Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687573 kertaa)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #1050 : 28.12.11 - klo:23:07 »
You nailed it ;D Ja kuka olisi uskonut että luovun punaisesta haluten takaisin lähes omaan väriini jonka vannoin olevan supertylsä? Onkohan tämä tätä niin kutsuttua aikuistumista? :D

Edit: hähää ;D

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1051 : 28.12.11 - klo:23:07 »
No jos tämä on aikuistumista niin tota...mä siinä tapauksessa aikuistun aivan liian myöhään :O
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #1052 : 30.12.11 - klo:19:06 »
I want to be REAL blond. Eli ens kuussa väripurkkia kehiin! Laitan toki sitten kuvaa :)

Valkaisuaineet ovat iholle paljon hellempiä kuin musta väri.

Ja tiedän että osaat hoitaa tukkaasi vaalennettunakin oikeaoppisesti.

Mielestäni sinulle sopii se hullunvaalea ihan kaikista parhaiten ja kannustusta löytyy jos fiilis vaihtelee (tutut keinot kiinnisaamiseen). Olen oikeasti onnellinen kun pysyt tällä hetkellä vaaleassa  :-* ja tietty kannustan jos palaat mustaan, mutta vaalea on minun favourite.

Minä maksaisin melkein mitä tahansa että minulla olisi noin upea oma väri!
Vaan kyllä tässä 7/8 maantienvärisen kanssakin pystyy elämään kunhan saan vaalennukset ja taitot tasapainoon.
this too shall pass.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1053 : 30.12.11 - klo:20:28 »
kiitos deko :-* Hullunvaaleaa tässä tavoitellaankin ja onneksi vaalennus on hellävaraisempaa ja oon tarkka tyttö hiusten hoitamisessa. Mä oon siis jo vuosikausia ihaillu tosi vaaleaa pitkää hiusta, mutta sitten aina tarttunu mustaan väripurkkiin. Nyt aion tosiaankin pysytellä vaaleassa ja nimenomaan todella vaaleassa, josta pidän. Eli semmonen 11.0 on suosikki.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #1054 : 30.12.11 - klo:22:22 »
^ muistathan vaalessa metallinpoistokeinot jos talossa on vanhat putket!
Juuri tein c-vit käsittelyn ja latvat pehmenivät ihan silmissä. 

Hullunvaalea vaatii omat aineet, se ei onneksi meille konkareille ole mikään yllätys tahi riesa.

Juuri hiljattain vaalensin blonderilla latvoja ja se tietty tietää enemmän hoitojuttuja (pituudet eivät tykänneet siitä), mutta so what. Heti kun saan käsieni haavat umpeen niin laitan väriä korjaavan taiton ja perään sitten tarvittaessa lievän haalistuksen ja sitten eletään tämän värin kanssa.

Tavoite: viimeistään 2012 vappuna ei enään mitään värikäsittelyitä.
Pari värjäyksentyyppistä odottamassa, sitten se loppuu tyystin ja alkaa oman värin kasvatus.
this too shall pass.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1055 : 31.12.11 - klo:13:36 »
Onneksi mulla tosiaan oma väri on tosi vaalea niin siitä saa helposti sitten sen hullunvaalean, ei tartte värinpoistoa edes. Ja oon saanut Desert Essencen Tea Tree shampoolla tän tummemman vaalean värin lähtemään hyvin, alta alkaa jo näkyä se vaaleampi, jee. Tuo shampoo siis sisältää öljyjä ja vielä lukee, ettei suositella värjätyille hiuksille. Lisäksi oon lutrannut öljyillä.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #1056 : 31.12.11 - klo:15:34 »
^sama täällä, oma tukka vaalenee vitivalkoiseksi 3% hapetteella kymmenessä minuutissa, 1,5% hiukan hitaammin mutta sama tulos. Eri asia nämä pirun pituudet joista entinen otsatukka on yhtä hamppua koska joutuu yhtä mittaa olemaan pinnillä kiinni ja rasituksen alaisena (pyyhkii kädellä jne)... Vetäisen kohta pixien >:D

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #1057 : 03.01.12 - klo:08:50 »
Minen osaa vaalentaa hiuksia  ::)

Tahdon jälleen vaihtaa hiusväriä, ja luulisi että hieman kerrostumaankin päässyt väri olisi helppo vaalentaa 4-6 astetta vaalentavalla värinpoistolla.. Mutta ei. Toki syy lienee siinä, että jatkoin ainetta vähän vedellä koska meinasi loppua kesken. Nyt pitkäksi venähtänyt juurikasvu on keltainen ja pituus ja latvat edelleen kirkkaanvihreät  :T Vielä toinen värinpoisto ja kestoväri, jos näyttää siltä että latvaan jää väriä. Ja toki haluan vaihtaa väriä punaiseen, joten vihreä pitäisi aika lailla kokonaan saada pois  :ts

Operaation jälkeen latvoista lähtee varuiksi ainakin se 3cm, vaikkei tämä pitkä olekaan.
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #1058 : 03.01.12 - klo:14:51 »
^Se vihreä on varmaan suoraväriä? Kaikki suoravärit ei lähde värinpoistolla samalla tapaa kun hapatevärit, koska niiden pigmentti on erilaista. Värinpoisto vaalentaa vaan sitä hiuksen pohjaväriä, tai aikaisempia kestovärejä, ja tulokseksi jää usein  vaah vähän vaaleampi shokkisävy  :-\ parhaiten tuohon tehoaa haalistelut syväpuhdistuksellaa ja öljyllä.

