmeämmälle, mutta myös nuorentaa selvästi.
Se on taas ihmisestä kiinni, pitääkö nuorentavasta efektistä, itse inhoan sitä omalla kohdalla jos saa kokajan olla papereita näyttämässä  :D

Mutta siis...

Auringonkukka, voisin antaa vinkkinä että jos / ja kun haluat takaisin vaaleaan väriin, kannattaa siihen varata aikaa ihan reilusti, mielummin liikaa kuin liian vähän.
Puolisen vuotta olisi hyvä tavoite, eräälle toiselle hiushöperö kaunokaiselle taisin antaa vähän aikaa sitten samat ohjeet. :-*
suosittelisin vähissä erin vaalentamista raidoilla, tai ensin värinpoisto ja oranssin neutraloiva väri että saadaan kaikki hiukset vaaleammiksi, joita aletaan raidottaa.

Se ei yleensä pääty kuin itkuun ja purkkatukkaan kun aletaan poistamaan väriä koko hiusmassasta monilla poistoilla ja tiheään.
Tyvi menee jo silloin valkoiseksi, pituudet keltaisiksi ja latvat oransseksi ja hiukset räjähtää käsiin.

Raidoilla vältytään niiltä karmaisevilta väivaiheilta ja muutos tulee muutenkin hillitymmin, ja lopputuloksessa vaalea on enemmänkin monivahteinen vaalea kuin tasaisen valkaistu.'Kun raidoituksilla on saatu jo tarpeeksi vaaleat hiukset, voi siihen vielä sitten laittaa sen vaalean värin tasoittamaan yleisilmettä ja poistamaan mahdollisesti keltaisuutta.
Hiuksetkin säästyvät tällä tavalla enemmän, kun kaikkia hiuksia ei aina värjätä kerralla, ja värjäyksien välillä hiuksilla on aikaa lujittaa rakennettaan ja tulla parempaan kuntoon.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 30.01.06 - klo:22:45 »
Mä saan olla papereita näyttämässä muutenkin koko ajan  ;D Mieskin sanoo mua aina pieneksi vauvaksi, varsinkin suihkun jälkeen.

Joo, mä kans pohdin tuota raidoitusvaihtoehtoa, ehkä se vaalea juurikasvukaan ei tunnu niin hirveältä... Ja vielä mä en näitä kyllä värjää koska nykyinen väri on tosi kiva kuten jo aiemmin mainitsinkin ja olen saanut paljon kehuja (viim. tänään kun lähdin stockmannille vihdoin viimein ja tuttu tuli vastaan, en kyllä saanut ostettua stockalta tunnin pyörimisen jälkeen mitään :D) Mutta tottakai tätä asiaa miettii jo valmiiksi.

Katselin myös värihyllyllä värinpoistoja ja vaalennuksia ja mulle tuli mieleen keltaoranssi korpputukka (no joo, ei se ennenkään sellaiseksi ole jäänyt mutta mistäs sitä taas nyt tietäisi), joten sen jälkeen suuntasin hoitoainehyllyä tutkimaan ihan suosiolla.

Ärsyttää kun on niin ristiriitaiset fiilarit tän kans.

Poissa Magdalena

• HAIRahtanut
« Vastaus #12 : 30.01.06 - klo:23:10 »
En ihan kaikkia kommentteja jaksanut juurta jaksain lukea, mutta mäkin olen sitä mieltä kuvien perusteella, että sulle Auringonkukka sopii paremmin vaalea kuin tumma.

Niin, ja värikriisi on mullakin... Värjäsin ihan vasta (viikko tai kaksi sitten) punaiset hiukseni tummanruskeiksi (molemmista kuva hiuslaatuketjun eka sivulla), mutta nyt jo iski kaipuu takaisin punaiseen. Jotenkin tämä ruskea tuntuu... tylsältä  :-\ Nyt mä kaipaan vaihteeksi jotain kuparista, kirkkaampaa ja vaaleampaa sävyä kuin aiempi punanen.
"Kun kuulin siitä, oli liian myöhä. Oli järki mennyt syksyn myötä."

Poissa Hipsu

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 30.01.06 - klo:23:31 »
Mä olen monista tummista "hairahduksistani" selvinnyt kampaajalla raidoittamalla vaalealla. Joskus pari vuotta sitten vetäisin fructiksen jollain 4-5 suklaanruskeaksi, tulos oli mun vihreeksi vetävissä hiuksissani sellainen tumma liilan-harmaa.  :-X
Siihen sitten yritin vetää vaikka mitä päälle, mutta väri oli niin tumma ja sellainen matta, että muuttui kokoajan vaan pahemmaksi.. Onneksi tajusin loppujen lopuksi mennä kampaajalle joka raidoitti hiukseni vaalealla, ja peilistä näkyi taas tuttu pärstä/pehko   :-*

Vähän OT, mutta tätä suosittelen. Mulle ei oo ikinä tehty värinpoistoa, vaikka tummasta vaaleaan olen useastikin halunnut..
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #14 : 30.01.06 - klo:23:32 »
Ruskea voi helposti tuntua tylsälle räväkän punaisen jälkeen, ja vielä noin räväkällä persoonallisuudella kuin Sinä Magdalena  :D
Sullahan on ihanne tilanne siinä suhteessa koska sinullahan on lyhyet hiukset, joten ne kestävät värjäystä ihan eritavalla kuin pitkät.
Eli ei kun tummasta toimeen, värinpoisto täydellä vaikutusajalla, ja kuparista väriä perään kun alkaa sille tuntua.
Varmasti jokin 7.46 tai 8.64 tai jopa 8.44 /8.40 sävy voisi olla kaipaamaasi vaaleampaa ja kirkaampaa kuparia tai punakuparia.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-