Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 685927 kertaa)

Poissa Margot

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #105 : 23.08.07 - klo:23:35 »
Joo, sehän tässä kyllä on vaarana. Tää tukka on nyt haalistunut sen verran, että uskallan laittaa vitosastetta päälle. Jos ei vieläkään tule hyvä, niin sitten kyllä lopetan kikkailun. Ei tähän tosiaan kannata ihan määrättömästi rahaa laittaa. Menen sitten kampaajalle, kun on varaa. :)

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #106 : 24.08.07 - klo:03:10 »
Mitäs tekisin? Kuuloistasko tuo päävärinä musta ja pikkuosa punaista hyvältä? Vai kestääkö tuo musta sen paremmin kun punanenkaan...

Punainen väri on paras, älä värjää mustaksi! :D

Musta väri on paras, ihan turha kikkailla punaisen kanssa. ;D

Hähää  ;D Päädyin nyt ratkaisuun jossa punaista jäi keskijakauksen molemmille puolille parin sentin alueelta, muu tukka mustaksi, yleisvaikutelma on nyt hieman tummempi kuin ennen värjäystä, näyttää siltä että mulla on punasia raitoja ja punanen etutukka eli vähäisestä punaisen hiuksen määrästä huolimatta punainen näkyy selkeästi. Tykkään tästä kovasti ja tuo punainen osio oli muuten tosi nopea värjätä ja selvis vähäisellä määrällä väriä, tää ratkas kyllä kivasti mun ropleemat. Kiitoksia tytöt kanssapohdiskelusta :)

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #107 : 26.08.07 - klo:02:10 »
No niin, mun seikkailut jatkuu. ;D Tein kaksi vaalennuspesua ja sain kuin sainkin tukkaa vaalennettua asteen verran. Värjäsin sitten Garnier Nutrissen sävyllä 5. Tästä tuli oikein kaunis ruskea. Ongelma on vaan se, että nyt en enää tiedä, sopiko se tummempi sittenkin mulle paremmin ja tykkäsinkö siitä enemmän. ;D Onneksi tummempaa saa helposti päälle.

Juurikasvu ei kyllä värjääntynyt kunnolla, mikä on vähän kurjaa. Pitäisikö väriä vaan pitää kauemmin juurissa?

Poissa Sylver

• HAIRahtanut
  • Kissojen ystävä
« Vastaus #108 : 26.08.07 - klo:02:25 »
Jos pidit sen juuressakin ihan koko vaikutusajan niin, se ei vaikuta vaikka pitäisit kauemmin.. Pigmentit eivät enää muutu miksikään vaikutusajan jälkeen. koita värjätä tyvi uudestaan sillä samalla sävyllä, mutta laita vaikka kevytvärinä.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #109 : 27.08.07 - klo:09:13 »
Mun kokemuksen mukaan värin tarttuvuus tyveen paranee vaikutusaikaa pidentämällä. Ainakin Poly Coloria ja Preferenceä otin jossain vaiheessa tavakseni pitää kolme varttia, ja tuloksena oli huomattava parannus peittävyydessä ja pysyvyydessä. (Ohjeista poikkeavat kokeilut ovat tietenkin kuitenkin jokainen omalla harkinnalla ja vastuulla...)

Lieveilmiönä on sitten ollut se, että varsinkin tuo Preference on pysynyt tukassani kuin tauti haalistumatta mihinkään, vaikka sen käyttöjaksosta alkaa olla yli puolitoista vuotta ja näkisin mielelläni tuon melkein-mustan (käytin nelosta) sävyn hieman vaalenevan.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #110 : 27.08.07 - klo:11:11 »
-- ja näkisin mielelläni tuon melkein-mustan (käytin nelosta) sävyn hieman vaalenevan.

