Ikuinen värikriiseilijä täällä terve!
Muutama viikko sitten tuli vedettyä ruskeaan tukkaan taas vaaleat raidat. Elämäni on yhtä reissaamista ruskean ja vaalean välillä. Olen väritykseltäni hyvin epämääräinen ja epäsuomalainen, eli hiusvärin valinta on todella vaikeaa ja tarkkaa, enkä enää ollenkaan tiedä mitä pitäisi tehdä. Ihoni pohjasävy on sekoitus oliivia, keltaista ja pähkinää, mutta olen tästä latinopohjasta huolimatta todella vaalea. Siskoni on tietenkin sitten pähkinänruskea, mutta tasan ei mene, kuten kaikki tietävät. Naamatauluni on todella vaalea, mutta olen saanut kuitenkin pikimustat ja tuuheat kulmakarvat, todella vahvan väriset silmät ja paksut hiukset. Hiusteni omaa sävyä en osaa määrittää.
Värjään hiukseni säännöllisin väliajoin ruskeaksi, ja aina alan uudelleen raidoittamaan niitä vaaleiksi, koska väri on mielestäni vain liian ruskea, joku siinä mättää. Blondina sävyn valinta on ylivoimaisen vaikeaa, sillä tummien kulmien myötä näytän kasarimadonnalta ilman hyvää taittosävyä. Kriisi yltyy aina siihen, että harkitsen kasvattavani omaa väriäni takaisin, sillä se näyttää juurikasvussa kivalta, mutta sitten alan pelätä saavani lestadiolaistukan. Lämpimät sävyt sopivat parhaiten, tuhkanvaaleassa tukassa näytin aivan vainajalta.
Vaaleuteni sulkee tummemmat värit ainakin toistaiseksi pois, mutta tarvitsisin ehdotuksia vaaleiden hiusten sävyistä, jotka korostaisivat tällaista hyvin vaaleaa ihoa, josta löytyy vihreää, keltaista ja harmaata sävyä, mutta muuten tummat piirteet.