Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687262 kertaa)

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #1065 : 17.01.12 - klo:13:11 »

Itsekin olen värikriisissä ja tekisi mieli joko selkeästi tummaa ruskeaa tai sitten taas punaista. Tämä ei paljon minkäänvärinen näyttää tätimäiseltä ja väsähtäneeltä.

Hear hear.

"yritän" kasvattaa omaa hiusta. Tyvi on siis seiskaa, pituudet kutosta ja koko fiilis on ihan villasukanvärinen. Plääääääh. Onneksi liukuma on nyt nätti eli ei ole terävää rajaa eikä pahasti punaisuutta. Viisi vuotta kestää että saan vyötäröpituisista värjätyt pois. Olen silloin yli 40-vee. En leikkaa lyhemmiksi ellei ole pakko. Hermo kuitenkin menee jo tässä parin sentin tyvessä. Saa nähdä missä sfääreissä hermot kiitää kesällä tai ensi jouluna ::)

Miten kuullostaakin niin tutulta. Tyvi on seiskatasoinen, muuten haalistunutta ruskeaa, suurinpiirtein kuutosta. Ainoa lohtu tässä asiassa on se, että kun on pixie-mittainen tukka niin ei sitä rajaa kauaa tarvitse katsella.

Siis jos tästä omanvärinen tukka -projektista tulee nytkään mitään, johan tätä viime keväänä yritettiin, huonolla menestyksellä.

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #1066 : 17.01.12 - klo:23:21 »
Mä vähän kriiseilen mun värin kanssa kun en ole taas tottunut kovin kirkkaaseen punaiseen. Menin laittamaan elumenin KK@all väriä ja siitä tuli toosi punainen vaikka jotenkin muistelin että ennen tuo sävy olisi ollut mulla oranssisempi... Ja tää ei edes tunnu haalistuvan... No ehkä ajan kanssa, ja pitää laittaa ensi kerralla suureksi osaksi keltaisempaa Elumenia...

Onkohan ne tehny jotain muutoksia tohon, kun mäkin pitkästä aikaa taas värjäsin KK@allilla ja tuli tosi tumma ja punanen, ennen tosiaan mullakin oranssisempi  ??? KG@allilla sain sitten myöhemmin tulokseksi paremmin sen mitä ennen tuli tuolla KK@allilla.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1067 : 18.01.12 - klo:11:27 »
Kävin tuossa ostamassa Colour B4:n ja värin  ;D Kuhan hiukset kuivaa niin aloitan. En löytänyt mistään kaupasta muuta kuin regularia, strenghtiä ei näkynyt  ???

EDIT: Sinne meni punainen  :T Ja väri ei ole edes niin karmea kuin aikaisemmilla kerroillla... Uskallan ehkä mennä tämän kanssa huomenna kouluun ja vkl:n töihin naurettavaksi.
« Viimeksi muokattu: 18.01.12 - klo:12:59 kirjoittanut Sinimusta »

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #1068 : 28.01.12 - klo:22:33 »
^Tummuudeltaan näyttäis olevan aika samoissa niin en kyllä muuta keksi muutakun että yrittää taittaa tota lämpöä pois jollain sinisellä/violetilla suoravärillä.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1069 : 29.01.12 - klo:06:28 »
Minusta tuntuu, että tämä ruskea on liian tumma  ::) Pitää odotella, että tulee juurikasvua ja katsella sitten. Haluaisin nähdä miten lähellä tämä on omaa...

http://eleven.se/files/1/15mellanblond_250x250.jpg
Mietin jo eilen tuollaista väriä  ::) Ei minulle varmaan noin vaalea edes käy.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1070 : 30.01.12 - klo:11:10 »
Hohhoi tekis mieli käydä ostaa väriä  ::) Taidampa marssia kauppaan....