Tää hiusvärien tummuus on kyllä vähän outoa. Nelosen pitäisi olla keskiruskea (tai tummanruskea), mutta mustanruskealta se kyllä mun päässä näytti. Nyt tämä vitonen on edelleen tositosi tumma, mutta onneksi selkeästi ruskea sentään. Sisko kommentoi, että ton nelosen aikaan se olisi pitänyt mua mustahiuksisena, jos olisi kaupungilla nähnyt. Ja tämä vitonen on sen mielestä melkein yhtä tumma, ruskeampi vaan. Hämmentävää, että sävyn nimi on kuitenkin "vaaleanruskea". ::)

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #111 : 27.08.07 - klo:11:29 »
Joo, noi nimitykset hämmentävät kyllä monia. Mä sentään tiesin, mitä tein, kun olin tummentamista aloitellessani jo lukenut paljon värijuttuja foorumilta, ja aloitin siitä 'tummanvaaleasta' (joka on siis käytännössä vaaleanruskea). Olisi varmaan pitänyt pysytelläkin siinä, mutta nälkä jotenkin kasvoi syödessä ja halusin aina vain tummempaa. Tosin ihan musta ei toiveissa ollut koskaan, eikä toi Preferencen nelonen varmaan muuten olisi niin pinttyneeksi mustaksi mennytkään, ellen olisi harrastanut tuota ylipitkää vaikutusaikaa.

Nyt on sitten vähän kirjava tukka, kun olen hakenut vaaleampaa vaikutelmaa raidoittamalla ja tyven värjään nykyään vaaleammalla (Natural & Easyn kirkkaanruskea). Vaalennuspesua olen harkinnut, mutta sillä saisin todennäköisesti vielä sekavamman tuloksen aikaan  ;D

Poissa Withering

• Tukkaguru
  • I've crossed oceans of time to find you
« Vastaus #112 : 28.08.07 - klo:12:44 »
Pitkä suora tukka + tumma väri = hemmetin tylsä.

Eli kysymys kuuluu: miten pitkään tukkaan saa värjäämällä eloa ja jotain ideaa? Vaalentaminen ei ole vaihtoehto, ainakaa koko päähän, eikä muutenkaan kovim vaalea väri.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #113 : 28.08.07 - klo:16:58 »
^ Jos kevyt vaalennus tulee kysymykseen, kannattaa kokeilla vaikka marmorointia (hiukseentumma värimassa, päälle vaalennusainetta, vaikutusaika tarpeen mukaan). Hauska tekniikka on laittaa värinmassan päälle puolen sentin paksuisia osioita vaalennusaineella käsiteltyinä, laittaa pala talouspaperia päälle, nostaa omanväristä hiusta haluttu määrä päälle, laittaa paperi väliin, tehdä uusi raitaosio. Paperi vuotaa ainetta läpi niin etä myös omanärisiin tulee pientä kuviota.

Vaalennusten paikat voi valita, perustoimiva on sivu- tai keskijakauksen mukaan tehty edestä-taakse -rivi.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #114 : 28.08.07 - klo:19:08 »

Eli kysymys kuuluu: miten pitkään tukkaan saa värjäämällä eloa ja jotain ideaa? Vaalentaminen ei ole vaihtoehto, ainakaa koko päähän, eikä muutenkaan kovim vaalea väri.
Eikös sulla ollut otsis?  Vai muistanko väärin? Tosin kyllä ehdotelmani onnistuu ilman otsistakin.
 Eli oma ehdotukseni olisi värjätä kasvoja kehystämään (eli otsiksen alta tai sekaan/ sivuilta hiuksia) , ensin kevyt vaalennus alle joko niin, että hius vaalenee vain hieman vaaleamman ruskeaksi, tai vaalentaa hiukan enemmän ja laittaa punaista/violettia suoraväriä. Vaalennusta vain niin kevyesti alle, ettei tule shokkiväriä kuitenkaan.
Tosin et vaalennusta halunnut, mutta melkeinpä sitä on vähän tehtävä kevyesti, kun tummaan lähdetään värillä muutosta tekemään.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 28.08.07 - klo:19:39 »
Minusta tuo Realicerin mainitsema marmorointi vaatii hyväkuntoista kiiltävää tukkaa näyttääkseen hyvältä eikä epäonnistuneelta värjäykseltä. Ja ammattitaitokaan ei varmaan ole pahitteeksi, epäilen vähän että kuulostaa helpommalta kuin onkaan  ;)

Vaahtoväri on hyvä idea, se vaan että sillä ei voi tummentaa kuin vähän. Näin alkuun laitan kasia ja annan vaikuttaa kunnolla, tulee todennäköisesti tummempi kuin nyt eli eiköhän se eteenpäin (lue tummemmaksi) vie. Rohkeasti pitäisi vain repaista kutosta kehiin, pitää alkaa henkisesti valmistautua  ;D