Voi muuten olla tosi hankalaa saada vihreästä punaista kun on ihan vastaväri, tulee helposti vaan ruskea :(

Mä vähän kriiseilen mun värin kanssa kun en ole taas tottunut kovin kirkkaaseen punaiseen. Menin laittamaan elumenin KK@all väriä ja siitä tuli toosi punainen vaikka jotenkin muistelin että ennen tuo sävy olisi ollut mulla oranssisempi... Ja tää ei edes tunnu haalistuvan... No ehkä ajan kanssa, ja pitää laittaa ensi kerralla suureksi osaksi keltaisempaa Elumenia...
« Viimeksi muokattu: 03.01.12 - klo:14:53 kirjoittanut Kuuku »

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #1059 : 04.01.12 - klo:11:11 »
^ Sitäpä juuri. Hei, hyvä pointti tuo öljymuhitus! Voisin kokeilla sellaista vielä ennen kuin alan uudestaan vaalentamaan, mutta tuo on niin pinttynyt, että kyllä varmaan täytyy jollain koittaa vielä vaalennella. B4 ei varmaan myöskään tee mitään, kun tuo ei ole hapettumalla kiinnittynyt tuo väri?

Olen valmistautunut henkisesti myös katastrofiin, ja kaapista löytyy myös musta suoraväri, jos punaista ei saa millään.
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1060 : 13.01.12 - klo:16:09 »
Olen himoinnut jo jonkin aikaa tuhkaista vaalearuskeaa/ruskeaa  :3 Ja nyt sitten olen kaupassa pyöritellyt monesti sitä Casting Creme Glossin Iced Mochaccinoa  :l Pelkään vaan, että kun värjään niin se tuntuu tylsältä. Haluaisin kyllä kokeilla.

Jos nyt päätän värjätä tuoksi tuhkan ruskeaksi niin saako siitä punaisen heittämällä siihen päälle punaisen suoravärin?

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #1061 : 13.01.12 - klo:16:33 »
^  Rohkeasti vaan kokeilemaan! Jos on punaista alla, niin se tulee kuultamaan varmasti jonkin verran läpi. Viimeistään siinä vaiheessa alkaa taas punertaa, kun värjäyksestä on reilu pari viikkoa aikaa. Yhdellä käsittelyllä ei punaisesta saa tuhkaista tai edes neutraalin ruskeaa, nimimerkillä kokemusta on  ;D.

Sinänsä punainen-ruskea-punainen on helposti toteutettavissa. Jos ruskea ei sitten tunnukaan omalta, niin odottele rauhassa sen haalistumista ja punaisuuden esiintuloa ja laita suoraväriä sitten päälle.

Itsekin olen värikriisissä ja tekisi mieli joko selkeästi tummaa ruskeaa tai sitten taas punaista. Tämä ei paljon minkäänvärinen näyttää tätimäiseltä ja väsähtäneeltä.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1062 : 13.01.12 - klo:18:26 »
^Ajattelin Colour B4:llä käsitellä tämän ennen tuon ruskean laittoa. Koska tässä on paljon tätä punaista niin ei tästä saisi tuhkaista tekemälläkään ilman sitä  :-X

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #1063 : 14.01.12 - klo:18:51 »

Itsekin olen värikriisissä ja tekisi mieli joko selkeästi tummaa ruskeaa tai sitten taas punaista. Tämä ei paljon minkäänvärinen näyttää tätimäiseltä ja väsähtäneeltä.

Hear hear.

"yritän" kasvattaa omaa hiusta. Tyvi on siis seiskaa, pituudet kutosta ja koko fiilis on ihan villasukanvärinen. Plääääääh. Onneksi liukuma on nyt nätti eli ei ole terävää rajaa eikä pahasti punaisuutta. Viisi vuotta kestää että saan vyötäröpituisista värjätyt pois. Olen silloin yli 40-vee. En leikkaa lyhemmiksi ellei ole pakko. Hermo kuitenkin menee jo tässä parin sentin tyvessä. Saa nähdä missä sfääreissä hermot kiitää kesällä tai ensi jouluna ::)
this too shall pass.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1064 : 17.01.12 - klo:07:42 »
Päätin nyt kokeilla tuota tuhkanruskeaa  ;D Jos minulle vaikka sopisikin sellainen harmaapää... Pitää ehkä sitten ostaa hopeashampoota?