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1071 : 30.01.12 - klo:15:55 »
Sinne meni väri viemäriin... Ostin nyt sitten tuon värin mistä aikaisemmin puhuin. En uskaltanut ostaa vielä sitä asteen tummempaa, että ei vedä liian tummaksi  ::) Katotaan nyt onko parmpi kuin edellinen, jos ei niin isken päähän sen Loreal:in Toscanan.

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1072 : 11.02.12 - klo:12:06 »
IIIIK! Laitoin hiuksiin vahingossa wella color touchin 7/19, vaikka piti laittaa 8/81 ja se vetikin sitten latvat vihertävän sinisiksi. Ajattelin, että ei se mitään ja yritin haalistella väriä, mutta eikä mitä väri pysyy kuin tauti. Ilmeisesti latvat ovat niin huokoiset, että imaisivat värin syvälle sisuksiinsa. Noh, kipitin kauppaan ja ostin color remover B4:n. Nyt se on päässä ja toivon parasta, mutta pelkään pahinta.

Edit: Hyvin kävi, muhittelin öljyä pari tuntia ja sitten laitoin syväpuhdistavaa shampoota. Laitoin vielä cassiaa, koska se jostakin syystä poistaa allaolevaa väriä hiuksistani. Tämän jälkeen laitoin vielä hieman sitruunaa ja lopputulos on se, että pääsin epätoivotusta väristä eroon. Huh, melkein jo säikähdin.
« Viimeksi muokattu: 11.02.12 - klo:21:42 kirjoittanut Felicia »

Poissa MerviMaria

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1073 : 20.02.12 - klo:11:29 »
Olen varmaan tänne joskus kirjoitellut vuonna nakki, kun kävin kampaajalla, joka aina vaan tunki sitä värinpoistoa tyveen, jotta tämä pää vaalenisi, eikä jäisi keltaiseksi. Ja sitten myöskin väkisin joka kerta aina vaan sitä tummaa alle "pelkkä vaalea pääliosa on niin tylsä" ja plaa plaa. Onneksi hän otti ja lähti, sain tilalle ihanan nuoren kampaajan ja vihdoin tämän päänkin sen näköiseksi kuin olen aina halunnut! Eli osaa laittaa tyven viileäksi ilman värinpoistoa eli väreillä ja muutenkin hoitaa hiuksia 8 viikon välein toivotulla tavalla  ;D Oma vika joo, etten jo aiemmin vaihtanut kampaajaa, ei vaan jotenkin "osannut" ja siellä tuli jatkuvasti vaan käytyä. Nyt moon aikas tyytyväinen! Kuvan pituudesta kasvanut jo jonkin verran lisää. Kesää kohti samaan malliin!
Ei mitään väliä - kuha tukka on hyvin!

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1074 : 21.02.12 - klo:08:20 »
Ikuinen värikriiseilijä täällä terve!

Muutama viikko sitten tuli vedettyä ruskeaan tukkaan taas vaaleat raidat. Elämäni on yhtä reissaamista ruskean ja vaalean välillä. Olen väritykseltäni hyvin epämääräinen ja epäsuomalainen, eli hiusvärin valinta on todella vaikeaa ja tarkkaa, enkä enää ollenkaan tiedä mitä pitäisi tehdä. Ihoni pohjasävy on sekoitus oliivia, keltaista ja pähkinää, mutta olen tästä latinopohjasta huolimatta todella vaalea. Siskoni on tietenkin sitten pähkinänruskea, mutta tasan ei mene, kuten kaikki tietävät. Naamatauluni on todella vaalea, mutta olen saanut kuitenkin pikimustat ja tuuheat kulmakarvat, todella vahvan väriset silmät ja paksut hiukset. Hiusteni omaa sävyä en osaa määrittää.

