Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 695282 kertaa)

Poissa Neve

• HAIRahtanut
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #1020 : 19.11.11 - klo:09:42 »
^ Mulla just se punanen ja toisinaan himottaa kuparinen tukka. Vähän kahenvaiheilla vaihanko väriä..

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #1021 : 19.11.11 - klo:18:29 »
Mun värikriisi alkaa muistuttaa jo teiniaikojen päättämättömyyttä hiusvärin suhteen. Alkuun olin tavoittelemassa omaa väriä (seiskatasoinen tuhkakulta). Sitä mukaa kun juurikasvua pukkaa enemmän tuo väri alkaa tuntua aina vain huonommalta idealta. Minusta katoaa täysin väri hiuksista ja ihosta jos tuohon suuntaan lähden. Ja iho alkaa näyttää kaikkea muuta kuin heleältä. Välillä mielessä kävi taas tumma mahonki, joka mulle kai sopii ihan hyvin. Sitten alkoi himottaa toffeen väriset hiukset, mistä päädyttiin unelmoimaan seiskatasoisesta strawberrysta, sillä en halua hiuksiin paljon keltaisuutta.

Tällä hetkelllä olen vielä strawberryn lumoissa ja Prismassa silmääni osui omituinen muovihiuksilla päällystetty pompula, jonka värisävy on kai jotain 7:n strawberryn ja toffeen väliltä. Tuon pompulahirvitys mukanani ajattelin lähteä kampaamoon uuden hiusvärin perässä. Oonko menossa ihan vikasuuntaan, mielipiteitä? Ja kiitos kaikille niille, jotka mulle on jo mielipiteitä ja neuvoja antanut tässä reilu puoli vuotta kestäneessä soutamisessa  ;D!

Oma haalistunut väri on tällä hetkellä kutosasteinen punertavankellertävä ruskea.

Poissa Nan

• Haiven
  • *
« Vastaus #1022 : 21.11.11 - klo:14:10 »
Minun yli puoli vuotta kestänyt värikriisini on nyt sitten kärsitty! Ihanaa  <3 Taustoitukseksi sen verran, että olin kymmenen vuotta lähes tauotta punapää, mutta n. puoli vuotta sitten päätin, että EI ENÄÄ IKINÄ...!
 No, tässä on sitten käyty omassa värissä, vaalennusblondissa, mustanruskeassa, tummanruskeassa ja vaaleanruskeassa, hennassa, vähän indigossakin tämän kriisin kestäessä... :P
 Ja nyt sitten, lopulta, on omaksi suosikiksi vakiintunut tuo tummaneuskea, joka profiilissanikin näkyy. Mulla vetää helposti tällä hetkellä tosi tummaksi, ja ihan mustanruskeaa yritän kuitenkin välttää. Joku 5-4.1 sävy olisi ihan unelma. Noniin, mikähän olisi paras, vähiten värjäilyä vaativa tapa ylläpitää tätä väriä? Poly Coloria (mitä sävyä?) juurikasvuun ja sitten tummia värihoitsikoita? Mutta milläpä sitä tuhkaisuutta? Auttakaatten parempien (?) ideoidenne kanssa!
3 a M ii/iii

Poissa eivor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1023 : 24.11.11 - klo:10:03 »
Täällä taas! En kertakaikkiaan kestä sitä, että musta haalistuu ruskeaksi, ankean väriseksi mun päässä. Ehkä, jos sitkeästi vaan värjäisi mustalla monta kertaa, se kerrostuisi eikä näyttäisi haalistuessaan niin pahalta. En tiedä, oon joka kerta luovuttanu mustan suhteen enkä ole jatkanut värjäilyjä sillä, niin on vaikea sanoa sen pysyvyydestä pitkällä aikavälillä... Kiiltävän musta on niin upea mutta tämä epämääräisen tunkkainen tummanruskea ei miellytä lainkaan.

Eli, olen lähtenyt siis vaalenemaan. Tänään aion kokeilla lähteekö Head&Shoulders Citrus Fresh-shampoolla muhittamalla miten irti tätä väriä, ainakin aiemmilla kerroilla juuri se on toiminut kuivaan tukkaan laitettuna ihan hyvin, väriä lähti huuhteluveden mukana. Niskaan olen laittanut jo yhden värinpoiston, ja takatukka on toffeen värinen, ei edes mikään törkeä räikeän punaoranssi mitä odotin. Mustahiuksisena olen ollut niin vähän aikaa, että väri ei onneksi ole vielä kerrostunut, eli ehkä tää vaalentaminen onnistuu!
Mietin jotain vaaleahkoa ruskeaa johon joskus saisi sitten laitettua runsaasti vaaleita raitoja - sellainen on joskus ollutkin ja sopi kyllä omiin väreihini. Eli aika tummakin pohja periaatteessa saisi olla mutta vaaleat raidat... Saahan nähdä taas miten käy. Onneksi on kaapit täynnä sinisiä ja violetteja suoravärejä, ja hopeashampootakin iso puteli :D

Vähän haikea mieli on kun musta on mielestäni niin ihana väri ja koen sen omakseni muutenkin. Alkoi vaan tosiaan ahdistaa se tieto, joka nyt iskostui tajuntaani äskettäin, että joutuisin värjäämään hiuksiani mustalla tosi usein jotta väri pysyisi kauniina. Aargh...