Poissa Withering

• Tukkaguru
  • I've crossed oceans of time to find you
« Vastaus #116 : 28.08.07 - klo:19:50 »

Eikös sulla ollut otsis?  Vai muistanko väärin? Tosin kyllä ehdotelmani onnistuu ilman otsistakin.
 Eli oma ehdotukseni olisi värjätä kasvoja kehystämään (eli otsiksen alta tai sekaan/ sivuilta hiuksia) , ensin kevyt vaalennus alle joko niin, että hius vaalenee vain hieman vaaleamman ruskeaksi, tai vaalentaa hiukan enemmän ja laittaa punaista/violettia suoraväriä. Vaalennusta vain niin kevyesti alle, ettei tule shokkiväriä kuitenkaan.
Tosin et vaalennusta halunnut, mutta melkeinpä sitä on vähän tehtävä kevyesti, kun tummaan lähdetään värillä muutosta tekemään.

Ei ole otsista enää (tai kasvamassa pois), mutta tuo voisi kuulostaa hyvältä noin muuten. Talvea vasten kirkkaammat väritkin pysyvät paremmin.  Kiitos paljon ideasta!  :)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 28.08.07 - klo:20:10 »
^ Kiva jos oli apua  :)

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Peace, a fragile lover, left us fantasising war
« Vastaus #118 : 07.09.07 - klo:22:41 »
Ärh! Mulla on värikriiseily jatkunut ties kuinka pitkään.. Varmaan viime talvesta vähäsen puuskittain.

Todella ärsyttävää kun ei tiedä mitä haluaa. Tällä hetkellä alkaa leukaan asti olemaan ihan hyvää väriä, mutta lopputukka onkin sitten karmaiseva. Tekisi niin paljon mieli värjätä ainakin vähän tummemmaksi tai vaihtoehtoisesti punaiseksi, jotenkin punainen on vaan sellainen mikä aina vetää. Nyt sellainen seiska, kutosasteinen punertava ruskea tuntuisi hyvältä idealta, sen saisi sitten punaisemmaksi jos haluais. Toisaalta haluaisin punertavanliilat hiukset, ei siis ihan violettia. Ja toisaalta se tumma olisi sittenkin se kivoin..
Tummasta olen kyllä toistaiseksi luopunut, koska se sopii mulle kenties heikoimmin ( vaikka pikkusiskon mielestä parhaiten mulle sopivat viimeaikaiset hiukset olivatkin 5.54 ). Vaaleasta luopuminenkin epäilyttää, koska monet ovat sanoneet, että se sopii, ja tummennuksen jälkeen ei oikeasti kannata enää alkaa urheilla, jossain on se hiusten kestopistekin. Toisaalta mietin, jos jättäisi todella paljon vaaleita raitoja päälle..
Mutta kokovaaleana oleminen ei vain jotenkin tunnu olevan mulle. :/ Ja sitten taas välillä oikein yllättyy, kuinka kauniilta nämäkin hiukset näyttävät.

Olen huomannut, että yleensä kaduilla bongailen helpoimmin punaiset sekä todella, todella vaaleat hiukset - tai vaihtoehtoisesti, jos on ylikiiltävät tummat. Sen sijaan useimmiten esimerkiksi kuvissa tummat hiukset näyttävät kauneimmilta..
( Ja joo, mä olen miettinyt ja pohtinut tätä, koska on vähän pakko tehdä jotain päätöksiä. )

No, lupasin itselleni joskus keväällä, että pysyn ainakin kesän yli blondina. Eiköhän se ole nyt jo täytetty.

Ylipitkä vuodatus, mutta tällaisia olen pohtinut. Värihyllyillä tulee pysähdyttyä lähes joka kerta kun kauppaan eksyy.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1

Poissa Pippi

• HAIRahtanut
« Vastaus #119 : 07.09.07 - klo:23:06 »
^Nyt on kyllä pakko kommentoida! Katsoin nimittäin juuri eilen sun galleriakuvia, ja mietin kuinka loistavan hyvin sulle sopii nimenomaan vaaleat hiukset, kun muutkin piirteet ovat niin vaaleat. Ehdottomasti olen siis nykyisen(?) vaalean kannalla, hiuksesi ovat todella kauniit!