Värjään hiukseni säännöllisin väliajoin ruskeaksi, ja aina alan uudelleen raidoittamaan niitä vaaleiksi, koska väri on mielestäni vain liian ruskea, joku siinä mättää. Blondina sävyn valinta on ylivoimaisen vaikeaa, sillä tummien kulmien myötä näytän kasarimadonnalta ilman hyvää taittosävyä. Kriisi yltyy aina siihen, että harkitsen kasvattavani omaa väriäni takaisin, sillä se näyttää juurikasvussa kivalta, mutta sitten alan pelätä saavani lestadiolaistukan. Lämpimät sävyt sopivat parhaiten, tuhkanvaaleassa tukassa näytin aivan vainajalta.

Vaaleuteni sulkee tummemmat värit ainakin toistaiseksi pois, mutta tarvitsisin ehdotuksia vaaleiden hiusten sävyistä, jotka korostaisivat tällaista hyvin vaaleaa ihoa, josta löytyy vihreää, keltaista ja harmaata sävyä, mutta muuten tummat piirteet. :D

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #1075 : 21.02.12 - klo:21:30 »
^Entä oma väri, mutta niillä raidoilla sitten? Tosin aika haastava operaatio, jos sulla nyt on värjätty ja vielä tummempaa ainakin osittain.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #1076 : 21.02.12 - klo:21:35 »
^^ Lisää pelivaraa vaaleaan sävyvalikoimaan antaisi varmaan se, jos vaalentaisit kulmakarvoja asteen, pari?

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #1077 : 22.02.12 - klo:10:42 »
Oman värin kasvatus on nyt kuopattu täysin, koska en kestänyt villasukanväristä olemusta.

Eilen illalla iski hirveä päähänpinttymä vaaleammista hiuksista. Ruotsin miljonäärimamma Isabelin tyyliin toive olisi 7-8-asteinen kullanvaalea, kuparikultakin kävisi. Hiukset on tällä hetkellä punaruskeat kuutosasteiset, värjätty 2 vko sitten Catingin 645:sella ja sen alla on kaksi käsittelyä henna-indigoseoksella. Ei harmainta hajuakaan miten tiukassa väri istuu ja lähteekö tästä vaalenemaan, ehkä pitäisi kokeilla raidoilla...

Toisaalta olin ajatellut kokeilla volyymikäsittelyä seuraavalla kampaamokäynnillä keväällä, joten ehkä ei kannattaisi lähteä raidoittelemaan... Lieneekö mitään iloa väsähtäneen värisestä tuuheasta tukastakaan, äääh.... :-X

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1078 : 22.02.12 - klo:12:28 »
^Entä oma väri, mutta niillä raidoilla sitten? Tosin aika haastava operaatio, jos sulla nyt on värjätty ja vielä tummempaa ainakin osittain.

Tämä on harkinnassa. Operaation haastavuutta lisää vielä se, että vyötäröpituinen tukka ei ihan hetkessä ole omaa sävyä, mutta myös se, että aurinko vaikuttaa todella paljon hiusteni sävyyn.

^^ Lisää pelivaraa vaaleaan sävyvalikoimaan antaisi varmaan se, jos vaalentaisit kulmakarvoja asteen, pari?

Kiitos muistutuksesta, kesä vaalentaa myös kulmakarvojani, mutta nyt talvella voisikin vähän vaalentaa kulmien sävyä. Sen pystyy myös varmaan tekemään kotona, koska nopeasti kasvavien kulmien vuoksi ei olisi kiva rampata kosmetologilla kertaa viikossa.

Kiitos kommenteistanne, selkeyttää omia ajatuksia muiden mielipiteet. :) Nyt arvon vielä lämpimän vaalean ja neutraalin vaalean välillä. Epäilyttää vähän se, että onko todella täyteläisissä ja lämpimissä vaaleissa liikaa pigmenttiä vaalean ihon rinnalle.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #1079 : 23.02.12 - klo:15:05 »
Kriisiä pukkaa. Nyt on suklaanruskea kuontalo, tosin vähän kulahtanut ja juurikasvua n. 4cm.

Kattelin tossa kuvia kun mulla oli luonnopunaset hiukset ja ne näytti niin hyviltä!  :-*
Pitäs vaan hillitä ittensä, en haluais enää vaalennella..