Poissa Lucine

• Tukkaguru
« Vastaus #1024 : 26.11.11 - klo:19:59 »
Mä oon nyt taas blondi, ongelmana vaan nyt on keltaisuus. Hopeashampoot ja -hoitikset ei auta, vetää vaan jotkut kohdat sinisiksi ja loput jää kellertäväksi. Nyt yritän istua käsien päällä etten kaivaisi blondauspakettia kaapista, koska tiedän miten se vaurioittaa taas mun hiuksia. Jotka oon just saanut suht hyvään kuntoon. Mutku...

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1025 : 26.11.11 - klo:20:11 »
^ Mulla on ikuinen keltaisuusongelma. Yäk. Kaikki sävytykset on mennyt aina ihan likaisen värisiksi tai vihreäksi tai harmaaksi. Olen jo luovuttanut.  :(  Tipitii.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #1026 : 27.11.11 - klo:13:33 »
^^ ja ^ tuli mieleen, auttaiskohan tohon keltasuuteen mahdollisesti askorbiinihappokäsittely? Itse tein silloin, kun oli vaaleammat hiukset, en kyllä muista toimiko.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1027 : 27.11.11 - klo:14:10 »
^ Olen kokeillut. Haisi metallille, mutta ei vaikuttanut väriin. En kyllä jaksanut kovin montaa kertaa tehdä. Olisikohan pidempi kuuri tehonnut?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #1028 : 27.11.11 - klo:14:27 »
Jos useamman kerran teit eikä vaikuttanut, niin tuskin jatkokuuri auttaa. Jos metallin hajua lähti, niin ainakin sitä on silloin irronnut. Hiusten kunnon puolestahan on ihan hyvä muutenkin noita tehdä eli eihän lisäkäsittelyistä sinänsä haittaa pitäisi olla.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1029 : 29.11.11 - klo:23:19 »
Hajoaa pää tähän hopeanvalkoiseen tukkaan, olen nyt antanu reilun pari viikkoa sille aikaa enkä vaan totu millään.. Koska mä saan alkaa värjäämään tätä pois  ??? Haaveena olisi mahdollisimman luonnollinen väri, ei tosin mitään muistikuvaa millainen se oma väri olikaan.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #1030 : 10.12.11 - klo:21:47 »
Nyt pukkaa värikriisiä..

Ekana mulla oli shokkipunainen tukka, suoravärillä värjätty. Kyllästyin siihen ja heitin päälle 7-asteisen perusruskean.
Ei kuitenkaan peittänyt punaisuutta halutulla tavalla, vaan jäi mielestäni liian puneravaksi.
Sitten keksin, että vetäisen päähäni KC colormaskin sävyssä Coffee.. Annoin vaikuttaa n. 10min.
No, sehän veti sen melkeen mustaksi! Nyt tukka on tosi tumman viininpunaisen värinen, kärsineemmät osat hiuksista on lähes mustia.
Poikkis sanoo, että hyvä se on, mutta ei minusta. Ihan kamala :(
Olisin halunnut suklaanruskeat hiukset, mutta ketuiks meni.

Mitenhän tän sais hellävaraisesti haalisteltua, että vois sit värjäillä kohti suklaanruskeaa? Tuntuu, että tuo KC jumahti aika hyvin tukkaan.. Pesin heti tuon värjäyksen jälkeen hiukset ja saunoin, mutta yhtä tummat ovat..

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1031 : 10.12.11 - klo:22:00 »
^ Useamman tunnin öljymuhittelulla ja Head & Shouldersin sitruunashampoolla (tarkoitettu muistaakseni poistamaan hilsettä) saa ainakin haalistettua väriä hellävaraisesti.

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #1032 : 10.12.11 - klo:22:07 »
Syväpuhdistavalla shampoolla muhittelu irroittaa myös hyvin, kuin myös askorbiinihappokäsittely.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #1033 : 10.12.11 - klo:23:49 »
Kiitos neuvoista, Felicia ja Salamanteri :)

Huomenna luvassa syväpuhdistavan muhittelut ja sen jälkeen lätkin vielä öljyt päähän. Jospa alkaisi haalistumaan, toivotaan..

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #1034 : 12.12.11 - klo:15:41 »
Voi apua, tukasta tuli kampaajalla ihan liian punainen! Haaveksin ihan vähän punaiseen taittavasta vaaleasta ja tuntuu että tästä tuli melkein oranssi! Saako punaisuutta vähennettyä jotenkin?? Auttaisko esim. muhittelu syväpuhdistavalla tms? Vaaleusaste on OK.

Edit. Värinhaalistusvinkkejäketjussa lisää paniikkista avautumista aiheen tiimoilta. Sain onneksi korjausajan kampaajalta huomisillaksi. Toivottavasti tämän saisi vielä kuntoon...
« Viimeksi muokattu: 13.12.11 - klo:17:06 kirjoittanut Kuririn »